Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Δρ. Δήμητρα Καυκά Σχολική Σύμβουλος Δρ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Εθνικό Δίκτυο Σχολείων «Γεωργία και Περιβάλλον» «Εναλλακτικές Καλλιέργειες – Αειφορική Γεωργία» Νάουσα 2011.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Μιχαλίνος Ζεμπύλας Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ΄ ΦΑΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Σενάριο.
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Επαγγελματική Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών Προγραμματική Περίοδος 2007 – 2013 Απασχόληση, Ανθρώπινο Κεφάλαιο και Κοινωνική Συνοχή 2007.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Ματίνα Αλεξίου Ανθή Χαλού Βασίλης Ζαχόπουλος Θοδωρής Μορέλλας
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Δημήτρης Λάππας 4 ο Λύκειο Αλίμου, Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2014.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
Ο κριτικός προσανατολισμός: Τα Αναλυτικά Προγράμματα ως ιστορικές κατασκευές.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Στάση απέναντι στη διαφορετικότητα. Παράδειγμα 1 Σε μια τάξη νηπιαγωγείου ένα παιδί αρνείται να πιάσει το χέρι ενός άλλου. Τη στιγμή που είχαν αρχίσει.
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Κυρίαρχη αντίληψη Οι μαθητές συνήθως σε θεωρητικά κείμενα που μελετούν τον ρόλο και τη θέση τους στο πλαίσιο του σχεδιασμού και της ανάπτυξης της εκπαιδευτικής.
Πώς επιτυγχάνεται η μάθηση καλύτερα;
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Βιολογία Γυμνασίου.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Giroux & McLaren «Βorder pedagogy»
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Άξονες Συνέντευξης.
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Ρόλος Εκπαιδευτικού.
Α) Κριτική Θεωρία.
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Άξονες Σχολιασμού.
Προσχολική Παιδαγωγική
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
Giroux & McLaren «Βorder pedagogy»
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εκπαίδευση και μειονότητες
Κοινωνική διάσταση της γνώσης
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών ΚριτικήΠαιδαγωγική Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών

Σενάριο Ένας εκπαιδευτικός σε ένα Λύκειο αποφασίζει να ασχοληθεί με στερεότυπες και ρατσιστικές αντιλήψεις. Διαβάστε την αφήγησή του: «21 Μαρτίου είναι η ημέρα κατά του ρατσισμού. Για πρώτη φορά στις 21 Μαρτίου 2013 καθιερώθηκε στο ελληνικό σχολείο να γίνεται κάτι για την ημέρα αυτή. Στο πλαίσιο αυτό αποφάσισα να προτείνω στους μαθητές και τις μαθήτριες του Β2 να συνεχίσουν μια ιστορία. Συγκεκριμένα, τους έδωσα την αρχή ενός κειμένου του Γκάζμεντ Καπλάνι με τίτλο «Με λένε Μιχάλη» και τους ζήτησα να συνεχίσουν την ιστορία του Μιχάλη με εμπειρίες δικές τους. Έγραψαν όλοι και όλες με συγκινητικό ενδιαφέρον. Αυτές τις «ιστορίες» παρουσιάζουμε στη συνέχεια, πλαισιωμένες από το κείμενο του Γκ. Καπλάνι».

Ποιο ρόλο αναλαμβάνει ο εκπαιδευτικός; Ερωτήματα Ποιο ρόλο αναλαμβάνει ο εκπαιδευτικός;

Για την κριτική Παιδαγωγική… οι εκπαιδευτικοί είναι: Πολιτισμικοί εργάτες Αναμορφωτές διανοούμενοι

Σε τι μετέτρεψε την τάξη του; Ερώτημα Σε τι μετέτρεψε την τάξη του;

Η Κριτική Παιδαγωγική… …ανοίγει ένα χώρο, όπου οι εκπαιδευτικοί από ενεργούμενα του συστήματος μετατρέπονται σε πολιτισμικούς και πολιτικούς δράστες, που μετατρέπουν τις τάξεις σε χώρους αμφισβήτησης των κυρίαρχων πατριαρχικών, ρατσιστικών και εθνικιστικών ιδεολογιών και πρακτικών.

Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν… να αναπτύξουν «παιδαγωγικές μορφές που ενσωματώνουν τη διαφορά, την πολλαπλότητα και τη γλώσσα της καθημερινότητας ως κεντρικά στοιχεία στην παραγωγή και τη νομιμοποίηση της μάθησης» με αφετηριακό παιδαγωγικά σημείο τα πολιτισμικά, φυλετικά, ταξικά, ιστορικά και έμφυλα περιβάλλοντα

Ερώτημα Ποιος ο στόχος του;

Στόχος Οργάνωση ενός σχεδίου κοινωνικής αλλαγής Διαμόρφωση κριτικών και ενεργών πολιτών

Ποια μέσα χρησιμοποίησε; Ερώτημα Ποια μέσα χρησιμοποίησε;

Μέσα Κριτικός αναστοχασμός και η δράση, που θα βοηθήσουν τους μαθητές «να αναπτύξουν μια βαθιά και μακροχρόνια πίστη στον αγώνα για να ξεπεράσουν τις αδικίες και να αλλάξουν τους εαυτούς τους»

Βασική αντίληψη η γλώσσα δεν αποτελεί ένα «ουδέτερο και αντικειμενικό κανάλι για την περιγραφή του ‘πραγματικού κόσμου’» Αμφισβητούν την κυρίαρχη αντίληψη αντιμετωπίζοντας την ως μορφή ελέγχου και κυριαρχίας

Αποτέλεσμα Με αυτό τον τρόπο, εστιάζοντας σε ζητήματα διαφοράς «με έναν ηθικά αμφισβητησιακό και πολιτικά μετασχηματιστικό τρόπο» (Giroux), οι κριτικοί παιδαγωγοί δημιουργούν εκείνες τις παιδαγωγικές συνθήκες που επιτρέπουν στους καταπιεσμένους και αποκλεισμένους να πουν τις δικές τους ιστορίες, να συγκροτήσουν τον κόσμο τους παράγοντας τις δικές τους αφηγήσεις, να αρθρώσουν τελικά και να αναγνωρίσουν τη δική τους φωνή (Apple).

Φωνή μαθητών ο όρος «φωνή» συνδέεται με τη συμμετοχή και την ενδυνάμωση και αφορά το επίπεδο συμμετοχής των μαθητών και τους τρόπους με τους οποίους τους δίνεται η δυνατότητα να την εκφράσουν. «Ο όρος «φωνή μαθητών» τα τελευταία χρόνια, έχει γίνει μέρος ενός ευρύτερου λόγου και τείνει να αναφέρεται στην περιοριστική σύλληψη των νέων που «έχουν το δικαίωμα λόγου» μέσα στα όρια της σχολικής σύμβασης». (McBeath 2006: 195)

Φωνή μαθητών Μια φωνή που «δεν είναι τόσο στοχασμός για την εργασία όσο μια συστατική δύναμη, που παράλληλα διαμεσολαβεί και διαμορφώνει την πραγματικότητα μέσα σε ιστορικά διαμορφωμένες πρακτικές και σχέσεις εξουσίας» (McLaren).

McLaren H Κριτική Παιδαγωγική εκφράζεται μέσα από τις φωνές των εκπαιδευτικών και των μαθητών, μέσα από τις ιστορίες που ο ένας λέει στον άλλο. Η φωνή γίνεται ένα στοιχείο κλειδί για την Κριτική Παιδαγωγική στη βάση της παραδοχής ότι «κάθε λόγος είναι ιστορικά και πολιτισμικά διαμεσολαβημένος». Η φωνή αναφέρεται στην «πολιτισμική γραμματική» και στην «προϋπάρχουσα γνώση» που οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές χρησιμοποιούν για να κατανοήσουν την εμπειρία (McLaren, 1989: 230).

Άλλωστε σύμφωνα με τους κριτικούς παιδαγωγούς οι κουλτούρες, τόσο οι κυρίαρχες όσο και οι υποτελείς, αναπτύσσουν και αξιοποιούν «διαφορετικά συστήματα νοημάτων ανάλογα με τις μορφές γνώσεων που παράγονται στην πολιτισμική τους επικράτεια» (Kincheloe, 2011/2007: 249).