4ο Ερευνητικό Πεδίο Τα αντιπολεμικά μηνύματα μέσα από τη ζωγραφική

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Black team B8 Μιχάλης Νατιώτης Ονησίφορος Παφίτης Μίκης Ανδρέου
Advertisements

Όταν περνούν οι …. Γερμανοί!!!
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
Στρατής Μυριβήλης Γενιά Μεσοπολέμου ( )
Η Μαντόνα με το γαρύφαλλο
Το μυστικό του μουσείου
Ο Α΄ Παγκόσμιος πόλεμος
 Ένας ιμπρεσιονιστής ζωγράφος βρίσκεται νεκρός στο Γκραν Ζάτ.  Η αστυνομία ξεκίνησε έρευνες έπειτα από ένα ανώνυμο σημείωμα.  Ενώ ο πίνακας είχε τελειώσει.
Ο Πάμπλο Πικάσο Παρουσίαση Τραλαλα.....
Ο Goya, ο Beethoven και ο Ρομαντισμοσ. .
Μαθήτρια: Ισμήνη Τσιγκανέ Καθηγήτρια: Μπορέτου Σταυρούλα Μάθημα: Κείμενα Έτος:
«Γκουέρνικα» Μια εικαστική καταγγελία για τη βαρβαρότητα του πολέμου
Η πνευματικότητα του καλλιτέχνη
Πριν πάνω από 60 χρόνια, μια βάρβαρη πρακτική εξόντωσης ανθρώπων, υπήρξε ένα από τα περισσότερο τεκμηριωμένα ιστορικά γεγονότα...
Σύλβια Καραιωσηφιδου Μάγδα Κουκότσικα Νικολέτα Μελισσαρίδου Ιωάννα Μηλιώτη.
Ο θάνατος του Μαρά.
ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟ !!! Ο Στρατηγός DWIGHT D. EISENHOWER είχε δίκιο όταν διέταξε να τραβήξουν όσα φιλμ και φωτογραφίες μπορούσαν.
Να το κατάλαβαν άραγε;; Δεν τρίτωσε απλώς το κακό, ή το καλό, που μπορεί ο καθένας να το πάρει όπως θέλει, αλλά…. ΤΕΤΑΡΤΩΣΕ!! Για μένα πάντως, το βλέπω.
Πόλεμος και Ειρήνη: Πόλεμος:.
Οι Έλληνες αντιμέτωποι με τους κατακτητές
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 1973 (ΧΟΥΝΤΑ)
Λεγεώνα καλλιτεχνών Εργάστηκαν : Μαρία Νικήτα Χριστίνα Παπαθεμιστοκλέους Μαρία Κωσταρά Φώτης Παπαποστόλου.
Διδακτική της Πληροφορικής Παρουσίαση εκπαιδευτικών παιχνιδιών με σκοπό την κατανόηση βασικών αρχών της πληροφορικής Αντωνακάκη Δέσποινα Α.Μ 933 Καντεράκης.
Η ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ
Ελ Γκρέκο.
Ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος
2 ο ΓΕΛ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ’’Η μεγαλύτερη Κερά του κόσμου είναι η Τέχνη.’’ Κ. Καβάφης.
ΟΛΥΜΠΙΑ ΓΚΙΖΙΜΗ ΣΟΦΙΑ ΛΟΥΚΑ
Ποιος από τους πιο κάτω πίνακες παρουσιάζει τη μάχη που μόλις παρακολουθήσατε;
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΡΓΥΡΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΡΔΑΛΟΣ ΙΩΑΝΝΑ ΣΚΟΥΡΑ
Πάμπλο Πικάσο Κυβισμός
28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 Η Ελλάδα πολεμά τον φασισμό.
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
Σε λίγες στιγμές από τώρα θα μπεις μέσα σ΄ έναν μαγικό κόσμο.
Γενικό Λύκειο Ματαράγκας Ερευνητική εργασία Α΄ Λυκείου, σχολ. έτος Τα δεινά του πολέμου στη μνήμη και την Ιστορία Ο βομβαρδισμός της Γκερνίκα.
Δ1Δ1.  Γεννήθηκε το 1842 στη Τήνο  Παιδί φτωχής οικογένειας ξυλουργού  Το 1850 η οικογένειά του έρχεται στην Αθήνα  17 ετών φοιτά στη Σχολή Καλών.
Η ΜΑΧΗ ΣΤΟ ΜΑΝΙΑΚΙ.
54Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
Παρουσίαση των γεγονότων του
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Εργασία Κειμένων Θέμα: Στράτης Μυριβήλης και Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος
Αισθητικές παρεμβάσεις στο χώρο του σχολείου 1 ο Γυμνάσιο Πετρούπολης Σχολικό έτος
Εργασία Αρχαίας Ελληνική Γλώσσας
Η Άκρα Ταπείνωση Κουμεντάκου Βασιλική Πολυχρονόπουλος Αλκίνοος.
Η Άκρα Ταπείνωση Κουμεντάκου Βασιλική Πολυχρονόπουλος Αλκίνοος.
ΛΕΥΚΟΣ ΠΥΡΓΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ ΑΡΕΤΟΣ. ΕΙΚΟΝΕΣ ΛΕΥΚΟΥ ΠΥΡΓΟΥ.
ΠΑμπλο Πικασο.
PICASSO( ). Βιογραφία Ο πατέρας του ονομαζόταν Χοσέ Ρουίθ ι Μπλάσκο και ήταν επίσης ζωγράφος ενώ μητέρα του ήταν η Μαρία Πικάσο για Λόπεθ. Γεννήθηκε.
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
Β ΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ & ΤΟ ΕΠΟΣ ΤΟΥ 1940.
ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΤΟΟΥΝΧΕΝΤΖ.
Ερμηνεία γελοιογραφίας
Π Ι Κ Α Σ Ο Γ Κ Ε Ρ Ν Ι Κ Α.
ΕΙΡΗΝΗ-ΠΟΛΕΜΟΣ. ΠΙΝΑΚΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ.
Η ΕΙΡΗΝΗ ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ Ο ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ.
7. ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821.
ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
28η Οκτωβρίου 1940.
Χιροσιμα.
ΜΕ ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ
Πριν πάνω από 60 χρόνια, μια βάρβαρη πρακτική εξόντωσης ανθρώπων, υπήρξε ένα από τα περισσότερο τεκμηριωμένα ιστορικά γεγονότα...
ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟ !!! Ο Στρατηγός DWIGHT D. EISENHOWER είχε δίκιο όταν διέταξε να τραβήξουν όσα φιλμ και φωτογραφίες μπορούσαν. IT SEEMS IMPOSIBLE ! GENERAL.
Άνθρωποι του μύθου Στέλιος Ξεφλούδας.
H ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
Ο Λεωνίδας Α’ της Σπάρτης γεννιέται περί το 540 π. x
εξαναγκασμός των στρατιωτών να πολεμήσουν με
Μεταγράφημα παρουσίασης:

4ο Ερευνητικό Πεδίο Τα αντιπολεμικά μηνύματα μέσα από τη ζωγραφική 4ο Ερευνητικό Πεδίο Τα αντιπολεμικά μηνύματα μέσα από τη ζωγραφική

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η τέχνη ανέκαθεν υπήρξε τρόπος διαμαρτυρίας. Από την αρχή του κόσμου ο άνθρωπος σκέφτεται βασισμένος στις δεξιότητές του. Μια ιδιαίτερη δεξιότητά του και μια αξιοθαύμαστη τέχνη είναι η ζωγραφική. Συγκεκριμένα πολλοί ζωγράφοι πέρασαν μηνύματα μέσω της εικόνας, η οποία αναμφίβολα θεωρείται το πιο δυνατό μέσο να την παρουσιάσουν ακόμα και με τις πιο σκληρές και απάνθρωπες εικόνες. Ένα, και ίσως το δυνατότετο μήνυμα, είναι το αντιπολεμικό. Ζωγράφοι που είδαν και έζησαν την φρίκη του πολέμου δεν δίστασαν να την παρουσιάσουν. Όλοι αυτοί οι πίνακες έχουν κάτι κοινό, την μακαβριότητα, την απώλεια, τον θάνατο και το σκοτάδι. Άλλοι θέλουν πολλή σκέψη και άλλοι λίγη, όμως το βασικό είναι ένα: η αίσθηση των δεινών του πολέμου και της καταστροφής.

ΓΚΟΥΕΡΝΙΚΑ Η Γκουέρνικα είναι ένας πίνακας ζωγραφικής του Πάμπλο Πικάσο. Απεικονίζει την πόλη Γκουέρνικα της Ισπανίας η οποία βομβαρδίστηκε κατά τη διάρκεια ενός εμφύλιου πολέμου. Ο Πικάσο ήθελε να δείξει το πόσο υπέφεραν οι άνθρωποι και το πόσο φρικτός είναι ένας πόλεμος. Αυτό το δείχνει χρησιμοποιώντας μόνο το μαύρο, το άσπρο και οι ενδιάμεσες αποχρώσεις του γκρι. Ύστερα, όσον αφορά τις μορφές: άνθρωποι και ζώα σε πλήρη ακαταστασία. Αλλού τα μάτια, αλλού τα χέρια. Έτσι φαίνεται η ψυχολογική τους κατάσταση. Το μήνυμα που θέλει να περάσει ο ζωγράφος είναι απλό: «ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ».

3 Μάη 1808 Με το έργο αυτό, ο Γκόγια τιμά τα θύματα της ισπανικής εξέγερσης, της 2ης και 3ης Μαΐου του 1808, ενάντια στις δυνάμεις κατοχής του Ναπολέοντα. Δεξιά παριστάνεται το εκτελεστικό απόσπασμα. Το αποτελούν ένοπλοι Γάλλοι στρατιώτες, που εικονίζονται με τα όπλα στα χέρια, έτοιμοι να πυροβολήσουν. Το αριστερό και πιο φωτισμένο τμήμα του πίνακα καταλαμβάνουν οι μορφές των Ισπανών πατριωτών, των σκοτωμένων και αυτών που πρόκειται να εκτελεστούν

Η ΑΠΟΘΕΩΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ Ο Βερεστσάγκιν έλαβε μέρος σε διάφορες μάχες, γεγονός που τον επηρέασε βαθιά. Στο έργο «Η Αποθέωση του Πολέμου» ο θεατής αντικρίζει έναν πυραμιδωτά διαμορφωμένο σωρό από ανθρώπινα κρανία. Μια έρημη και εκτεθειμένη στον καυτό ήλιο γη, με διάσπαρτα ξερά δένδρα, καταφύγιο για μαύρα κοράκια που πετούνε ολόγυρα, ενώ στο βάθος μόλις διακρίνονται τα μισοκαταστραμμένα τείχη μιας πόλης. Ο ζωγράφος έγραψε στο πλαίσιο του πίνακα: «Αφιερώνεται σε όλους τους μεγάλους κατακτητές, του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος».

ΤΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΗΣ ΔΟΞΑΣ Με το ξέσπασμα του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, το 1914, ο Νέβινσον υπηρέτησε ως εθελοντής στον Ερυθρό Σταυρό, ενώ στη συνέχεια, το 1917, διορίστηκε από το Βρετανικό κράτος επίσημος καλλιτέχνης του πολέμου. Όμως, παρά την ιδιότητα του δημιουργού του, το έργο «Τα Μονοπάτια της Δόξας» απορρίφθηκε από τη στρατιωτική λογοκρισία της εποχής και απαγορεύτηκε αρχικά η έκθεσή του. Ο πίνακας εικονίζει δύο Βρετανούς στρατιώτες να κείτονται νεκροί στο πεδίο της μάχης, ανάμεσα σε συρματοπλέγματα.

ΣΤΡΑΤΕΥΜΑΤΑ ΠΑΡΕΛΑΥΝΟΥΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΕΡΙΑ Ο Γερμανός ζωγράφος και χαράκτης Ότο Ντιξ, θέλοντας να εξορκίσει τις εφιαλτικές αναμνήσεις του από τη συμμετοχή του στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, φιλοτέχνησε αυτό το έργο μαζί μ' ένα σύνολο άλλων πενήντα χαρακτικών, στο οποίο έδωσε τον εύγλωττο τίτλο Der Krieg (Ο Πόλεμος). Είναι ενδεικτικό ότι οι Ναζί, από αντίδραση στην τέχνη του Ντιξ, συμπεριέλαβαν δημιουργίες του στην «Έκθεση Εκφυλισμένης Τέχνης», που διοργάνωσαν το 1937 στο Μόναχο. Στο έργο «Στρατεύματα προελαύνουν μέσα σε αέρια» ο καλλιτέχνης εικονίζει Γερμανούς στρατιώτες να εφορμούν, φορώντας αντιασφυξιογόνες μάσκες.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ Είδαμε λοιπόν, ότι μέσω της εικόνας ο άνθρωπος έχει καταφέρει να μεταδώσει αισθήματα και μηνύματα χωρίς να χρησιμοποιήσει ούτε μία λέξη. Οι παραπάνω πίνακες ζωγραφικής μας προβάλλουν τις καταστροφικές συνέπειες του πολέμου, τις φρικαλεότητες και τις βάναυσες σκηνές του, όπως επίσης και τα συναισθήματα τρόμου, αγωνίας, αβεβαιότητας και εξάντλησης που λαμβάνουν όσοι το ζουν. Επομένως, πέρα από μια εικόνα, οι πίνακες αυτοί αποτελούν τέχνη, και τέχνη σημαίνει ανθρώπινη δημιουργία με ένα συγκεκριμένο σκοπό. Και ο σκοπός εδώ είναι να μας πει "ΟΧΙ ΑΛΛΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ".

Μια εργασία των: Αραμπατζή Δήμητρα Γαλανάκη Μαρία-Χριστίνα Ζιώγος Νίκος Καλονόμου Βασιλική