Διδακτικές Προτάσεις στη βιολογία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Η ερώτηση στην διδασκαλία
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΞΕΛΙΣΣΟΜΕΝΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ.
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
Α. Δρίβας 3ο Γυμνάσιο Ναυπάκτου
Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία Η Θερμική Ισορροπία
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Στοιχεία διδακτικής Φυσικών Επιστημών
A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ.
EDUE 240: Βάσεις και Βασικές Έννοιες των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Maria Evagorou Fall UNIC, Συνάντηση 2η.
 Να δούμε το υλικό  Διδακτικοί στόχοι  Διδακτικές στρατηγικές  Αλληλεπίδραση στην τάξη  Τι είναι φυσική, χημεία, βιολογία;  Αξιολόγηση μαθητών και.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
1.1 Οι φυσικές επιστήμες και η μεθοδολογία τους
Φωτοσύνθεση-Αναπνοή Ε. Λιαναντωνάκη Βιολόγος.
12/1/20151 Κων/νος Στεφανίδης. Οργάνωση της Γνώσης Τι είναι Διδασκαλία Αξιολόγηση Σημειώσεις Συγγραφή ….. Γνώση, Μεταγνώση 12/1/20152Κων/νος Στεφανίδης.
Σεμινάριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο του μαθήματος ΕΠΑ 429: Σχολική Εμπειρία Μάριος Παπαευριπίδου – Δήμητρα Χατζηχαμπή Ειδικό Εκπαιδευτικό.
«ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ-ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ»
Σύγχρονες τάσεις στη διδακτική της βιολογίας Ο τεράστιος όγκος γνώσεων στον τομέα των βιολογικών μαθημάτων, η συνεχής αλλαγή δεδομένων και ο αναγκαστικά.
Ερμηνεία δεδομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων
Η Φυσική με Πειράματα Α΄ Γυμνασίου.
Φως και χρώματα (α).
Ενέργεια. Περιεχόμενα - Διαδικασία Το επιστημονικό αντικείμενο Οι δυσκολίες των μαθητών (misc….) Οι διδακτικοί στόχοι Οι δραστηριότητες.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
 Τι είναι;  Γιατί η γνώση είναι καλύτερα να είναι οργανωμένη;  Ποια η οργάνωση στο μαθητή, στον εκπαιδευτικό, στα βιβλία;
Βασικες Εννοιες Φυσικης _2
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Βασικες Εννοιες Φυσικής. Προηγουμενο μάθημα Δεξιότητες – Δεξιότητες: Δυνάμεις του 10 και λιγη άλγεβρα – Δεξιότητες: Λύση απλών σχέσεων – Ασκηση: μια άσκηση.
Σχεδιασμός Μαθήματος ΑΔΜΕ Στόχοι – Δραστηριότητες - Αξιολόγηση.
Πρακτικη Ασκηση προοδος ΘΕΜΑ : κρισιμα συμβαντα
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
Διδασκαλία Βιολογίας Γ’ Γυμνασίου ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΟΛΥΔΩΡΟΣ MSc Βιολόγος.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα»
Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Eποικοδομητική προσέγγιση της διδασκαλίας
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Δομικά στοιχεία ολοκληρωμένου σεναρίου και το λογισμικό Hot Potatoes
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Διδασκαλία φυσικών Επιστημών δημοτικό
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Αλλαγεσ στο γυμνασιο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδακτικές Προτάσεις στη βιολογία

Θέματα Η διαφορετικότητα Φ – Χ –Β Μία έννοια Πολλές έννοιες Οργανίδια Γενικεύσεις Επίλυση ασκήσεων Εξήγηση Εργαστηριακές δεξιότητες

Η διαφορετικότητα Φ – Χ –Β Οι κοινές και οι διαφορετικές δομές

Πορεία διδασκαλίας Φαινόμενα Ερωτήματα Παρατηρήσεις Συμπεράσματα Γενικεύσεις - Θεωρία Επέκταση - εφαρμογή

Έννοια - Διάχυση Ερωτήματα Φαινόμενα Τι παρατηρείτε; Συμπέρασμα: Όταν …. Διάχυση Επέκταση: Τι θα συμβεί ……

Έννοια - Διάχυση Επέκταση - εφαρμογή Επέκταση - εφαρμογή Οι απαντήσεις Η διάχυση στη φυσική

Έννοια - Όσμωση Ερωτήματα Φαινόμενα Γιατί; Συμπέρασμα: Όταν …. Τα μόρια νερού …. Όσμωση Επέκταση: Τι θα συμβεί ……

Έννοια - Όσμωση Επέκταση Φαινόμενα Επέκταση: Τι έχει συμβεί ……στα ερυθρά αιμοσφαίρια … σε διάλυμα Nacl Επέκταση: Αιμοκάθαρση Επέκταση: Αφαλάτωση, Αντίστροφη όσμωση

Γενίκευση – Φυσική επιλογή Ερωτήματα Φαινόμενα Ιστορία Τι παρατηρείτε;

Γενίκευση – Φυσική επιλογή Συμπέρασμα Διδακτική - Προσομοίωση Συμπέρασμα: ΟΙ αλλαγές ……. από τυχαίες μεταλλάξεις και το περιβάλλον ……. Επέκταση

Πολλές έννοιες Πολλές έννοιες Η διδακτική Εννοιολογικοί χάρτες Χτίζεται σταδιακά Για την αξιολόγηση Για κάθε έννοια Χαρακτηριστικά Παράδειγμα Σχέση με άλλες έννοιες

Πολλές έννοιες Πολλές έννοιες Η διδακτική Εννοιολογικοί χάρτες Χτίζεται σταδιακά Για την αξιολόγηση Για κάθε έννοια Χαρακτηριστικά Παράδειγμα Σχέση με άλλες έννοιες

Πολλές έννοιες - Διαδικασίες Η διδακτική Ένοιολογικοί χάρτες Τα βήματα της διαδικασίας; Η αιτία από το ένα βήμα στο επόμενο;

Πολλές έννοιες – Διαδικασίες Μόλυνση υδροφόρου ορίζοντα Η διδακτική Εννοιολογικοί χάρτες Τα βήματα της διαδικασίας; Η αιτία από το ένα βήμα στο επόμενο;

Πολλές έννοιες - Οργανίδια Πολλές έννοιες - Οργανίδια Οργανίδια Διδακτική Δύο βασικές ερωτήσεις: Ποια είναι η δομή; Ποια είναι η λειτουργία του;

Επίλυση ασκήσεων Επίλυση ασκήσεων Διδακτική Μεθοδολογία – γνωστική διαδικασία Εύρεση φαινοτύπου σε διασταυρώσεις Γραφικές παραστάσεις Άμεση Διδασκαλία μεθοδολογίας, τρόπου σκέψης, γνωστικών διαδικασιών Ένα παράδειγμα (μοντελοποίηση) Δεύτερο παράδειγμα (καθοδήγηση) Τρίτο παράδειγμα (αυτονόμηση)

Εργαστηριακές δεξιότητες Διδακτική Χρήση εργαστηριακών οργάνων Χρήση μικροσκοπίου Άμεση Διδασκαλία μεθοδολογίας, τρόπου σκέψης, γνωστικών διαδικασιών Ένα παράδειγμα (μοντελοποίηση) Δεύτερο παράδειγμα (καθοδήγηση) Τρίτο παράδειγμα (αυτονόμηση)

Η δομή μιας εξήγησης Φαινόμενο (Φ) Βάση εξήγησης Ικανοποίηση συστήματος Ικανοποίηση συνθηκών Άλλοι Συλλογισμοί Νόμος   Παράδειγμα Το καλοκαίρι εμφανίζεται κοιλότητα στα καλώδια της ΔΕΗ. Τα καλώδια είναι μεταλλικά και το καλοκαίρι η θερμοκρασία αυξάνεται. Βάσει του νόμου που λέει ότι σε όλα τα μέταλλα, όταν αυξηθεί η θερμοκρασία τους αυξάνονται και οι διαστάσεις τους, το μήκος των καλωδίων θα αυξηθεί και κατά συνέπεια θα εμφανισθεί κοιλότητα. 25/6/2016 Κωνσταντίνος Στεφανίδης

Εξήγηση πρόβλεψη σε διαφορετικά μαθήματα Φυσική Χημεία Βιολογία Νόμοι - Γενικεύσεις Νόμοι – Γενικεύσεις - Ιδιότητες Μηχανισμοί - Νόμοι – Γενικεύσεις 25/6/2016 Κωνσταντίνος Στεφανίδης

Εξήγηση στη βιολογία Ερώτηση Φαινόμενο Γιατί οι πεταλούδες από λευκές έγιναν καφέ;

Η δομή μιας εξήγησης Παράδειγμα Φαινόμενο (Φ) Βάση εξήγησης Ικανοποίηση συστήματος Ικανοποίηση συνθηκών Άλλοι Συλλογισμοί Νόμος/Μηχανισμός   Παράδειγμα Οι πεταλούδες από λευκές έγιναν καφέ. Τυχαία μετάλλαξη , εμφάνιση καφέ πεταλούδας. Το περιβάλλον επηρεάζει στο να επικρατήσουν οι πεταλούδες χρώμα καφέ. Οι λευκές είναι ορατές από τους θηρευτές. 25/6/2016 Κωνσταντίνος Στεφανίδης

Η εξήγηση θέλει διδασκαλία, συμφωνία και σαφήνεια Γιατί ο Αδάμ έφαγε το μήλο; Το πρότεινε η Εύα Δεν υπήρχε άλλο φρούτο Δεν υπήρχε άλλος άνδρας 25/6/2016 Κωνσταντίνος Στεφανίδης

https://stefanidisk. wordpress https://stefanidisk.wordpress.com/%cf%83%ce%b5%ce%bc%ce%b9%ce%bd%ce%b1%cf%81%ce%b9%ce%b1/