ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Advertisements

Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Γενικού τύπου χαρακτηριστικά
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Ενότητα 2.1 Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
Σενάριο.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
 Εισαγωγή  Χωροταξική κατανομή  Προσωπικό  Μαθησιακές μέθοδοι  Επίλογος.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Κατερίνα Μαυραντωνάκη.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Γνωστική Στοχοταξινομία κατά Bloom
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Εκπαιδευτικό λογισμικό. Εκπαιδευτικά περιβάλλοντα Δε σχεδιάστηκαν για εκπ/κή χρήση αλλά χρησιμοποιούνται.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Κυριακή Σεβεντεκίδου, ΠΕ02
Θεωρίες Μάθησης Υλικό Γ.Μ. ενότητα 2.1. E. L. Thorndike ( ) B. F. Skinner ( ) J. Piaget ( ) J. Bruner (1915-) Ivan Pavlov ( )
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Στη διδακτική διαδικασία… η προσωπικότητα της διδάσκουσας/του διδάσκοντα, τα επιστημονικά-γνωστικά αντικείμενα, το.
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Θεωρίες μάθησης.
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Εκπαιδευτικό λογισμικό
Θεωρίες Μάθησης και Μοντέλα Ενσωμάτωσης
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Σύγχρονες Θεωρίες για τη μάθηση
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Θεωρίες Μάθησης & Διδακτικές Στρατηγικές Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
ΚοινωνικοπολιτισμικΕΣ
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
“Το μέλλον φτιάχτηκε για να αλλάξει”
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 2.1 Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση: Συμπεριφορισμός Γνωστικός κονστρουκτιβισμός Οι κοινωνικοπολιτισμικές θεωρήσεις μάθησης. Επιπτώσεις των θεωρήσεων αυτών στην οργάνωση διδακτικών καταστάσεων. Ρόλος των ΤΠΕ.

Είδη εκπ/κού λογισμικού ως προς τη χρήσητου. Εκπ/κο Λογισμικό Είδη εκπ/κού λογισμικού ως προς τη χρήσητου. Κατηγορίες εκπ/κού λογισμικού και τρόπος μάθησης και διδασκαλίας. Τα λογισμικά κλειστού τύπου είναι κυρίως εξάσκησης και πρακτικής. Δίνουν έμφαση στην παρουσίαση της πληροφορίας (ηλεκτρονικό βιβλίο) και και στην αξιολόγηση των γνώσεων. Ο ρόλος του εκπ/κού είναι σχεδόν ανύπαρκτος. Τα λογισμικά ανοιχτού τύπου οδηγούν τους μαθητές στην ανακάλυψη και οικοδόμηση της γνώσης και τα κάνει να συμμετέχουν ενεργά στην διαδικασία. Είναι συνήθως συστήματα προσομοίωσης ή ανοιχτοί μικρόκοσμοι καθώς και εφαρμογές διαδικτύου. Ο εκπ/κός έχει το ρόλο του καθοδηγητή.

Ο Γνωστικός Κονστρουκτιβισμός Οι θεωρίες που επηρέασαν και εξακολουθούν να επηρεάζουν την ανάπτυξη του εκπ/κού λογισμικού είναι τρεις: Ο Συμπεριφορισμός Ο Επικοδομισμός Ο Γνωστικός Κονστρουκτιβισμός

1. Ο Συμπεριφορισμός Pavlov, Thordike, Skinner, Watson Σκοπός και αντικείμενο της Ψυχολογίας είναι κατά τους συμπεριφοριστές η διερεύνηση των συνδέσεων ανάμεσα σε εξωτερικά ερεθίσματα και παρατηρήσιμες μορφές συμπεριφοράς του οργανισμού. Ο δάσκαλος πρέπει να συλλέξει και να παρουσιάσει στους μαθητές τα σωστά ερεθίσματα, στα οποία θα επικεντρώσει την προσοχή και την προσπάθεια, ώστε να αποχτήσουν οι μαθητές επιθυμητές ικανότητες και δεξιότητες, συσχετίζοντας τις νέες πληροφορίες με ό,τι ήδη ξέρουν.

Ο ρόλος του δασκάλου είναι να παρουσιάσει το μάθημα σε πολύ καλά οργανωμένες και τακτοποιημένες σειρές διδακτικών βημάτων, τα οποία βοηθούν τον μαθητή να επιδείξει την επιθυμητή συμπεριφορά. Οι μαθητές θεωρούνται ως παθητικοί αποδέκτες των πληροφοριών που τους δίνει ο δάσκαλος. Τα λογισμικά καθοδήγησης (Tutorials) και τα λογισμικά εξάσκησης και πρακτικής (Drill and Practice) είναι χαρακτηριστικά δείγματα συμπεριφοριστικής λογικής.

Ο Επικοδομισμός Piaget, Brunner, Dewey Σε αντίθεση προς μοντέλα μεταβίβασης της γνώσης από τον δάσκαλο στον μαθητή, τα δομιστικά μοντέλα μάθησης δίνουν έμφαση στην ανάπτυξη νέας γνώσης από τον μαθητή μέσω της ενεργητικής οικοδόμησης διαδικασιών, οι οποίες συνδέουν την νέα γνώση με την προηγούμενη. Ο Piaget εξηγεί την ανάπτυξη της σκέψης του παιδιού με στάδια ανάπτυξης και θεωρεί ότι το παιδί οικοδομεί τις γνώσεις μέσα από τις διαδικασίες αφομοίωσης, συμμόρφωσης και προσαρμογής.

Ο Bruner υποστηρίζει ότι το παιδί οικοδομεί τις γνώσεις του πειραματιζόμενο και εξάγοντας κανόνες και συμπεράσματα από τα αποτελέσματα αυτών των εμπειριών. Ο εποικοδομισμός είναι μια εναλλακτική πρόταση στον συμπεριφορισμό όσον αφορά στον σχεδιασμό μαθησιακών περιβαλλόντων με τον υπολογιστή. Για το σχεδιασμό αυτό σημαντικό ρόλο έπαιξε ο Paper με τη δημιουργία της Logo μιας γλώσσας προγραμματισμού αξιοποιώντας την θεωρία του Piaget. Πρόκειται για ένα ανοιχτό μαθησιακό περιβάλλον μέσα από το οποίο ο μαθητής μπορεί να εξερευνήσει ένα χώρο (μικρόκοσμος) με απλές εντολές ανακαλύπτοντας και οικοδομώντας νέες γνώσεις.

Ο Γνωστικός Κονστρουκτιβισμός Vygotsky Σύμφωνα με την βασική άποψη του Vygotsky πρέπει να μελετήσουμε πρώτα τις κοινωνικές και πολιτισμικές διαδικασίες του περιβάλλοντος ενός παιδιού, προκειμένου να μπορέσουμε να κατανοήσουμε τις γνωστικές του λειτουργίες. Η ικανότητα σκέψης και μάθησης αναπτύσσεται σε μεγάλο βαθμό υπό την επίδραση των κοινωνικών συνθηκών.

Η θεωρία του Vygotsky έχει δύο βασικές επιπτώσεις στην εκπαίδευση Οι κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις, σε σύγκριση με τις άλλες δύο θεωρήσεις δεν έχουν συμβάλει στην σχεδίαση και την υλοποίηση προγραμμάτων και περιβαλλόντων για την εκπ/ση με τις ΤΠΕ στην τάξη. Δεν υπάρχουν στην ουσία εκπ/κές εφαρμογές σχεδιασμένες βάση αυτής της θεωρίας.

Με την ανάπτυξη του διαδικτύου και την δημιουργία διαφόρων υπηρεσιών όπως forums, chat, εκπ/κές πύλες, μηχανές αναζήτησης, συστήματα συνεργατικής μάθησης με υπολογιστές, κλπ έγινε δυνατή η αξιοποίηση όλων αυτών των υπηρεσιών για εκπ/κούς σκοπούς. Δημιουργήθηκαν κοινότητες μάθησης (e-learning) αναπτύχθηκαν κοινωνικές αλληλεπιδράσεις με αποτέλεσμα την ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας και μάθησης έξω από τα στενά όρια του σχολείου. Οι υπηρεσίες αυτές υποστηρίζουν τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των ατόμων, την ανταλλαγή ιδεών και απόψεων και προσφέρουν μάθηση σε αυθεντικές συνθήκες μέσω της ενεργητικής συμμετοχής των μαθητών.

Οι θεωρίες μάθησης που επιρρεάζουν την φιλοσοφία των εκπ/κών λογισμικών: Κυριότερα χαρακτηριστικά και αντιπροσωπευτικά λοισμικά