Η χρήση των ΤΠΕ στην Ιστορία Γενικής Παιδείας της Β’ Λυκείου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
To Εκπαιδευτικό Glogster
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Εφαρμοσμένη Πληροφορική για εκπαιδευτικούς Δημήτρης Αντωνόγλου Νοε 2010.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Σενάριο.
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Το λογισμικό wiki παρέχει τη δυνατότητα στα μέλη μιας ομάδας χρηστών, να καταθέτουν ισότιμα τη συμβολή τους (ιδέες, φωτογραφίες, πηγές κ.α.) στην παραγωγή.
3.6.1 ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ: Διδάσκοντας με τη βοήθεια επεξεργαστή κειμένου.
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Πληροφορικής για την αξιοποίηση του ΕΛ/ΛΑΚ, της τηλεκπαίδευσης και των υπηρεσιών του ΠΣΔ Τ. Καράκιζα, Κ. Κωνσταντούλας, Ε.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λογισμικό της Εκπαίδευσης Κωστής Οικονομίδης ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Τίτλος Δραστηριότητας
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Διδακτική της Πληροφορικής
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Αναζητώντας στοιχεία για την ζωή των προσφύγων στην Ελλάδα
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
Slideshare.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ 8ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η χρήση των ΤΠΕ στην Ιστορία Γενικής Παιδείας της Β’ Λυκείου «Μαθαίνω Ιστορία με Wiki» «Συνδυάζω και συνθέτω στην Ιστορία» με τη χρήση Glogs (διαδραστικών αφισών) Παπαχρήστου Μαρία (φιλόλογος) Κοκκίνου Ελένη (φυσικός – πληροφορικός) 7ο Συνέδριο Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ, 21 – 23 Ιουνίου 2013

Λόγοι αναζήτησης εναλλακτικών προτάσεων διδασκαλίας Λόγοι αναζήτησης εναλλακτικών προτάσεων διδασκαλίας Οι μονολογικές διδασκαλίες που φθάνουν μέχρι τον κατευθυνόμενο διάλογο δε χαροποιούν ούτε το διδασκόμενο αλλά ούτε και τον διδάσκοντα, που νιώθει ένα «βαρύ» κλίμα μέσα στην τάξη. Οι μαθητές της Θετικής και Τεχνολογικής κατεύθυνσης δείχνουν μειωμένο ενδιαφέρον στην Ιστορία Γενικής Παιδείας της Β΄ λυκείου.

Το βασικό ερώτημα είναι: Πώς θα μπορούσε να συνδυαστεί η ποιότητα του μαθήματος από την πλευρά του διδάσκοντος και η «διευκόλυνση» των μαθητών να ασχοληθούν με πραγματικό ενδιαφέρον για την Ιστορία;

Στρατηγικές Διδασκαλίας Παραδοσιακή μέθοδος Ενδιαφέρον των μαθητών Στοχοθεσία, Καταιγισµός Ιδεών Δημιουργία οµάδων Αξιολόγηση Αξιοποίηση των ΤΠΕ Χρήση Εκπαιδευτικού Λογισµικού Μέθοδος της ιστοεξερεύνησης Χρήση κειµενογράφου

Διεπιστημονική συνεργασία Φιλόλογος Πληροφορικός Η συζήτηση αφορούσε τη μεθοδολογική οργάνωση: την επιλογή και σύνθεση στρατηγικών διδασκαλίας την επιλογή συστήματος οργάνωσης των μαθητών τον προγραμματισμό του χρόνου

Εναλλακτικές προτάσεις διδασκαλίας Πρώτη απόπειρα Wiki ιστότοπος όπου ο καθένας μπορεί να επεξεργαστεί τις σελίδες του ή να δημιουργήσει άλλες. Δεύτερη απόπειρα Glog Ηλεκτρονικές διαδραστικές Αφίσες

Wiki: www.wikispaces.com Glog: www.glogster.com

Συζήτηση με τους μαθητές Πώς θα χρησιμοποιηθεί το wiki/glog στο μάθημα; Ποιοι θα μπορούν να δουν το wiki/glog, οποιοσδήποτε ή μόνο τα μέλη; Ποιοι θα μπορούν να τροποποιήσουν το wiki/glog; Ποιοι θα μπορούν να συμμετέχουν στο wiki; Ποιοι θα ελέγχουν το wiki /glog; Με ποια θέματα της Ιστορίας θα ασχοληθούμε;

Πρώτη απόπειρα Wiki Δημιουργία ενός ιστοτόπου στον οποίο ο καθένας μπορεί να επεξεργαστεί τις σελίδες του ή να δημιουργήσει άλλες.

Τι είναι το wiki; Tο πιο γνωστό wiki παγκοσμίως είναι η Βικιπαίδεια. Διευκολύνεται η συνεργασία πολλών ατόμων για τη συγγραφή ενός έργου Επιτρέπει τη συνεχή βελτίωση και ενημέρωση Μπορεί να αναπτυχθεί και συζήτηση

Υλικοτεχνική υποδομή Υπολογιστές του σχολείου Διαδραστικός πίνακας της τάξης Βιβλία Ιστορίας Διαδίκτυο Email για την επικοινωνία μεταξύ μαθητών και μαθητών - εκπαιδευτικών

Θέμα wiki: Νεοελληνικός Διαφωτισμός Οι ρίζες του Νεοελληνικού Διαφωτισμού. Ο Νεοελληνικός Διαφωτισμός (ορισμός, χαρακτηριστικά) Παράγοντες ανάπτυξης της διαφωτιστικής προσπάθειας στον ελληνικό χώρο. Σημαντικές προσωπικότητες – εκδόσεις –μυστικές εταιρείες. Η πολιτική σκέψη του νεοελληνικού διαφωτισμού. Η απήχηση του Νεοελληνικού διαφωτισμού. Ο νεοελληνικός διαφωτισμός και οι Τέχνες (λογοτεχνία, θέατρο, μουσική των Ελλήνων, αρχιτεκτονική, γλυπτική) : η δυναμική της ανανέωσης.

Οργάνωση δραστηριότητας wiki Οι μικρές ομάδες συγκέντρωναν υλικό από διάφορες πηγές και το κατέγραφαν σε μορφή Word και Power Point. Ομάδα οργάνωσης wiki Ομάδα αναζήτησης υλικού ιστορίας

Δημιουργία λογότυπου από την ομάδα του wiki

Μεθοδολογία δραστηριότητας wiki Συχνά γινόταν συνέλευση ολομέλειας μαθητών για συζήτηση πάνω στην πορεία του έργου, όπου οι υπο-ομάδες παρουσίαζαν σε ppt τη μέχρι τότε πορεία της έρευνας, ενώ η τεχνική υποστήριξη παρουσίαζε το wiki και την εκάστοτε δομή του.

Μάθημα από μαθητές για μαθητές

diafotismos.wikispaces.com

Η σελίδα του Αδαμάντιου Κοραή με χρήση embedded video από το YouTube.

Η σελίδα του Ευγένιου Βούλγαρη: με χρήση widget περιεχομένων και υπερσυνδέσεων

Η σελίδα του Μεθόδιου Ανθρακίτη με χρήση widget για τα περιεχόμενα τύπου Embeded.

Η ομάδα wiki

Δεύτερη απόπειρα: Glog Ηλεκτρονικές Διαδραστικές Αφίσες

Τι είναι το Glog; Το Glogster είναι μία web 2.0 πλατφόρμα, ένα κοινωνικό δίκτυο που επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργήσουν δωρεάν διαδραστικές αφίσες ή Glogs. Μια "glog" είναι μία διαδραστική multimedia εικόνα. Μοιάζει με μια αφίσα, αλλά οι αναγνώστες μπορούν να αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενο. Ο χρήστης εισάγει κείμενο, εικόνες, φωτογραφίες, ήχο (MP3) και βίντεο με τα ειδικά εφέ. Το Glogster βασίζεται σε Adobe Flash στοιχεία.

Glogster Edu To Glogster EDU ξεκίνησε το 2009 για να εξυπηρετήσει την εκπαιδευτική κοινότητα. Το Glogster EDU επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές να χρησιμοποιούν glogs ως εκπαιδευτικά βοηθήματα και να μοιραστούν τα Glogs. Η τελική glog αφίσα μπορεί να φιλοξενηθεί από το Glogster EDU ή μπορεί να ενσωματωθεί σε wiki, σε blog ή σε ιστοσελίδα. Επειδή το Glogster έχει την ικανότητα να χειριστεί ήχο, οι μαθητές μπορούν να δημιουργήσουν podcasts και να «ανεβάσουν» το περιεχόμενο στο glog τους.

Θέμα των Glog: Eικονομαχία Συνθήκες εκδήλωσης της Εικονομαχίας Έναρξη της εικονομαχίας Κορύφωση της εικονομαχίας Αναζωπύρωση και τέλος της

Οργάνωση δραστηριότητας Glog Χωρισμός Ομάδων – Ανάθεση θεμάτων Προτεινόμενες Πληροφορίες – Προτεινόμενες Πηγές Βασικό περίγραμμα κάθε θέματος Ορισμός αρμοδιοτήτων στην κάθε ομάδα Επιμόρφωση για τα Glog Σύνθεση πολυτροπικού / πολυμεσικού υλικού Τελικός σχεδιασμός κάθε Glog

Η αρχική σελίδα του Glog

Το Glog για την έναρξη εικονομαχίας

Η αναζωπύρωση και το τέλος

Οι πηγές είναι 2 glog με σύνδεση μεταξύ τους και με παρουσίαση (ppt)

Συμπεράσματα

Συμπεράσματα για τους μαθητές… Δημιούργησαν συνθήκες ανάπτυξης διαδικασιών επεξεργασίας και όχι απλής καταγραφής στη μνήμη των πληροφοριών της διδασκαλίας. Αποτέλεσαν έναν ελκυστικό τρόπο προσέγγισης του μαθήματος, αφού η ίδια η δημιουργία του glog ήταν ένα είδος παιχνιδιού. Διατήρησαν το ενδιαφέρον των μαθητών για το μάθημα, γιατί χρησιμοποιούνταν τεχνικές που απευθύνονταν στον εντυπωσιασμό των αισθήσεων και στην προβληματοποίηση της σκέψης

Συμπεράσματα για τους μαθητές Ανταποκρίθηκαν στις μαθησιακές ανάγκες όλων των μαθητών. Ενεργοποίησαν όλους τους μαθητές στην ομάδα και εξασφάλισε δυνατότητες αυτενέργειας τόσο στη δράση όσο και στη σκέψη. Ανέπτυξαν δεξιότητες που αφορούν την αναλυτική, συνθετική και κριτική σκέψη. Καλλιέργησαν και τόνωσαν την αισθητική τους μέσα από την κατασκευή του glog.

Συμπεράσματα για τους μαθητές Τους έμαθαν να διαχειρίζονται και να αξιοποιούν το χρόνο τους και να αντιμετωπίζουν προβλήματα πειθαρχίας μέσα στην ομάδα, χωρίς να προκαλούν δυσλειτουργία στην τάξη. Βελτίωσαν τις σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών και, επομένως, το κλίμα μέσα την τάξη, μειώνοντας στο ελάχιστο στοιχεία παραβατικότητας των μαθητών.

Συμπεράσματα για τους μαθητές Οι μαθητές στο σύνολό τους είχαν πολύ καλές έως άριστες επιδόσεις σε γραπτή εξέταση στη θεματική ενότητα της Εικονομαχίας

Συμμετοχή στο 4ο και 5ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής στη Θεσσαλονίκη Με το wiki

Συμμετοχή στο 4ο και 5ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής στη Θεσσαλονίκη Με το Glog

Συμπεράσματα για τους εκπαιδευτικούς Τους δίνει νέες προοπτικές στην εξέλιξη της διδασκαλίας τους και στη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Τους βοηθά να κινητοποιήσουν τους μαθητές για να αναδείξουν και να αξιοποιήσουν τις ικανότητές τους.

Συμπεράσματα για τους εκπαιδευτικούς Θετικοποιεί τα συναισθήματά τους για το μάθημα και αποτελούν οι ίδιοι θετικό παράδειγμα για τους μαθητές τους ότι ζουν τη γνώση ως μία ευχάριστη διαδικασία που συμβάλλει στην αυτοπραγμάτωσή τους. Δίνει τη δυνατότητα συνεργασίας με εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων στα πλαίσια της διαθεματικής προσέγγισης του μαθήματος.

Προτάσεις για άλλα διδακτικά αντικείμενα Έκφραση – Έκθεση: Σχεδιάγραμμα με αίτια, αποτελέσματα , τρόπους αντιμετώπισης του θέματος Κείμενα που αφορούν στις θεματικές ενότητες που διδάσκονται. Αρχαία Ελληνικά: Οι μαθητές μπορούν να αναρτούν μεταφράσεις, ασκήσεις, ιδεολογικά και πραγματολογικά σχόλια ή παράλληλα κείμενα για το μάθημά τους. Γενικά, η εφαρμογή αυτή είναι προσιτή σε κάθε διδακτικό αντικείμενο.

Πες μου και θα ξεχάσω. Δείξε μου και ίσως να θυμάμαι Πες μου και θα ξεχάσω. Δείξε μου και ίσως να θυμάμαι. Κάνε με να το βιώσω και θα το καταλάβω. Κινέζικη παροιμία