Ανάπτυξη Τερματικής Εγκατάστασης Κρουαζιέρας στο Λιμένα Θεσσαλονίκης : Έλεγχος Βιωσιμότητας μέσω Οικονομοτεχνικής Ανάλυσης Κουσουλός Γρηγόριος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διαχείριση Δικτύων Ευφυή Δίκτυα Άσκηση 4: Ανάλυση Δικτυακής Κίνησης – Πρωτοκόλλων - Υπηρεσιών Εργαστήριο Διαχείρισης και Βέλτιστου Σχεδιασμού Δικτύων (NETMODE)
Advertisements

TCP/IP Protocol Suite 1 Διάλεξη 2 η Με την ολοκλήρωση της ενότητας θα μπορείτε να: Το μοντέλο OSI και η σουίτα TCP/IP κατανοήσετε την αρχιτεκτονική του.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΜΣ ΔΙΚΑΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗ Μ. Δ. Χρυσομάλλης Αναπληρωτής Καθηγητής.
Το Βέλος του Χρόνου σε σχέση με την αρχαιοελληνική αντίληψη για το χωρόχρονο. Η περίπτωση του Πλάτωνα, του Αριστοτέλη και του Eddington. Γεωργία Διαμαντή,
ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ Ως υβριδικό θεωρείται το αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί δύο ή περισσότερες διαφορετικές τεχνολογίες προκειμένου να επιτύχει την κίνησή.
1 Χρηματοοικονομική Διοίκηση 4η Εισήγηση 4. ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ I.
Βασικές έννοιες της αρχιτεκτονικής των Η/Υ. Τι θα μάθουμε σήμερα: Να αναγνωρίζουμε τα κύρια μέρη του εσωτερικού ενός Η/Υ και να αναφέρουμε το ρόλο και.
ΜΕΛΕΤΗ ΜΟΝΑΔΑΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΚΑΛΥΨΗ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ, ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΕ ΑΠΕ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ Επιμέλεια: Κοσμάς Πρόδρομος Επιβλέπων Καθηγητής:
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΗΚΗΣΗΣ Κεφάλαιο 1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΔΙΑΡΘΩΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΔΙΑΡΘΩΣΗ.
ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ (1883 – 1957) ΜΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΗΝ ΚΝΩΣΟ
ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παρουσιάζουν οι μαθητές: Γ Ι Ο Υ Λ Η Λ Ι Ο Υ Ν Η Ι Α Σ Ω Ν Α Σ Τ Α Σ Σ Η Σ.
O.T.S. FORUM Εφαρμογή Διαχείρισης Έργων Εισηγητής: Σιάμμενου Γιούλη.
ΑΡΣΑΚΕΙΑ – ΤΟΣΙΤΣΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕΣΑ ΓΡΑΦΗΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΜΕΣΑ ΓΡΑΦΗΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΜΕΣΑ ΓΡΑΦΗΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΜΕΣΑ ΓΡΑΦΗΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΑΝΟΡΓΑΝΑ.
Πίστη πελατών και στρατηγική προϊόντος. Ικανοποίηση του πελάτη: το κλειδί για την πίστη των πελατών  Η ανώτερη εξυπηρέτηση του πελάτη δημιουργεί ικανοποίηση.
Δρ. Δημήτριος Μακρής, Διευθύνων Σύμβουλος Ο.Λ.Θ. Α.Ε.
ΟΔΗΓΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΕΡΟΣ Β’
Μέτρηση της απόδοσης των επενδύσεων
Καθαρή Παρούσα Αξία Η διαφορά της τρέχουσας αξίας μιας επένδυσης από το τρέχον κόστος της ονομάζεται Καθαρή Παρούσα Αξία . Με άλλα λόγια, η Κ.Π.Α. μιας.
Αξιολόγηση επενδύσεων
ΟΔΗΓΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ για την υπαγωγή Επενδυτικών Σχεδίων στα Καθεστώτα Ενισχύσεων «Γενική Επιχειρηματικότητα» και «Νέες Ανεξάρτητες ΜΜΕ» του Ν.4399/2016.
Πρακτική επιμόρφωσης Έρευνα αγοράς Καταγραφή αναγκών επιμόρφωσης
Η κατάταξη των πιστωτών στην τραπεζική αφερεγγυότητα
BCS Σύμβουλοι Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος
Εκρηξη Δορυφορου και μελετη Τροχιασ Θραυσματων
Η Διαχείριση Τεχνικών Έργων
ΥΔΡΑΥΛΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΠΟΤΕΡΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΟΣ ΥΔΡΑΥΛΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΝΕΡΟΥ ΜΕΣΩ ΜΙΑΣ ΑΝΤΛΙΑΣ [ΣΥΡΙΓΓΑΣ] ΑΠΌ ΤΟ ΠΗΓΑΔΙ.
Κεντρο πληροφορησησ ανεργων τησ γ.σ.ε.ε.(κεπεα)
«Δημότης Αμαρουσίου» η τεχνολογία στην υπηρεσία του Πολίτη
Στόχοι επιχειρήσεων-1 Αν δε γνωρίζεις πού θέλεις να πας, ...
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Πλατφόρμα Δήλος (Delos)
Διάταξη πραγματικών αριθμών
Συμβουλές για επιτυχημένες παρουσιάσεις στο PowerPoint
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Revision (directions, home, past events, doctor, σε εστιατόριο)
Να ζωογονούν το ανθρώπινο πνεύμα με την παροχή βιβλίων
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Ηφαιστειότητα και Θερμοπίδακες της Ισλανδίας
ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας
Σύντομη Παρουσίαση Σίσκος Δημήτριος Οκτώβριος 2007.
Ι΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΙΟΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑ Μάιος 2014
Υπόδειγμα καταχώρησης σε ιστοσελίδα των Δικαιούχων
Στατικός Ηλεκτρισμός Τα ηλεκτρισμένα σώματα χωρίζονται σε δύο ομάδες:
Μαθηματικά Γ΄ Γυμνασίου Τετραγωνική ρίζα πραγματικού αριθμού
Μαθηματικά Γ΄ Γυμνασίου Δυνάμεις πραγματικών αριθμών
Ιδιότητες συναρτήσεων
Παραθύρ' 99 Voucolic Windows -Κάνε κλικ-.
Μαθηματικά Κατεύθυνσης Γ΄ Λυκείου
6.2. ΑΝΑΣΑΡΚΟΕΙΔΕΣ ΤΩΝ ΚΥΝΑΡΙΩΝ
Το έργο του Τζιότο Επιμελεια: Χριστινα Ιωαννιδου
Σκέψεις και προβληματισμοί πάνω στη μετεξέλιξη των Ελληνικών λιμανιών
Χρήση του Tablet.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
ΣΧΕΣΙΑΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
1ο Γενικό Λύκειο Μεγάρων
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ, ΜΟΛΥΝΣΗ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΑΛΚ ΦΑΣΗ Α
Ο φεμινισμός της «Εφημερίδος των Κυριών»
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
نظریات مصرف و سرمایه گذاری
Mυκηναϊκός Πολιτισμός
Συμβουλές Πωλήσεων Καλοκαίρι 2018 ON LINE Εκπαίδευση - Αύγουστος 2018.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 2014 – 2020
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
Μαθηματικά Κατεύθυνσης Γ΄ Λυκείου Θεωρήματα συνεχών συναρτήσεων
Διεθνής Προϋπολογισμός Κεφαλαίου
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανάπτυξη Τερματικής Εγκατάστασης Κρουαζιέρας στο Λιμένα Θεσσαλονίκης : Έλεγχος Βιωσιμότητας μέσω Οικονομοτεχνικής Ανάλυσης Κουσουλός Γρηγόριος

Ιστορική Αναδρομή 1818 Black Bail Line, δημιουργία πρώτης εταιρίας για υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών Arthur Anderson P&O, εμπνευστής της ιδέας « ταξίδι για αναψυχή και όχι συγκοινωνία» 1844, πρώτη οργανωμένη κρουαζιέρα στη Μεσόγειο

Ιστορική Αναδρομή Στα επόμενα χρόνια τα πλοία αποκτούν μεγαλύτερα καταστρώματα, περισσότερες ψυχαγωγίες και αυξάνεται ο αριθμός των κρουαζιέρων και προορισμών. Κατά τη διάρκεια των δυο Παγκοσμίων Πολέμων σταματούν οι κρουαζιέρες

Ιστορική Αναδρομή 1960 – Νέα εποχή κρουαζιέρας Αντικατάσταση του πλοίου από το αεροπλάνο ως κύριο μέσο μεταφοράς. Ο προορισμός γίνεται το επίκεντρο και αντικαθιστά το μέσο μεταφοράς. Η κρουαζιέρα ξεκινά να απευθύνεται στο ευρύ κοινό.

Ιστορική Αναδρομή 1960 – 1980 1η Γενιά Κρουαζιερόπλοιων Βασίστηκαν στα υπάρχοντα επιβατικά πλοία (περίπου 900 επιβάτες) 1981 2η Γενιά Κρουαζιερόπλοιων Αυξάνει το μέγεθος των πλοίων και η μεταφορική τους ικανότητα. (1400 επιβάτες) 1990 3η Γενιά Κρουαζιερόπλοιων Μεγαθήρια (π.χ. Sovereign of the Seas) Σήμερα Τα μεγάλα Κρουαζιερόπλοια εξυπηρετούν από 5000 έως 6000 επιβάτες.

Κρουαζιερόπλοιο «Allure of the Seas» Πηγή: Διαδίκτυο www.en.wikipedia.org

Κατηγορίες Λιμένων Οι λιμένες κρουαζιέρας χωρίζονται σε τρείς κατηγορίες : Λιμένες Αφετηρίας (home ports) Ενδιάμεσοι-Διερχόμενοι Λιμένες (ports of call ή transit) Υβριδικοί Λιμένες (hybrid ports)

Λιμένας Αφετηρίας Τα κριτήρια που καθορίζουν ένα λιμένα αφετηρίας είναι : Ικανότητα τροφοδοσίας πλοίου με τρόφιμα και καύσιμα. Εγκαταστάσεις για γρήγορη και άνετη επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών. Κοντινή απόσταση από αεροδρόμιο διεθνούς εμβέλειας. Μικρή απόσταση από προορισμούς τουριστικού ενδιαφέροντος.

Ενδιάμεσοι-Διερχόμενοι Λιμένες Τα κριτήρια που καθορίζουν έναν ενδιάμεσο- διερχόμενο λιμένα είναι : Αξιοθέατα διεθνούς εμβέλειας. Ιστορικά μνημεία. Τοπία ιδιαίτερου φυσικού κάλλους. Ιδανική απόσταση από αφετήριο λιμένα. αλλά και από τους υπόλοιπους διερχόμενους λιμένες. Ασφάλεια επιβατών.

Υβριδικοί Λιμένες Τα κριτήρια που καθορίζουν έναν υβριδικό λιμένα είναι να περιλαμβάνει όλα τα κριτήρια των δυο προηγούμενων κατηγοριών.

Παγκόσμιοι Λιμένες Κρουαζιέρας Καραϊβική, Αλάσκα, Κεντρική Νότια Αμερική Καναδάς Αμερική Ευρώπη Μεσόγειος, Σκανδιναβικές χώρες, Βαλτική, Ιβηρική Χερσόνησος, Κανάρια Νησιά, Βρετανικές νήσους Μεσόγειος, Σκανδιναβικές χώρες, Βαλτική, Ιβηρική Χερσόνησος, Κανάρια Νησιά, Βρετανικές νήσους Μεσόγειος, Σκανδιναβικές χώρες, Βαλτική, Ιβηρική Χερσόνησος, Κανάρια Νησιά, Βρετανικές νήσους Μεσόγειος, Σκανδιναβικές χώρες, Βαλτική, Ιβηρική Χερσόνησος, Κανάρια Νησιά, Βρετανικές νήσους Μεσόγειος, Σκανδιναβικές χώρες, Βαλτική, Ιβηρική Χερσόνησος, Κανάρια Νησιά, Βρετανικές νήσους Μεσόγειος, Σκανδιναβικές χώρες, Βαλτική, Ιβηρική Χερσόνησος, Κανάρια Νησιά, Βρετανικές νήσους

Παγκόσμιοι Λιμένες Κρουαζιέρας Το 2004 πραγματοποίησαν κρουαζιέρα Στην Ευρώπη : 42 εταιρείες με έδρα την Ευρώπη και στόλο 123 κρουαζιερόπλοια. 18 εταιρείες με έδρα εκτός Ευρώπης και στόλο 60 κρουαζιερόπλοια. Στην Ελλάδα : Επιβιβάστηκαν σε λιμένες αφετηρίας 176.600 άτομα δηλ. το 3% του συνόλου. (7η θέση) Οι επιβάτες με χώρα προορισμού την Ελλάδα ήταν 4.075.700 δηλ. το 14,1% του συνόλου.(3η θέση)

Άμεσες Δαπάνες Αγορές εταιριών κρουαζιέρας (τροφοδοσία σε καύσιμα και τρόφιμα, εξοπλισμός πλοίων, υπηρεσίες) 42%, Αγορές επιβατών και πληρώματος 22%, Αξία ναυπηγικής βιομηχανίας (κατασκευή, συντήρηση πλοίων) 27%, Μισθοδοσία υπαλλήλων 9%.

Λιμένας Θεσσαλονίκης Χερσαία έκταση 1550 στρέμματα που περιλαμβάνει 6 προβλήτες Προβλήτας 2, σήμερα δεν εξυπηρετεί κάποια συγκεκριμένη δραστηριότητα, είναι εκτός ελευθέρας ζώνης και υπολειτουργεί

Εκτιμήσεις Προγραμματικού Σχεδίου Αύξηση της διακίνησης της κρουαζιέρας Τουριστικοί προορισμοί σημαντικοί για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον Δημιουργία κατάλληλης κτιριακής υποδομής, απαραίτητη για την εξέλιξη του λιμένα ως λιμένας αφετηρίας κρουαζιέρας

Θέση Λιμένα Θεσσαλονίκης ως Αφετηρία Κρουαζιέρας Πλεονεκτήματα-Μειονεκτήματα Ύπαρξη ενδοχώρας Διαθεσιμότητα λιμενικών υποδομών Μικρή απόσταση από το ιστορικό κέντρο της πόλης Ικανοποιητικές υποστηρικτικές υποδομές Τροφοδοσία σε τρόφιμα και καύσιμα Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών Δεν έχει εξελιχθεί ως κύριος λιμένας διερχόμενης κρουαζιέρας, λόγω μακρινής θέσης Κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο Θεσσαλονίκης, δεν επιτρέπει τη γρήγορη μετακίνηση των επιβατών

Προβλεπόμενη διακίνηση διερχόμενης κρουαζιέρας Ο.Λ.Θ 2016-2040 (επιβ.) Μέχρι 2021 : 1200 επιβάτες ανά πλοίο 2022-2040 : 2000 επιβάτες ανά πλοίο

Προβλεπόμενη διακίνηση κρουαζιέρας αφετηρίας, Ο.Λ.Θ 2019-2040(επιβ.) Μέχρι 2022 : 1800 επιβάτες ανά πλοίο 2023-2029 : 2000 επιβάτες ανά πλοίο 2030-2034 : 2200 επιβάτες ανά πλοίο 2035-2040 : 2400 επιβάτες ανά πλοίο

Θέσεις Εξυπηρέτησης Κρουαζιερόπλοιων Ο προβλήτας 2 διαθέτει δυο θέσεις εξυπηρέτησης κρουαζιερόπλοιων Η μία θέση θα εξυπηρετεί κυρίως αφετηρία κρουαζιέρας και η άλλη θα εξυπηρετεί κυρίως διερχόμενη κρουαζιέρα Χωρίς ταυτόχρονες αναχωρήσεις - αφίξεις

Τι θα περιλαμβάνει η Τερματική Εγκατάσταση Ζώνη εξυπηρέτησης και τροφοδοσίας Κτίριο επιβατικού σταθμού (2 επίπεδα ισόγειο-όροφος) Σύνδεση κτιρίου τερματικής εγκατάστασης με πλοίο (gangways) Οδική εξυπηρέτηση – χώροι στάθμευσης

Επενδυτικό Κόστος Νέας Τερματικής Εγκατάστασης Κρουαζιέρας –Κλιμάκωση Δαπανών

Παραδοχές Οικονομικού Μοντέλου Σύμβαση παραχώρησης, ετήσιο μίσθωμα Τα έσοδα της Ο.Λ.Θ Α.Ε. Προσόρμιση-Παραβολή και Ελλιμενισμό κρουαζιερόπλοιων (home port και transit) Διέλευση Διερχομένων και Εκκίνηση Κρουαζιέρας Ετήσιο Μίσθωμα από τον Ιδιώτη Επενδυτή (Operator) Ο Ιδιώτης Επενδυτής θα επιβαρύνεται από τα ετήσια λειτουργικά έσοδα του συνόλου της τερματικής εγκατάστασης

Παραδοχές Οικονομικού Μοντέλου Η Ο.Λ.Θ Α.Ε. θα επιβαρύνεται από τα έξοδα τακτικής συντήρησης των υποδομών της τερματικής εγκατάστασης Εξέταση διαφορετικού ύψους μισθωμάτων Ανάλυση ευαισθησίας ± 30% για το μεταφορικό φορτίο μόνο της αφετηρίας κρουαζιέρας Υπολογισμός καθαράς παρούσας αξίας (N.P.V) θα χρησιμοποιηθεί το επιτόκιο που εφαρμόζει η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) 5%.

Ιδιώτης Επενδυτής (Operator) Όπως έχει δείξει η διεθνής εμπειρία η διαχείριση των τερματικών εγκαταστάσεων κρουαζιέρας πραγματοποιείται συνήθως από εξειδικευμένες εταιρείες, όπου τις περισσότερες φορές συμμετέχουν και ναυτιλιακές εταιρείες κρουαζιέρας. Η έρευνα που πραγματοποίησε ο DI Vaio (2006-2008) είχε ως κύρια συμπεράσματα ότι οι τερματικές εγκαταστάσεις που τις διαχειρίζονται οι εξειδικευμένες εταιρείες υπερτερούν έναντι αυτών, όπου η διαχείριση είναι αμιγώς δημόσιος φορέας.

Ανάλυση Ευαισθησίας IRR (%) Νέας Τερματικής Εγκατάστασης Κρουαζιέρας Βασικό Σενάριο

Επιρροή ετήσιου μισθώματος Ιδιώτη Επενδυτή (Operator) στο δείκτη IRR, Βασικό Σενάριο

Βασικά Συμπεράσματα Γίνεται η επένδυση για τη δημιουργία της τερματικής εγκατάστασης στον Προβλήτα 2 Η αξία των υφιστάμενων υποδομών είναι πολύ μεγάλη με αποτέλεσμα εάν η επένδυση έπρεπε να γίνει εξ ολοκλήρου να ήταν αδύνατη. Το κατώτατο όριο μισθώματος είναι 2.5 εκ. ευρώ έτσι ώστε ακόμα και στο απαισιόδοξο σενάριο το IRR = 7,10%

Βασικά Συμπεράσματα Η έλλειψη εναλλακτικής πρότασης αξιοποίησης του Προβλήτα 2 θα οδηγούσε σε μηδενική επένδυση, που θα στερούσε ένα μικρό έσοδο από την Ο.Λ.Θ. Α.Ε. αλλά ένα πολύ μεγαλύτερο από την πόλη της Θεσσαλονίκης. Οι προβλέψεις μελλοντικής διακίνησης που πραγματοποιήθηκαν από το Προγραμματικό Σχέδιο είναι μάλλον συντηρητικές μιας και στην περίπτωση που ο Ιδιώτης Επενδυτής αναλάβει την επένδυση οι μελλοντικοί φόρτοι θα είναι συγκριτικά μεγαλύτεροι.

Βασικά Συμπεράσματα Οι ελάχιστες εγκαταστάσεις αφετηρίας κρουαζιέρας στη χώρα μας καθιστούν μια τέτοια επένδυση για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τουρισμού υψίστης σημασίας.

Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας !!!