Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ» Διατμηματικό μάθημα δράσης
Advertisements

Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ
FPP Evidence Informed Practice.  Η ενσωμάτωση των καλύτερων ερευνητικών αποδείξεων με κλινική εμπειρία και τις αξίες του ασθενούς  Η Κλινική Πρακτική.
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
Πληροφοριακό Σύστημα Διασφάλισης Ποιότητας ΔΙΠΑΕ(1) Η μέθοδος αξιολόγησης «Institutional Review» που εφαρμόζεται από την QAA. Αριστέα Γκόντρα Quality Assurance.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
Μετάφραση: Μαρία Ευαγγέλου «Ισότητα, Ποιότητα και Ασφάλεια στη φροντίδα Υγείας» Νοέμβριος 2007 Λευκωσία, Κύπρος Paul de Raeve Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Νοσηλευτών.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΟΥ Δ.Υ. Δευτέρα 18 Απριλίου 2011.
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 14/05/2004.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 12 Μαρτίου Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
1 Δημόσιες σχέσεις και Περιφερειακή Ανάπτυξη: Η συμβολή των δημοσίων σχέσεων στο (δημοκρατικό) Αναπτυξιακό Σχεδιασμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πρόδρομος.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας Λύκειο Αγίου Ιωάννη Οκτώβριος 2008 Γεώργιος Χατζηιωάννου Καθηγητής Μέσης Εκπαίδευσης.
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος
Μοντέλο νοσηλευτικής επαγγελματικής πρακτικής Διεπιστημονική συνεργασία Επίπεδο νοσηλευτικής διοικητικής πρακτικής Μάνατζμεντ Επίπεδα διοίκησης Η έκβαση.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας Δρ. Αναστασία Μαλλίδου Αναπληρώτρια Διοικητής Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία» Associate Faculty Member,
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Βασιλεία Ι. Σινάνογλου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΗΜΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΕΣΥΠ ΑΘΗΝΑΣ ΜΑΙΟΣ 2017.
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
MBA Εξ’ Αποστάσεως του Πανεπιστημίου Λευκωσίας
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
Σχεδιασμός – Προγραμματισμός
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Προγραμματισμός & Διδασκαλία
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΕΡΓΑΣΊΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΈΝΗ ΜΑΘΉΜΑΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΉ ΕΝΗΜΈΡΩΣΗ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΜΕ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ ΤΥΠΟΥ ΙΙ
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Project.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας Δρ. Αναστασία Μαλλίδου Αναπληρώτρια Διοικητής Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία» Associate Faculty Member, Faculty of Nursing, University of Alberta, Canada E-mail: anastasia.mallidou@ualberta.net Τμήμα Νοσηλευτικής Πανεπιστημίου Αθηνών, 6ο Εξάμηνο, Φεβρουάριος - Μάιος 2008

Διεπιστημονική Εκπαίδευση στην Υγεία We are in a new place, not on the edge of an old place” Sister Elizabeth Davis, 2006 - CHSRF

Interprofessional education occurs when two or more professions learn from and about each other to improve collaboration and the quality of care. CAIPE, 1997 (revised)

Δυσκολίες εφαρμογής της ΔΕΕ (IPE) (1) Διαφορετικές ατζέντες Έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού Επικοινωνιακές απαιτήσεις Εναλλαγή μελών της ομάδας Έλλειψη συστηματικής αξιολόγησης της ΔΕΕ Ενδυνάμωση κριτικών ικανοτήτων Εκλογίκευση των δαπανηθέντων πόρων Γλώσσα επικοινωνίας & επαγγελματική κουλτούρα Δομικές αλλαγές εκπαιδευτικών ιδρυμάτων

Δυσκολίες εφαρμογής της ΔΕΕ (IPE) (2) Διαφορές: στις προϋποθέσεις εισαγωγής για την επαγγελματική εκπαίδευση, στην πρακτική άσκηση, στην επιλογή μαθημάτων, στις μεθόδους διοίκησης. Εύρεση αντίστοιχου χώρου για πολυπληθείς ομάδες σπουδαστών. Εύρεση χρόνου για την έναρξη συνεργασιών & επίτευξη συμφωνιών. Ακαδημαϊκά αποδεκτοί μηχανισμοί αξιολόγησης των αποτελεσμάτων της ΔΕΕ.

Προϋποθέσεις (1) Μελέτη των χαρακτηριστικών & συμπεριφοράς των εμπλεκομένων σχολών υγείας Μελέτη των χαρακτηριστικών που έχουν αλλάξει (εξέλιξη, πρόοδος) τελευταία σε κάθε σχολή Καταγραφή κριτηρίων που χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση των ομαδικών εργασιών σε κάθε σχολή σχετικά με τις διαδικασίες & αποτελέσματα Καταγραφή των προϋποθέσεων, επιπτώσεων και προσδοκιών από τη διεπιστημονική συνεργασία στην εκπαίδευση Καταγραφή παρεμβάσεων για την επίτευξη του στόχου χρησιμοποιώντας ως επίκεντρο την ασφάλεια του ασθενή

Προϋποθέσεις (2) Μελέτη της διεθνούς βιβλιογραφίας & εμπειρίας από ανάλογες προσπάθειες. Ταυτοποίηση των νόμων, διατάξεων και πολιτικών παρεμβάσεων για τη διεπιστημονική εκπαίδευση των επαγγελματιών υγείας Καταγραφή των εμποδίων Μελέτη των παρεμβάσεων & προτάσεων για την υπερνίκηση των εμποδίων προς αυτή την κατεύθυνση Συνέντευξη του διδακτικού προσωπικού των εμπλεκομένων σχολών για καταγραφή απόψεων, κλίματος και προσδοκιών Καταγραφή τριών κυρίων στόχων/ωφελειών από τη διεπιστημονική εκπαίδευση στο χώρο της υγείας.

Στρατηγικές Διοργάνωση ημερίδας με θέμα τη διεπιστημονική εκπαίδευση των μελλοντικών επαγγελματιών υγείας για την αποτύπωση των προθέσεων & προσδοκιών. Εμπλοκή πολιτών & συλλόγων ασθενών για ενημέρωση και καταγραφή του κλίματος και επιθυμίας τους. Καταγραφή των πόρων των εμπλεκομένων σχολών Ρόλοι, αρμοδιότητες, υπευθυνότητες, υποχρεώσεις & ηγεσία Μηχανισμοί επικοινωνίας, αλληλεπίδρασης, λήψης αποφάσεων και διαδικασία λύσης προβλημάτων Σχέδιο δράσης & Στελέχωση Εργαστήρια εκπαίδευσης εμπλεκομένων & αυτό-αξιολόγησης

Αποτελέσματα Διεπιστημονικής Εκπαίδευσης Βελτιώνει την ποιότητα φροντίδας υγείας Εστιάζεται στις ανάγκες χρηστών, επαγγελματιών Εμπλέκει χρήστες & επαγγελματίες Προάγει τη διεπαγγελματική συνεργασία Παροτρύνει τη μάθηση με, από, & για τον άλλον επαγγελματία / επιστήμονα Εμπλουτίζει την κλινική πρακτική επαγγελματιών υγείας Σέβεται & αναγνωρίζει τη συμβολή όλων Αυξάνει την επαγγελματική ικανοποίηση

Οφέλη από τη συνεργασία Ενδυνάμωση της ποιότητας αξιολόγησης & χρήσης τεκμηριωμένης πρακτικής για καλύτερη λήψη αποφάσεων. Οικονομικά οφέλη επειδή το σύστημα υγείας είναι αποτελεσματικό, αποδοτικό, ασφαλές και επίσης, εύρωστο, προσιτό, αποδεκτό, χρησιμοποιήσιμο. Ευκαιρίες για ειδικούς εκτιμητές που θα επηρεάζουν την ανάπτυξη παρεμβάσεων πριν από τις κλινικές μελέτες. Υιοθέτηση αυστηρών και πανομοιότυπων μεθόδων δημοσίευσης και διασποράς των αποτελεσμάτων.

Από την εμπειρία σας..... Ανακαλέστε ένα παράδειγμα από την πρακτική σας άσκηση που να σχετίζεται με όσα συζητήσαμε σήμερα.

Άσκηση Center for the Advancement of Interdisciplinary Education (CAIPE) http://www.caipe.org.uk/ CAIPE Bulletin Journal of Interprofessional Care: http://www.informaworld.com/smpp/title~content=t713431856~db=all Institutional Management in Higher Education (IHME): www.oecd.org/edumin2006 «Ανώτατη Εκπαίδευση: Ποιότητα, Ισότητα, Αποδοτικότητα» kkk