ΟΡΕΣΤΕΙΑ Μετά τη δολοφονία του Αγαμέμνονα από την Κλυταιμνήστρα και τον Αίγισθο, η Ηλέκτρα τον φυγάδευσε στη Φωκίδα, στο βασιλιά Στρόφιο, που ήταν θείος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μια μεγάλη διαμάχη του Τρωικού πολέμου
Advertisements

ΑΡΧΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ.
Ζωφορος θησαυρου σιφνιων
Ο κίονας με της χορεύτριες
1.Προσέξτε πού πατάτε και πώς περπατάτε, όταν ο καιρός είναι άσχημος. Όταν βρέχει ή χιονίζει, το δάπεδο γλιστράει. 2. Μην τρέχετε στους χώρους του.
Γυναικεία αυτοπεποίθηση
Μυκήνες-Αγαμέμνονας Μυκηναϊκά χρόνια Ελένη - Κωνσταντίνος.
Εργασία της Γ’1 Δημοτικού
H ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Η θυσία της Ιφιγένειας.
Ένας ακόμη ήρωας της ελληνικής μυθολογίας. Πατέρας του Θησέα ήταν ο Αιγέας, βασιλιάς της Αθήνας. Μητέρα του Θησέα ήταν η Αίθρα, κόρη του βασιλιά της Τροιζίνας.
Λευκή αττική λήκυθος Χαρακτηριστικό δείγμα των αγγείων με λευκό βάθος, που κατασκευάζονταν στην Αττική στους ώριμους κλασικούς χρόνους. Η λήκυθος βρέθηκε.
Σεμινάριο : Η έννοια του τραγικού στο αρχαίο θέατρο και τον κινηματογράφο Ομάδα Α΄ Ηλιάδη Αμαλία Γουρζιώτη Κυριακή Ρίζος Σωτήριος Παπάντου Λουΐζα Βαϊοπούλου.
Οι Αχαιοί φτάνουν στην Τροία
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΤΑΚΗΣ ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΓΙΑΠΕΝΤΖΑΚΗ ΣΟΦΙΑ ΛΑΜΠΡΟΥΣΙΟΥ
Ιστορία 5η Ο καλύτερος τενίστας. 4 τενίστες: ο Παπαδόπουλος-πατέρας η αδερφή του ο γιος του η κόρη του (α) ο/η δίδυμος του καλύτερου τενίστα (Δ.Κ.Τ.)
Ο θάνατος του Μαρά.
ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΚΑΙΓΟΜΑΣΤΕ!
Ο Μάριος Μιχαλάκος παρουσιάζει…
ΣΥΝΘΕΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ. ΕΚΔΟΧΕΣ ΘΑΝΑΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ Ο Αλέξανδρος επέστρεψε στην Βαβυλώνα και άρχισε να οργανώνει τον περίπλου της Αραβίας.
ΗΡΑ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑ Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕ ΤΟ ΓΑΜΟ,
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Ο θυμός του Αχιλλέα.
ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΚΟΥΛΗ ΣΤΕΛΛΑ ΖΑΦΕΙΡΗ ΕΙΡΗΝΗ ΜΥΛΩΝΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΔΑΜΟΥ
Η θρησκεία των Μινωϊτών
Από τους μαθητές της Στ΄2 Παναγιώτης , Πάμπος , Λώρα, Ηρακλής
Οι δώδεκα θεοί του Ολύμπου
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Ο ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ Της Κνωσσού (Κρήτη).
Ομάδα Ε΄ Δημητρίου Μαρία Κάβουρα Αλεξάνδρα Μουλά Ναυσικά
Η ΥΒΡΙΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ
Μια διαφορετική…… «ματιά» στην Ιλιάδα
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Το μήλο της Έριδος.
Ο Ταύρος του Μίνωα Καλαϊτζής Αλέξανδρος Σουμελίδης Στέφανος
Χάρης Λεμονιάς 2009 Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ.
ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ (ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ)
Το ανάγλυφο των Ελευσίνιων Μυστηρίων! Ιφιγένεια Ηλιαδου! ΣΤ΄2.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΑΛΗΘΙΝΗΣ ΦΙΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ
ΕΚΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΤΗΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
ΚΕΡΑΜΙΚΗ Η μελανόμορφη τεχνική διακόσμησης των αγγείων πρωτοξεκίνησε τον 7ο αι. από την Κόρινθο. Από την Κόρινθο τη δανείστηκαν οι Αθηναίοι, οι οποίοι.
Αρχαϊκή Τέχνη.
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΤΕΧΝΗ ΑΡΧΑΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
ΗΡΑΚΛΗΣ KABAKA EΛΕΝΗ.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ. Αρχαίο ελληνικό θέατρο Θεός Διόνυσος Διθύραμβος Αρχαίο δράμα Αριστοτέλης Αρίωνας Θέσπης.
Ενότητα 6a : ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ Α ’ Αισχύλος (68 Θ 200) O ρέστεια Χοηφόροι : Ο νόστος του διαδόχου και η μητροκτονία Αικατερίνη ( Καίτη ) Διαμαντάκου.
Ο Τρωικός Πόλεμος Ο Τρωικός Πόλεμος Ενότητα 5 Γ’ & Δ’ Τάξη Χάρης Λεμονιάς 2008.
Ενότητα 6β: ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ Α΄ Αισχύλος (68Θ200) Ευμενίδες: Η σύνθεση των αντιθέτων Αικατερίνη (Καίτη) Διαμαντάκου Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Θεατρικών.
ΔΗΜΗΤΡΑ ΧΑΤΖΗΚΑΛΛΙΑ Β4 ΜΙΧΑΕΛΑ ΣΤΑΥΡΙΑΝΟΥ Β4 ΔΗΜΗΤΡΑ ΒΕΛΛΙΔΟΥ Β1 ΤΑΤΙΑΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ Β3.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Στέλλα Σιώτου Α3 Γυμνασίου
ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΟΤΗΤΑ Αθηνά θεά, κόρη του Δία Πηνελόπη Γυναίκα Οδυσσέα
ΑΓΓΕΙΟΓΡΑΦΟΙ.
Ερέχθειον.
ΚΦΑ 14 Εισαγωγή στην Αρχαία Ελληνική Μυθολογία και Θρησκεία
ΜΥΘΙΚΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΚΑΙ ΗΠΕΙΡΟΙ
4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ «Γ. ΡΙΤΣΟΣ»
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
ΜΙΝΩΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ Σε τι πίστευαν;
Το ευρώ στις Κάτω Χώρες Κωσταδήμα Ναταλία Β2.
Δόξα στον Θεό! Ωσαννά! ΠΓΕΣΣ ΝΙΚΟΛΑΣ ΜΠΟΘΟΣ-ΒΟΥΤΕΡΑΚΟΣ Β΄2
Το πένθος στην σύχγρονη Ελλάδα και στην Αρχαιότητα
Ο Ναζιανζηνός ως ποιητής ΟΙ ΣΘΕΝΑΡΟΊ ΘΕ 2 ΚΕ
110 ΓΕΛ ΠΑΤΡΑΣ Σχ. Έτος Τμήμα Α1 ΜΟΡΦΕΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Αθανασοπούλου Ιωάννα Βελισσάρη Ελένη Βεντούρα Λουίζα Δελλαπόρτα Χριστίνα.
«ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ ΠΟΙΗΤΗΣ» ΜΙΛΤΟΣ ΣΑΧΤΟΥΡΗΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
ΣΟΦΟΚΛΗΣ Ηλέκτρα – Αντιγόνη.
ΟΙ ΑΘΛΟΙ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ Η εξόντωση του φοβερού λιονταριού της Νεμέας
5ο Δημοτικό Σχολείο Ορέστης Κιλκίς.
«Ζωντανεύοντας τον Όμηρο» Η ραψωδία Α της Ιλιάδας με εικόνες
Πρόληψη και Προαγωγή της Υγείας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΡΕΣΤΕΙΑ Μετά τη δολοφονία του Αγαμέμνονα από την Κλυταιμνήστρα και τον Αίγισθο, η Ηλέκτρα τον φυγάδευσε στη Φωκίδα, στο βασιλιά Στρόφιο, που ήταν θείος του. Ύστερα από χρόνια, ο Ορέστης επέστρεψε στις Μυκήνες με το φίλο και ξάδελφό του Πυλάδη, και εκδικήθηκε το θάνατο του πατέρα του σκοτώνοντας την Κλυταιμνήστρα και τον εραστή της.   Ο Ορέστης έχει ήδη βυθίσει το σπαθί του δυο φορές στο σώμα του Αίγισθου και τον έχει γκρεμίσει από το θρόνο. Κοιτά όμως μαζί με την αδερφή του, τη Χρυσόθεμη, προς την αντίθετη πλευρά τη μητέρα του την Κλυταιμνήστρα, που έρχεται ορμητική προσπαθώντας να αποσπάσει τον πέλεκυ από τα χέρια του Ταλθυβίου.

Η άλλη όψη του αγγείου με την Κλυταιμνήστρα και τον Ταλθύβιο.

Στο κέντρο της β' πλευράς ο Αίγισθος έχει πιάσει τον Αγαμέμνονα από το κεφάλι και είναι έτοιμος να του καταφέρει και δεύτερο κτύπημα με το σπαθί που κρατάει στο δεξί του χέρι. Ο Αγαμέμνονας, που ήδη αιμορραγεί, γέρνει προς τα πίσω. Στη σκηνή συμμετέχουν άλλες τέσσερις γυναίκες. Πίσω από τον Αίγισθο βρίσκεται η Κλυταιμνήστρα, με ανασηκωμένο το αριστερό χέρι και με διπλό πέλεκυ στο δεξί. Πίσω της, τρέχοντας προς τα αριστερά, ίσως να εικονίζεται η κόρη του Αγαμέμνονα και της Κλυταιμνήστρας, η Χρυσόθεμις. Πίσω από τον Αγαμέμνονα η γυναικεία μορφή που κατευθύνεται προς τα δεξιά με ανασηκωμένα τα χέρια ίσως να είναι η δεύτερη κόρη του, η Ηλέκτρα. Δεξιά της μπορεί να είναι η Κασσάνδρα.

Ο Αγαμέμνονας παγιδεύτηκε από την Κλυταιμνήστρα και δολοφονήθηκε από τον Αίγισθο, όταν ο βασιλιάς, προκειμένου να ετοιμαστεί για το γεύμα που του είχε ετοιμάσει η βασίλισσα, κατευθύνθηκε προς το λουτρό. Τη στιγμή που έβγαινε από το νερό, η Κλυταιμνήστρα τον σκέπασε με έναν χιτώνα χωρίς κανένα άνοιγμα. Εγκλωβισμένος σε αυτόν ο Αγαμέμνονας δολοφονήθηκε από τον Αίγισθο

Στην α' όψη του αγγείου ο Ορέστης σκοτώνει τον Αίγισθο Στην α' όψη του αγγείου ο Ορέστης σκοτώνει τον Αίγισθο. Η σύνθεση είναι παρόμοια με της άλλης όψης. Ο Ορέστης, έχει πιάσει από το κεφάλι τον Αίγισθο και ετοιμάζεται να τον κτυπήσει για δεύτερη φορά. Ο Αίγισθος, που ήδη αιμορραγεί, πέφτει προς τα πίσω. Στο δεξί του χέρι κρατάει βάρβιτο. Δεξιά του Αίγισθου εικονίζεται η Ηλέκτρα, ενώ αριστερά του Ορέστη, με διπλό πέλεκυ στο χέρι η Κλυταιμνήστρα. Οι δύο αιολικοί κίονες παραπέμπουν στο παλάτι του Αγαμέμνονα.   

Ο Ορέστης περικυκλωμένος απο τις Ερινύες - 360 π. Χ Ο Ορέστης περικυκλωμένος απο τις Ερινύες - 360 π.Χ. Από τις ποιό γνωστές καταδιώξεις των Ερινύων αναφέρεται εκείνη κατά του μητροκτόνου Ορέστη που ερχόμενος στην Αθήνα δικάστηκε από τον Άρειο Πάγο ως φονεύς έχοντας συνήγορό του τον θεό Απόλλωνα, ενώ η θεά Αθηνά προεδρεύει των δικαστών. Στην ισοψηφία που ακολούθησε η Αθηνά έδωσε την ψήφο της υπέρ της αθώωσης του ήρωα.

ΠΗΓΕΣ: 1,2,3,5)http://users. sch. gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/AR/ar ΠΗΓΕΣ: 1,2,3,5)http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/AR/ar.ag/Berlin-3.htm 4)http://agonespoliton.blogspot.gr/2014/11/blog-post_47.html 6)http://archaiaellada.blogspot.gr/2013_03_24_archive.html

TEΛΟΣ Οι Μαθητές: Γκαλέτσης Δημήτριος,Α’1 Μελετιάδης Αντώνιος,Α’2 Κυριακίδης Παναγιώτης,Α’4