Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών
13 Οκτωβρίου 2018

2 Γενικά ΣΤΟΙΧΕΙΑ Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών 13 Οκτωβρίου 2018

3 Εισαγωγή του θεσμού της Ενδικοφανούς Προσφυγής, κατόπιν πρότασης της Τεχνικής Βοήθειας και μετά την καταδίκη της χώρας μας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την παραβίαση της εύλογης διάρκειας της διοικητικής δίκης Μετεξέλιξη του θεσμού της Διοικητικής Επίλυσης των άρθρων 70 και 70Α του ν. 2238/1994. Ο θεσμός είχε συσσωρεύσει πληθώρα υποθέσεων και κρίθηκε μη αποτελεσματικός. Αρχικά συστάθηκε ως Υπηρεσία Εσωτερικής Επανεξέτασης με τις διατάξεις του άρθρου 70Β του ν. 2238/1994 (Α΄ 151) Πλέον από την έναρξη ισχύος του ΚΦΔ λειτουργεί με τη σημερινή ονομασία και αρμοδιότητες που καθορίζονται από τον Οργανισμό της ΑΑΔΕ Ειδική αποκεντρωμένη υπηρεσία, υπαγόμενη απευθείας στον Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων. Εξέλιξη Του Θεσμού Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών 13 Οκτωβρίου 2018

4 Θεσμικό Πλαίσιο Άρθρο 70Β ν.2238/1994 (ΦΕΚ 151 Α΄)
Άρθρο 63 ν.4174/2013 (ΦΕΚ 170 Α΄) Επίκαιρη απόφαση Διοικητή Α.Α.Δ.Ε. ΠΟΛ 1064/ (ΦΕΚ Β΄ 1440/ ) σε αντικατάσταση της ΠΟΛ 1002/ Απόφασης Γ.Γ.Δ.Ε, η οποία ρυθμίζει το πλαίσιο λειτουργίας της Υπηρεσίας. Σημαντική Αλλαγή: Η καταβολή ποσοστού 50% μπορεί να γίνει και μετά την κατάθεση της ενδικοφανούς προσφυγής και μέχρι την έκδοση της απόφασης ή την πάροδο της προθεσμίας των 120 ημερών. Θεσμικό Πλαίσιο Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών 13 Οκτωβρίου 2018

5 Η αποστολή μας αφορά στην επανεξέταση πράξεων ή παραλείψεων της Φορολογικής Διοίκησης κατόπιν ενδικοφανούς προσφυγής, με σκοπό: Τη συντομότερη είσπραξη δημοσίων εσόδων Την αποσυμφόρηση των διοικητικών δικαστηρίων Τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών που παρέχει η Α.Α.Δ.Ε Την εμπέδωση κλίματος εμπιστοσύνης των πολιτών προς την Α.Α.Δ.Ε. με βάση τις αρχές της διαφάνειας, λογοδοσίας και δικαιοσύνης που διέπουν μεταξύ άλλων τη λειτουργία της Αποστολή Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών 13 Οκτωβρίου 2018

6 Η επανεξέταση των πράξεων της φορολογικής διοίκησης με τον έλεγχο των πραγματικών και νομικών ζητημάτων των υποθέσεων. Η εξέταση αιτημάτων αναστολής της καταβολής του 50% του αμφισβητούμενου ποσού της πράξης. Η αποστολή του διοικητικού φακέλου με αναλυτική έκθεση απόψεων σε περίπτωση άσκησης προσφυγής ενώπιον των Διοικητικών Δικαστηρίων. Η εισήγηση επί νομοθετικών ρυθμίσεων και αποφάσεων . Η έκδοση εγκυκλίων και οδηγιών για τα θέματα αρμοδιότητάς της. Η δημοσίευση των αποφάσεων (επεξεργασμένες για τη διαφύλαξη του απορρήτου) στον διαδικτυακό τόπο της Α.Α.Δ.Ε. Η στατιστική μελέτη και ανάλυση των διαθέσιμων στοιχείων. Η μέτρηση αποτελεσμάτων βάσει καθορισμένων δεικτών. Η σύνταξη και δημοσίευση μηνιαίου στατιστικού δελτίου αποτελεσμάτων. Αντικείμενο Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών 13 Οκτωβρίου 2018

7 Δεν Εμπίπτει Στο Πεδίο Της Ενδικοφανούς Προσφυγής
Σύμφωνα με το β΄εδ. Παρ.1 αρθ.35 ΚΦΔ, επί προληπτικού προσδιορισμού του φόρου Σύμφωνα με την παρ. 5 αρθ. 18 ν.4446/16 ( με την οποία προστέθηκε εδάφιο στο τέλος της παρ. 1 του αρθ.63 ΚΦΔ) « Η υποχρέωση άσκησης ενδικοφανούς προσφυγής δεν ισχύει στις περιπτώσεις των διαφορών που υπάγονται στην αρμοδιότητα του Προέδρου Πρωτοδικών .....» ( δηλ. δικ. Προσφυγές κατά διασφαλιστικών μέτρων και άρνησης χορήγησης ΑΦΕ) Δεν ασκείται ενδικοφανής προσφυγή (δεν υπάρχει αρμοδιότητα της ΔΕΔ) για πράξεις προ της 1/8/2013 Εξαίρεση: παρ. 10 αρθ.72 ΚΦΔ ( το δικαστήριο αναπέμπει για διοικητική επίλυση) Προσοχή!! Στην περίπτωση αυτή η απόφαση της ΔΕΔ δεν έχει εκτελεστότητα Απαράδεκτη η ενδικοφανής κατά πράξεων στο στάδιο της διοικητικής εκτέλεσης (όπου χωρεί ανακοπή) Εκτός πεδίου εφαρμογής ΚΦΔ άρθρο 2 ΚΦΔ (τέλη κυκλοφορίας, εκχώρηση μισθωμάτων, διοικητικές κυρώσεις άλλων Υπουργείων που βεβαιώνονται από τη Δ.Ο.Υ) Δεν Εμπίπτει Στο Πεδίο Της Ενδικοφανούς Προσφυγής Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών 13 Οκτωβρίου 2018

8 Διαδικασία Άσκησης Ενδικοφανούς Προσφυγής - Προθεσμίες
Διαδικασία Άσκησης Ενδικοφανούς Προσφυγής - Προθεσμίες Προσδιορισμός φόρου από Δ.Ο.Υ. Υποβολή Ενδικοφανούς Προσφυγής Εντός 30 ή 60 Ημερών Σιωπηρή απόρριψη προσφυγής από Δ.Ε.Δ Δυνατότητα Προσφυγής στα Διοικητικά Δικαστήρια. Ρητή απόφαση της Δ.Ε.Δ. Απόφαση Δεκτή Απόφαση Μερικώς Δεκτή Απόφαση Απορριπτική Εντός 120 Ημερών Εντός 30 Ημερών Εντός 30 Ημερών Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών 13 Οκτωβρίου 2018

9 Διαδικασία Υποβολής Αιτήματος Αναστολής
Με την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής αναστέλλεται η καταβολή ποσοστού 50% του αμφισβητούμενου ποσού, εφόσον καταβληθεί το υπόλοιπο 50%. Η καταβολή του ποσού αυτού μετά την ΠΟΛ 1064/17 μπορεί να γίνει και μετά την κατάθεση της ενδικοφανούς προσφυγής και μέχρι την έκδοση απόφασης από την Υπηρεσία μας ή την πάροδο της προθεσμίας των 120 ημερών. Για την αναστολή του καταβλητέου ποσοστού 50% ο φορολογούμενος έχει δικαίωμα να υποβάλει, ταυτόχρονα με την ενδικοφανή προσφυγή, αίτημα αναστολής. Με την αίτηση αναστολής, ο υπόχρεος υποβάλλει υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 ν. 1599/1986 για τα παγκόσμια έσοδα / εισοδήματα / περιουσιακή του κατάσταση και σχετικά αποδεικτικά στοιχεία. Αναστολή χορηγείται μόνο εφόσον κριθεί ότι η πληρωμή θα είχε ως συνέπεια την πρόκληση ανεπανόρθωτης βλάβης. Η αναστολή δεν ισχύει επί του άμεσου προσδιορισμού του φόρου, και επί πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου, που εκδίδεται με βάση στοιχεία που έχουν παρασχεθεί από τον φορολογούμενο σε φορολογική του δήλωση. Διαδικασία Υποβολής Αιτήματος Αναστολής Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών 13 Οκτωβρίου 2018

10 Διαδικασία Υποβολής Αιτήματος Αναστολής
Η απόφαση επί της αιτήσεως αναστολής καταβολής εκδίδεται εντός 30 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης. Εάν δεν εκδοθεί απόφαση εντός της ανωτέρω προθεσμίας, η αίτηση αναστολής θεωρείται ότι έχει απορριφθεί. Η καταβολή του 50% του αμφισβητούμενου ποσού ή του 100% επί διοικητικού ή άμεσου προσδιορισμού δεν αποτελεί προϋπόθεση του παραδεκτού* της υποβολής και εξέτασης της ενδικοφανούς προσφυγής. *Επισήμανση: Στην περίπτωση που δεν καταβληθεί και καταστεί ληξιπρόθεσμο και απαιτητό ο φορολογούμενος είναι εκτεθειμένος στη λήψη αναγκαστικών μέτρων. Διαδικασία Υποβολής Αιτήματος Αναστολής Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών 13 Οκτωβρίου 2018

11 Διευθυντής Υποδιεύθυνση Επανεξέτασης Τμήματα Επανεξέτασης Α1 Έως Α6 Υποδιεύθυνση Νομικών Θεμάτων Τμήματα Νομικής Υποστήριξης Β1 Έως Β3 Υποδιεύθυνση Επανεξέτασης και Νομικής Υποστήριξης Με Έδρα Τη Θεσσαλονίκη Α7 και Α8 Τμήμα Νομικής Υποστήριξης Β4 Αυτοτελές Γραφείο Διοικητικής Υποστήριξης Αυτοτελές Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, η οποία έχει έδρα τον Νομό Αττικής. Διαρθρώνεται σε τρεις (3) Υποδιευθύνσεις, δεκατρία (13) Τμήματα και ένα (1) Αυτοτελές Γραφείο Διάρθρωση Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών 13 Οκτωβρίου 2018

12 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών 13 Οκτωβρίου 2018

13 Στοχοθεσία Έτους 2018 Ποσοτικοί Στόχοι Μη Ποσοτικοί Στόχοι
Εξέταση των υποθέσεων ενδικοφανών προσφυγών σε ποσοστό τουλάχιστον 83% (K.p.i), πριν από την κατά νόμο προβλεπόμενη καταληκτική ημερομηνία. Μείωση κατά 3% (K.p.i.) επί του ποσοστού των αποφάσεων της Δ.Ε.Δ. που προσβάλλονται με δικαστική προσφυγή, σε σχέση με το αντίστοιχο αποτέλεσμα του 2017. Εμπρόθεσμη αποστολή των απόψεων της Διοίκησης και του σχετικού φακέλου στα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, σε ποσοστό τουλάχιστον 92% των δικαστικών προσφυγών αρμοδιότητας της Δ.Ε.Δ. με προσδιορισμένη ημερομηνία δικασίμου. Αποστολή για δημοσίευση των αποφάσεων που εκδίδει η ΔΕΔ εντός 30 ημερών από την έκδοση τους στον διαδικτυακό τόπο της Α.Α.Δ.Ε. ( Καταγραφή και αξιολόγηση των εκδιδόμενων δικαστικών αποφάσεων αρμοδιότητας της Δ.Ε.Δ. και αποστολή σε μηνιαία βάση των σημαντικότερων από αυτές, μέσω της Δ/νσης Νομικής Υποστήριξης, στις αρμόδιες κεντρικές υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε. Στοχοθεσία Έτους 2018 Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών 13 Οκτωβρίου 2018

14 Αποτελέσματα K.p.i. Ενδικοφανών Έτους 2017
ΔΕΔ ΣΥΝΟΛΟ ΕΤΟΣ 2017 Q1 2017 Q2 2017 Q3 2017 Q4 2017 Σύνολο Εισερχόμενες 2.022 3049 1699 2.784 9.554 θετικές 970 380 278 577 2.205 Απορριπτικές 2206 1475 2113 1349 7143 Παραίτηση 93 3 8 107 Ρητές 3.269 1.858 2.394 1.934 9.455 Τεκμαιρόμενες 301 128 259 148 836 Ολοκληρωμένες 3570 1986 2653 2082 10291 KPI 91,6% 93,6% 90,2% 92,9% 91,9% % θετικών 32,5% 20,6% 11,7% 30,2% 24,5% Αποτελέσματα K.p.i. Ενδικοφανών Έτους 2017 Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών 13 Οκτωβρίου 2018

15 Αποτελέσματα k.p.i. Δικαστικών Έτους 2017
Κατά το 2017 προσβλήθηκε στα Δικαστήρια το 42,16% των αποφάσεων της Δ.Ε.Δ. έναντι στόχου 46,44% Ανάλυση Δικαστικών Αποφάσεων Που Εκδόθηκαν Το 2017 Use brief bullets and discuss details verbally. Αποτελέσματα k.p.i. Δικαστικών Έτους 2017 Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών 13 Οκτωβρίου 2018

16 Σύγκριση Δικαστικών Αποφάσεων Ετών 2016-2017
ΔΕΔ 2016 2017 Θετικές Για Το Δημόσιο 134 321 Αρνητικές Για Το Δημόσιο 478 823 Σύνολο 612 1.144 Ποσοστό Θετικών Για Το Δημόσιο 21,90% 28,06% Ποσοστό Αρνητικών Για Το Δημόσιο 78,10% 71,94% Σύγκριση Δικαστικών Αποφάσεων Ετών Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών 13 Οκτωβρίου 2018

17 Ανάρτηση Αποφάσεων Διαφάνεια Φορολογική Δικαιοσύνη Λογοδοσία
Στο πλαίσιο των αρχών που διέπουν τη λειτουργία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων : Αξιοκρατία Διαφάνεια Φορολογική Δικαιοσύνη Λογοδοσία Εξωστρέφεια Προσπάθεια Για Διαρκή Βελτίωση Η Υπηρεσία μας αναρτά τις αποφάσεις που εκδίδει στο διαδικτυακό τόπο της Α.Α.Δ.Ε.( . Ανάρτηση Αποφάσεων Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών 13 Οκτωβρίου 2018

18 Ευχαριστώ Για Την Προσοχή Σας
Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών 13 Οκτωβρίου 2018


Κατέβασμα ppt "Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google