Πνευματική ιδιοκτησία στο ακαδημαϊκό περιβάλλον και ανοιχτή πρόσβαση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΘΕΣΗ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ & ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ
Advertisements

ΝΕΟΣ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ Ν: 4067/2012 Εισήγηση 2 ΜΑΡΑ ΣΟΦΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ 4 ο Πακέτο Σημειώσεων Εισηγήτρια : Δοξαστάκη Κάλλια 4 ο Πακέτο Σημειώσεων Εισηγήτρια : Δοξαστάκη Κάλλια.
Το νέο ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο για τα στεγαστικά δάνεια και οι αλλαγές που θα επιφέρει στο ισχύον ρυθμιστικό πλαίσιο Μάρτιος 2016 Χριστίνα Λιβαδά.
Ελεγκτικό Συνέδριο Προγραμματικές συμβάσεις Δήμων. Επίκαιρα νομολογιακά ζητήματα. Π. Παππίδας Πάρεδρος ΕλΣ Πάρεδρος ΕλΣ Διημερίδα ΚΕΔΕ Αθήνα, 14 και
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 3: Οι μεγάλες αυτοκρατορίες Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
ΕΝΝΟΙΑ & ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΕΝΝΟΙΑ & ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ (Ιούνιος 2011) Περιεχόμενο και καινοτόμα στοιχεία του νέου Προγράμματος Σπουδών Λογοτεχνίας στην υποχρεωτική Εκπαίδευση.
ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Εισηγητές: - Κωνσταντίνος Μπλάγας, Δ/νων Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ - Καλλιόπη Παπαδοπούλου, Νομική Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ.
«Διγλωσσία και Εκπαίδευση» Διδάσκων: Γογωνάς Ν. Φοιτήτρια: Πέτρου Μαρία (Α.Μ )
Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες 2016.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων Ενότητα 2: Η πρώτη περίοδος της εκκλησιαστικής υμνογραφίας (Α´ - Δ´αι.) Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 4 η : ΣΤΕΡΕΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Διάλεξη: Ισοστατικότητα – υπερστατικότητα – κινητότητα φορέων. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 2: Χαρακτηριστικά φύλλων ανθέων και καρπών Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 10: Παράγωγη καλλωπιστικών φυτών. Μέρος Β’ Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Π.Γ.Ε.Σ.Σ ΚΑΡΝΑΡΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΣΕΛΙΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Α-Δ.
Διδακτική της Λογοτεχνίας στην Προσχολική Εκπαίδευση Εισαγωγή στον Γραμματισμό – Πρακτικές Ασκήσεις Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗΣ Αποφάσεις Βάσει Οριακής & Πλήρους Κοστολόγησης Α.Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΒΑΣΕΙ ΟΡΙΑΚΗΣ.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 2: Η Ευρώπη πριν από τη Βιομηχανική Επανάσταση Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Μεταναστευτικό και Προσφυγικό ζήτημα Η κατάσταση σήμερα ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΑΝΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΝΟΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΣΧΙΖΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ.
1 Εμπορικό και Οικονομικό Δίκαιο Εμπορική Ιδιότητα Παππά Βιβή Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ - ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΙΜΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΟΥ Ενότητα 3: Σύνταγμα - Δικαστήρια Γρηγόριος Βάρρας Αν.
Εορτολογία Ενότητα 2: Η εορτή του Πάσχα Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
Καθ. Μ.Θ. Μαρίνος 1ο εξάμηνο1. Καθ. Μ.-Θ. Μαρίνος 1ο εξάμηνο2.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΕΤΑΒΟΛΙΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΔΑΣΟΚΟΜΙΑ ΠΟΛΕΩΝ Ενότητα 12: Μέτρα βελτίωσης συνθηκών ανάπτυξης αστικού πρασίνου Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
ΑΦΥΔΑΤΩΣΗ ΕΝΔΟΦΛΕΒΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΥΓΡΩΝ Κυφωνίδης Δημήτριος Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΔΑΣΟΚΟΜΙΑ ΠΟΛΕΩΝ Ενότητα 5: Κοινωνικά και οικονομικά οφέλη Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής Άρτα, Ανοιχτά.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ε. Γκόνου Μαθητές: Ρωμανός Πετρίδης, Βαγγέλης Πίπης Π.Γ.Ε.Σ.Σ ….Θανέειν πέπρωται άπασι.
Ηγέτες της Αναπηρίας του Αύριο
Ο Υπαλληλικός Κώδικας του 1951
Η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Πνευματική Ιδιοκτησία
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ Ι Συνυπολογισμός προηγούμενων δωρεών ή γονικών παροχών για σκοπούς φόρου κληρονομίας Διδάσκων καθηγητής: Α. Τσουρουφλής Εξηνταβελώνη.
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΟΙ ΑΡΓΥΡΟΙ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ
Οι Αριθμοί … 5.
Οι διοικητικές εκκαθαρίσεις
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
H ΑΝΑΒΑΛΛΟΜΕΝΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥ ΆΡΘΡΟΥ 27Α ΚΦΕ
Το ερώτημα "τι είναι επιστήμη;" δεν έχει νόημα χωρίς κάποιο χρονικό προσδιορισμό Όταν τις δεκαετίες του 80 και του 90 κατέρρεε το αποκαλούμενο ανατολικό.
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
Η ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οδηγίες διατροφής για Παιδιά
Χρόνος καί αἰωνιότητα στόν Πλωτῖνο Ενότητα 10η: Χρόνος ΙI Ελένη Περδικούρη Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας.
Ενότητα 10: Άτμιση του Ξύλου.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΤΩΝ ΔΕΙΚΤΩΝ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ APACHE II ΚΑΙ APACHE III SCORES, ΤΗΣ 1ης ΗΜΕΡΑΣ ΣΤΗ ΜΕΘ, ΜΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΝΟΗΣ ΣΕ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΜΕ.
A΄Τετράμηνο Η ιστορια του κινηματογράφου
Ανάληψη Υποχρέωσης (Π. Δ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΕΛΕΓΧΟΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ
Σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
اعداد الأستاذ/ عبدالرؤوف أحمد يوسف
Απο τον φιλιππο β΄ στα Ελληνιστικα βασιλεια
מבנה האטום (היסודות ומבנה האטום)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Сабақтың барысы: І. Ұйымдастыру ІІ. Өтілген материалдарға шолу
ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΙΙ Μητράκας Π. Λάμπρος MD, MSc, PhD Ουρολόγος, FEBU
Сучасная беларуская мова
Ευρωπαϊκή Πολιτική για τη Γνώση
Ανταγωνιστεσ ασβεστιου
АНТИБИОТИКЛАРНИНГ ФАРМАКОЛОГИЯСИ т.ф.д., проф. Алиев Х.У Тошкент 2014
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΑΣΚΟΥΜΕΝΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πνευματική ιδιοκτησία στο ακαδημαϊκό περιβάλλον και ανοιχτή πρόσβαση Τατιάνα- Ελένη Συνοδινού, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια synodinou.eleni-tatiani@ucy.ac.cy

Σχεδιάγραμμα της παρουσίασης A. Η δημιουργία έργων στο ακαδημαϊκό περιβάλλον B. Η ανοιχτή πρόσβαση, αναγκαίο συμπλήρωμα της πνευματικής ιδιοκτησίας Γ. Τα όρια της ανοιχτής πρόσβασης

Α . Η δημιουργία έργων στο ακαδημαϊκό περιβάλλον Προϋποθέσεις της προστασίας από το δίκαιο πνευματικής ιδιοκτησίας έργων που δημιουργούνται στο εκπαιδευτικό περιβάλλον; Σε ποιον ανήκουν τα έργα που δημιουργούνται από τους δασκάλους, τους ακαδημαϊκούς, ερευνητές και φοιτητές;

Αδιάφορη η αξία/προορισμός του έργου Κλειστός/αριθμός έργων Κριτήρια προστασίας Απουσία διατυπώσεων Αδιάφορη η αξία/προορισμός του έργου Κλειστός/αριθμός έργων Υλική ενσωμάτωση Διάκριση ιδέας/μορφής Πρωτοτυπία

Κατηγορίες έργων στο Ν. 59/1976 3.(1) Τηρουμένων των διατάξεων του παρόντος άρθρου, προστατεύσιμα υπό του παρόντος Νόμου είναι— (α) Υπό μεν δικαιώματος πνευματικής ιδιοκτησίας (i) Επιστημονικά έργα·(ii) φιλολογικά έργα, συμπεριλαμβανομένων των προγραμμάτων ηλεκτρονικών υπολογιστών (iii) μουσικά έργα·(iv) καλλιτεχνικά έργα, συμπεριλαμβανομένων των φωτογραφιών πάσης φύσεως·(ν) ταινίες·(vi) βάσεις δεδομένων(vii) ηχογραφήσεις·(viii) εκπομπές·(ix) δημοσιεύσεις προτέρως αδημοσίευτων έργων (β) υπό δε συγγενικού δικαιώματος, ερμηνείες ή εκτελέσεις έργων από καλλιτέχνες

Η πρωτοτυπία ! «Originality is the art of concealing your sources» Benjamin Franklin

University of London Press v. University Tutorial Press (1916) Αφορούσε την προστασία ερωτηματολογίων για εξετάσεις. Δικαστής Peterson : «δεν απαιτείται η έκφραση να είναι πρωτότυπη ή νέα, αλλά το έργο πρέπει να μην έχει αντιγραφεί από άλλο έργο, πρέπει, δηλαδή να προέρχεται από τον δημιουργό του»

Η αξία και ο προορισμός του έργου… … είναι αδιάφορα ! ΠΧ : Ν. 59/1976: προστατεύεται κάθε φύσεως επιστημονικό έργο ανεξαρτήτως της επιστημονικής ποιότητάς του Αδιάφορο εάν έχει υψηλή αισθητική ή καλλιτεχνική αξία ή επιστημονική ή ερευνητική καινοτομία

Ποιος έχει τα δικαιώματα;

Ποιος έχει τα δικαιώματα; Βάσει του κανόνα του άρθρου 11 του Ν. 59/1976, όταν η δημιουργία ενός έργου πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια της απασχολήσεως του δημιουργού ως μέρος των καθηκόντων του δυνάμει της σύμβασης απασχόλησης το δικαίωμα πνευματικής ιδιοκτησίας λογίζεται ως μεταβιβασθέν στον εργοδότη του δημιουργού, εκτός αντίθετης συμφωνίας, η οποία αποκλείει ή περιορίζει αυτήν την μεταβίβαση.

Προϋποθέσεις μεταβίβασης στον εργοδότη Μεταβίβαση στον εργοδότη Κατά τη διάρκεια της απασχόλησης Ως μέρος των καθηκόντων Δυνάμει της σύμβασης απασχόλησης

Το ερευνητικό έργο των ακαδημαϊκών Το ερευνητικό έργο των ακαδημαϊκών Η ανάπτυξη ερευνητικής δραστηριότητας είναι υποχρέωση που υπάγεται στην ευρύτερη έννοια του υπηρεσιακού του καθήκοντος Η δημιουργία ερευνητικού έργου αποτελεί κριτήριο για την αξιολόγηση και προϋπόθεση για την ανέλιξη των ακαδημαϊκών. Οι πραγματικές συνθήκες της δημιουργίας του το απομακρύνουν από την σφαίρα της εκτέλεσης υπηρεσίας Η ελευθερία της δημιουργίας ερευνητικού έργου εντάσσεται στον πυρήνα της ακαδημαϊκής ελευθερίας

ΧΑΡΤΗΣ ΤΩΝ ΘΕΜΕΛΙΩΔΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Άρθρο 13 Ελευθερία της τέχνης και της επιστήμης Η τέχνη και η επιστημονική έρευνα είναι ελεύθερες. H ακαδημαϊκή ελευθερία είναι σεβαστή.

Άρθρο 11 της Σύστασης της UNESCO της 11ης Νοεμβρίου 1997 Τα Κράτη οφείλουν να εγγυώνται την ελευθερία διδασκαλίας και διαλόγου, την ελευθερία της έρευνας και της δημοσίευσης των αποτελεσμάτων της έρευνας, το δικαίωμα των διδασκόντων να εκφέρουν ελεύθερα γνώμη για το ακαδημαϊκό ίδρυμα στο οποίο εργάζονται, το δικαίωμα των διδασκόντων να μην υπόκεινται σε λογοκρισία και να συμμετέχουν ελεύθερα σε επαγγελματικές οργανώσεις και συντεχνίες.

UWA v. Gray (2009) FCFCA 116 «Οι ακαδημαϊκοί δεν είναι απλοί μισθωτοί, αλλά, επίσης, μέλη μιας κοινότητας δασκάλων και ερευνητών. Στην κοινότητα αυτή κυριαρχεί η ηθική δέσμευση για την αναζήτηση της αλήθειας, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι επιπτώσεις αυτής της επιδίωξης στα οικονομικά συμφέροντα του εργοδότη των μελών της. Το να αντιμετωπίζονται τα Πανεπιστήμια ως κοινοί εργοδότες, έτσι ώστε να θεωρούνται ως ιδιοκτήτες των εφευρέσεων και των έργων των υπαλλήλων τους, θα υπέσκαπτε την αρχή της ακαδημαϊκής ελευθερίας».

UNIVERSITY OF CYPRUS INTELLECTUAL PROPERTY POLICY 4.1 Unless commissioned, typically the Organisation will NOT claim ownership of copyright in certain types of Disclosable Work described in this policy as “Creator Copyright Works”: artistic works, books, text and artwork for publication in books; articles written for publication in journals; papers to be presented at conferences; theses and dissertations; oral presentations at conferences or other places posters for presentation at conferences; musical scores

Τα έργα που δημιουργούνται από φοιτητές ; Ο κανόνας της αυτοδίκαιης μεταβίβασης των δικαιωμάτων στον εργοδότη δεν ισχύει για τα έργα που δημιουργούνται από φοιτητές Ενδεχομένως να αποτελούν έργα κοινής δημιουργίας (συνδημιουργίας)

Πνευματικά δικαιώματα και ανοιχτή πρόσβαση Έργα που ήδη δημοσιεύτηκαν : ανήκουν στους εκδότες και χρειάζεται ειδική συμφωνία Μελλοντικά έργα : ο δημιουργός επιλέγει (π.χ. Sherpa /Romeo)

Β . Η ανοιχτή πρόσβαση, αναγκαίο συμπλήρωμα της πνευματικής ιδιοκτησίας Λόγοι γενικού συμφέροντος επιβάλλουν την αναγνώριση εξαιρέσεων ή περιορισμών των δικαιωμάτων του δημιουργού προς όφελος του κοινού των χρηστών των προστατευόμενων έργων Η χρήση προστατευόμενων από το δίκαιο πνευματικής ιδιοκτησίας έργων είναι θεμέλιο τόσο της διδασκαλίας όσο και της έρευνας

Οι εξαιρέσεις στο Ν. 59/1976 Ρήτρα της “δίκαιης χρήσης» Παράθεση αποσπασμάτων Χρήση έργων χάριν παραδείγματος κατά τη διδασκαλία ή την επιστημονική έρευνα Η συμπερίληψη έργου σε συλλογή έργων υπό τύπο επεξηγήσεως για διδακτικούς σκοπούς

Το τεστ των τριών σταδίων : μια γενική ρήτρα ελέγχου των περιορισμών Η χρήση δεν θα είναι επιτρεπτή εάν είναι ανταγωνιστική προς την κανονική εκμετάλλευση του έργου ή προκαλεί αδικαιολόγητη βλάβη στα νόμιμα συμφέροντα του δικαιούχου Θα κρίνεται κατά περίπτωση πχ εάν αναπαράγεται όλο το έργο ή μεγάλο μέρος του, από το των είδος έργων (διδακτικό εγχειρίδιο, εκπαιδευτικό υλικό) και από το σε ποιο κοινό παρέχεται πρόσβαση (μέγεθος κοινού: ένα μικρό ακροατήριο που παρακολουθεί ένα μάθημα ή σε όλο Πανεπιστήμιο ή ανοιχτό στο διαδίκτυο)

Και γιατί όχι μια νέα εξαίρεση «ανοιχτής πρόσβασης»; Η δημιουργία μιας ειδικής εξαίρεσης «open access» ανατρέπει τον πυρήνα του δικαιώματος πνευματικής ιδιοκτησίας, διότι προϋποθέτει την τέλεση πολλαπλών πράξεων που εμπίπτουν στο δικαιικό μονοπώλιο του δημιουργού Θα ήταν δύσκολο να θεσπιστεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο και να περάσει το τεστ των 3 σταδίων Δίκαιη αποζημίωση ;

Το κόστος της πρόσβασης Δεν υπάρχει στη νομοθεσία μια ασφαλιστική δικλείδα που να κατοχυρώνει τους χρήστες ότι θα αποκτηθεί πρόσβαση κατόπιν μιας «δίκαιης/μη καταχρηστικής πληρωμής» στον εκδότη Δίκαιο ανταγωνισμού Ποιος θα ορίσει τι είναι δίκαιο κόστος πρόσβασης; Ελευθερία του συμβάλλεσθαι;

Γ) Τα όρια της ανοιχτής πρόσβασης Η ανοιχτή πρόσβαση δεν σημαίνει ελεύθερη και ανέλεγκτη πρόσβαση Η ανοιχτή πρόσβαση δεν μπορεί να εξουδετερώνει το δικαίωμα πνευματικής ιδιοκτησίας, το οποίο είναι επίσης ένα ανθρώπινο δικαίωμα Όρια πρόσβασης : ποιος , μετά από πόσο χρόνο (υπάρχει ένα κοινώς αποδεκτό όριο του εκδοτικού embargo για όλες τις επιστήμες; ) Παράδειγμα οριοθέτησης της χρήσης μέσω των αδειών creative commons : ο δημιουργός κρατά τα δικαιώματα για χρήση για εμπορικό σκοπό ή απαγορεύει τη διασκευή/ τροποποίηση του έργου

Ευχαριστώ για την προσοχή σας !