ΘΕ 2: Η συνάντηση του Χριστιανισμού με τον Ελληνισμό

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Στην Παλαιά Διαθήκη αναφέρεται η φράση «οφθαλμό αντί οφθαλμού και οδόντα αντί οδόντος». Ο Αγίου Αντίπας είναι προστάτης των Οδοντιάτρων και γιορτάζει στις.
Advertisements

ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ.
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
Δρόμος αρετής και δύναμης
Οι συγγραφείς της Π. Διαθήκης τι είδους άνθρωποι ήταν;
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Το μυστήριο της Εξομολόγησης
Μέγας Κωνσταντίνος ( μ. Χ
Εκκλησία Η λέξη Εκκλησία έχει συνεχή χρήση στην ελληνική γλώσσα από τηνελληνική γλώσσα αρχαιότητα. Ετυμολογείται απο το ρήμα εκ-καλώ, με χρήση του θέματος.
ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ.
Κατά την Παλαιά Διαθήκη, ο σκοπός της δημιουργίας του ανθρώπου είναι... α. να φθάσει σε κοινωνία με τον Θεό β. να επιβληθεί στη γυναίκα γ. να ενωθεί.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΛΕΚΤΟΡΑΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΘΕΟΛΟΓΊΑΣ – Α.Π.Θ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
Η εκκλησία και το οικολογικό πρόβλημα
ΕΙΝΑΙ ΑΡΑΓΕ Ο ΘΕΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ;
Ομάδα: Η Αγία Πεντάδα Τμήμα: Α’1 Υπεύθυνος καθηγητής: Γ. Καπετανάκης Σχολείο: Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Επιχειρηματικός Λόγος
Το πρωί, πολύ πριν φέξει, ο Ιησούς βγήκε έξω και πήγε σ΄ένα ερημικό μέρος, και εκεί προσευχόταν.
8. Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΠΙΣΗΜΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
Επιβλεπων καθηγητησ:γεωργιοσ καπετανακησ
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΑΘΕΪΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία. Κεφ. 8
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
21. Η θεραπεία ενός παράλυτου στην Καπερναούμ
ΜΑΘΗΜΑ 21 ΙΩΑΝΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Β’2.  Μκ2,1 Ύστερα από μερικές μέρες μπήκε πάλι ο Ιησούς στην Καπερναούμ και διαδόθηκε ότι βρίσκεται σε κάποιο σπίτι  2Αμέσως.
Απεικόνιση του Θεού στον ιουδαϊσμό και στον ισλαμισμό
Η Βούληση του Ανθρώπου για Διάκριση και Δύναμη
ΠΡΟΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΕΣ
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
 Ένα συγκλονιστικό βιβλίο για τη ζωή και τον αγώνα ενός Μουσουλμάνου που μετεστράφη στο Χριστιανισμό. Ο πόλεμος δύο κόσμων μας παρουσιάζεται ανάγλυφος.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ - ΔΥΣΗ. Περίοδοι της Δυτικής Φιλοσοφίας Πέντε μεγάλες ενότητες Από τον 1ο ως τον 5ο αιώνα, όπου ορίζονται η χριστιανική πίστη και.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
1 Ο Χριστιανός ως Επαγγελματίας Άκης Τρίγκας (οδοντίατρος)
Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Γ3. Σελίδα 31, άσκηση 3 Ποιο είναι το συμπέρασμα που βγαίνει από την προσπάθεια των Αποστόλων-για την οποία έχουμε μιλήσει μέχρι.
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Ο προφήτης Ωσηέ : η φωνή της αγάπης
Αναγέννηση και χριστιανισμός
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 5-6
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Χρήστος Καραβάς Α1.
Ο Ιησούς Βαπτίζεται Πρoτυπο Γυμνaσιο Ευαγγελικhσ Σχολησ Σμυρνησ
ΘΕ4 Κατακουζηνός Βασίλης Α
Θρησκευτικά: Κεφάλαιο 22 Η θεραπεία του εκ γενετής τυφλού
«Οι Τρεις Ιεράρχες μιλούν για την ειρήνη και τον πόλεμο»
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΠΓΕΣΣ ΝΙΚΟΛΑΣ ΜΠΟΘΟΣ-ΒΟΥΤΕΡΑΚΟΣ Γ2
Θρησκευτικά Γ Γυμνασίου
Η συνΑντηση του ΧριστιανισμοΥ με τον ΕλληνισμΟ
Ο Απόστολος Παύλος.
«ΝΑ ΑΓΑΠΑΤΕ ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ» ΘΕ 3 ΣΧ 22.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Μυρσινη Ανδρινοπουλου Β1 25/2/2016.
Μάθημα: Θρησκευτικά Υπεύθυνος καθηγητής: κ
Θρησκευτικά Έτος: Τμήμα: Β’2 Μαρασλίδου Δανάη Μαρία
Ο άνθρωπος ως διάκονος του πλησίον
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 22 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ. Καπετανάκης
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
H τηλεόραση και το παιδί
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΟΣ. Ερωτηματολόγιο 278 μαθητές Β και Γ Λυκείου (Απρίλιος – Μάιος 2018)
Ποιος είναι ο τέλειος κριτής
Θεματική Ενότητα: Αξίες Τάξη: A’ Λυκείου
ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ.
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ Ο Μέγας Βασίλειος ( μ.Χ.)
ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ.
Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία. Κεφ. 8 ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΕ 2: Η συνάντηση του Χριστιανισμού με τον Ελληνισμό Διάλογος και εκλεκτικές συγγένειες με την ελληνική σοφία Κείμενο 9: Ο Γρηγόριος ο Θεολόγος, για την εξωχριστιανική παιδεία Ελισσάβετ Καλογιαννίδου Α1

Το κείμενο… Νομίζω πως έχει γίνει παραδεκτό από όλους τους συνετούς ανθρώπους ότι η παιδεία είναι το πρώτο από τα αγαθά που έχουμε∙ και όχι μόνο η χριστιανική μας παιδεία, που είναι η πιο εκλεκτή και επιδιώκει τη σωτηρία και την ομορφιά των θείων πραγμάτων, αλλά και η εξωχριστιανική παιδεία, την οποία πολλοί χριστιανοί, έχοντας σχηματίσει λανθασμένη αντίληψη γι’ αυτήν, την περιφρονούν, επειδή, όπως ισχυρίζονται, κρύβει δόλιους σκοπούς, είναι επικίνδυνη και απομακρύνει από τον Θεό. […] Μάλιστα από την εξωχριστιανική παιδεία έχουμε ωφεληθεί στην ευσέβεια και τη λατρεία του Θεού, γιατί διακρίναμε καλά το ανώτερο από το χειρότερο και έχουμε κάνει δύναμη της διδασκαλίας μας τις αδυναμίες εκείνης. Δεν πρέπει λοιπόν να περιφρονούμε την παιδεία, επειδή κάποιοι θεωρούν καλή μια τέτοια περιφρόνηση∙ αντιθέτως, πρέπει να θεωρούμε αμαθείς και αμόρφωτους τους ανθρώπους που έχουν αυτή την αντίληψη. Γρηγόριος ο Θεολόγος, Επιτάφιος εις Μέγαν Βασίλειον, PG 36, 508-509

Το κείμενο με λίγα λόγια… Ο Γρηγόριος ο Θεολόγος μάς εκφράζει την άποψή του για την εξωχριστιανική παιδεία. Υποστηρίζει, πως οι άνθρωποι που θεωρούν ότι μας οδηγεί στην πλάνη και στην απομάκρυνση από το Θεό, έχουν λάθος αντίληψη, καθώς πολλοί έχουν ωφεληθεί στην ευσέβεια και στη λατρεία προς Αυτόν, αφού μπόρεσαν να ξεχωρίσουν καλύτερα το ανώτερο από το κατώτερο και να σταθούν στον Ίδιο και όχι στα δημιουργήματά του. Έτσι, ο Γρηγόριος ο Θεολόγος μας λέει ότι «όπως ακριβώς δεν πρέπει να περιφρονούμε τον ουρανό, τη γη και τον αέρα, και όσα υπάρχουν σ’ αυτά […], κατά τον ίδιο τρόπο και από αυτά που μας προσφέρει η εξωχριστιανική παιδεία παραδεχτήκαμε ό,τι είναι χρήσιμο στην έρευνα και στις θεωρητικές αναζητήσεις, ενώ αποκρούσαμε καθετί που οδηγεί στην ειδωλολατρία, στην πλάνη και στο βάθος της καταστροφής».

Η γνώμη μου… Πιστεύω πως ο Γρηγόριος ο Θεολόγος έχει απόλυτο δίκιο σε όσα λέει για την εξωχριστιανική παιδεία. Δεν πρέπει να θεωρούμε πώς είναι κάτι το οποίο μπορεί να μας παραπλανήσει και να μας «βγάλει» από το δρόμο του Θεού. Αντιθέτως πρέπει να είμαστε θετικοί, σε καθετί το διαφορετικό, καθώς με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να διευρύνουμε τη σκέψη μας και να ωφεληθούμε από αυτό. Όσοι άνθρωποι έχουν σχηματίσει λάθος αντίληψη για την εξωχριστιανική παιδεία και πιστεύουν κάτι διαφορετικό, θα μπορούσαμε να τους χαρακτηρίσουμε «αμαθείς» και «αμόρφωτους», καθώς περιφρονούν την παιδεία και δεν κατανοούν τα θετικά της. Ισχυρίζονται κάτι, βασισμένο σε μία λανθασμένη ιδεολογία. ΤΕΛΟΣ