Όνομα μαθητή: Ελισσάβετ Δουλοπούλου Υπεύθυνος καθηγητής: Γεώργιος Καπετανάκης Τμήμα: Β1 Σχολικό έτος:15-16
Περιεχόμενα Εκφώνηση άσκησης Κείμενο άσκησης Απάντηση άσκησης α’ ερώτημα Συνέχεια απάντησης Απάντηση β’ ερώτημα Εικόνες Πηγές Τέλος
Εκφώνηση Άσκησης Εργασία α. Διαβάζοντας το κείμενο: "Μια προσωπική μαρτυρία« περιγράψτε πώς αντιμετωπίζει ο ίδιος την αναπηρία του και πώς οι συνάνθρωποί του. β. Βρείτε και φέρτε στην τάξη φωτογραφίες ατόμων με ειδικές ανάγκες που διαπρέπουν σήμερα στην επιστήμη, στον αθλητισμό, στη ζωγραφική, στη μουσική και αλλού.
Κείμενο άσκησης Μια προσωπική μαρτυρία Από μικρός έχω πολλαπλές δυσκολίες εξαιτίας της αναπηρίας μου. Δυσκολεύομαι πολύ στα χέρια και στην ομιλία και λιγότερο στα πόδια μου. Παρ' όλες τις αναποδιές της ζωής, αυτό που βρήκα και με κάνει να νιώθω ευχαριστημένος από τον τρόπο που ζω είναι ότι όλα όσα μου συμβαίνουν δεν τα βλέπω με κακομοιριά, αλλά τα αντιμετωπίζω με αισιοδοξία και φτάνω στο σημείο να κάνω χιούμορ με τα προβλήματά μου. .Καθημερινά δέχομαι τη βοήθεια των γύρω μου. Δίνω την ευκαιρία να αισθανθούν ότι χρειάζεται η αλληλοβοήθεια μεταξύ μας. Αυτή η συμπαράσταση που δέχομαι από όλους με κάνει από τη μια να ευχαριστώ τους φίλους μου κι από την άλλη καταλαβαίνω πόσο αδύναμος θα ήμουν χωρίς τους ανθρώπους. Ορισμένοι από εμάς τους ανάπηρους δυσανασχετούν, γκρινιάζουν, μοιρολογούν και κάποτε τα βάζουν με τον Θεό. Με τέτοια στάση η ίδια η ζωή τους γίνεται μίζερη. Όσο για μένα, σήμερα πια αισθάνομαι χρήσιμος στους συνανθρώπους μου. Αυτό το ήθελα πολύ από μικρός. Τώρα πια αισθάνομαι ότι έχω ολοκληρώσει την Οδύσσειά μου με το να σπουδάσω, να δουλέψω και να εκδώσω δύο βιβλία μου... Ιανουάριος 1997 Σωτήρης Στυλιανού
Απάντηση α’ ερώτημα Σύμφωνα με το κείμενο ο νέος αυτός άνθρωπος αντιμετωπίζει την αναπηρία του ως εξής: << δεν τα βλέπω με κακομοιριά, αλλά τα αντιμετωπίζω με αισιοδοξία και φτάνω στο σημείο να κάνω χιούμορ με τα προβλήματά μου>>, <<όσο για μένα, σήμερα πια αισθάνομαι χρήσιμος στους συνανθρώπους μου. Αυτό το ήθελα πολύ από μικρός. Τώρα πια αισθάνομαι ότι έχω ολοκληρώσει την Οδύσσειά μου με το να σπουδάσω, να δουλέψω και να εκδώσω δύο βιβλία μου...>>. Όσο αφορά τους άλλους ανθρώπους αναφέρει στο κείμενο ότι: << Δίνω την ευκαιρία να αισθανθούν ότι χρειάζεται η αλληλοβοήθεια μεταξύ μας. Αυτή η συμπαράσταση που δέχομαι από όλους με κάνει από τη μια να ευχαριστώ τους φίλους μου κι από την άλλη καταλαβαίνω πόσο αδύναμος θα ήμουν χωρίς τους ανθρώπους>>.
Συνέχεια Σύμφωνα με το κείμενο αν και αυτός ο νεαρός αντιμετωπίζει πολλές δυσκολίες εξαιτίας της αναπηρίας του δεν τις αντιμετωπίζει με κακομοιριά, γκρίνια, απαισιοδοξία και μιζέρια αλλά με αισιοδοξία και πολλές φορές αστειεύεται με τα προβλήματά του. Αισθάνεται χρήσιμος για τους συνανθρώπους του, έχει σπουδάσει, δουλεύει και έχει εκδώσει και δύο βιβλία. Οι άλλοι άνθρωποι τον βοηθάνε με αποτέλεσμα να καταλαβαίνει ότι η αλληλοβοήθεια και η συμπαράσταση ανάμεσα στους ανθρώπους είναι αναγκαία. Η αντιμετώπιση αυτή από τους άλλους ανθρώπους τον κάνει να τους ευχαριστεί αλλά κατανοεί ότι χωρίς τους συνανθρώπους του θα ήταν αδύναμοι. Σύμφωνα με το κείμενο μπορούμε να καταλάβουμε ότι οι δυσκολίες και τα προβλήματα κάνουν τους ανθρώπους πιο δυνατούς. Αντιλαμβάνονται ότι η συμπαράσταση και η αλληλοβοήθεια ενισχύουν τις ανθρώπινες σχέσεις τόσο σε ατομικό αλλά και σε κοινωνικό επίπεδο.
Ο διάσημος συνθέτης Μπετόβεν είχε προβλήματά ακοής. Απάντηση β’ ερώτημα Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι με ειδικές ανάγκες οι οποίοι έχουν διακριθεί σε ξεχωριστούς τομείς, όπως στον αθλητισμό, στις τέχνες, στην επιστήμη και αλλού. Μερικά παραδείγματα: Ο Ισπανός ζωγράφος Γκόγια έμεινε κουφός σε ηλικία 46 ετών λόγω ασθένειας. Ο διάσημος συνθέτης Μπετόβεν είχε προβλήματά ακοής. Ο δημιουργός της γραφής μπράιγ, Λούις Μπράιγ έμεινε τυφλός σε ηλικία 3 ετών.
Συνέχεια Η Έλεν Κέλερ συγγραφέας 14 βιβλίων και πολλών άρθρων, υποστηρίκτρια των ατόμων με ειδικές ανάγκες, ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο και μίλησε για τα δικαιώματα των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Η ίδια ήταν μουγκή και είχε προβλήματα ακοής και όρασης. Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Φραγκλίνος Ρούσβλετ ήταν παράλυτος εξαιτίας πολυομέλύτιδας και βρισκόταν σε αναπηρικό καροτσάκι. Όμηρος: Ο συγγραφέας της Ιλιάδας και της Οδύσσειας, φημολογείται ότι ήταν τυφλός.
Η πρωταθλήτρια Παραολυμπιακών Αγώνων Έιμι Μάλινς Ο διάσημος φυσικός Στήβεν Χόκινς ο οποίος πάσχει από σκλήρυνση κατά πλάκας και είναι καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι. Ο Γιώργος Λαζαρίδης ένας σπουδαίος Έλληνας αθλητής της αντισφαίρισης με διακρίσεις στο εξωτερικό και στο εσωτερικό.
Πήγες https://www.google.gr/search?q=%CF%8C%CE%BC%CE%B7%CF%81%CE%BF%CF%82&espv=2&biw=1366&b ih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi3vK6w7NvKAhWDPhQKHbODCfkQ_AUIBigB&dpr=1ht tps://www.google.gr/search?q=%CE%BC%CF%80%CE%B5%CF%84%CE%BF%CE%B2%CE%B5%CE%BD&espv= 2&biw=1366&bih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjJu9647tvKAhVKcBoKHbrbC9gQ_AUIB ygB#imgrc=6L8ru8JVzVTNBM%3A#imgrc=Z6pawt0Ov3VeEM%3A http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-B118/381/2538,9852/ http://www.imerodromos.gr/beethoven/ https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A6%CF%81%CE%B1%CE%BD%CE%B8%CE%AF%CF%83%CE%BA%CE%BF_ %CE%93%CE%BA%CF%8C%CE%B3%CE%B9%CE%B1 https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%88%CE%BB%CE%B5%CE%BD_%CE%9A%CE%AD%CE%BB%CE%B5%CF%8 1#/media/File:Helen_KellerA.jpg https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A6%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%BA%CE%BB%CE%AF%CE%BD%CE%BF %CF%82_%CE%A1%CE%BF%CF%8D%CE%B6%CE%B2%CE%B5%CE%BB%CF%84 http://www.oneman.gr/keimena/diabasma/article1493423.ece http://www.tennisnews.gr/greek-tennis/men/20267-lazaridis
Τέλος