Ημερίδα στις δημιουργικές εργασίες Σχολικό Έτος:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αξιολόγηση σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Αναλυτικό Πρόγραμμα για την Πληροφορική στα Πλαίσια της Πιλοτικής Φάσης Εφαρμογής Ολοήμερου Ενιαίου Δημοτικού Σχολείου για τη σχολική χρονιά
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2009 Μ. Τορτούρης
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γλώσσας
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Σενάριο.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Ικανότητες και δεξιότητες.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Ιωάννα Κομνηνού ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΣΤ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ. Αναζητώντας την αλήθεια στη ζωή μας.
ΤΙΤΛΟΣ Κατοχή, Αντίσταση και Απελευθέρωση
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
Ιχνηλατώντας το «καινούριο» στο σύγχρονο σχολείο.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
John Dewey
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
Βιολογία Γυμνασίου.
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Δημιουργία σεναρίου.
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Πορεία Διδασκαλίας-Στάδια Διδασκαλίας
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
Ανάθεση Εργασίας (Homework Assignment)
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ.
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
To Teach Curricular Subjects
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ημερίδα στις δημιουργικές εργασίες Σχολικό Έτος:2017-2018 Παρουσίαση πρακτικής δημιουργικής εργασίας που πραγματοποιήθηκε στο σχολικό έτος 2016-2017 Εκπαιδευτικός: Χρυσούλα Λινάρδου Φιλόλογος Σχολείο :5ο Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης

Μάθημα :Αρχές Φιλοσοφίας Τάξη: Β Λυκείου Κεφάλαιο 6: Ηθική Ενότητα :Αναζήτηση κριτηρίου ηθικής ορθότητας Υποενότητα :η ευδαιμονία του Αριστοτέλη ( Ηθικά Νικομάχεια ) Τίτλος εργασίας: <<Το νόημα της ευδαιμονίας στην αρχαιότητα και σήμερα>> Λέξεις -κλειδιά ευδαιμονία αρετή τελεολογία ποιότητα ζωής μεσότητα αρμονία ενέργεια ψυχής ψυχική ευφορία καταναλωτισμός απληστία υλική ευδαιμονία

Προσδοκώμενα αποτελέσματα αυτενέργεια και ανάληψη πρωτοβουλιών κριτική σκέψη και ανάπτυξη αφαιρετικής ικανότητας έκφραση ποικίλων δεξιοτήτων του μαθητή (καλλιτεχνικών) χαρά της δημιουργίας αναζήτηση και δημιουργική αξιοποίηση βιβλιογραφίας και σύνθεση κειμένου ( χωρίς τη …συνήθη πρακτική της αντιγραφής )

Διδακτικό υλικό: κυρίως ηλεκτρονική βιβλιογραφία (άρθρο,δοκίμιο) Διδακτικό υλικό: κυρίως ηλεκτρονική βιβλιογραφία (άρθρο,δοκίμιο) Βιβλιογραφία 1:Απόσπασμα από τα Ηθικά Νικομάχεια ( 1102α 4-12) μετάφραση Λυπουρλής Ψηφιακή βιβλιογραφία 2:<< Πειθαρχία και Ελευθερία>> Έριχ Φρομ 3:archaia –ellada.blogspot.com <<Η ευδαιμονία κατά τον Αριστοτέλη >>,Μπάιλα Το υπ’αριθμόν 1 απόσπασμα δόθηκε στη μαθήτρια μαζί με το φύλλο εργασίας. Η υπ’αριθμόν 2 και 3 βιβλιογραφία αναζητήθηκε από τη μαθήτρια.

Ας σημειωθεί ότι : ΑΣ ΣΗΜΕΙΩΘΕΙ ΟΤΙ: α. Η εργασία ήταν ατομική β. Δεν επρόκειτο για πρώτη προτίμηση του μαθήματος από τη μαθήτρια και στόχος της δεν ήταν να βελτιώσει τη βαθμολογία της. γ. Η επιλογή του θέματος της ευδαιμονίας έγινε από τη μαθήτρια. δ. Τη δημιουργική εργασία της μαθήτριας αποτελούσαν δύο μέρη :κείμενο που απαντούσε στις βοηθητικές ερωτήσεις του φύλλου εργασίας υπό τη μορφή <<word>> και εικαστική δημιουργία. ,

ΡΟΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ συμβουλευτικός, καθοδηγητικός , ενθαρρυντικός . Η παρακολούθηση της εργασίας από τον εκπαιδευτικό έγινε σε όλα τα στάδια δόμησής της : αναζήτηση και μελέτη βοηθητικού υλικού, αξιοποίηση βιβλιογραφικών αναφορών, μελέτη και κατανόηση νοημάτων, αποδελτίωση των χωρίων , σύνθεση του τελικού κείμενου-εργασίας.

Φ Υ Λ Λ Ο Ε Ρ Γ Α Σ Ι Α Σ Φ Υ Λ Λ Ο Ε Ρ Γ Α Σ Ι Α Σ a.Να αξιοποιηθούν τα ακόλουθα ερωτήματα για την παραγωγή κειμενικού λόγου (σε word): 1.Ποιο είναι το περιεχόμενο της ευδαιμονίας κατά τον Αριστοτέλη; 2. Ποια είναι η σχέση της ευδαιμονίας με την αρετή ; Ποιο είναι το ιδεώδες της αρχαιοελληνικής αρετής; 3:Ποια είναι η διαφορά της αριστοτελικής ευδαιμονίας από τη σημερινή αντίληψη για την ευτυχία; β. εικαστική δημιουργία Απεικόνισε αυτό που σημαίνει για σένα ευτυχία.

Τμήμα του παραδοθέντος κειμένου της μαθήτριας (πρώτο σκέλος της δημιουργικής εργασίας της) Η ευδαιμονία, όπως την ορίζει ο Αριστοτέλης, είναι η ψυχική κατάσταση που προκύπτει από τη δραστηριότητα της ψυχής , εφόσον αυτή έρχεται σε συμφωνία με την τελειότερη αρετή . Κατά τη φιλοσοφική του θεώρηση , κάθε ανθρώπινη πράξη θα πρέπει να προσανατολίζεται προς την επίτευξη της ,αφού αποτελεί το τέλος το οποίο οφείλει να επιδιώκει ο άνθρωπος με τη στάση ζωής του . Άλλωστε , όπως ο ίδιος πιστεύει , ο βίος του ανθρώπου είναι ευδαιμονικότερος όταν εναρμονίζεται με την αρετή και τον οδηγεί στην απόλυτη ευχαρίστηση. Η αρετή , ωστόσο , επιτυγχάνεται με την πρόθεση αλλά και με την πράξη , της οποίας η εκτέλεση συχνά απαιτεί πολλά μέσα που μπορούν να αποτελούν και εμπόδια ..

Στη σημερινή εποχή , οι συνθήκες έχουν παραμορφώσει τρομαχτικά την έννοια της ευδαιμονίας .Σε μια κοινωνία που χαρακτηρίζεται από την <<ανάγκη>> του κέρδους…, η υπέρτατη ευτυχία , η εσωτερική ευτυχία , δεν είναι τίποτα άλλο παρά μία ψευδαίσθηση , την οποία ο άνθρωπος πιστεύει ότι επιτυγχάνει με την κατανάλωση, και την απόκτηση υλικών αγαθών. Προσπαθεί με αυτό τον τρόπο να εξισορροπήσει το ψυχικό κενό που επιφέρει η παθητικότητα ,η μοναξιά ,η εξαντλητική ρουτίνα της καθημερινότητας, το άγχος , αλλά και η παραμέληση των ψυχικών αγαθών και αρετών …Σήμερα αιχμαλωτίζεται το άτομο στα δεσμά της απληστίας του και του δημιουργείται η λανθασμένη εντύπωση ότι κατέχει τα πάντα , ενώ στην ουσία δεν έχει τίποτα …..

ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ

Εκπληρώθηκαν αρκετές από τις προσδοκίες : ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Σ Υ Μ Π Ε Ρ Α Σ Μ Α Τ Α Εκπληρώθηκαν αρκετές από τις προσδοκίες : καλλιέργεια κριτικής σκέψης εμβάθυνση στα νοήματα του βοηθητικού υλικού κατανόηση φιλοσοφικών εννοιών εναλλακτική έκφραση αποδοτική συνεργασία με τον εκπαιδευτικό σαφής απάντηση των ερωτημάτων αξιοποίηση όλων των βιβλιογραφικών αναφορών σύνδεση τους με τα ερωτήματα αξιοποίηση και άλλων ταλέντων και ικανοτήτων της τη

ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΠΕΡΣΙΝΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΘΕΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ 1:πνεύμα συνεργασίας 1:ο χρόνος πραγματοποίησης των εργασιών δεν ήταν αρκετός σε αρκετές περιπτώσεις 2:αξιοποίηση όλων των τεχνολογικών μέσων 2:ανεπαρκής ο αριθμός των ηλεκτρονικών υπολογιστών για τις ανάγκες τόσων μαθητών που δημιουργούσαν όλοι την ίδια χρονική περίοδο 3:συνέπεια μαθητών   4:προσαρμογή στις υπάρχουσες συνθήκες και ευχάριστο κλίμα

επιλογικά Καθώς η δημιουργικότητα κρύβει μια τεράστια παιδαγωγική αλήθεια, ένα ουσιαστικό νόημα για τη ζωή ,ας σκεφτούμε τα λόγια ενός σοφού και απλά ως εκπαιδευτικοί ας προσπαθήσουμε . Όταν λέω να είστε δημιουργικοί δεν εννοώ ότι όλοι πρέπει να γίνετε μεγάλοι ζωγράφοι και μεγάλοι ποιητές. Απλώς εννοώ να κάνετε τη ζωή σας μια ζωγραφιά, να κάνετε τη ζωή σας ένα ποίημα. Μπαγκουάν Σρι Ραζνίς