ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ & ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΛΑΪΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
Advertisements

Προσωπικές δεξιότητες
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Θίασος Σκιών Τάσου Γεωργίου Οργανωμένες παραστάσεις Καραγκιόζη
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Παιδί και παιχνίδι Παρουσίαση στους Γονείς την ημέρα επίδοσης της βαθμολογίας του Α΄τριμήνου 2009 Tου Μίτση Παναγιώτη, δασκάλου του 5ου Δημ. Σχ. Χολαργού.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
Δραστηριότητες προσομοίωσης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ - ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Ικανότητες και δεξιότητες.
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΙΟΜΕΤΟΧΟΥ Παρουσίαση: Μαρία Τσούντα
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Είναι που ονειρεύομαι σαν τον Καραγκιόζη…. » Σχ
Δημιουργική Γραφή ως αφορμή για καινοτόμες δράσεις
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΟΧΟΙ
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Καραγκιόζης Από την Ειδική Μονάδα Γυμνάσιο Γερίου στο Comenius
ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ B2
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
Πρόγραμμα entwinning <Ο ηρωισμός >
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΚΙΩΝ
ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Γνωριμία με το βιβλίο της… Γ’ ΤΑΞΗΣ. Αυτή τη σχολική χρονιά θα γνωρίσετε σύγχρονα ρεύματα μουσικής δημιουργίας από τον ελληνικό και τον παγκόσμιο μουσικό.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Όμιλοι παραδοσιακών τραγουδιών. Εργαστήρι Τέχνης και Πολιτισμού Το "Εργαστήρι Τέχνης και Πολιτισμού" είναι ένας σύλλογος μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
ΧΟΡΟΣ-ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΟΙ. ΧΟΡΟΣ Ο χορός είναι μορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης η οποία γενικά αναφέρεται στην κίνηση του σώματος, συνήθως.
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
ΠΟΡΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΛΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ.
Βιολογία Γυμνασίου.
Μουσική αγωγή - Δυνατότητα για προσωπική έκφραση, και έκφραση συναισθηματικού κόσμου - Επαφή με μουσικές έννοιες και οικοδόμηση μουσικών γνώσεων (παλμός,
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
ΣΤΙΓΜΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΡΙΟ... Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΓΚΩΜΗΣ (Κ.Α΄)
Παρεμβατικό πρόγραμμα νέων μεθόδων διδασκαλίας στη Β’2 τάξη Στα πλαίσια της εργασίας στην τάξη και των φετινών στόχων έγινε διδασκαλία με νέες μεθόδους.
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΩΣ ΚΟΙΝΟΝΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Θέατρο Σκιών Τάσου Ανδριώτη Τηλ: Website: Facebook:
H τηλεόραση και το παιδί
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Ο ΓΥΡΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ & ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΛΑΪΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΛΑΪΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

Σε συνέχεια της ενασχόλησής μας κατά την περυσινή χρονιά με τις αξίες και τις κοινωνικές συμπεριφορές στην ομάδα και την προσπάθειάς μας να γνωρίσουμε καλύτερα τον εαυτό μας και τους άλλους, αποφασίσαμε φέτος στα πλαίσια του προγράμματος των βιωματικών δράσεων , να ασχοληθούμε με τον Καραγκιόζη και γενικότερα το ελληνικό λαϊκό θέατρο που αποτελεί τη βάση του νεοελληνικού πολιτισμού και ,κατά γενική παραδοχή, παίζει σημαντικό ρόλο στη διαπαιδαγώγηση του ελληνικού λαού.

Ο Καραγκιόζης ήταν και είναι πάντα ένα πολύ αγαπημένο θέμα για μικρούς και μεγάλους , για όλες τις ηλικίες. Η ενασχόλησή μας με τον Καραγκιόζη και το λαϊκό θέατρο μας έδωσε την ευκαιρία να χαλαρώσουμε και να μάθουμε μέσα από το προσωπικό βίωμα της κουλτούρας του τόπου μας. Γνωρίσαμε τον Καραγκιόζη μας και την ξεχωριστή προσωπικότητά του ,τους βασικούς ήρωες του ,την Αγλαϊα, τα κολλητήρια, τον Χατζηαβάτη, τον Διονύσιο, τον μπαρμπα- Γιώργο, τον Πασά , τον Βεληγκέκα ,τον Μορφονιό, τον δάσκαλο του Θεάτρου Σκιών Ευγένιο Σπαθάρη.

Όλοι διαπιστώνουμε πως ο πολιτισμός μας είναι η ταυτότητα της κοινωνίας μας , εκείνο που μας ξεχωρίζει από τις άλλες κοινωνίες μέσα στην παγκόσμια πολυπολιτισμική πραγματικότητα. Θεωρήσαμε λοιπόν σημαντικό και παράλληλα ενδιαφέρον να γνωρίσουμε το θέατρο σκιών και τις άλλες προγενέστερες μορφές του λαϊκού θεάτρου , να ευαισθητοποιηθούμε και να εκτιμήσουμε τις εκφάνσεις αυτές του λαϊκού πολιτισμού μας και να κατανοήσουμε τη σπουδαιότητά τους ως συστατικών στοιχείων της πολιτισμικής παράδοσης του τόπου μας.

Γνωρίσαμε παραστατικά έθιμα και δρώμενα ,παραστάσεις καραγκιοζοπαιχτών , κουκλοθέατρο κ.λπ. ,διαβάσαμε παραμύθια και κριτικές ,παρακολουθήσαμε παραστάσεις ,κατασκευάσαμε δικές μας φιγούρες, φτιάξαμε μικρές παραστάσεις και τις παρουσιάσαμε στην τάξη μας. Εξοικειωθήκαμε με γνωρίσματα της λαϊκής παραγωγής, όπως η κοινή αισθητική και θεατρική γλώσσα και ο αυτοσχεδιασμός. Αποκτήσαμε την ικανότητα να παρατηρούμε , να καταγράφουμε και να περιγράφουμε τοπικά εθιμικά δρώμενα , εκφράσαμε τις καλλιτεχνικές μας δεξιότητες.

Ασχοληθήκαμε και με άλλα προγράμματα ψυχαγωγίας ,όπως το κουκλοθέατρο, η παντομίμα κ.λπ, που μπορούν να προσφέρουν στα παιδιά συναισθήματα ανώτερα που εξασφαλίζουν την ψυχική και σωματική υγεία. Από μικρά παιδιά καλούμαστε να προσαρμοστούμε σε έναν κόσμο ενηλίκων φτιαγμένο στα δικά τους μέτρα και μεγέθη ,κι ενώ η προσαρμογή είναι δύσκολη ,το κουκλοθέατρο ανοίγει μπροστά στα μάτια μας, έναν κόσμο δοσμένο σε αναλογία με την πραγματικότητα. Μέσα από τις κούκλες και το παραμύθι, το κουκλοθέατρο μας δίνει τη δυνατότητα στο παιδί να ζήσουμε την παιδική ηλικία της ανθρωπότητας.

Το παραμύθι και ιδιαίτερα το λαϊκό που αποτελεί ένα ανεξάντλητο ρεπερτόριο για κουκλοθεατρικές παραστάσεις μεταφέρει χαρακτηριστικά γνωρίσματα της ανθρώπινης εικόνας και παρουσιάζει συμβολισμούς ζωντανούς σε μια κοινωνία. Το παραμύθι για το παιδί είναι ο δικός του κόσμος, και γι αυτό ζει τόσο αληθινά τον κόσμο του κουκλοθεάτρου.

Αυτό φαίνεται και όταν ακόμα το παιδί διαπιστώνει ότι άνθρωπος είναι αυτός που κινεί την κούκλα, αδιαφορεί για την ύπαρξή του και απευθύνεται μόνο στην κούκλα, με αυτήν επικοινωνεί και αυτήν εμπιστεύεται. Σαν δραστηριότητα, ο Καραγκιόζης, το κουκλοθέατρο, το λαϊκό θέατρο για το παιδί έχει διαφορετική παιδαγωγική σημασία δίνοντας τη δυνατότητα να γίνει το ίδιο πομπός δημιουργίας και όχι μόνο παθητικός δέκτης.

Με την κίνηση και την εμψύχωση της κούκλας αναπτύσσονται κινητικές δεξιότητες. Η κίνηση και το ζωντάνεμα της κούκλας δημιουργεί συναισθήματα έκπληξης και χαράς. Δίνει τη δυνατότητα προβολής και εκτόνωσης. Μέσα από την κούκλα εκφράζουμε, σαν παιδιά, τον εσωτερικό μας κόσμο (αγωνίες, φοβίες, προβληματισμούς, επιθυμίες, όνειρα). Συντελεί στην γλωσσική ανάπτυξη μας. Καλλιεργεί την συγκέντρωση προσοχής, τη φαντασία, την κρίση, τη μνήμη, την παρατηρητικότητα, τον αυτοσχεδιασμό. Καλλιεργεί επίσης την ετοιμολογία, την ευστροφία, τη δυνατότητα εύρεσης λύσεων και αντιμετώπιση δυσκολιών. Μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε και να επικοινωνούμε με τα άλλα μέλη της ομάδας. Προβληματιζόμαστε, επανεξετάζουμε και αναθεωρούμε κοινωνικά στερεότυπα .

Το κουκλοθέατρο εμπεριέχει πολλές τέχνες Το κουκλοθέατρο εμπεριέχει πολλές τέχνες. Κατά την ενασχόλησή μας με τη βιωματική δράση της φετινής χρονιάς ως ενεργά μέλη της ομάδας , γίναμε ζωγράφοι, συγγραφείς, μουσικοί, κουκλοπαίκτες, θεατές κριτικοί. Μια τόσο πλούσια, πολυποίκιλη και ευρεία τέχνη σαν αυτή του Θεάτρου Σκιών, του κουκλοθεάτρου, του λαϊκού παραμυθιού και θεάτρου, είναι επόμενο να συντελεί ουσιαστικά στην ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού.