ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
Advertisements

(α) Διάθεση Μεριδίων ΟΣΕΚΑ (β) Διαδικασία Κοινοποίησης
Ισχυρισμοί διατροφής και υγείας Παρόν και μέλλον Βασίλης Μαθιουδάκης
Ο Ευρωπαϊκός έλεγχος των κρατικών ενισχύσεων σε αερομεταφορείς και αεροδρόμια Δημήτριος Βουγιούκας Δικηγόρος ΔΝ.
Πρόσκληση Προγράμματος PHARE BG2004/ “Προώθηση πολιτιστικών, τουριστικών και ανθρώπινων πόρων στη διασυνοριακή περιοχή” Δημοκρατία της Βουλγαρίας.
ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Κοινωνικές Επιχειρήσεις: Η πρόκληση της εποχής μας Αthens Information Technology Απόστολος.
Ελληνική Ένωση Διαπιστευμένων Φορέων Επιθεώρησης- Πιστοποίησης ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΜΟΧΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 02 Μαΐου 2011 ΣΑΒΒΑΣ.
Χαλκιδική 8/9 Ιουλίου 2006 Κ. Κοκκινοπλίτης Συντονιστής Οργανωτικής Γραμματείας Σχεδιασμού & Κατάρτισης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού ΠΡΟΤΥΠΑ.
Επιχειρηματικά Μοντέλα Ανάπτυξης και Προώθησης Δικτύων Οπτικών Ινών
ΑΓΟΡΕΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Β.ΠΑΤΣΟΥΡΑΤΗΣ. ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ● Αύξηση των Επενδύσεων ● Τόνωση της Απασχόλησης ● Συγκράτηση Τιμών ● Βελτίωση.
1 ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Χρυσοβαλάντου Μήλλιου
ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΠΕΚΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ (BEng. , MEng.)
ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ, ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Ολοκληρωμένη Διαχείριση Στερεών Αποβλήτων 20 Φεβρουαρίου 2014 μέσω δράσεων πρόληψης, μείωσης, χωριστής.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
« Καταπολέμηση των διακρίσεων και της ανεργίας με τοπικές δράσεις κοινωνικής ένταξης ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΗ » ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
ΑΘΗΝΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2006 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ & Κοιν.Σ.Επ. Χορμόβα Γιάννα Γενική Γραμματέας Δήμου Καρπενησίου – Κοιν.Σ.Επ. «Ευρυτανική»
Η εισφορά του δικαίου του ανταγωνισμού στην ανάπτυξη ΔΗΜΗΤΡΗΣ Ν. ΤΖΟΥΓΑΝΑΤΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ιδιωτικού διεθνούς δικαίου Διδάσκουσα: Επίκουρη καθηγήτρια Χρ. Τσούκα 1 Η αρχή του κράτους προελεύσεως και η σημασία της.
1 η Συνεδρίαση Επιτροπής Παρακολούθησης ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Τα Βασικά Στοιχεία του ΕΠ.
ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ Και ΕΑΚ Εθνική Αρχή Συντονισμού ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Κρατικές Ενισχύσεις και RIS Ζ. Γεωργοπούλου ΕΥΚΕ.
ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Ενότητα 1: Αγορά Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός.
Καθεστώς κρατικών ενισχύσεων σε έργα Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας Βασίλης Γογγολίδης Δ / νση Σχεδιασμού & Προγραμματισμού Πολιτικών.
ΟΡΙΣΜΟΣ Λογιστική είναι ο κλάδος της εφαρμοσμένης Οικονομικής επιστήμης που ασχολείται με την ανάλυση, κατάταξη, καταγραφή και συσχέτιση των οικονομικών.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΙΙ Διδάσκων: Σταγιάννης Απόστολος Τ.Ε.Ι. ΛΑΡΙΣΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ Τ.Ε.Ι. ΛΑΡΙΣΑΣ - ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ - ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΙΙ - ΣΤΑΓΙΑΝΝΗΣ.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
Δημόσιος Vs Ιδιωτικός Τομέας Διαφορές - Ομοιότητες.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
Περιβαλλοντική Νομοθεσία 1. Νόμος 1650/86 Για την προστασία του Περιβάλλοντος.
Κανόνες για τις συμφωνίες οριζόντιας συνεργασίας Δημήτρης Λουκάς Αντιπρόεδρος Επιτροπής Ανταγωνισμού Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εθνικών Δικαστών – Ε. Ε. Αθήνα,
Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε. Χρήστος Βαρσάμης Διευθύνων Σύμβουλος Ρυθμιστικό Πλαίσιο Ταχυδρομικής Αγοράς – Ρόλος της Ε.Ε.Τ.Τ. 1.
Ομιλία Σπύρου Βούγια Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Αθήνα, 13 Απριλίου 2011 Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων 1.
ΔΗΜΟΣΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΑ 3ο& 4ο
Ο ρόλος της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στην προστασία του Περιβάλλοντος και στην εφαρμογή της αρχής «o ρυπαίνων πληρώνει» στο ευρωπαϊκό πλαίσιο Παντελίτσα.
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
Πρωτοβάθμια περίθαλψη
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
360funding.gr Μάϊος 2017.
Περιβαλλοντική Νομοθεσία
ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010 “Εγγύηση από τη ΤΕΜΠΜΕ ΑΕ Χαμηλότοκων δανείων για την κάλυψη δαπανών αγοράς πρώτων υλών, εμπορευμάτων, υπηρεσιών κλπ” Δρ. Αλέξανδρος.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Οι χώρες της Ε.Ε..
Παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη Δικτύων ΠΦΥ στην Τοπική Κοινωνία Επίπεδο ωρίμανσης του πληθυσμού: α) προ σχέδιο, β) σχέδιο, γ) προετοιμασία, δ)
7.4. Ελεύθερη κυκλοφορία εμπορευμάτων
Α. Νόμος της κινητικότητας ή προσαρμογής
Η Περιφερειακή Πολιτική της Ε.Ε ( )
Ενότητα 10: Καμπύλες κόστους
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 472/2013 για την ενίσχυση της οικονομικής και δημοσιονομικής εποπτείας των κρατών μελών στη ζώνη του ευρώ τα οποία αντιμετωπίζουν ή απειλούνται.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Προγραμματική Περίοδος
7. Οικονομικές ελευθερίες
8.1. Οικονομική και Νομισματική Πολιτική
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
ΦΟΡΕΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΜΑΡΙΑ-ΛΙΖΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΕΚΠΑ - Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Ενότητα 2: Εισοδηματικός περιορισμός
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Εθνική Αρχή Συντονισμού ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΓΟΡΑΣ.
Δίκαιο Ενέργειας (9) Παρουσίαση εργασιών 1 Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας
Ευρωπαϊκοί κανόνες για τον ανταγωνισμό Κρατικές ενισχύσεις
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ και ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ Ζωή Γεωργοπούλου

Τι είναι κρατική ενίσχυση; «Ενισχύσεις που χορηγούνται υπό οποιαδήποτε μορφή από τα κράτη ή με κρατικούς πόρους και που νοθεύουν ή απειλούν να νοθεύσουν τον ανταγωνισμό δια της ευνοϊκής μεταχειρίσεως ορισμένων επιχειρήσεων ή ορισμένων κλάδων παραγωγής είναι ασυμβίβαστες με την εσωτερική αγορά κατά το μέτρο που επηρεάζουν τις μεταξύ των κρατών μελών συναλλαγές, εκτός αν οι Συνθήκες ορίζουν άλλως»

Κριτήρια Κρατική χρηματοδότηση Πλεονέκτημα Ενισχύσεις επιλεκτικές Νόθευση ή απειλή νόθευσης ανταγωνισμού Διατάραξη ενδοκοινοτικού εμπορίου Τα κριτήρια είναι σωρευτικά

Φύση της ενίσχυσης Η έννοια της ενίσχυσης καλύπτει κάθε δημόσιο μέτρο που μειώνει το κόστος το οποίο κάθε «επιχείρηση» οφείλει να αναλαμβάνει Προθέσεις και σκοποί στις αποφάσεις των δημοσίων αρχών δεν λαμβάνονται υπόψη για τον ορισμό ενός μέτρου ως κρατική ενίσχυση

«Επιχείρηση» «οποιοσδήποτε φορέας που ασκεί οικονομική δραστηριότητα» ανεξάρτητα από το νομικό καθεστώς και τον τρόπο χρηματοδότησής του και ανεξάρτητα από τον αν ο χαρακτήρας είναι κερδοσκοπικός ή κοινωνικός Η έννοια απευθύνεται στις δραστηριότητες και όχι στους φορείς Δύο χωριστές οντότητες μία «επιχείρηση»

Οικονομική δραστηριότητα Οικονομική δραστηριότητα είναι η προσφορά αγαθών ή υπηρεσιών σε συγκεκριμένη αγορά Δηλαδή οιαδήποτε δραστηριότητα που δύναται να ασκηθεί από ιδιωτικές επιχειρήσεις έναντι αμοιβής σε συγκεκριμένη αγορά Ο ορισμός της αγοράς αλλάζει με το χρόνο Η εσωτερική παροχή υπηρεσίας από το κράτος δεν αποκλείει την ύπαρξη αγοράς

Παραδείγματα μη οικονομικής δραστηριότητας Σύνδεση με άσκηση δημόσιας εξουσίας: Δραστηριότητες που συνδέονται με το στρατό ή την αστυνομία Συντήρηση και βελτίωση της ασφάλειας αεροπλοΐας και θαλάσσιας κυκλοφορίας Επιτήρηση και άμεση επέμβαση για την πρόληψη της ρυπάνσεως Οργάνωση και επιβολή σωφρονιστικών μέτρων Συλλογή δεδομένων για κοινωφελείς σκοπούς.

Κρατικές ενισχύσεις και Διαρθρωτικά Ταμεία Κρατικές ενισχύσεις και Διαρθρωτικά Ταμεία Οι κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων εφαρμόζονται για κάθε πράξη ΕΠ για την οποία χορηγούνται δημόσιες ενισχύσεις προς όφελος «επιχειρήσεων» Οι εντάσεις κρατικών ενισχύσεων εφαρμόζονται οποτεδήποτε υπάρχει δημόσια ενίσχυση που πληροί τα κριτήρια του άρθ. 107.1. Πράξη εγκεκριμένη από DG REGIO που συμπεριλαμβάνει κρατικές ενισχύσεις οφείλει να τύχει της έγκρισης της DG COMP

Υποδομές και Κρατικές Ενισχύσεις Η ανάλυση της ύπαρξης ή μη κρατικών ενισχύσεων είναι πάντα αναγκαία για όλα τα είδη υποδομών Εξετάζονται όλες οι προϋποθέσεις κρατικών ενισχύσεων-κυρίως: οικονομική δραστηριότητα, πλεονέκτημα, επηρεασμός εμπορίου μεταξύ ΚΜ Επίπεδα πιθανών δικαιούχων: Ιδιοκτήτη της υποδομής (π.χ. ΦΟΣΔΑ) Διαχειριστή της υποδομής (π.χ. ΦΟΣΔΑ, ΔΗΜΟΣ) Χρήστη της υποδομής (π.χ. ΔΗΜΟΙ, ΟΙΚΙΑΚΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ)

Ιεραρχία διαχείρισης αποβλήτων Πρόληψη δημιουργίας αποβλήτων Προετοιμασία για επαναχρησιμοποίηση Ανακύκλωση Ανάκτηση Διάθεση

Είναι οι δικαιούχοι (Δήμοι/ΦΟΔΣΑ) επιχειρήσεις; Πιθανοί δικαιούχοι: όλες οι «επιχειρήσεις» που μπορούν να κατέχουν, να χρησιμοποιούν ή να διαχειρίζονται μέρος ή όλες τις εγκαταστάσεις που χρηματοδοτούνται με την ενίσχυση Ερώτηση κλειδί: εξασκούν αυτοί οι δικαιούχοι μια οικονομική δραστηριότητα, δηλαδή προσφέρουν αγαθά και/ή υπηρεσίες σε μια αγορά; Όταν ο δικαιούχος ενίσχυσης εξασκεί μια μη οικονομική δραστηριότητα + μια οικονομική => απαραίτητο να κρατά ξεχωριστές λογιστικές καταχωρήσεις για κάθε δραστηριότητα!

Διαχείριση Απορριμμάτων Ερώτηση κλειδί: Είναι η διαχείριση απορριμμάτων από τους Δήμους και τους ΦΟΔΣΑ οικονομική δραστηριότητα ; Η διαχείριση απορριμμάτων ως δραστηριότητα για την οποία προβλέπεται επιβολή ανταποδοτικών τελών ή/και καταβολή αμοιβής για τη χρήση εγκαταστάσεων (gate fee) αποτελεί οικονομική δραστηριότητα Υπάρχει εν γένει αγορά για τα περισσότερα πεδία διαχείρισης απορριμμάτων, συνεπώς αυτή η οικονομική δραστηριότητα δύναται να παρέχεται και σε συνθήκες αγοράς (επαρκώς ή μη)

Διαχείριση Απορριμμάτων Ερώτηση κλειδί: Είναι η διαχείριση απορριμμάτων από τους οικιακούς καταναλωτές οικονομική δραστηριότητα ; Η διαχείριση απορριμμάτων (οικιακή κομποστοποίηση) ως δραστηριότητα για την οποία οι οικιακοί καταναλωτές δεν αναμένουν πρόσοδο δεν αποτελεί οικονομική δραστηριότητα

Ανάλυση Κριτήριων 107.1 Κρατική χρηματοδότηση – ΝΑΙ Ενισχύσεις επιλεκτικές – ΝΑΙ Πλεονέκτημα (μείωση κόστους) – ΚΡIΤΗΡΙΑ ALTMARK Νόθευση ή απειλή νόθευσης ανταγωνισμού - ?????? Διατάραξη ενδοκοινοτικού εμπορίου - ???????

Νόθευση ανταγωνισμού (1) Βελτίωση της θέσης του λήπτη της ενίσχυσης ακόμα και αν δεν επεκταθεί. Σημείο αναφοράς: ποια θα ήταν η ανταγωνιστική θέση του δικαιούχου χωρίς την ενίσχυση? Ανεπιτυχή επιχειρήματα: «δίνουμε ενίσχυση γιατί σε άλλα ΚΜ οι όροι αγοράς είναι πιο ευνοϊκοί» ή «δίνουμε ενίσχυση γιατί οι ανταγωνιστές σε γειτονικά ΚΜ έχουν λάβει ενίσχυση»

Νόθευση ανταγωνισμού (2) Δεν έχουμε νόθευση ανταγωνισμού σε περίπτωση: νόμιμου μονοπωλίου (ΦΟΣΔΑ υποχρέωση) Ο πάροχος υπηρεσίας δε μπορεί να δραστηριοποιηθεί σε άλλη απελευθερωμένη αγορά (γεωγραφική ή προϊόντος) Χαμηλά ποσά ή μικρή επιχείρηση δεν αποκλείουν τη νόθευση.

Διατάραξη ενδοκοινοτικού εμπορίου (1) Δεν επηρεάζεται το διακοινοτικό εμπόριο όταν: η ενίσχυση δεν οδηγεί στην προσέλκυση επενδύσεων/επισκεπτών στην εξεταζόμενη περιοχή αγαθά/υπηρεσίες – καθαρά τοπικά ή έχουν περιορισμένη ζώνη επιρροής υπάρχει οριακή μόνο επίδραση σε καταναλωτές από γειτονικά κράτη μέλη το μερίδιο αγοράς του δικαιούχου είναι ελάχιστο

Διατάραξη ενδοκοινοτικού εμπορίου (2) Πιθανότητα διατάραξης Μικρά ποσά δεν αποκλείουν διατάραξη δεδομένου ότι υπάρχει δυνατός ανταγωνισμός Δεν εξαρτάται από τον τοπικό ή περιφερειακό χαρακτήρα μίας δραστηριότητας Δεν υπάρχει όριο κάτω από το οποίο να μπορεί να θεωρηθεί ότι δεν υπάρχει διατάραξη ενδοκοινοτικού εμπορίου Μικρά ποσά που χορηγούνται σε πολλές επιχειρήσεις μπορεί να διαταράξουν το ενδοκοινοτικό εμπόριο For subsidies given to operator of the swimming pool in Dorsten the Commission said that trade is not affected given that this was only used by the inhabitants of the region and was not advertised far beyond that area. N258/2000.

Παραδείγματα Τοπικό κολυμβητικό κέντρο Ανακατασκευή αποβάθρας Ενισχύσεις σε τοπικά μουσεία και προώθηση τοπικής θεατρικής παραγωγής Μικρές μαρίνες με λιγοστούς διεθνείς επισκέπτες Νοσοκομεία που απευθύνονται στον τοπικό πληθυσμό Σημειακές μικρές παρεμβάσεις μη ολοκληρωμένης διαχείρισης απορριμμάτων π.χ. μεμονωμένων απορριμματοφόρων, πλυντήριο κάδων από δήμο.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ

Κοινοτικό σύστημα ελέγχου Ευρωπαϊκή Επιτροπή Βασική αρχή: κρατική ενίσχυση σε οποιαδήποτε μορφή είναι ασυμβίβαστη με την κοινή αγορά Διαδικασία: γνωστοποίηση, αναστολή, έγκριση [μητρώο, ανακοινώσεις, ανάκτηση, κτλ.] Ύπαρξη κρατικής ενίσχυσης δύο βασικά θέματα Εξαιρέσεις

Άρθρα 107 & 108 ΣΛΕΕ + + 107(1): Αρχή ασυμβίβαστου 108(1): Διαρκής εξέταση σε συνεργασία με ΚΜ ε ξ α ι ρ έ σ ς 107(2): 3 κατηγορίες ενισχύσεων συμβατών με εσωτ. αγορά 108(2): Διαδικασία ελέγχου 108(3): Υποχρέωση γνωστοποίησης 107(3): 5 κατηγορίες ενισχύσεων που δύνανται να είναι συμβατές με ε.α. + + Απαλλακτικοί κανονισμοί & κατευθυντήριες γραμμές Κανονισμός 1589/2015 & Κανονισμός 2282/2015

Συμβατή κρατική ενίσχυση (1) Άρθρο 107(2) ΣΛΕΕ: ενίσχυση είναι συμβατή (πλέον στον ΓΑΚ) (α) ενισχύσεις κοινωνικού χαρακτήρα προς μεμονωμένους καταναλωτές χωρίς διάκριση προελεύσεως των προϊόντων (β) ενισχύσεις για επανόρθωση ζημιών που προκαλούνται από θεομηνίες ή άλλα έκτακτα γεγονότα (γ) ενισχύσεις για την αντιστάθμιση οικονομικών πλεονεκτημάτων που προκαλούνται από τη διαίρεση της Γερμανίας

Συμβατή κρατική ενίσχυση (2) Άρθρο 107(3) ΕΚ: ενίσχυση δύναται να είναι συμβατή (α) προώθηση περιφερειακής ανάπτυξης (β) προώθηση σημαντικών σχεδίων κοινού Ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος ή για την άρση σοβαρής διαταραχής της οικονομίας (γ) προώθηση ορισμένων οικονομικών δραστηριοτήτων ή περιοχών (δ) προώθηση πολιτισμού και διατήρηση πολιτιστικής κληρονομιάς (ε) άλλες κατηγορίες που καθορίζονται από το Συμβούλιο

Εξέταση συμβατότητας Υπάρχει Κ.Ε. Μη απαλλαγή κοινοποίησης Συμβατότητα από Ε.Ε - χορήγηση Μη συμβατότητα από Ε.Ε. – ΜΗ χορήγηση Απαλλαγή κοινοποίησης Συμβατότητα από Κ.Μ. - Χορήγησης Ζ.ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ/ΕΥΚΕ

Είναι αναγκαία η κοινοποίηση στην Επιτροπή; απουσία κρατικής ενίσχυσης => δεν χρειάζεται κοινοποίηση στην Ε.Ε. ύπαρξη κρατικής ενίσχυσης => η κοινοποίηση ενδέχεται να είναι αναγκαία, ώστε η Επιτροπή να εξετάσει τη συμβατότητα της κρατικής ενίσχυσης με την εσωτερική αγορά Η κοινοποίηση δεν είναι αναγκαία σε συγκεκριμένες περιπτώσεις

Πότε δεν χρειάζεται κοινοποίηση; Κρατική ενίσχυση, δεν χρειάζεται κοινοποίηση, εφόσον πληροί τις προϋποθέσεις του ΓΑΚ ή άλλου απαλλακτικού κανονισμού συνιστά αντιστάθμιση ΥΓΟΣ και πληροί τις προϋποθέσεις της απόφασης ΥΓΟΣ 2012/21/EU ή του de minimis ΥΓΟΣ, π.χ.: χορηγείται σύμφωνα με υφιστάμενο καθεστώς Βοηθητική δραστηριότητα Οπότε η ενίσχυση θεωρείται συμβατή με την εσωτερική αγορά και απαλλάσσεται κοινοποίησης.

Συμβατότητα ενίσχυσης υποδομών Ειδικές κατευθυντήριες γραμμές ή πλαίσια π.χ.: Κατευθυντήριες για ενισχύσεις αεροδρομίων Κατευθυντήριες για ενισχύσεις σε ευρυζωνικά δίκτυα Κατευθυντήριες για ενισχύσεις στη δημόσια ραδιοτηλεόραση Πλαίσιο Έρευνας Ανάπτυξης και Καινοτομίας Κατευθυντήριες για περιβαλλοντικές ενισχύσεις Οριζόντιοι κανόνες, ανεξαρτήτως τομέα: Κατευθυντήριες περιφερειακών ενισχύσεων Πλαίσιο ΥΓΟΣ, εάν η υποδομή θα χρησιμοποιηθεί για μια ξεκάθαρα καθορισμένη ΥΓΟΣ Ευθεία εφαρμογή των άρθρων 107(3)(γ) και (δ)

Γενικές αρχές συμβατότητας Οι συμβατές ενισχύσεις θα πρέπει να εμπίπτουν σε κάποιες από τις κατηγορίες εξαιρέσεων της Συνθήκης και Οι ενισχύσεις θα πρέπει να παρέχουν κίνητρα (χαρακτήρας κινήτρου – χρόνος χορήγησης της ενίσχυσης) και Οι ενισχύσεις δεν θα πρέπει να παραβιάζουν άλλες διατάξεις της Συνθήκης π.χ Άρθρο 49 (δικαίωμα εγκατάστασης) ή Άρθρο 63 (ελευθερία κινήσεως κεφαλαίων)

Πότε δεν χρειάζεται κοινοποίηση; Κρατική ενίσχυση, δεν χρειάζεται κοινοποίηση, εφόσον πληροί τις προϋποθέσεις του ΓΑΚ ή άλλου απαλλακτικού κανονισμού συνιστά αντιστάθμιση ΥΓΟΣ και πληροί τις προϋποθέσεις της απόφασης ΥΓΟΣ 2012/21/EU ή του de minimis ΥΓΟΣ, π.χ.: χορηγείται σύμφωνα με υφιστάμενο καθεστώς Βοηθητική δραστηριότητα Οπότε η ενίσχυση θεωρείται συμβατή με την εσωτερική αγορά και απαλλάσσεται κοινοποίησης.

Στοιχεία εξέτασης συμβατότητας Πληρούνται οι ακόλουθες κύριες προϋποθέσεις: Σαφώς καθορισμένο στόχο γενικού συμφέροντος Αναγκαιότητα και αναλογικότητα της υποδομής σε σχέση με το στόχο Ικανοποιητικές μεσοπρόθεσμες προοπτικές χρήσης της υποδομής Πρόσβαση στην υποδομή με όρους ίσους και χωρίς διακρίσεις Περιορισμένη επιρροή του εμπορίου σε σχέση με το συμφέρον της ΕΕ Κίνητρο, αναγκαιότητα και αναλογικότητα της ενίσχυσης.

Εξέταση συμβατότητας Κατάσταση Κοινοποίηση? Αξιολόγηση από Ε.Ε. ΟΧΙ Μη ενίσχυση ΟΧΙ De minimis και de minimis ΥΓΟΣ ΓΑΚ (εντός ορίων) Μεταφορές (Καν. 1370) Απόφαση ΥΓΟΣ ΓΑΚ (εκτός ορίων ) Κατευθυντήριες Γραμμές ΝΑΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ 107.3. γ/δ Ζ.ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ/ΕΥΚΕ

Στάδια ανάλυσης

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΛΟΙΠΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΑΝΑΚΤΗΣΗΣ   ΠΡΟΛΗΨΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΛΟΙΠΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΑΝΑΚΤΗΣΗΣ ΔΙΑΘΕΣΗ ΜΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΛΟΓΩ ΤΟΠΙΚΟΤΗΤΑΣ X ΜΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΛΟΓΩ ALTMARK  Χ Χ X  DE MINIMIS  X DE MINIMIS ΥΓΟΣ ΚΑΝ. 651/2014 (ΓΑΚ) ΚΑΤΕΥΘΥΝΤΗΡΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ/ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ Ε.Ε. ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΓΟΣ   X ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΥΓΟΣ /ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ Ε.Ε.

Σας ευχαριστώ για την προσοχή και… την υπομονή σας Σας ευχαριστώ για την προσοχή και… την υπομονή σας ΕΥΚΕ: stateaid_unit@mnec.gr