Η εξέλιξη των αριθμητικών εννοιών και της ‘αίσθησης’ του αριθμού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επιμέλεια Π. Τσάκωνας. 1. Ποια από τα ακόλουθα αποσπάσματα αλγόριθμων πραγματοποιούν σωστά την ταξινόμηση του πίνακα Α; ΓΙΑ i ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ Ν ΓΙΑ j ΑΠΟ.
Advertisements

Κάνε κλικ στο σωστό νούμερο
Plural Forms.
Μηχανικές αρχές και η εφαρμογή τους στην Ενόργανη Γυμναστική PP #6.
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ «ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ»
Ο. Τ. Ο. Ε. – Ημερίδα Το οικονομικό περιβάλλον που διαμορφώθηκε στην Ελλάδα από : τις επιπτώσεις της διεθνούς χρηματοπιστωτικής κρίσης από.
Η εμπειρία της Κατοχής στην Ελλάδα Διαθεματική προσέγγιση μέσα από ιστορικές πηγές και λογοτεχνικά κείμενα 1 Επιμέλεια: Σωτηρία Παπαμαργαρίτη,
1 Οικονομικού Κλίματος & Προσδοκιών Αποτελέσματα Έρευνας: Δεκέμβριος 2015.
ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παρουσιάζουν οι μαθητές: Γ Ι Ο Υ Λ Η Λ Ι Ο Υ Ν Η Ι Α Σ Ω Ν Α Σ Τ Α Σ Σ Η Σ.
1. Πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές μεταβολές (11ος-15ος αιώνας)
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΟΛΥΧΡΟΥ ΧΡΥΣΗ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Ανάπτυξη εφοδιαστικών αλυσίδων οστρακοειδών και ανάλυση βασικών παραμέτρων/κινδύνων Υπεύθυνος καθηγητής:
O.T.S. FORUM Εφαρμογή Διαχείρισης Έργων Εισηγητής: Σιάμμενου Γιούλη.
Μάθημα 6 Η γενιά του Η γενιά του 80΄ ή Νέα Αθηναϊκή Σχολή.
Β2.Μ6 Άλλες Περιφερειακές Συσκευές και Κάρτες Επέκτασης Σαββίδου Στέλλα.
Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία Κεφ Συλλογή πρωτογενών δεδομένων με ημιδομημένες, εις βάθος και ομαδικές συνεντεύξεις.
1. Συνοχή, 2. πληροφορητικότητα, 3. συνεκτικότητα, 4. προθετικότητα, 5. διακειμενικότητα, 6. περιστασιακότητα και 7. αποδεκτότητα.  Τα κριτήρια αυτά.
Πίστη πελατών και στρατηγική προϊόντος. Ικανοποίηση του πελάτη: το κλειδί για την πίστη των πελατών  Η ανώτερη εξυπηρέτηση του πελάτη δημιουργεί ικανοποίηση.
ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ ΙΙΙ
Δημοτικό Σχολείο Οινουσσών
«Μαθαίνω» και «Διδάσκω» «Μαθηματικά»
Πρακτική επιμόρφωσης Έρευνα αγοράς Καταγραφή αναγκών επιμόρφωσης
Ορισμός και έργο της αγωγής
ΘΕΜΑ: ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΡΗΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ
Μάθηση βασισμένη σε πηγές: Πληροφοριακός εγγραμματισμός και οργάνωση διαδικτυακών εξερευνήσεων (Κ. Παπανικολάου) Ε. Αλεξοπούλου,
Εφηβοι Στο διαδικτυο Cyber Bullying Phishing Διαδικτυακός εθισμός.
Κεντρο πληροφορησησ ανεργων τησ γ.σ.ε.ε.(κεπεα)
Ο υπολογιστής Εισαγωγή.
Διοικητικη πρακτικη 6ο μαθημα
«Δημότης Αμαρουσίου» η τεχνολογία στην υπηρεσία του Πολίτη
Πρακτική άσκηση φοιτητών
Πόσο ψηλός είσαι; Εισάγοντας τις Συναρτήσεις
“ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ”
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΘΕΜΑΤΙΚΗ - ΣΚΙΑ
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Η σκοτεινή πλευρά του Διαδικτύου Εθισμός
Πλατφόρμα Δήλος (Delos)
ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ.
Συμβουλές για επιτυχημένες παρουσιάσεις στο PowerPoint
ΜΑΘΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ Ομάδα: High-five
ΑΣΙΛ ~ ΚΛΩΝΤ ΝΤΕΜΠΥΣΣΙ.
OI TΡEIΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ Οι τρεις Ιεράρχες ,προστάτες των γραμμάτων και των εκπαιδευτικών, γιορτάζουν στις 30 Ιανουαρίου.
Να ζωογονούν το ανθρώπινο πνεύμα με την παροχή βιβλίων
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας
Εναλλακτικές μέθοδοι αξιολόγησης
Θέμα Μεταπτυχιακής Εργασίας
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ FIVE….
Κεφάλαιο 5. ΕΠΕΚΤΕΙΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ - ΔΙΚΤΥΑ ΕΥΡΕΙΑΣ
Το υλικό του Υπολογιστή
Αχιλλέας Γερόπουλος Διοικητής Νοσοκομείου
Αριθμοί- αλγεβρικές εκφράσεις
Κεφάλαιο 6: Δίκτυα Ευρείας Περιοχής
Οικονομικού Κλίματος & Προσδοκιών
Πρακτική άσκηση φοιτητών
ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
‘’Don't let schooling interfere with your education’’ Mark Twain.
Οι Δήμοι στο κατώφλι της νέας προγραμματικής περιόδου
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΩΓΕΙΩΝ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΒΒΑΛΟΣ.
Γραπτή Εργασία Αξιολόγησης ΙΙΙ Ισπανικό Τουριστικό Δίκαιο
Συμβουλές Πωλήσεων Καλοκαίρι 2018 ON LINE Εκπαίδευση - Αύγουστος 2018.
Μοντέλα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών
Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία
4Ω 4Ω __Ω __Ω __Ω 12 V 4Ω 4Ω 4Ω __Ω __Ω __Ω 12 V 4Ω.
ΑΣΦΑΛΗΣ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Γυναικείο Ποδόσφαιρο στη Κύπρο
Πρακτική άσκηση φοιτητών
Ώρα για πρόσθεση! C = / * - +
ΑΣΦΑΛΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΜΙΑ ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΛΩΝ
ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ – ΜΕΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΟΝΑΔΩΝ ΜΕΤΡΗΣΗΣ SI
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΣΟΚΟΛΑΤΑΣ ΓΕΥΣΤΙΚΗ ΑΠΟΛΑΥΣΗ Ή ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η εξέλιξη των αριθμητικών εννοιών και της ‘αίσθησης’ του αριθμού πρώτη αντίληψη της έννοιας του αριθμού - αριθμοί μέχρι το 20 - ποικιλία σχέσεων μεταξύ αυτών των αριθμών - σύνδεσή τους με τον πραγματικό, καθημερινό κόσμο το ξεκίνημα των αριθμητικών εννοιών… -«ποιος έχεις τα περισσότερα;» -«έχουμε αρκετά …;» από παιδιά 3-4 χρόνων: περιμένουμε κάποια κατανόηση των εννοιών του αριθμού και της απαρίθμησης

five frame ten frame Illuminations (NCTM) ο ρόλος της απαρίθμησης - προφορική απαρίθμηση/μέτρημα προς τα μπρος και αντίστροφα - απαρίθμηση των στοιχείων συνόλων προς τα μπρος/πίσω - διακριτά, χειροπιαστά αντικείμενα τα οποία να μπορούν να μετακινηθούν - διατεταγμένα αντικείμενα και σύνολα με στοιχεία σε τυχαία διάταξη - πληθική, διατακτική, ονομαστική χρήση των αριθμών - παιδιά 4 1/2 χρόνων και πληθική χρήση αριθμών διαδικαστική γνώση των αριθμών - γράφοντας και αναγνωρίζοντας τα ψηφία - χρήση συμβόλων (=, <, >) για την αναπαράσταση σχέσεων

washing line butterfly ten frame penguin count Count Me In Too ο ρόλος της απαρίθμησης - προφορική απαρίθμηση/μέτρημα προς τα μπρος και αντίστροφα - απαρίθμηση των στοιχείων συνόλων προς τα μπρος/πίσω - διακριτά, χειροπιαστά αντικείμενα τα οποία να μπορούν να μετακινηθούν - διατεταγμένα αντικείμενα και σύνολα με στοιχεία σε τυχαία διάταξη - πληθική, διατακτική, ονομαστική χρήση των αριθμών - παιδιά 4 1/2 χρόνων και πληθική χρήση αριθμών διαδικαστική γνώση των αριθμών - γράφοντας και αναγνωρίζοντας τα ψηφία - χρήση συμβόλων (=, <, >) για την αναπαράσταση σχέσεων

Freudenthal Institute magic coins mark boxes 1 lasso catch coins ο ρόλος της απαρίθμησης - προφορική απαρίθμηση/μέτρημα προς τα μπρος και αντίστροφα - απαρίθμηση των στοιχείων συνόλων προς τα μπρος/πίσω - διακριτά, χειροπιαστά αντικείμενα τα οποία να μπορούν να μετακινηθούν - διατεταγμένα αντικείμενα και σύνολα με στοιχεία σε τυχαία διάταξη - πληθική, διατακτική, ονομαστική χρήση των αριθμών - παιδιά 4 1/2 χρόνων και πληθική χρήση αριθμών διαδικαστική γνώση των αριθμών - γράφοντας και αναγνωρίζοντας τα ψηφία - χρήση συμβόλων (=, <, >) για την αναπαράσταση σχέσεων

Σχέσεις μεταξύ ποσοτήτων σχέσεις του τύπου «περισσότερο», «λιγότερο», «το ίδιο» ο ρόλος της απαρίθμησης - προφορική απαρίθμηση/μέτρημα προς τα μπρος και αντίστροφα - απαρίθμηση των στοιχείων συνόλων προς τα μπρος/πίσω - διακριτά, χειροπιαστά αντικείμενα τα οποία να μπορούν να μετακινηθούν - διατεταγμένα αντικείμενα και σύνολα με στοιχεία σε τυχαία διάταξη - πληθική, διατακτική, ονομαστική χρήση των αριθμών - παιδιά 4 1/2 χρόνων και πληθική χρήση αριθμών διαδικαστική γνώση των αριθμών - γράφοντας και αναγνωρίζοντας τα ψηφία - χρήση συμβόλων (=, <, >) για την αναπαράσταση σχέσεων

Σχέσεις μεταξύ ποσοτήτων σχέσεις του τύπου «περισσότερο», «λιγότερο», «το ίδιο» ο ρόλος της απαρίθμησης - προφορική απαρίθμηση/μέτρημα προς τα μπρος και αντίστροφα - απαρίθμηση των στοιχείων συνόλων προς τα μπρος/πίσω - διακριτά, χειροπιαστά αντικείμενα τα οποία να μπορούν να μετακινηθούν - διατεταγμένα αντικείμενα και σύνολα με στοιχεία σε τυχαία διάταξη - πληθική, διατακτική, ονομαστική χρήση των αριθμών - παιδιά 4 1/2 χρόνων και πληθική χρήση αριθμών διαδικαστική γνώση των αριθμών - γράφοντας και αναγνωρίζοντας τα ψηφία - χρήση συμβόλων (=, <, >) για την αναπαράσταση σχέσεων

Σχέσεις μεταξύ των αριθμών 1 -10 σχέσεις διάταξης στο χαρτί (χωρικές σχέσεις) «ένα/δύο περισσότερα», «ένα/δύο λιγότερα» πάτημα στο 5 και το 10 σχέσεις «μέρους-μέρους-όλου»

Σχέσεις μεταξύ των αριθμών 10 -20 υπέρβαση δεκάδας (όχι αξία θέσης ψηφίων!) επεκτείνοντας σχέσεις του τύπου περισσότερο και λιγότερο σχέσεις διπλάσιου και παραλίγο διπλάσιου

σύνδεση με τον πραγματικό κόσμο (αίσθηση του αριθμού) εκτίμηση και μετρήσεις σύνδεση με παραδείγματα από την καθημερινή ζωή κατασκευή γραφημάτων διευρύνοντας την αντίληψη της έννοιας του αριθμού η αίσθηση του αριθμού: σύνδεση με τον πραγματικό κόσμο εκτίμηση και μέτρηση Περισσότερο ή λιγότερο από…; Πλησιάζει ο… το… ή το…; Λιγότερα από…, ανάμεσα στο… και το…, ή περισσότερα από…; Περίπου…; σύνδεση με παραδείγματα από την καθημερινή ζωή μονάδες μέτρησης είναι λογικό; πράγματα που κάνουν 7

Χωρικές σχέσεις

Κορνίζα ή πλαίσιο των 10