Εναλλακτικές μέθοδοι αξιολόγησης 2ο μάθημα Στοιχεία από το αξιολογικό πλαίσιο Το μεγαλύτερο μέρος της παρουσίασης είναι προϊόν αποδελτίωσης της ενότητας 2 στου βιβλίου «Σύγχρονες μορφές αξιολόγησης με αξιοποίηση Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών»
Αναδρομή στο 1ο μάθημα Γιατί να αξιολογήσω; Για να εμπνεύσω. Για να υποστηρίξω την ανάπτυξη.
Αναδρομή στο 1ο μάθημα Τι σημαίνει εναλλακτική μορφή αξιολόγησης Άλλοι τρόποι Άλλοι στόχοι
Περιεχόμενα παρουσίασης Αξιολογικό πλαίσιο Στόχοι διδακτικοί – Στόχοι επίδοσης Είδη διδακτικών στόχων Τύποι γνώσης Κριτήρια αξιολόγησης Εγκυρότητα Αξιοπιστία Αντικειμενικότητα, διακριτικότητα, πρακτικότητα Ερμηνεία
Τύποι στόχων Διδακτικοί Επίδοσης
Τι να αξιολογήσω; (σε σχέση με στόχους) Τι να αξιολογήσω; (σε σχέση με στόχους) Γνωστικοί Γνώσεις, νοητικές ικανότητες Συναισθηματικοί Στάσεις, αξίες, συναισθήματα Ψυχοκινητικοί Κινήσεις, κατασκευές, επιδεξιότητα, εικαστική έκφραση
Γνωστικοί στόχοι Παράδειγμα: Πότε βάζουμε κεφαλαίο σε μια λέξη; Θεωρία Μάθηση Τι είναι κύρια ονόματα; Κατανόηση Το «Νίκος» είναι κύριο όνομα; Εφαρμογή Βάλε κεφαλαίο όπου πρέπει. Ανάλυση Αντιστοίχισε κάθε λέξη με ένα είδος κύριου ονόματος. Σύνθεση Φτιάξε μια παράγραφο, όχι πάνω από 50 λέξεις, προσπαθώντας να χρησιμοποιήσεις όσα περισσότερα κύρια ονόματα μπορείς.
Τύποι γνώσης Δηλωτική Διαδικαστική Λύση προβλημάτων
Δηλαδή με ποιο τρόπο αξιολογούμε (π.χ. είδος τεστ) Κριτήρια αξιολόγησης Δηλαδή με ποιο τρόπο αξιολογούμε (π.χ. είδος τεστ) αντικειμενικότητα Εξωτερικά - Εσωτερικά Μορφή Ποσοτικά - Ποιοτικά Σχέση με εκπαιδευτική διαδικασία Σχεδιασμού Διαδικασίας Αποτελέσματος
Εγκυρότητα Πόσο καλά ελέγχει αυτό που στοχεύει να ελέγξει η αξιολόγηση. Εγκυρότητα περιεχόμενου (Καλύπτει το περιεχόμενο αυτού που στοχεύει να αποτιμήσει;) (Αν έχω στόχο να ελέγξω τις τέσσερις πράξεις και χρησιμοποιώ μόνο προσθέσεις δε θα πάρω έγκυρα αποτελέσματα) Εγκυρότητα διάρθρωσης (αν με ενδιαφέρει δηλωτική γνώση κάνω απλές ερωτήσεις Αν με ενδιαφέρει διαδικαστική χρησιμοποιώ ρήματα δεξιοτήτων Αν με ενδιαφέρει η λύση προβλημάτων δημιουργώ προβλήματα Εγκυρότητα κριτηρίου Η επίδοση σε μια δοκιμασία σχετίζεται με την επίδοση σε άλλη δοκιμασία (π.χ. προφορικές ερωτήσεις, τεστ)
Εγκυρότητα Κριτηρίου Διάρθρωσης Περιεχομένου Κάλυψη στόχου Διάρθρωσης Σχέση διδακτικού στόχου και στόχου επίδοσης Κριτηρίου Σχέση επίδοσης μεταξύ διαφορετικών τρόπων αξιολόγησης
Αξιοπιστία Τα αποτελέσματα πολλαπλών αξιολογικών δοκιμασιών, που πραγματοποιούνται σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα (κάτω από τις ίδιες συνθήκες), είναι ίδια ή περίπου ίδια.
Η επίδοση μπορεί να γενικευθεί και σε άλλα περιβάλλοντα Συνέπεια Η επίδοση μπορεί να γενικευθεί και σε άλλα περιβάλλοντα
Άλλα χαρακτηριστικά αξιολογικού πλαισίου Αντικειμενικότητα Ανεπηρέαστη από υποκειμενικό παράγοντα Διακριτικότητα Δυνατότητα διάκρισης επιδόσεων Πρακτικότητα Χρηστικότητα
Βάσει ανάπτυξης Βάσει δυνατοτήτων Ερμηνεία Βάσει νόρμας Βάσει κριτηρίων
Ας πειραματιστούμε! Λογοτεχνία! Ας πειραματιστούμε! Λογοτεχνία!
Ανθολόγιο
Η Βαγγελίτσα http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM- E111/322/2160,7853/ Εργαζόμαστε μελετώντας και δημιουργώντας υποθετικές δραστηριότητες αξιολόγησης του κειμένου. Μπορούμε να εστιάσουμε σε Κατανόηση περιεχομένου Στάσεις Ψυχοκινητικές δεξιότητες
Ιδεοθύελλα τεχνική κατά την οποία οι μαθητές καλούνται να εκφράσουν τις αντιλήψεις ή τις ιδέες τους για ένα θέμα ελεύθερα. Σκοπός είναι οι διάφορες ιδέες που προκύπτουν να ομαδοποιηθούν ώστε να προκύψουν οι διαφορετικές πτυχές του προβλήματος Ένα εργαλείο στο διαδίκτυο https://wordart.com/
Άρθρο Βίντεο
Ας πειραματιστούμε! STEM on line Crayon physics deluxe http://www.physicsgames.net/game/Magic_Pen.html