EIKONIKO ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Advertisements

Διδάσκοντας Φυσική Γυμνασίου με κινούμενα σχέδια
Η ΦΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Χαλκίδα 27 Φεβρουαρίου 2011.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Εικονική πραγματικότητα ένας τρισδιάστατος κόσμος!!!
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
07/09/ Διδακτική της Πληροφορικής ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης (ΕΜΕ.
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Διερευνητική Μέθοδος Διδασκαλίας
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ Σπύρος Κίντζιος.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ. Το εργαστήρι στηρίζεται στην ενεργητική παρουσία των συμμετεχόντων. Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα μέσα από την ανταλλαγή.
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Α.ΜΑ.Π.. Αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Πλειάδες» Ομάδα επιστημόνων – Διδακτικής Φυσικών επιστημών – Φυσικής – Πληροφορικής Συνεργασία σχολών.
Επιμορφωτική ημερίδα Εκπαιδευτική Ρομποτική 5/12/2014.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Καλώς ορίσατε στη 2 η εκδήλωση στη 2 η εκδήλωση για τις για τις Φυσικές Επιστήμες.
Ν. Καστάνη για τη Γεωπονική Σχολή του Α.Π.Θ. Ακαδημαϊκό έτος,
Επιστημολογική Επάρκεια
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Ο ρόλος της τρισδιάστατης Ψηφιακής Μοντελοποίησης στη διδασκαλία του Προγραμματισμού: υλοποιώντας ένα μοντέλο του DNA – μια διαθεματική προσέγγιση Β. Ρεπαντής.
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
INTERACTIVE PHYSICS Χρήση για την υποστήριξη «δύσκολων σημείων» της Φυσικής του Λυκείου Καλφαγιάννης Θανάσης.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
Κύριο θέμα της εργασίας ήταν η διάκριση των ερωτήσεων. Οι ερωτήσεις διακρίνονται σε κλειστού τύπου ( πολλαπλής επιλογής, σύντομης απάντησης ) και ανοιχτού.
Αρχιμήδης Ι αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή - τεχνολογίες διαδικτύου Τεχνολογίες προσβασιμότητας για άτομα με ειδικές ανάγκες ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗΣ.  1. Το υπολογιστικό σύστηµα επιτρέπει στον χρήστη να αναπαραστήσει ένα φυσικό φαινόµενο ή µια κατάσταση στην οθόνη.
«ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»
Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ ΛΙΚΟ Χ ΗΜΕΙΑΣ ΣΤΗ Β /θμια Ε ΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Δρ. Γεωργιάδου Αναστασία Δρ. Γεωργιάδου Αναστασία Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αναβρύτων Δρ. Γεωργιάδου.
 Το project με το οποίο ασχοληθήκαμε ονομάζεται «παιχνίδι της γνώσης». Χωριστήκαμε σε ομάδες όπου η κάθε μία ασχολήθηκε με ένα ξεχωριστό διδασκόμενο μάθημα.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ (ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ/ΠΡΟΪΟΝ/0311/22) Έρευνα για αξιολόγηση λογισμικού Engino KidCAD για τη χρήση του.
Ομάδα:τρελοί επιστήμονες
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΛΥΜΑΤΟΣ ΜΑΛΑΜΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ, ΠΕ 0402 ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ /2014 Ομάδα ανάπτυξης ΓΕΛ ΜΑΡΓΑΡΙΤΙΟΥ.
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Διδακτική της Πληροφορικής
Παρουσίαση: Ευτυχία Γιαννάκη
Βιολογία Γυμνασίου.
Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών Ροή Λ: Λογισμικό
Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟΥ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Εκπαιδευτικη τεχνολογια-πολυμεσα
Ενδοσχολική ΕΕΓΛ Σέρρες 16/6/2017.
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΤΟΜΕΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Επιστημονικοί τομείς χωρίζονται σε :
Παρουσίαση κρίσιμου συμβάντος
Σχολικό έτος B’ Λυκείου
Το Νέο Γενικό Λύκειο Μια ανάλυση για τις επιλογές στο Νέο Λύκειο …
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Πρώτη γνωριμία με διαθέσιμο εκπαιδευτικό λογισμικό. Το Εκπαιδευτικό Λογισμικό που παρουσιάζεται έχει παραχθεί για λογαριασμό του.
Διαδραστικά σχολικά βιβλία
Πειράματα Φυσικής για το Λύκειο Σχολ. έτος
Παράδειγμα χρήσης διαδραστικών βιβλίων
Διαδραστικά σχολικά βιβλία
2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Εξαιρετικά πειράματα με απλές και φθηνές ιδιοκατασκευές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

EIKONIKO ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Σχολικό Έτος: 2011-2012 Α’ Τετράμηνο Διδάσκουσα : Ζαραλίκου Ευδοξία

Τι είναι εικονική πραγματικότητα; Η Εικονική Πραγματικότητα (αγγλ. Virtual Reality (VR)) είναι η προσομοίωση ενός περιβάλλοντος από έναν υπολογιστή. (Wikipedia) Προσομοίωση (simulation) είναι η αναπαράσταση μιας διεργασίας με τη βοήθεια ενός μοντέλου. Η αναπαράσταση αυτή μπορεί να είναι: οικονομικότερη, ταχύτερη, λιγότερο επικίνδυνη ή περισσότερο προσιτή από την πραγματική διεργασία.

Εικονική πραγματικότητα και θετικές επιστήμες. Η χρήση της εικονικής πραγματικότητας είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στις θετικές επιστήμες και ειδικότερα στους τομείς εκείνους που αντιμετωπίζονται πειραματικά. Η χρήση υπολογιστών για τη δημιουργία πειραμάτων φυσικής, χημείας, μαθηματικών και βιολογίας έχει βοηθήσει: Στην κατανόηση πολύπλοκων φαινομένων Στην υλοποίηση «ακριβών» πειραμάτων Στην υλοποίηση «αργών» πειραμάτων (ξεπερνώντας τα εμπόδια του χρόνου)

Πειράματα και σχολικό περιβάλλον Επιθυμητό αποτέλεσμα της εργασίας μας ήταν η δημιουργία ενός εικονικού πειράματος από κάθε ομάδα εργασίας και τα βήματα που ακολουθήθηκαν ήταν τα εξής: Εξοικείωση των μαθητών με γνωστά υπάρχοντα εκπαιδευτικά λογισμικά όπως το Αβάκειο. Χωρισμός των μαθητών σε ομάδες βάσει των ενδιαφερόντων τους. Αναζήτηση ανά ομάδα για κατάλληλο λογισμικό ανάλογα με το επιστημονικό πεδίο απασχόλησής τους. Επιλογή θέματος και ενότητας και υλοποίηση ενός ( ή περισσότερων) εικονικού πειράματος ανά ομάδα. Εξαγωγή συμπερασμάτων.

Ομάδες εργασίας Παρακάτω θα παρουσιάσουμε τις πέντε ομάδες εργασίας που δημιουργήθηκαν, το επιλεγόμενο αντικείμενό τους καθώς και το λογισμικό που χρησιμοποίησαν.

Λογισμικό: Φυσική Γυμνασίου Μπουζούκης Ι. Ντούκα Λ. Τσολακίδης Ι. « Ηλεκτρικό κύκλωμα με λάμπες συνδεδεμένες σε σειρα και παράλληλα.» Παπαδοπούλου Μ. Σαμσωνίδης Κ. Σιδηροπούλου Δ. Σπυριδοπούλου Κ. « Ηλεκτρικό κύκλωμα με λάμπες συνδεδεμένες σε σειρά.»

Λογισμικο edison 5 Αραούζου Α. Ασλανίδου Ν. Δήμας Β. Νικοδημητροπούλου Λ. Τουλούμη Α. « Σύνδεση λαμπών σε σειρά ή παράλληλα, με ρελέ ή με απλό διακόπτη και αναπαράσταση των σχημάτων των κυκλωμάτων με τη βοήθεια του λογισμικού.»

PHET Εκατοντάδες προσομοιώσεις για διαφορετικά φαινόμενα που έχουν σχεδιαστεί από το Πανεπιστήμιο του Colorado. Δημιουργούνται αφού δοκιμαστούν και αξιολογηθούν από μαθητές και με τέτοιο τρόπο ώστε να κατανοούν αποτελεσματικά οι μαθητές τις έννοιες.

Φυσική PHET Χημεία Αλεξανδρόπουλος Ι. «Μελέτη της κίνησης της Γης και της Σελήνης» Γερονίκος Λ. « Στατικός Ηλεκτρισμός» Ναβροζίδης Γ. « Πειράματα Ηλεκτρομαγνητικών πεδίων» Χαρίτος Μ. «Ηλεκτρικά Κυκλώματα» Χημεία Παπαδόπουλος Γ. « Ο Περιοδικός Πίνακας των Στοιχείων- Η συμπεριφορά του πυρήνα και των στοιβάδων.»

Βιολογία Κλωνοποίηση Μεταγραφή – Μετάφραση Συμπληρωματικότητα Βάσεων Εξαγωγή DNA Καλαντζή Μ. Καρποδίνη Ο. Λιώρης Μ.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Ακολουθούν τα συμπεράσματά μας για τη χρήση της εικονικής πραγματικότητας στην εκπαίδευση.

Εικονική πραγματικότητα και εκπαίδευση. «Βοηθάει τους μαθητές να εμπεδώσουν καλύτερα τις γνώσεις απ’ ότι τα βιβλία, καθώς οι μαθητές μπορούν να ‘μπουν’ μέσα στο εικονικό περιβάλλον, δηλαδή να το ζήσουν. Φανταστείτε πώς θα ήταν να μπορείτε να περπατήσετε στην Αρχαία Ρώμη.» Αλεξανδρόπουλος Ι.

Εικονική πραγματικότητα και εκπαίδευση. «Πιστεύω πως η χρήση εικονικής πραγματικότητας αναπτύσσει σε μικρό χρόνο τη νοημοσύνη των μαθητών.» Μπουζούκης Ι. «Η διδασκαλία μέσα από την εικονική πραγματικότητα θα κέντριζε το ενδιαφέρον των μαθητών.» Γερονίκος Λ.

Εικονική πραγματικότητα και εκπαίδευση. «Θεωρώ ότι για να μπορεί να βοηθήσει θα πρέπει να υπάρχει το κατάλληλο θεωρητικό υπόβαθρο ώστε να μπορεί να γίνει αντιληπτή.» Καλαντζή Μ. Η χρήση της τεχνολογίας δίνει τη δυνατότητα απλά και εύκολα να εξηγήσουμε και να επιβεβαιώσουμε τη θεωρία. Ναβροζίδης Γ.

Εικονική πραγματικότητα και εκπαίδευση. «Μπορούμε να μελετήσουμε αντικείμενα τα οποία είναι αδύνατο να κατανοηθούν διαφορετικά, εξαιτίας τους μεγέθους, της θέσης τους και των ιδιοτήτων τους.» Χαρίτος Μ. «Μπορεί να βοηθήσει στην πραγματοποίηση δύσκολων και επικίνδυνων πειραμάτων. Σαμσωνίδης Κ.

Ερευνητική Εργασία Παρακάτω παρουσιάζουμε πώς κρίναμε την συνεργασία μας στα πλαίσια της ερευνητικής εργασίας και αν θα αλλάζαμε κάτι στην όλη πορεία μας.

Ερευνητική Εργασία «Θα κράταγα την ομάδα μας όπως είναι γιατί υπήρχε πολύ καλή χημεία.» Αλεξανδρόπουλος Ι. «Με ενθουσίασε αρκετά η συνεργασία της ομάδας μας.» Καλαντζή Μ. «Ήταν μια ευκαιρία να δεθούμε μεταξύ μας.» Καρποδίνη Ο.

Ερευνητική Εργασία «Κρατάω την ομαδικότητα και το πνεύμα συνεργασίας και θα άλλαζα τους χρόνους των συναντήσεών μας.» Αραούζου Α. «Θα ήθελα να είμαστε πιο συνεργάσιμοι και να αντιμετωπίζαμε πιο ομαδικά τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν. Δε θα άλλαζα όμως την ομάδα μου. Σαμσωνίδης Κ.