Κοινωνική Οργάνωση και Κοινωνική Μεταβολή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού
Advertisements

Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
ΚΑΛΩΣ ΟΡΙΣΑΤΕ ΜΟΛΑΟΙ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2013 ΜΟΛΑΟΙ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2013.
ΓΛΩΣΣΑ Ορισμός Χαρακτηριστικά Παράγοντες γλωσσικής ποικιλίας
“Θα πρέπει να διαλέξουμε ανάμεσα σε ένα σχολείο όπου είναι εύκολο στους δασκάλους να διδάξουν και σε ένα σχολείο εύκολο στα παιδιά να μάθουν…” Λέων Τολστόι.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Η ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΑΤΖΗΠΛΑΤΩΝ Α4 1ΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Ν
Μελετώντας το πρώτο διάγραμμα όλοι οι ερωτηθέντες απάντησαν ότι μέσα στην οικογένεια υπάρχει διάκριση σε όλους τους τομείς δήλωσαν περισσότεροι ότι.
8ο Ενιαίο Λύκειο Ηρακλείου
Ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
ΤΟ ΓΕΝΕΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΟΡΓΑΝΩΝΕΤΑΙ ΣΕ ΧΡΩΜΟΣΩΜΑΤΑ
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: “ΦΥΛΛΑ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ»
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ & ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΄Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Πολιτική και Δίκαιο Β’ Γενικού Λυκείου.
6.1. Δικαιώματα και υποχρεώσεις
ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ.
Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Η κοινωνία προσπαθεί να καλλιεργήσει τη φιλαναγνωσία παιδιών και ενηλίκων με διάφορους τρόπους.
Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Γλώσσα & Φύλο Μύθος ή πραγματικότητα ; Επιμέλεια : Νάσος Σπετσιέρης.
ΜΑΘΗΜΑ 7ο 3.1 Κοινωνική θέση Κοινωνικά χαρακτηριστικά.
Στερεότυπα των φύλων στην οικογένεια και στην εκπαίδευση
1 Ενότητα 5: Ταυτότητες στη Διασπορά – Η περίπτωση εφήβων με μεταναστευτικό υπόβαθρο Διδάσκων: Χρήστος Γκόβαρης Τμήμα: Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ
Ερμηνείες της κοινωνικής ανισότητας στο σχολείο. Διαφορετικές ερμηνείες (θεωρίες) για τις αιτίες τους μηχανισμούς τον κοινωνικό ρόλο των εκπαιδευτικών.
Πανσυλλεκτικό-Πολυσυλλεκτικό Κόμμα Χρονική περίοδος: Καθολική ψηφοφορία Βαθμός κοινωνικής ανάπτυξης: η οικονομική ανάπτυξη μειώνει ανισότητες και.
 Σήμερα θα ασχοληθούμε με θέματα ταυτότητας.  Αλλά τι είναι η ταυτότητα; Τι εννοούμε με τον όρο/ έννοια ταυτότητα;  Σε τι αναφερόμαστε όταν μιλάμε.
 ΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ  Οικονομικός Λόγος  Φιλοσοφικός Λόγος  Λόγος των ενδιάμεσων.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη : από το θρανίο και το έδρανο στην κοινωνική-οικονομική αρένα Δημήτριος Καλαϊτζίδης Δρ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης-Σχολικής.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ. ΟΡΙΣΜΟΣ ΕΝΝΟΙΑΣ Θεσμός είναι ένα πλέγμα/σύνολο οργανωμένων και σταθερών σχεσεων που έχει ως σκοπό να ικανοποιήσει μία ή.
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΓΙΟΒΑΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Βιολογία Γυμνασίου.
Η γλώσσα δεν είναι αθώα. Σπάει κόκκαλα. Ενίοτε και προκαταλήψεις.
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Άξονες Συνέντευξης.
Ρατσισμός Πολυπολιτισμικότητα και Ελληνικό Σχολείο:
Μάθημα: Θέματα ισότητας φύλων Καθηγήτρια: Ζήση Βασιλική
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
Ισότητα Mind Mosaic Από τις μαθήτριες: Καραγιωργάκη Κατερίνα, Κυπραίου Αγγελική, Πολίτη Κατερίνα, Τσαγκαράκη Μαρία.
ΦΥΛΛΟ.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Ομαδα: …? (Β2) Μαριάννα Αδαμάκη Δήμητρα Ζιώγα Γιώργος Κόκκινος
1ο ΓΕΛ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ Τμήμα: Α4 Σχ. Έτος: Β΄τετράμηνο
3.4. Τοπική αυτοδιοίκηση Οι σύγχρονες τάσεις διοικητικής οργάνωσης ευνοούν την αποκέντρωση της πολιτικής εξουσίας σε κατώτερες βαθμίδες της Διοίκησης,
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Το Δίκαιο.
Γ΄ γυμνασίου ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ
Περί Αυνανισμού κ Ελέγχου
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πελτέκης Χρήστος Α’4.
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
έκθεση – έκφραση α΄ λυκείου
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εργασία στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής 2 Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΑΞΗ Γ1 ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ.ΣΤΡΑΤΗΣ.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Ερωτηματολόγια. Απαντήσεις σχετικά με την παιδική εργασία.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κοινωνική Οργάνωση και Κοινωνική Μεταβολή

1. Κοινωνική θέση / Κοινωνικός Ρόλος 1. Κοινωνική θέση / Κοινωνικός Ρόλος Βαθμίδα εξουσίας που έχει κάποιος μέσα σε μια κοινωνική Ομάδα. π.χ. Ο Διευθυντής του σχολείου Τι πρέπει να κάνει και τι όχι, αυτός που κατέχει μια κοινωνική θέση. Π.χ. Ο Διευθυντής: έχει την ευθύνη λειτουργίας του σχολείου

2. Πώς παίρνω μια κοινωνική θέση ? Ανάλογα με κάποια κριτήρια (=τα κοινωνικά μου χαρακτηριστικά).

3. Κοινωνικά Χαρακτηριστικά Εκ Γενετής (χωρίς προσπάθεια) Φύλο Ηλικία Φυλετική προέλευση Εθνική προέλευση Κοινωνική προέλευση Σωμ. Χαρακτηριστικά Δοτές κοινωνικές Θέσεις Επίκτητα (Με προσπάθεια) Μόρφωση Επάγγελμα κύρος Εισόδημα/πλούτος Κοινωνικές σχέσεις Κατακτημένες κοινωνικές θέσεις

Παραδείγματα: Δοτές Κ. Θέσεις Κατακτημένες κ. Θέσεις Μαθητής α΄ Δημοτικ. Έφηβος Έλληνας/Ελληνίδα Πόντιος/Μικρασιάτης Γυναίκα/ Άνδρας Λευκός/έγχρωμος κ.α Κατακτημένες κ. Θέσεις Φοιτητής/τρια Γιατρός Σύζυγος δήμαρχος

4. Σημασία των κοιν. χαρακτηριστικών Στις παραδοσιακές κοινωνίες, μεγαλύτερη σημασία έχουν τα εκ γενετής κοινωνικά χαρακτηριστικά Σύγχρονες Κοινωνίες = Επίκτητα κοινωνικά χαρακτηριστικά Γιατί?

Γιατί: Οι νόμοι σήμερα κατοχυρώνουν την ισότητα όλων των ανθρώπων, ανεξάρτητα από τα εκ γενετής τους χαρακτηριστικά (φύλο, φυλή κ.α), ΑΡΑ, μεγαλύτερη σημασία αποδίδεται στα επίκτητα κοιν. χαρακτηριστικά και την προσπάθεια.

Φύλλο εργασίας (1) Σ – Λ Καθηγήτρια: είναι κατακτημένη κ .θέση Σ- Λ Φύλλο εργασίας (1) Σ – Λ Καθηγήτρια: είναι κατακτημένη κ .θέση Σ- Λ Σύζυγος: είναι δοτή κ. Θέση Σ-Λ Ψηφοφόρος: είναι κατακτημένη κ. θέση Ο καθένας μας κατέχει πολλές και διαφορετικές κοιν. Θέσεις Σ – Λ Τόσο οι δοτές όσο και οι κατακτημένες κ. θέσεις καθορίζονται από την προσπάθεια του ατόμου. Σ –Λ

Φύλλο εργασίας (2) Κοινωνική θέση είναι η βαθμίδα ________ που κατέχει κάποιος σε μια κ. Ομάδα. Οι κοιν. Θέσεις διακρίνονται σε _______ και σε ______________ Η κοιν. Θέση αποδίδεται με βάση κάποια κοινωνικά_______________ Η ηλικία συνδέεται με τις ________ κ. Θέσεις. Μεγαλύτερη σημασία σήμερα έχουν οι __________ κ. Θέσεις