Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ανάληψη Υποχρέωσης (Π. Δ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ανάληψη Υποχρέωσης (Π. Δ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ανάληψη Υποχρέωσης (Π. Δ
Ανάληψη Υποχρέωσης (Π.Δ. 80/2016) και Εγκύκλιος του ΥΠΟΙΚ 2/45592/0026/ Εισηγητής: Κων/νος Μπλάγας - Δ/νων Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ

2 1. Διατάκτης α. Υφιστάμενο καθεστώς Το Ελεγκτικό Συνέδριο με τις αριθμ
1. Διατάκτης α. Υφιστάμενο καθεστώς Το Ελεγκτικό Συνέδριο με τις αριθμ. 193/2011 και 205/2011 πράξεις του VII Τμήματος έχει κάνει δεκτά τα εξής: - Η αρμοδιότητα διάθεσης των πιστώσεων και έγκρισης των δαπανών στους Δήμους ανήκει κατά κανόνα στην Οικονομική Επιτροπή (άρθρο 72 παρ. 1 περίπτ. δ΄ Ν. 3852/2010) και κατ' εξαίρεση στο Δημοτικό Συμβούλιο και στο Δήμαρχο (για τις δαπάνες του άρθρου 158 παρ. 3 και 4 του Ν. 3463/2006 αντίστοιχα). - σύμφωνα με το λογιστικό των Ο.Τ.Α. (άρθρα 11 και 13 παρ. 3 ΒΔ 17/5-15/6/1959) το έγγραφο ανάληψης της σχετικής υποχρέωσης (δαπάνης) υπογράφεται από το Δήμαρχο.

3 - Ειδικότερα, στις περιπτώσεις εκείνες που διατάκτης είναι ο Δήμαρχος (μόνο για τις δαπάνες της παρ. 4 του άρθρου 158 ΚΔΚ), αυτός υπογράφει και την σχετική Απόφαση Ανάληψης Υποχρέωσης (Α.Α.Υ.). - Στις περιπτώσεις όμως που διατάκτης είναι η Οικονομική Επιτροπή ή το Δημοτικό Συμβούλιο, ο Δήμαρχος (ή το νομίμως εξουσιοδοτηθέν από αυτόν όργανο) υπογράφει Πρόταση (ή Έκθεση) Ανάληψης Υποχρέωσης (Π.Α.Υ.) προς τον αρμόδιο διατάκτη (Οικονομική Επιτροπή ή Δημοτικό Συμβούλιο).

4 β. Προτεινόμενο καθεστώς με την εγκύκλιο i
β. Προτεινόμενο καθεστώς με την εγκύκλιο i. Αρμόδιο όργανο για την υπογραφή των αποφάσεων αναλήψεων του δήμου είναι ο Δήμαρχος. ii. Οι δημοσιονομικές δεσμεύσεις (διάθεση πιστώσεων) διενεργούνται από τον Π.Ο.Υ. του δήμου.

5 γ. Παρατηρήσεις Αντιλαμβάνεται κανείς ότι ενώ υπάρχει ειδική διάταξη για τους ΟΤΑ, την οποία έχει δεχθεί το Ελεγκτικό Συνέδριο ότι κατισχύει των γενικών διατάξεων, θα υπάρξει πρόβλημα σε περίπτωση άμεσης εφαρμογής των προτεινόμενων ενεργειών της Εγκυκλίου, χωρίς προηγούμενη νομοθετική ρύθμιση.

6 2. Έγκριση των δαπανών και διάθεση των πιστώσεων α
2. Έγκριση των δαπανών και διάθεση των πιστώσεων α. Υφιστάμενο καθεστώς Η Οικονομική Επιτροπή είναι όργανο παρακολούθησης και ελέγχου της οικονομικής λειτουργίας του δήμου. Μεταξύ των άλλων έχει και τις ακόλουθες αρμοδιότητες: «αποφασίζει για την έγκριση των δαπανών και τη διάθεση των πιστώσεων του προϋπολογισμού, εκτός από εκείνες που σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις αποφασίζει το δημοτικό συμβούλιο …» (άρθρο 72 παρ. 1 του Ν. 3852/10)

7 β. Προτεινόμενο καθεστώς με την εγκύκλιο i
β. Προτεινόμενο καθεστώς με την εγκύκλιο i. Η έγκριση των δαπανών του δήμου διενεργείται από την οικεία Οικονομική Επιτροπή και σε ορισμένες περιπτώσεις από το Δημοτικό Συμβούλιο ii. Η διάθεση της πίστωσης διενεργείται από τον Π.Ο.Υ. του δήμου

8 γ. Παρατηρήσεις Αντιλαμβάνεται κανείς ότι ενώ υπάρχουν ειδικές διατάξεις για τους ΟΤΑ, θα υπάρξει πρόβλημα σε περίπτωση άμεσης εφαρμογής των προτεινόμενων ενεργειών της Εγκυκλίου, χωρίς δηλαδή προηγούμενη νομοθετική ρύθμιση, για την τροποποίηση της παρ. 1δ του άρθρου 72 του Ν. 3852/10 και του άρθρου 158 παρ. 3 του ΚΔΚ (Ν. 3463/06) και με το δεδομένο ότι εγκύκλιος δεν παράγει θεσμικό δίκαιο, αλλά ερμηνεύει αυτό.

9 3. Εκκαθάριση Δαπανών α. Υφιστάμενο καθεστώς Με τις διατάξεις των άρθρων 20 παρ. 1-3 και 22 παρ. 2 του Λογιστικού των ΟΤΑ (ΒΔ 17/5-15/6/1959) ορίζεται ότι: Εκκαθάριση δαπάνης νοείται η πράξη, με την οποία αναγνωρίζεται οφειλή του Δήμου, ως νομίμως αναληφθείσα και υφισταμένη, και προσδιορίζεται το ποσό αυτής. Ο Δήμαρχος συνυπογράφει τους βεβαιωτικούς καταλόγους και τα χρηματικά εντάλματα πληρωμής των δαπανών, οι οποίες έχουν εκκαθαριστεί από την αρμόδια υπηρεσία του δήμου. (παρ.1 περίπτωση ε του άρθρου 58 του Ν.3852/2010) Η πράξη εκκαθάρισης υπογράφεται από τον Δήμαρχο και προσυπογράφεται από τον προϊστάμενο της λογιστικής υπηρεσίας και τον αρμόδιο για την διάθεση της πίστωσης Διευθυντή.

10 β. Προτεινόμενο καθεστώς με την εγκύκλιο Από τον Π. Ο. Υ
β. Προτεινόμενο καθεστώς με την εγκύκλιο Από τον Π.Ο.Υ. και την Υπηρεσία στην οποία προΐσταται, ασκούνται οι αρμοδιότητες του ελέγχου και της εκκαθάρισης των δαπανών, κατά συνέπεια ο Δήμαρχος δεν νομιμοποιείται να υπογράφει τις πράξεις εκκαθάρισης των δαπανών, διότι οι εν λόγω αρμοδιότητες ασκούνται από τον οικείο Π.Ο.Υ.

11 γ. Παρατηρήσεις Αντιλαμβάνεται κανείς ότι ενώ υπάρχουν ειδικές διατάξεις για τους ΟΤΑ, θα υπάρξει πρόβλημα σε περίπτωση άμεσης εφαρμογής των προτεινόμενων ενεργειών της Εγκυκλίου, χωρίς δηλαδή την προηγούμενη νομοθετική ρύθμιση, για την τροποποίηση των αντίστοιχων διατάξεων του λογιστικού των Δήμων, το οποίο κατισχύει ως έχων υπερνομοθετική ισχύ για τους Δήμους.

12 4. Χρηματικά Εντάλματα Πληρωμής (ΧΕΠ) α
4. Χρηματικά Εντάλματα Πληρωμής (ΧΕΠ) α. Υφιστάμενο καθεστώς Με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 23 του λογιστικού των ΟΤΑ (ΒΔ 17/5-15/6/1959) ορίζεται ότι τα χρηματικά εντάλματα πληρωμής (ΧΕΠ) υπογράφονται από τον Δήμαρχο και τον προϊστάμενο της λογιστικής υπηρεσίας, ο οποίος καθίσταται προσωπικώς και αλληλεγγύως συνυπεύθυνος και σφραγίζονται με την σφραγίδα του δήμου. Ομοίως με τις διατάξεις του άρθρου 86 παρ. 1ε του ΚΔΚ (Ν. 3463/06) και τις όμοιες του άρθρου 58 παρ. 1ε του Ν. 3852/10 αναφέρονται στις αρμοδιότητες του Δημάρχου μεταξύ των άλλων ότι συνυπογράφει τα χρηματικά εντάλματα πληρωμής των δαπανών, τα οποία έχουν εκκαθαριστεί από την αρμόδια υπηρεσία του δήμου.

13 β. Προτεινόμενο καθεστώς με την εγκύκλιο Από τον Π. Ο. Υ
β. Προτεινόμενο καθεστώς με την εγκύκλιο Από τον Π.Ο.Υ. και την Υπηρεσία στην οποία προΐσταται, ασκούνται οι αρμοδιότητες του ελέγχου και της εντολής πληρωμής των δαπανών του δήμου και η έκδοση χρηματικών ενταλμάτων, κατά συνέπεια ο Δήμαρχος δεν νομιμοποιείται να υπογράφει τα χρηματικά εντάλματα για την πληρωμή τους, διότι οι εν λόγω αρμοδιότητες ασκούνται από τον οικείο Π.Ο.Υ.

14 γ. Παρατηρήσεις Ενώ υπάρχουν ειδικές διατάξεις για τους ΟΤΑ, θα υπάρξει πρόβλημα σε περίπτωση άμεσης εφαρμογής των προτεινόμενων ενεργειών της Εγκυκλίου, χωρίς δηλαδή την προηγούμενη νομοθετική ρύθμιση, για την τροποποίηση των αντίστοιχων διατάξεων του λογιστικού των Δήμων (ΒΔ 17/5-15/6/1959), του Δημοτικού Κώδικα (Ν. 3463/06) και του «Προγράμματος Καλλικράτης» (Ν. 3852/10).


Κατέβασμα ppt "Ανάληψη Υποχρέωσης (Π. Δ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google