Ανάλυση PEST και SWOT ΜΕΡΟΣ Β’

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – PEST ANALYSIS
Advertisements

Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης Σαραντάκου Έφη Διδάκτορας Χωροταξίας – Τουριστικής Ανάπτυξης.
6 ο Συνέδριο Ελληνικού Μελιού & Προϊόντων Μέλισσας ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ Ε.Ε. για την περίοδο για την περίοδο (ΔΕΥΤΕΡΟΣ.
2. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ 1. Αναλύονται : 1.Το εξωτερικό μακρό - περιβάλλον. 2.Τα στοιχεία του εξωτερικού μικρο - περιβάλλοντος. 3.Η κατάταξη των ανταγωνιστών.
Μάθημα: Διοίκηση Επιχειρήσεων Εναλλακτικού Τουρισμού Πάρις Τσάρτας Καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης Σαραντάκου Έφη Διδάκτορας Χωροταξίας – Τουριστικής Ανάπτυξης.
Στρατηγική Επιχειρήσεων Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα) ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας Δρ. Απόστολος Ραφαηλίδης.
ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Στρατηγική Επιχειρήσεων Ενότητα 8: Το υπόδειγμα Ansoff Νικόλαος Καρανάσιος Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 Η Επικοινωνία & ο Ρόλος της στις Επιχειρήσεις Παροχής Υπηρεσιών.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ & ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ Φοιτήτρια: Ανδριανοπούλου Κωνσταντίνα.
1 Επιχειρησιακή Στρατηγική και Πολίτικη Στρατηγική Ανάλυση του Εξωτερικού Περιβάλλοντος Τριάρχη Ειρήνη Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα.
Κατάρτιση Επιχειρηματικού Σχεδίου. Επιχειρηματικός Σχεδιασμός Επιχειρηματικός σχεδιασμός σημαίνει ότι ο επιχειρηματίας αποφασίζει τι θα κάνει, πώς θα.
Οργάνωση τμήματος προμηθειών κεφ.2
Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 8 ο εξάμηνο, Διάλεξη 18 η, 27/5/2016 Διδάσκουσα: Ασημίνα Χριστοφόρου.
HUMAN RESOURCE MANAGEMENT ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ.
Η ποιότητα στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις Γεώργιος Απλαδάς 3 ο μάθημα
Σεπτέμβριος 2013 «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ » ΚΥΠΡΟΥ Εργαστήριο Πολιτικής Οικονομίας & Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης. Επιβλέπων Καθηγητή: Ευστάθιος.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 1: Εισαγωγή - Ορισμοί Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος.
« Τοπική πλατφόρμα για την απασχόληση και την επιχειρηματικότητα νέων επιστημόνων ΤΕΙ/ΑΕΙ στην καινοτομία, και την καινοτομική επιχειρηματικότητα » Royal.
Σχεδιασμός για την κατάρτιση του Περιφερειακού Σχεδίου Ανάπτυξης της περιόδου ΕΥΔ ΠΕΠ Ν. ΑΙΓΑΙΟΥ/ ΑΙΓΑΙΟ ΕΠΕ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των παρεμβάσεων των ΕΠ «Αειφόρος Ανάπτυξη και Ανταγωνιστικότητα» και «Απασχόληση, Ανθρώπινο Κεφάλαιο και Κοινωνική Συνοχή»
Εισαγωγή. Κ. Γαλανάκης Ορισμός «Management είναι να γίνονται ορισμένα πράγματα μέσω άλλων ατόμων» … American Management Association «Management.
ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΤΣΙΚΟΥΡΑ.
Ανάλυση PEST και SWOT ΜΕΡΟΣ Γ’
Β2Β Μάρκετινγκ και Προμήθειες στα Νοσοκομεία
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Το Μάνατζμεντ ως μέσο Ενεργοποίησης των Επιχειρήσεων
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Ηγεσία Διαδικασία Λήψης Απόφασης
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Επαγγελματική Μάθηση σχολικής μονάδας
Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία Ι
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Εργασια Επιχειρηματικου σχεδιασμου
ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΚΑΙ Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ
Ο Οδηγούμενος από την Αγορά Οργανισμός
κεφαλαιο 3 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Στρατηγική Επιχειρήσεων
Ανάλυση PEST και SWOT ΜΕΡΟΣ Α’
«ΠΡΑΣΙΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ» ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΑ: ΚΟΤΗ ΜΑΡΙΑ ΜΕΝΤΟΡΑΣ: κ. ΜΟΣΧΗΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ
Το Marketing Β΄.
Επιχειρησιακή Στρατηγική και Πολίτικη
Προτεραιότητες πολιτικής
Γενικό Πλάνο Ανάπτυξης της Νήσου Θηρασιάς
Κοινωφελης δημοτικη επιχειρηςη πειραια (κοδεπ)
Καθορισμός στόχων-Εναλλακτικές Στρατηγικές.
Ανάλυση δυνάμεων-αδυναμιών και ευκαιριών- απειλών.
Όλγα Δέσποινα Λεωνίδας
Εφαρμογές Συστημάτων Πληροφόρησης σε Επιχειρήσεις Φιλοξενίας
Αξιολόγηση Επιχειρηματικής Ιδέας
Εκτίμηση αναγκών & Κοινωνικός σχεδιασμός
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΩΦΟ ΠΑΙΔΙ
Το μάρκετινγκ του Capsis Hotel Thessaloniki
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (II) Παράδειγμα (ΟΠΑΑΧ).
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
Στρατηγικό Σχέδιο για το Συνήγορο του Πολίτη 20 χρόνια μετά - Στόχοι 2020.
Κατηγοριοποίηση Δήμων
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Συνοπτική Παρουσίαση
Υλικό οδηγός για την δημιουργία
Κεφάλαιο 4: Επιχειρηματικό Σχέδιο: Ο χάρτης που οδηγεί στην επιτυχία
ΟΡΑΜΑ: Παραγωγή ποιοτικών και ασφαλών προϊόντων φυτικής παραγωγής με εξαγωγικό προσανατολισμό.
Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Δρ. Λεωνίδας Ανθόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής
Η ποιότητα στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις
Σχεδιασμός - Προγραμματισμός Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανάλυση PEST και SWOT ΜΕΡΟΣ Β’ ΔΙΑΛΕΞΗ 12 Ανάλυση PEST και SWOT ΜΕΡΟΣ Β’

Ανάλυση PEST και SWOT Τεχνολογικό Περιβάλλον : Εθνική Δαπάνη για Έρευνα και Ανάπτυξη. Επιχειρησιακές Δαπάνες για Έρευνα και Ανάπτυξη. Νομοθεσία προσανατολισμένη στην προστασία ευρεσιτεχνιών, καινοτόμων μεθόδων παραγωγής, πατεντών, πνευματικών δικαιωμάτων. Συνολικότερη στάση της κοινωνίας απέναντι στην έρευνα και την υποδοχή καινοφανών επενδύσεων.

Ανάλυση PEST και SWOT Ανάλυση Swot : Συνιστά λεπτομερή καταγραφή και ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης και συγκεκριμένα : Α) Των ισχυρών σημείων που διαθέτει η επιχείρηση έναντι του ανταγωνισμού. Β) Των αδυναμιών που χαρακτηρίζουν την επιχείρηση έναντι τόσο των ανταγωνιστών όσο και σε σχέση με τις απρόβλεπτες δυσμενείς εξελίξεις του εξωτερικού περιβάλλοντος. Γ) Οι ευκαιρίες δηλαδή οι δυνατότητες και οι προοπτικές να πραγματοποιήσει η επιχείρηση αυξημένο κύκλο εργασιών και αυξημένα κέρδη στο μέλλον. Δ) Οι απειλές δηλαδή πιθανά προβλήματα που ενδέχεται να ανακύψουν στο εγγύτερο μέλλον.

Ανάλυση PEST και SWOT Θα πρέπει να επισημανθεί ότι η εννοιολογική διαφορά ανάμεσα στις απειλές και τα αδύναμα σημεία μιας επιχείρησης έγκειται στο ότι η ανάλυση και καταγραφή των αδυνάμων σημείων συνιστά ένα βέβαιο γεγονός σε αντίθεση με την ανάλυση για τις απειλές που ερείδεται κυρίως στη βάση υποθέσεων, πιθανοτήτων και σεναρίων αναφορικά με την δυναμική εξέλιξη συγκεκριμένων παραγόντων του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης.

Ανάλυση PEST και SWOT Θα πρέπει να επισημανθεί ότι η ανάλυση και καταγραφή των ισχυρών, αδυνάμων σημείων όπως επίσης και των ευκαιριών και των δυνατοτήτων χρησιμοποιεί ως αναφορικό πλαίσιο τον ανταγωνισμό αφού εξ ‘ ορισμού η ανάλυση Swot εστιάζει στο μίκρο – περιβάλλον της επιχείρησης. Η δομική ανάλυση του ανταγωνισμού έχει πλήρως περιγραφεί το πλαίσιο των πέντε δυνάμεων του Porter, όπου στοχοποιούνται επακριβώς οι συνιστώσες του εσωτερικού περιβάλλοντος που πρέπει κατά προτεραιότητα να συνεκτιμηθούν στην ανάλυση Swot.

Ανάλυση PEST και SWOT Η ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης έχει πραγματοποιηθεί επιτυχώς από τον Porter στο πλαίσιο χαρτογράφησης του ανταγωνισμού υπό ευρεία έννοια που καλείται να διαχειριστεί η επιχείρηση. Ο εν λόγω ανταγωνισμός μπορεί να ειδωθεί ποικιλοτρόπως και υπό διάφορες οπτικές. Οι περισσότερες από αυτές τις εναλλακτικές συγκλίνουν στην ακόλουθη ομαδοποίηση/ κατηγοριοποίηση των δυνάμεων του ανταγωνισμού.

Ανάλυση PEST και SWOT Προμηθευτές όπου ενδιαφέρει η δύναμη της εν λόγω ομάδας καθώς και οι διαπραγματευτικοί συσχετισμοί που αναπτύσσονται στα πλαίσια συναλλαγών με την επιχείρηση. Αγοραστές ομοίως όπως οι προμηθευτές Είσοδος νέων ανταγωνιστών όπου εξετάζεται και εκτιμάται ο κίνδυνος εισόδου νέων παιχτών και οι συνέπειες που αυτός επιφέρει.

Ανάλυση PEST και SWOT Απειλή εισόδου υποκατάστατων προϊόντων όπου ενδιαφέρει το πώς η εν λόγω προοπτική αλλάζει την καμπύλη ζήτησης που αντιμετωπίζει η επιχείρηση, αν δηλαδή την μετατοπίζει (αλλαγή θέσης) ή της αλλάζει την κλίση ή και τα δύο μαζί. Η ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος αξιοποιείται κυρίως στην διαμόρφωση στρατηγικής από μέρους της επιχείρησης η οποία ερείδεται στους πόρους και τις διαχειριστικές ικανότητες των managers.

Ανάλυση PEST και SWOT Τέτοιες στρατηγικές ξεκινούν από την εκτίμηση των δυνατών και των αδυνάτων σημείων της επιχείρησης. Αυτό συνιστά το πρώτο βήμα στην διαμόρφωση αποτελεσματικής στρατηγικής. Ο τελικός στόχος έγκειται στην αναγνώριση και την αυτογνωσία αναφορικά με τις υπάρχουσες δυνατότητες της επιχείρησης. Στο επόμενο στάδιο πραγματοποιείται αξιολόγηση της δυνητικής απόδοσης των πόρων και των ικανοτήτων, η οποία ενσωματώνει την αναγνώριση της ελλείψεως πόρων που είτε πρέπει να καλυφθούν είτε πρέπει να αναζητηθούν στενά υποκατάστατα στην περίπτωση που η κάλυψη δεν είναι εφικτή.

Ανάλυση PEST και SWOT Τέτοιες στρατηγικές ξεκινούν από την εκτίμηση των δυνατών και των αδυνάτων σημείων της επιχείρησης. Αυτό συνιστά το πρώτο βήμα στην διαμόρφωση αποτελεσματικής στρατηγικής. Ο τελικός στόχος έγκειται στην αναγνώριση και την αυτογνωσία αναφορικά με τις υπάρχουσες δυνατότητες της επιχείρησης. Στο επόμενο στάδιο πραγματοποιείται αξιολόγηση της δυνητικής απόδοσης των πόρων και των ικανοτήτων, η οποία ενσωματώνει την αναγνώριση της ελλείψεως πόρων που είτε πρέπει να καλυφθούν είτε πρέπει να αναζητηθούν στενά υποκατάστατα στην περίπτωση που η κάλυψη δεν είναι εφικτή.

Ανάλυση PEST και SWOT Η άποψη ότι οι αποτελεσματικές στρατηγικές οφείλουν να λαμβάνουν υπόψη τους διαθέσιμους πόρους στηρίζεται στον ισχυρισμό ότι οι ραγδαίες, απρόσμενες, στοχαστικές μεταβολές του εξωτερικού περιβάλλοντος είναι καλύτερα διαχειρίσιμες μέσω της στέρεας βάσης των πόρων η οποία επαφύεται αποκλειστικά στις αποφάσεις και την βούληση της επιχείρησης, η οποία είναι σε μεγάλο βαθμό αποσυνδεδεμένη από τις συνθήκες που κυοφορούνται στο ευρύτερο εξωτερικό περιβάλλον.

Ανάλυση PEST και SWOT Η μελέτη των δυνάμεων, αδυναμιών, ευκαιριών και πιθανών απειλών συνιστά την SWOT ανάλυση. Παρακάτω αναλύονται σε βάθος καθ’ ένα από αυτά τα χαρακτηριστικά : Δυνάμεις : αναφέρεται σε χαρακτηριστικά όπως Ρευστότητα Δυνατότητα παραγωγής με μειωμένα σταθερά και μεταβλητά κόστη. Δυνατότητα ανάπτυξης οικονομιών κλίμακος.

Ανάλυση PEST και SWOT Δημιουργία καινοφανών προϊόντων με καινοτομικά χαρακτηριστικά και ιδιότητες. Δυνατότητα παρακολούθησης του επιπέδου ικανοποίησης του πελάτη μετά την πώληση αναφορικά με υπηρεσίες που επικουρούν και παρακολουθούν την πώληση σ’ αυτό το στάδιο. Συχνά επαναλαμβανόμενη πειστική διαφήμιση. Εν γένει η ποιότητα των προϊόντων. Ηγετική θέση στην αγορά. Φήμη και πελατεία. Κατοχύρωση πνευματικών δικαιωμάτων ή ευρεσιτεχνιών.

Ανάλυση PEST και SWOT Συμμετοχή σε τεχνολογικά αναπτυγμένο κλάδο της αγοράς. Ύπαρξη πληθώρας προμηθευτών – Αποφυγή μονοψωνίων. Συμμετοχή σε κλάδους και αγορές που επιδοτούνται από την αναπτυξιακή κυβερνητική πολιτική. Πληρότητα καταλόγου προϊόντων και υπηρεσιών έτσι ώστε να ικανοποιούνται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο διακριτές ανάγκες.

Ανάλυση PEST και SWOT Αδυναμίες : Υψηλοί δείκτες δανειακής επιβάρυνσης. Απαξιωμένες οικονομικά επαγγελματικές εγκαταστάσεις που συνεπάγονται υψηλά σταθερά και λειτουργικά κόστη υπονομεύοντας εν τέλει την ανταγωνιστικότητα της επιχείρησης στην αγορά. Έλλειψη ρευστών ταμειακών διαθεσίμων. Απαρχαιωμένες τεχνικές μάρκετινγκ και διοίκησης. Ασαφής επιχειρηματική κατεύθυνση.

Ανάλυση PEST και SWOT Αδυναμίες : Χαμηλή κερδοφορία. Υψηλό εμπορικό κύκλο που σημαίνει διπλή αναποτελεσματικότητα αφενός στις πολιτικές πωλήσεων και αφετέρου στις πολιτικές είσπραξης απαιτήσεων. Χαμηλούς δείκτες ταχύτητας κυκλοφορίας παγίων, ενεργητικού, ιδίων κεφαλαίων. Αδυναμία υλοποίησης έρευνας που θα ισχυροποιήσει την θέση της επιχείρησης στην αγορά μέσω της παραγωγής και διάθεσης καινοτόμων προϊόντων.

Ανάλυση PEST και SWOT Αδυναμίες : Αναντιστοιχία χαρακτηριστικών των παραγομένων προϊόντων ή υπηρεσιών με τις απαιτήσεις της αγοράς. Ισχνό έως πολύ ανεπαρκές δίκτυο πωλήσεων. Εσωτερικά λειτουργικά προβλήματα. Παραδοσιακές τεχνικές μόχλευσης. Χαμηλούς αριθμοδείκτες ταχύτητας είσπραξης απαιτήσεων, κυκλοφοριακής ταχύτητας αποθεμάτων. Υψηλό αριθμοδείκτη ταχύτητα αποπληρωμής βραχυχρονίων υποχρεώσεων.

Ανάλυση PEST και SWOT Αδυναμίες : Μεγάλος και αθέμιτος ανταγωνισμός. Διακριτή θεσμική διαχείριση. Υψηλή φοροδιαφυγή. Ύπαρξη μονοψωνίων. Δυσχερές επενδυτικό περιβάλλον. Καχυποψία έναντι των ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής και του ηλεκτρονικού εμπορίου εν γένει.

Ανάλυση PEST και SWOT Ευκαιρίες : Δυνατότητα επέκτασης σε νέες γεωγραφικές περιοχές. Καθετοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας. Δυνατότητα διείσδυσης σε νέα προϊόντα και νέες αγορές. Δυνατότητα σύναψης στρατηγικών συμμαχιών στα πλαίσια επέκτασης της επιχείρησης. Δυνατότητα αξιοποίησης των συγκριτικών τεχνολογικών πλεονεκτημάτων που προσφέρονται. Δυνατότητα αύξησης μετοχικού κεφαλαίου.

Ανάλυση PEST και SWOT Πιθανές Απειλές : Είσοδος νέων ισχυρών ανταγωνιστών στην αγορά. Επιβραδυνόμενη ανάπτυξη αγοράς. Επικράτηση δυσμενούς φορολόγησης. Προοπτική δυσμενούς εξέλιξης των εγχωρίων συναλλαγματικών ισοτιμιών. Επιβολή κεφαλαιακών περιορισμών. Δυσμενής μεταβολή του χάρτη καμπυλών αδιαφορίας του καταναλωτή. Άμβλυνση της διαπραγματευτικής ισχύος έναντι προμηθευτών και αγοραστών.