Χέρια που «μιλούν» Χέρια που «ακούνε»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Από το facebook στη σχολική επιθετικότητα: απόπειρες παραγωγής αυθεντικού μαθητικού λόγου σε περιβάλλον wiki Μαρία Νέζη PhD στη Διδακτική Επιμορφώτρια.
Advertisements

«Σύνδεση Αγροτικού Τομέα με Τουρισμό & Πολιτισμό» Τούντας Σ. Κανέλλος Εντεταλμένος Διδασκαλίας Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών τ. Υποδιοικητής.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ Α.Τ.Ε.Ι ΚΡΗΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΖΩΗΣ & ΥΓΕΙΑΣ.
«ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ» Κωδικός ΕL01-KA
Προγραμματισμός Η / Υ β ’ εξάμηνο – εργαστήριο ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Α.Π.Θ. Msc Τηλεπικοινωνίες Πολυτεχνική.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Προϊοντικές Αποφάσεις Για Υπηρεσίες. Τύποι προϊοντικών αποφάσεων για υπηρεσίες.
Το πρόγραμμα σπουδών στην Ελληνική εκπαίδευση. Σκοπός Σκοπός της διάλεξης είναι η περιγραφή και ανάλυση της θέσης της Πληροφορικής και των ΤΠΕ στην ελληνική.
Καλλινικάκη Θ, ΔΠΘ Γενική - διαμεθοδική Κ Ε ολιστικές προσεγγίσεις Κύριες πηγές: Δημοπούλου-Λαγωνίκα, Μ Μεθοδολογία Κοινωνικής Εργασίας,
Μια αδρή διάκριση των κινητικών αναπηριών σε παιδιά σχολικής ηλικίας μπορεί να γίνει με κριτήριο την εντόπισή τους: Παθήσεις του μυοσκελετικού συστήματος.
Ασυνήθιστοι τρόποι κληρονομικότητας Γρίβα Ευαγγελία Παιδίατρος –Νεογνολόγος Καθηγήτρια Νοσηλευτικής.
Ομιλήτρια: Κουκουλάρη Αικατερίνη Διημερίδα με τίτλο: «Θέλω να κάνω μεταπτυχιακό στο εξωτερικό» Αίθουσα Συνεδρίων: Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Τρίτη 4 Νοεμβρίου.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ-ΕΚΤΕΛΕΣΗ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ της ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Ο εκπαιδευτικός ως ‘αρχιτέκτονας της διδασκαλίας’ «Επιστήμονας» και «Δάσκαλος» Ιωάννης Ε. Βρεττός.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα (Εργαστήριο)
ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ Βασίλης Αργυρόπουλος
Διγλωσσία / Bilingualism Δρ Άννα Χατζηπαναγιωτίδη Επίκουρη καθηγήτρια “η ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα σε ένα διαπολιτισμικό περιβάλλον”
From Applying Theory to Theorising Practice Achilleas Kostoulas Epirus Institute of Technology.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΚΥΠΡΟΥ 9, 10 Οκτωβρίου 2015
Διαφοροποίηση της διδασκαλίας για μαθητές με αυτισμό
Δ.Ε.Υ.Α. και Οικονομική Κρίση
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ Β΄ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Προσέλκυση, δέσμευση και ανάπτυξη ικανοτήτων των Εθελοντών
Διάλεξε τη σωστή απάντηση
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ 1975 ΚΑΙ ΜΕΤΑ
Διδακτική Μεθοδολογία – Σχέδιο Μαθήματος
Δ. Ζμπάινος Λέκτορας Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης & Σχολικών προγραμμάτων
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Δραστηριότητες αφήγησης
Το Marketing Β΄.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 2
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Χρυσάγης Ν Σκορδίλης Εμ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Νέα Εργαλεία Διαδραστικής Εκπαίδευσης
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Θέμα: «Ηλεκτρομαγνητική Ακτινοβολία - Κινητά Τηλέφωνα και Υγεία»
Παιδαγωγικές Εφαρμογές Η/Υ ΑΣΠΑΙΤΕ – ΕΠΠΑΙΚ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΤΕΧΝΙΚΕΣ - ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ
Ημερίδα για τους Διαδραστικούς Δεκέμβριος 2010 Ειρήνη Περυσινάκη
Κωνσταντίνου Γιάννης Δ201606
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ
Η διαδρομή από τις ΤΠΕ στην Επιστημολογία του STEM
TEACHING MIXED LEVELS Διδασκαλία σε τάξεις μεικτής ικανότητας
Δομή του Προγράμματος ΒΔ1 – Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ONOMA: ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΒΙΟΥΛΙΚΩΝ
BIG ISSUES IN SMALL HANDS
Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών
σκέψεις από τη διδακτική μας εμπειρία
ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗΣ ΟΜΑΛΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΟΜΕΝΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ
Πειράματα Χημείας για τη Β’ τάξη Γυμνασίου Σχολ. έτος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μιχαήλ Μιχαήλ - Παπαϊωάννου Γιώργος
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟΥ
ΑΙΣΘΗΤΗΡΕΣ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Να μπορείτε να
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ
H εξέλιξη της ειδικής αγωγής στην Ελλάδα στον 20ο αιώνα
Λέξεις που αλλάζουν νόημα αν είναι μετρήσιμα ή μη μετρήσιμα
ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΑ ΠΑΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Αγαπητό κοινό, Τον Ιούνιο του 2002 επισκέφτηκα μια από τις παραθαλάσσιες περιοχές της χώρας μας αυτή είναι η Λούτσα. Στη Λούτσα […] Με αγάπη η δημοσιογράφος.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Η βιβλιοθήκη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων (αποθετήριο) «Ιφιγένεια»
Ακαδημία Πολιτών Βόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Χέρια που «μιλούν» Χέρια που «ακούνε» Χέρια που «μιλούν» Χέρια που «ακούνε» Β. Αργυρόπουλος vassargi@uth.gr

Σημειολογία των χεριών Ακουμπώ τα χέρια μου πάνω στα χέρια του τυφλού μαθητή. Διαβάζω και ερμηνεύω τα κίνητρα και την προσοχή του ατόμου Περιφερική όραση=ανίχνευση μέσω μεγάλων τμημάτων της παλάμης Κεντρική όραση=ανίχνευση μέσω ακροδάκτυλων

Σημειολογία της φωνής Ο τόνος, η αναπνοή, ο ρυθμός επηρεάζουν την ειρήνη του πλαισίου, επηρεάζουν την ελαστικότητα του χώρου, επηρεάζουν την ελαστικότητα του χρόνου Όταν η φωνή είναι ελαφριά σε γρήγορο ρυθμόένταση Όταν η φωνή είναι μονότονη με λίγες λέξεις σε κάθε πρότασηχρειάζεται χρόνος, υπάρχουν ζητήματα που πρέπει να συζητηθούν

Αλληλεπιδραστική Παιδαγωγική (Interactive Pedagogy) Μοίρασμα γνώσης με το Δασκαλο/α. Η αλληλοκάλυψη των χεριών Η λαχτάρα και η αποκάλυψη του να βρίσκεις πράγματα με τον Δάσκαλο/α Ο ρόλος του Δασκάλου είναι συντροφικός/διευκολυντικός Σημαντική αύξηση της αυτοεκτίμησης

Αλληλεπιδραστική Στρατηγική-1 ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ ΧΡΗΣΗ ΧΕΡΙΩΝ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΗ ΕΓΓΥΤΗΤΑ(Simultaneous use of hands and physical proximity) Διάλογος με τα χέρια (ακούω και μιλάω με τα χέρια) Η λειτουργική αφή σημαίνει ΕΙΜΑΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΣΕ ΒΛΕΠΩ, ΣΕ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΩ Φυσική εγγύτητασημαίνει διαβάζω τη γλώσσα του σώματος Φυσική θέση σωμάτων=δίπλα,δίπλα «Ισόποση» και δημοκρατική συμμετοχή στον αλληλεπιδραστικό χώρο

Γλώσσα, αφή και ανάπτυξη Τι κάνει η γλώσσα Τι κάνει η αφή Πώς κτίζεται ο βαθμός αυτοεκτίμησης Η ολιστική προσέγγιση κατά Becker 1. φυσική επιβεβαίωση 2. συμβολική επιβεβαίωση 3. μεγάλο και συμπαγές ρεπερτόριο πράξεων

Αλληλεπιδραστική Στρατηγική-2 Απόσπαση πληροφοριών από το περιβάλλον Μεταδιδόμενη διδακτική εμπειρία (imparted teaching experience) Ο δάσκαλος γίνεται ακουστικό και απτικό σημείο αναφοράς για το μαθητή

Αλληλεπιδραστική Στρατηγική-3 Η σπουδαιότητα του Διαλόγου και η χρήση δεξιοτήτων ακρόασης Γιατί είναι σημαντικός ο διάλογος στους τυφλούς? Γιατί έχουν συνήθως την ανάγκη να μιλούν? Γιατί οι γονείς ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΙΛΟΥΝ ΣΤΑ ΤΥΦΛΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ? ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΕΠ ΑΥΤΟΥ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ?

Αλληλεπιδραστική Στρατηγική-4 Η σημαντικότητα του «βήματος», χρόνου, και ηρεμίας Η σημασία του να δίνεις χρόνο Η διαφοροποίηση και διαφορετική βαρύτητα του χρόνου Η ΑΝΑΓΚΗ ΤΟΥ ΝΑ ΤΑΥΤΙΣΤΕΙ ΤΟ ΤΥΦΛΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΚΑΤΙ «ΑΝΩΤΕΡΟ»

Αλληλεπιδραστική Στρατηγική-5 Ομοιότητα, Ισότητα & Ταυτοποίηση Η τύφλωση της αναπηρίας ή αναπηρία της τύφλωσης? Χρειάζεται το τυφλό παιδί να βρίσκεται με άλλους τυφλούς ή όχι?