Οι εκπαιδευτικές τεχνολογίες Μια ταξινόμηση με κριτήριο την εκπαιδευτική χρήση τους και την ένταξη / αξιοποίησή τους στα βήματα της εκπαιδευτικής μεθοδολογίας : Τεχνολογίες Πληροφόρησης και Επικοινωνίας Τεχνολογίες Προσομοίωσης / Οπτικοποίησης Τεχνολογίες Πειραματισμού και Αυτοματισμού Τεχνολογίες Επεξεργασίας / Απεικόνισης της Πληροφορίας Τεχνολογίες Οργάνωσης / Παρουσίασης της Πληροφορίας M. Πατρινόπουλος
Οι Τεχνολογίες Πληροφόρησης και Επικοινωνίας αναζήτηση πληροφορίας κυρίως μέσω του διαδικτύου, χρήση εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης για εκπαιδευτικούς σκοπούς δημιουργία εκπαιδευτικών βάσεων δεδομένων και πληροφοριών κάθε μορφής (κειμένων, γραφημάτων, στατικών και κινούμενων εικόνων, ήχων, …), δημιουργία και βέλτιστη χρήση δικτύων μεταξύ εκπαιδευτικών φορέων, ιδρυμάτων, σχολείων, εργαστηριακών διατάξεων και εξωτερικών μετρητικών (μετεωρολογικών, περιβαλλοντικών,…) συσκευών,… M. Πατρινόπουλος
Οι Τεχνολογίες Προσομοίωσης / Οπτικοποίησης αναπαραγωγή και αναπαράσταση στοχαστικών –κυρίως– συστημάτων και διαδικασιών (όπως τα πολυπληθή συστήματα και οι διαδικασίες κοινωνικών ομάδων ή τα συστήματα και οι διαδικασίες του μικροκόσμου) με τη χρήση τυχαίων αριθμών και εφαρμογή των τεχνικών Monte Carlo, πρόβλεψη ή/και ερμηνεία της εξέλιξης των φαινομένων, M. Πατρινόπουλος
M. Πατρινόπουλος
Οι Τεχνολογίες Πειραματισμού και Αυτοματισμού λειτουργία διατάξεων αλληλεπίδρασης (πχ. του "έξυπνου" πίνακα) εκτέλεση μετρήσεων και αμφίδρομος έλεγχος λειτουργίας πειραματικών διατάξεων ή διατάξεων αυτοματισμού (διασυνδεδεμένες με ηλεκτρονικό υπολογιστή μέσω αισθητήρων και απτήρων), M. Πατρινόπουλος
Οι Τεχνολογίες Επεξεργασίας / Απεικόνισης της Πληροφορίας επίλυση μαθηματικών συναρτήσεων και εκτέλεση στατιστικών πράξεων, λογισμός, … μαθηματικοποίηση / προγραμματισμός αλγορίθμων για τη δημιουργία και τον έλεγχο προτύπων, επεξεργασία δεδομένων και –δυναμική / αναδραστική ή όχι– απεικόνιση αποτελεσμάτων σε πολύμορφα και –δυναμικά ή όχι– γραφήματα, δημιουργία και κίνηση εικόνων M. Πατρινόπουλος
Οι Τεχνολογίες Οργάνωσης / Παρουσίασης της Πληροφορίας Διαμόρφωση του περιβάλλοντος εργασίας για την για τη βέλτιστη –εκπαιδευτικά και αισθητικά– οργάνωση και παρουσίαση της πληροφορίας Οργάνωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με βάση το επιθυμητό μεθοδολογικό πρότυπο. Αξιολόγηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των δεξιοτήτων των μαθητών μέσω της παρακολούθησης των δραστηριοτήτων των μαθητών και την δημιουργία e_portfolio για κάθε εκπαιδευόμενο ή ομάδα εκπαιδευόμενων M. Πατρινόπουλος