Δημήτριος Λαμπρόπουλος, Angelika Wolman & Thémis Apostolidis

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
A. Fillon Mars Laoriste sigmatique Laoriste thématique Laoriste athématique Laoriste actif Le temple de Poséidon, Cap Sounion A. Fillon Mars 2006.
Advertisements

A. Fillon Mars Laoriste sigmatique Laoriste actif Le temple de Poséidon, Cap Sounion A. Fillon Mars 2006.
A. Fillon Mars 2006 Le futur actif et moyen Le temple dApollon, Delphes Formation Incidents phonétiques A. Fillon Mars 2006.
Αρχαία Ελληνικά Θέατρα
ΕΛΙΕΣ.
LES MAISONS DE LA MODE ΟΙΚΟΙ ΜΟΔΑΣ ΟΙ
Méditerranée. FRANCOPHONIE "Η ΤΡΕΛΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ" Οδηγίες Εμπνεόμενοι από την Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, συντάσσετε.
Les planètes géantes du système solaire et la découverte de Neptune
- Ανοίξτε τα μεγάφωνα του Η.Υ σας Η παρουσίαση τρέχει αυτόματα ! LA ÓPERA DE PARÍS Γ.Ε.Γ.
Devises Grèce Νομίσματα Ελλάδας CATHERINE - MARILETTA
2 ος στόχος της σχολικής χρονιάς : η προαγωγή της δημιουργικότητας και της καινοτομίας στο μάθημα των Γαλλικών Τρόποι υλοποίησης του πιο πάνω.
Robert Doisneau est probablement le photographe français le plus connu dans le monde entier notamment grâce à des photos comme « le Baiser de l'hôtel de.
«Les saveurs de l’ Europe» Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Comenius Partenariat scolaire multilatéral Année scolaire Συμμετέχουν: Ισπανία, Γερμανία, Ουγγαρία.
Έρρικα και Χριστίνα Sites importants de France Errika et Christine.
Ευάγγελος - Λεωνίδας - Γιώργος - Λευτέρης 1 Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ. Ε
Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΛΕΜΟΝΙΟΥ Μαρία Αμπατζή, Δανάη Δασκαλάκη, Τάξη : Ε2, Πρώτο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ.
SEQUENCE GREC LES NOMBRES. RAPPEL LES NOMBRES 1 = ε ἶ ς 6 = ἕ ξ 11 = ἕ νδεκα 2 = δ ύ ο 7 = ἐ π τ ά 12 = δ ώ δεκα 3 = τρε ῖ ς 8 = ὀ κτ ώ 20 = ε ἴ κοσι.
Γ΄ Γυμνασίου σχ. Έτος Ελένη Αγγελιδάκη Σταύρος Αναγνωστόπουλος Έλενα Λέβεντου Χρυσάνθη Οικονόμου Έλενα Πανοποὐλου Γιώργος Πρίφτης.
Η ΓΕΩΦΥΣΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ
LE SUBJONCTIF actif et moyen A. FILLON avril 2006 Epidaure, le théâtre.
Oι ιδιωτισμοί στη διδασκαλία της γαλλικής ως ξένης γλώσσας και στη μετάφραση Κωδικός μαθήματος: 1025 Μικελάτου Μαρία-Ελένη Κωδικός Φοιτητή:
STAVROPOULOU KONSTANTINA Α.Μ: Les expressions idiomatiques.
EXPRESSIONS IDIOMATIQUES Avec des animaux Ευριδίκη Μπουρτσουκλή.
Les expressions idiomatique
ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ LES JEUX OLYMPIQUES DE LA GRECE ANTIQUE.
Pourquoi apprendre le français ? Γιατί να μάθω γαλλικά;
21/04/2016 Amalia Kapsala Περιγραφή Μαθήματος Αντικειμενικοί στόχοι:Στόχος του μαθήματος είναι η αξιοποίηση γλωσσολογικών και πολιτισμικών.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
15/1/2013 Επιμελητήριο Ηρακλείου ΚΑΛΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ «Ζωοδόχος Πηγή»
Le Grec ancien Χαιρε. L’alphabet Τα γραμματα Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω.
UNE ILE, UNE HISTOIRE…….. Η Κύπρος είναι το τρίτο σε μέγεθος νησί της Μεσογείου, μετά τη Σαρδηνία και τη Σικελία. Chypre est la troisième plus grande.
ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ Grigóris Lambrákis. ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΑΜΠΡΑΚΗ Quelques mots sur lui  Ο Γρηγόριος Λαμπράκης γεννήθηκε στην Κερασίτσα Αρκαδίας στις.
Η ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΜΥΝΑ N. Apostolidis Ph.D.. ΤΑ ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΤΟΥ ΑΜΥΝΤΙΚΟΥ ΠΑΙΚΤΗ n αλτική ικανότητα n ταχύτητα - εκρηκτικότητα n φυσική κατάσταση n επικοινωνία.
7 ème Congrès Panhellénique et International des Professeurs de Français Athènes,21-24 octobre 2010 Communiquer, échanger, collaborer en français dans.
Κουλτούρες, κοινωνικοποίηση και ταυτότητα
Η κοινωνικοπολιτισμική δεξιότητα ως στόχος στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας ως ξένης Άννα Χατζηπαναγιωτίδη/ Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Les expressions idiomatiques
ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ : o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΧΑΡΝΩΝ
Το Παρίσι Το Παρίσι είναι ένα πολύ ωραίο μέρος για του Αγίου Βαλεντίνου γιατί έχει το Πύργο του Άιφελ και εκεί πηγαίνουν ζευγάρια.
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΓΥΝΑΙΚΩΝ
Enseignante Αργυρώ Μουστάκη Μαντζακίδη Μαρία Α.Μ
Enseignante: Moustaki Argyro Étudiante : Polytimi Ioanna-Georgoula
Commentaire texte 1 Ajoutez un titre avec une idée à défendre sur cette partie de texte et mettez en couleur les mots concernés. Il y a 2 diapositives.
Texte 1 : Aristophane - Les Nuées - v
Ο Οδυσσέας Ελύτης και η Γαλλία
Exo 3 :Résoudre cos x < - (√3)/2 dans [ 12π ; 15π ].
Vert = nominatif Vocatif Bleu = acc Gris = génitif Orange = datif
ΤΑ ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Vert = nominatif Bleu = acc Gris = génitif Orange = datif
Alouette bouquette, Cochevieux, Alouette à crête, Alouette de moulin
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΟΙΚΕΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ
ΣΤΙΓΜΑ ΨΥΧΙΚΗ ΝΟΣΟΣ ΚΑΙ Η ΡΙΖΑ ΤΟΥ ΑΕΤΟΥ
Aπόλλωv Valeria Musca Clara Colombo Giacomo Vitali Greta Bernini.
Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Αεροπορικό Ατύχημα και οι επιπτώσεις του
Η διαθεματικότητα στο νηπιαγωγείο Έφη Γουργιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια
Cesana S., Crispiani G., Santonocito A., Spaziante G.
Pan dresse le portrait à charge d'un solitaire bourru et sournois qui a pris une femme malheureuse qu'il tyrannise et qui le quitte pour vivre une vie.
Enseignement de spécialité en classe de 1ère
Oι ιδιωτισμοί στη διδασκαλία της γαλλικής ως ξένης γλώσσας και στη μετάφραση (641025) Enseignante: Moustaki Argyro Étudiante: Xylogianni Artemis ( )
Οι ιδιωτισμοί στη διδασκαλία της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας και στη μετάφραση (1025)
3°) Fonctions cos et sin :
Mycènes, la Porte des Lionnes
Μάθημα επιλογής (1025) Oι ιδιωτισμοί στη διδασκαλία της γαλλικής ως ξένης γλώσσας και στη μετάφραση Enseignante: Moustaki Argyro Étudiante : Takorou Panagiota.
Partageons nos valeurs dans l'effort
Exo : Résoudre cos x < - (√3)/2 dans [ 12π ; 15π ].
Des expressions figées avec des animaux
LOVE STORY Το Γαλλικό περιοδικό "Le magazine des voyages de pêche" στην 56th έκδοση του έφερε στο φως της δημοσιότητας μια απίστευτη ιστορία αγάπης.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δημήτριος Λαμπρόπουλος, Angelika Wolman & Thémis Apostolidis 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Κοινωνικής Ψυχολογίας Αναλύοντας την παρουσίαση και το στίγμα της σχιζοφρένειας στις γαλλικές εφημερίδες Lampropoulos, Dimitrios, Angelika Wolman, & Thémis Apostolidis. "Analyzing the presentation and the stigma of schizophrenia in French newspapers." Social Psychiatry and Psychiatric Epidemiology (2017): 1-7. Δημήτριος Λαμπρόπουλος, Angelika Wolman & Thémis Apostolidis

Το στίγμα της σχιζοφρένειας Σύμφωνα με τους Link & Phelan (2004) το στίγμα των ψυχικών παθήσεων αποτελείται από τέσσερις βασικές διαστάσεις: 1) Πρώτα, μια ατομική διαφορά παρατηρείται και κατονομάζεται (labeled) 2) Αρνητικές εικόνες και στερεότυπα, που προέρχονται από μια κυρίαρχη κουλτούρα, συνδέονται με αυτή τη διαφορά 3) Έτσι, τα άτομα που φέρουν την κατονομασμένη διαφορά διαχωρίζονται σε ξεχωριστές κοινωνικές κατηγορίες. Αυτό οδηγεί στην εγκαθίδρυση ενός διαχωρισμού τύπου «εμείς» και «αυτοί». 4) Τέλος, τα άτομα που ανήκουν στην ξεχωριστή αυτή κοινωνική ομάδα βιώνουν τη διάκριση και την απώλεια κοινωνικού στάτους. εξουσία

Μία προτεραιότητα δημόσιας υγείας σύμφωνα με τον ΠΟΥ (2013) Η σχιζοφρένεια είναι η ψυχική πάθηση που συνδέεται με τις πιο αρνητικές εικόνες και στερεότυπα, όπως επικινδυνότητα, έλλειψη αυτοελέγχου (Pescosolido et al., 2010). Το στίγμα της σχιζοφρένειας παραμένει παρά τις διεθνείς εκστρατείες καταπολέμησης του (Read, Haslam, Sayce, & Davies, 2006). Στίγμα της σχιζοφρένειας ανεργία, φτώχεια και έλλειψη στέγασης (Corrigan, 1998; Rebeiro Gruhl, Kauppi, Montgomery, & James, 2012), χειροτέρευση της κλινικής εικόνας (Mak, Poon, Pun, & Cheung, 2007), αποφυγή της θεραπείας και πρόθεση για αυτοκτονία (Fung, Tsang, & Corrigan, 2008).

Ο ρόλος των ΜΜΕ Ο ρόλος των ΜΜΕ στο σχηματισμό αρνητικών στερεοτύπων για τη σχιζοφρένεια έχει συχνά υπογραμμιστεί (Angermeyer et al, 2005): Σχιζοφρένεια σαν «διπλή προσωπικότητα» (Chopra & Doody, 2007) και τα άτομα με σχιζοφρένεια σαν δολοφόνους (Angermeyer & Schulze, 2001). Η αρνητική παρουσίαση της σχιζοφρένειας σαν δομικό στίγμα (Corrigan et al., 2005) λόγω της ικανότητας των μέσων να σχηματίσουν εντυπώσεις και να χαράξουν εικόνες. Oι μεταδιδόμενες εικόνες δε χαράσσονται απλά στη μνήμη του «παθητικού» κοινού, αλλά αυτές περνάνε από επεξεργασία με βάση την ιδεολογία και τα χαρακτηριστικά των αναγνωστών. Ενδιαφέρον για μελέτη των χαρακτηριστικών των μέσων. Καμμία έρευνα στο γαλλικό πλαίσιο.

Η παρούσα έρευνα- Στόχοι και μέθοδος 1) Η διερεύνηση της παρουσίασης της σχιζοφρένειας απο τις γαλλικές εφημερίδες 2) Η ανάλυση της παρουσίασης σε σχέση με τα χαρακτηριστικά του μέσου 3) Βασιζόμενοι στις διαστάσεις του στίγματος σύμφωνα με τους Link & Phelan (2004), να αναλύσουμε το πως (ανα)παράγεται ο διαχωρισμός τύπου «εμείς» και «αυτοί» από τις γαλλικές εφημερίδες και μέσω ποιων εικόνων Μέθοδος 8 εφημερίδες διαθεσιμες στη βάση δεδομένων Factiva: 4 περιφερειακές (La Dépêche du Midi, Le Parisien, La Provence, Ouest France) και 4 εθνικές (La Croix, Le Figaro, Les Echos, L’Humanité) Διαφορές ως προς το εύρος κυκλοφορίας σχετικά με τον τόπο και τον αριθμό εντύπων αλλά και διαφορές ιδεολογικές (αριστερά-δεξιά κλπ). Αναζήτηση όλων των άρθρων μέσα στο 2015 που περιείχαν τον όρο schizophr*. 627 άρθρα (442 περιφερειακές και 185 εθνικές)

Μέθοδος: Ανάλυση Επαγωγική θεματική ανάλυση με στόχο την αναγνώριση μοτίβων σχετικά με το κεντρικό θέμα ή συμβάν των άρθρων (Angermeyer & Schulze, 2001). Ανεξάρτητα οι δύο πρώτοι συγγραφείς, ελεύθερη κωδικοποίηση σ’ένα μικρότερο δείγμα (Braun & Clarke, 2006). Ποσοστό συμφωνίας 87,3%. Πέντε βασικά θέματα: 1) Μεταφορική χρήση του όρου, 2) Επικινδυνότητα, 3) Πληροφορίες σχετικά με τη θεραπεία, 4) Σχιζοφρένεια και τέχνη, 5) κοινωνικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με σχιζοφρένεια και τρόποι αντιμετώπισης. Επιπλέον ανάλυση του πώς η παρουσίαση της σχιζοφρένειας στα πρώτα δύο θέματα συνδέεται με τις διαστάσεις του στίγματος.

Αποτελέσματα: Θεματική ανάλυση Themes* Total 627 % Regional 442 National 185 Metaphorical Use 253 40.4% 131 29.6% 122 65.9% Socio-political Domain 177 28.3% 73 16.5% 104 56.2% Artistic Domain 53 8.5% 43 9.7% 10 5.4% Sporting Domain 14 2.2% 3.2% 0% Businesses 9 1.4% 1 0.2% 8 4.3% Dangerousness** 169 38.2% Perpetrator of violent-criminal act 145 23.2% 140 31.7% 5 2.7% Victims Hero of Film/Show 12 1.9% 2.3% 2 1.1% Suicide 2% Treatment and Recovery Information** 81 12.9% 56 12.7% 25 13.5% Mental Health Promotion 38 6.1% 29 6.6% 4.9% Therapy- Recovery 18 2.9% 6 Etiology of the disorder 15 2.4% Clinics Art and Schizophrenia 42 6.7% 7% 13 Schizophrenia in a work of art 30 4.8% 21 Celebrity diagnosed with schizophrenia 1.8% 4 Concerns and Advocacy Actions** 31 5% 17 3.8% 7.6% Other 24 20 4.5% Αποτελέσματα: Θεματική ανάλυση

Αποτελέσματα σχετικά με το στίγμα της σχιζοφρένειας (α): Μεταφορική χρήση του όρου Σε άμεσο επίπεδο «διπλή προσωπικότητα». Έμμεσα, πλειοψηφία άρθρων με στόχο τη διαβάθμιση του «αντιπάλου». Α) 111 άρθρα σε σχέση με καταστάσεις/συμπεριφορές/αποφάσεις που φαίνονται εντελώς παράλογες (επίθεση στη λογική του αντιπάλου). Ακολουθεί πρόταση για αποφυγή της σχιζοφρένειας. Β) 56 άρθρα όπου ένα άτομο χαρακτηρίζεται ως σχιζοφρενής καθώς οι πράξεις του δεν συμβαδίζουν με τα λεγόμενα του (επίθεση στην ηθική και την αξιοπιστία του αντιπάλου). Στόχος ο πολιτικός αντίπαλος: Le Figaro & Les Echos: το κράτος, η αριστερά Humanité: το σύστημα και η άκρα δεξιά Περιφερειακές εφημερίδες: αποτελέσματα περιφεριακών εκλογών και το κράτος που δεν νοιάζεται « Il y avait de la schizophrénie - un mot d'origine grecque - dans les paroles d'Alexis Tsipras, en visite à Paris jeudi. » (Le Figaro) « Car le dérapage est aussi le reflet d’une schizophrénie allemande alimentée par l’attitude des autorités. Quand l’humanisme d’Angela Merkel à l’égard des réfugiés est contredit par les surenchères populistes anti-grecques qu’elle exprimât avec son gouvernement au début de l’été » (Humanité)

Αποτελέσματα σχετικά με το στίγμα της σχιζοφρένειας (β): Ο «επικίνδυνος σχιζοφρενής» Τρεις βασικές κατηγορίες: Α) Ο ρόλος της σχιζοφρένειας στο έγκλημα ή η σχιζοφρένεια σαν νομική υπεράσπιση (87 άρθρα) Β) Η ντετερμινιστική σχέση ανάμεσα στη σχιζοφρένεια και το έγκλημα (34 άρθρα) Το ζήτημα του ελέγχου χαρακτηρίζει αλλά και διαφοροποιεί α) και β) Γ) Η σχιζοφρένεια σαν σύμβολο του κακού (6 άρθρα): Kim Jong-Un, the jihadists, Jack the Ripper, the Germanwings’ copilot, Hitler Σύμφωνα με πηγές...

Συμπεράσματα Στη Γαλλία, όπως και σε άλλες χώρες (και στην Ελλάδα (Athanasopoulou & Valimaki, 2014) στιγματισμός της σχιζοφρένειας από τα μέσα. Δομικό στίγμα. Εκτεταμένη μεταφορική χρήση και «κοινωνική» σημασία του όρου. Η σχιζοφρένεια σαν προσβολή Διπλή κατηγοριοποίηση για «εμάς» και «αυτούς». Ο βίαιος σχιζοφρενής σύμφωνα με τα άρθρα, αλλά προς τον εαυτό του σύμφωνα με την έρευνα. Ντετερμινισμός ή πιθανή αιτία Ακαταλόγιστο ή κανονικοποίηση Διαφορά τόπου κυκλοφορίας, διαφορά ενδιαφέροντος για τον σχιζοφρενή Αλλαγή ονόματος ή και κάτι άλλο;