ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΙΝΔΑΡΕΙΟ -2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΗΒΑΣ ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ : ΜΑΡΙΑ ΠΛΑΤΙΑ –ΚΥΠΡΑΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ-ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΟΥΤΣΙΚΟΣ
SERVICE LEARNING- Tι ειναι; Είναι ένα παιδαγωγικό εργαλείο που ενσωματώνει τις αποκτηθείσες γνώσεις από το σχολείο στην υπηρεσία της κοινότητας. Διδάσκει την κοινωνική ευθύνη και ενδυναμώνει τις τοπικές κοινωνίες. Το κέρδος για την τοπική αλλά και για τη σχολική κοινότητα είναι αμφίδρομο.
Σε τι διαφερει το Service learning απ’ τον εθελοντισμο; Γίνεται ανταλλαγή πληροφοριών, ικανοτήτων και αναγκών ανάμεσα στην κοινότητα και το σχολείο.
ΠΟΥ; ΠΩΣ ; ΠΟΤΕ; O μαθητής που θα εμπλακεί στο service-learning θα συμμετέχει Σε Βιωματική και hands-on μάθηση που είναι ένας σημαντικός παράγοντας της υπηρεσίας μάθησης. Η υπηρεσία-μάθησης έχει ως στόχο να παρέχει στους μαθητές μέσω της γνώσης , τη δυνατότητα να κατανοήσουν καλύτερα τον κόσμο. Ο μαθητής αξιολογείται στο τέλος της χρονιάς : Πόσες ώρες αφιέρωσε, τι αντίκτυπο είχε η δραστηριότητα στην ευρύτερη κοινότητα, ποιο ήταν το όφελος που αποκόμισε ο ίδιος. Οι δραστηριότητες διεξάγονται εντός και εκτός διδακτικού ωραρίου με τη συμμετοχή όλων των ειδικοτήτων και των διαφορετικών μαθημάτων.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ Μετράμε το Δ.Μ.Σ των παιδιών στο σχολείο, ανεβάζουμε τα στατιστικά στο blog του σχολείου και διοργανώνουμε ένα « Μαραθώνιο» βοηθώντας στη μείωση της παχυσαρκίας.
Παίρνουμε δείγματα νερού, τα αναλύουμε, βγάζουμε τα αποτελέσματα και τα παρουσιάζουμε στη Δημοτική Επιτροπή Υγείας για τη μείωση της ρύπανσης στην περιοχή. Διοργανώνουμε συναυλία ή θεατρικό με εισιτήριο και τα έσοδα διατίθενται σε φιλανθρωπική οργάνωση.
Μαθαίνουμε για τα ποσοστά φτώχειας στον πλανήτη μας αλλά και στην Ελλάδα. Συλλέγουμε ρούχα, τρόφιμα, είδη υγιεινής και τα διαθέτουμε σε ευπαθείς ομάδες της πόλης μας.
Διαμορφώνουμε τον χώρο του σχολείου καθαρίζουμε και φυτεύουμε . Διαμορφώνουμε τον χώρο του σχολείου καθαρίζουμε και φυτεύουμε .
Μαθαίνουμε για τα αδέσποτα ζώα, απευθυνόμαστε σε φιλοζωική εταιρία για υιοθέτηση ζώων . Ζητάμε από την κτηνιατρική επιτροπή τη στείρωση των ζώων ή ψάχνουμε χώρο για τη φύλαξή τους.
Φτιαχνουμε οδηγο τησ πολησ μασ μεταφρασμενο σε γλωσσεσ των αλλοδαπων τησ περιοχήσ μασ. •Κανουμε παρουσιαση με θεματα που αφορουν τουσ εφηβουσ π.χ ‘Βια και προληψη εθισμου σε ουσιεσ’.
Μερικα ακομη παραδειγματα Μερικα ακομη παραδειγματα Βοηθάμε αδύνατους μαθητές στο διάβασμά τους. Διδάσκουμε μουσική, χορό σε αρχάριους μαθητές. Γράφουμε την ιστορία του τόπου μας. Καθαρίζουμε χώρους πρασίνου από ζιζάνια και σκουπίδια ή διαμορφώνουμε καινούργιους χώρους.
Αποτελέσματα- επίτευξη στόχων Συνοψίζοντας τα τελικά αποτελέσματα από την εφαρμογή ενός τέτοιου εργαλείου στη διαδικασία της μάθησης είναι τα ακόλουθα: Ανάπτυξη συνεργατικότητας και ομαδικότητας μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών Βιωματική προσέγγιση της γνώσης με αμείωτο ενδιαφέρον από όλους τους μαθητές Ανάδειξη δεξιοτήτων ,ανάπτυξη της διαθεματικότητας και θετική εποικοδομητική αλληλεπίδραση τόσο μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας όσο και μεταξύ των μελών της κοινωνίας.