ΘΩΡΗΚΤΟ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΒΕΡΩΦ Εισαγωγή στο θέμα.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Αρχική διαμόρφωση (1911-1926): Διαστάσεις: μήκος 140,5 μ., πλάτος 21 μ., βύθισμα 7,5 μ. Εκτόπισμα: 10.118 τόνοι Μηχανή προώθησης: 2 τετρακύλινδρες παλινδρομικές ατμομηχανές τριπλής εκτόνωσης, 2 προωστήρες, 22 λέβητες υδραυλικού συστήματος Belleville, ενδεικτική ιπποδύναμη 19000 ίπποι. Ταχύτητα: 23 κόμβοι (την περίοδο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου είχε μειωθεί στους 16 κόμβους) με καύσιμη ύλη 1500 τόνους άνθρακα. Πλήρωμα : 670 άνδρες. Οπλισμός: 4 πυροβόλα 9,2 ιντσών (234 χιλιοστών), συστήματος Armstrong, σε δύο δίδυμους πύργους κατά μήκος, ένα σε πλώρη και ένα σε πρύμνη 8 πυροβόλα 7,5 ιντσών (190 χιλιοστών), ομοίου συστήματος, σε 4 δίδυμους πύργους, ανά δύο στο ύψος της μέσης 14 ταχυβόλα των 75 χιλ., 2 ταχυβόλα αντιαεροπορικά (Α/Α) των 75 χιλ., 4 ταχυβόλα των 47 χιλ. 3 τορπιλοσωλήνες -2 υποβρύχιοι πλευρικοί και 1 υποβρύχιος πρυμναίος- 17 ιντσών (430 χιλιοστών) Οπλισμός την περίοδο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου (1940-1941) : 2 δίδυμοι πύργοι των 23,4 εκατοστών 8 πυροβόλα των 19,5 εκατοστών σε 4 δίδυμους πλευρικούς πύργους 8 πυροβόλα των 7,6 εκατοστών 4 αντιαεροπορικά (Α/Α) πυροβόλα των 7,6 εκατοστών και 6 πυροβόλα των 37 χιλιοστών Θωράκιση: Θωρακισμένη ζώνη ατράκτου 200 χιλ. μεσαία και 80 χιλ. ακραία, καταστρώματος 50 χιλ., πλευρικά 175 χιλ., και στα άκρα 100 χιλ., του πυροβολείου 175 χιλ., οι πύργοι των πυροβόλων 190 χιλ. Ακτίνα ενέργειας: 7125 μίλια με ταχύτητα 10 κόμβων, 2489 μίλια με ταχύτητα 18 κόμβων Χαρακτηριστικά του πλοίου.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ Το πολεμικό πλοίο Αβέρωφ είναι το ιστορικότερο και ενδοξότερο πλοίο της νεότερης Ελλάδας. Ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία του Ορλάντο στο Λιβόρνο της Ιταλίας την περίοδο 1908 - 1911, και εντάχθηκε στο τότε Ελληνικό Βασιλικό Ναυτικό. Η τότε κυβέρνηση του Κυριακούλη Μαυρομιχάλη έδωσε 22.300.000 δρχ. για την απόκτηση του. Τα 8.000.000 δρχ. προέρχονταν από την κληρονομιά του Γεωργίου Αβέρωφ. Τα λεφτά αυτά παραχωρήθηκαν στο Ταμείο Εθνικού Στόλου το 1899. Η διαθήκη όριζε ότι το διατεθειμένο ποσό παραχωρείται για την ναυπήγηση πολεμικού πλοίου που θα φέρει το όνομα του και θα χρησιμοποιείται ως Εκπαιδευτικό πλοίο και "Σχολή Ναυτικών Δοκίμων". Το υπόλοιπο ποσό καλύφθηκε από το Δημόσιο Ταμείο. Η αγορά του πλοίου και λίγα λόγια για αυτό.
Αʹ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Το πλοίο πήρε μέρος στον Α' Βαλκανικό Πόλεμο ως ναυαρχίδα του Στόλου, με Υποναύαρχο τον Παύλο Κουντουριώτη και με Κυβερνήτη του πλοίου τον Πλοίαρχο Σοφοκλή Δούσμανη. Ο "Αβέρωφ" συμμετείχε στις προσπάθειες απελευθέρωσης των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου, και έπαιξε σημαντικό ρόλο στις ναυμαχίες της Έλλης (3 Δεκεμβρίου 1912) και της Λήμνου (5 Ιανουαρίου 1913), απέναντι στον Οθωμανικό Στόλο. Αξιοποιώντας την ανώτερη ταχύτητά του, και το μέγιστο της εμβέλειας των πυροβόλων του, αποσπάστηκε από τον υπόλοιπο ελληνικό στόλο, και αφού μετατράπηκε σε αυτόνομο έτρεψε τον εχθρικό στόλο σε φυγή καταδιώκοντάς τον. Η τακτική που χρησιμοποίησε ο Κουντουριώτης, έδωσε την νίκη και τον αδιαμφισβήτητο έλεγχο του Αιγαίου στην Ελλάδα. Για τους Έλληνες το πλοίο αυτό ήταν ο "Τυχερός μπάρμπα-Γιώργος", ενώ για τους Τούρκους "Το Διαβολοβάπορο" (Σεϊτάν παπόρ). Η δράση του στον Α’ Βαλκανικό Πόλεμο.
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ Α΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο οι υπηρεσίες του ήταν ελάχιστες καθώς ο Τουρκικός Στόλος παρέμεινε κλεισμένος στα Δαρδανέλλια λόγω της ναυτικής υπεροχής των Συμμάχων. Με το τέλος του πολέμου εισέπλευσε στην Κωνσταντινούπολη, όπου αποθεώθηκε από τον ελληνικό πληθυσμό της περιοχής. ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ Κατά τις επιχειρήσεις στην Μικρά Ασία, η κύρια προσφορά του ήταν η μεταφορά στρατιωτών και η κάλυψη των αποβατικών επιχειρήσεων στην Ανατολική Θράκη. Το 1926 το θωρηκτό αναβαθμίστηκε για να ανταποκρίνεται στις καινούργιες απαιτήσεις, κυρίως με την προσθήκη αντιαεροπορικών πυροβόλων, και τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων του. Β΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Μετά την εισβολή και ραγδαία προέλαση των γερμανικών στρατευμάτων στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 1941, λόγω της παλαιότητάς του, το ΓΕΝ σχεδίαζε να το βυθίσει, αλλά το πλήρωμά του εξεγέρθηκε και με δική του πρωτοβουλία διέφυγε στην Αλεξάνδρεια. Το Αβέρωφ ήταν ένα από τα λίγα ελληνικά πλοία που κατάφεραν να φτάσουν σώα στην Αλεξάνδρεια, καθώς τα περισσότερα βυθίστηκαν από της επιδρομές γερμανικών αεροπλάνων. Κατά την διάρκεια του πολέμου το θωρηκτό έκανε περιπολίες στον Ινδικό Ωκεανό. Οι δράσεις του στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, στη Μικρασιάτικη εκστρατεία και στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Διατελέσαντες Κυβερνήτες στο Θ/Κ Αβέρωφ (1990-σήμερα) Αντιπλοίαρχος Π.Ν.: Π. Κουντουριώτης Από 01-06-1990 έως 1991-??-?? Πλοίαρχος Π.Ν.: Ν. Κρέμος Από 1991-??-?? έως 17-01-1993 Αρχιπλοίαρχος Π.Ν.: Γ. Σκέντζος Από 18-01-1993 έως 05-02-1994 Αντιπλοίαρχος Π.Ν.: Ι. Πετριτσόπουλος Από 05-02-1994 έως 01-08-1995 Αρχιπλοίαρχος Π.Ν.: Α. Δήμιτσας Από 02-08-1995 έως 01-09-2005 Υποναύαρχος Π.Ν.: Π. Κυρίτσης-Σπυρομήλιος Από 02-09-2005 έως 30-05-2008 Αρχιπλοίαρχος Π.Ν.: Ε. Γαβαλάς Από 31-05-2008 έως 14-06-2010 Υποναύαρχος Π.Ν.: Α. Παναγόπουλος Από 15-06-2010 έως 25-08-2010 Πλοίαρχος Π.Ν.: Σ. Χαραλαμπόπουλος Από 26-08-2010 έως σήμερα… Κυβερνήτες του Θωρηκτού «Γεώργιος Αβέρωφ».
ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ 3 ΕΙΚΟΝΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΚΑΤΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ
Εικόνα 1. Κάτοψη 1.
Εικόνα 2. Κάτοψη 2.
Εικόνα 3. Κάτοψη 3.
george21 - george pntlks ΤΕΛΟΣ Ευχαριστούμε τον Bill Gates για την εφεύρεση του Microsoft PowerPoint 2007 Ευχαριστούμε τις συγκεκριμένες πηγές: 1. http://el.wikipedia.org/wiki/ 2. http://www.bsaverof.com/ george21 - george pntlks