Μέτρηση και Αξιολόγηση στην ΠΚΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σχολική Ετοιμότητα Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
Advertisements

Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Εργοθεραπευτική Παρέμβαση σε Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες
Παράγοντες που επηρεάζουν τη Φυσική Δραστηριότητα των παιδιών του Δημοτικού Κωνσταντίνος Λουκαϊδης 11 / 02 / 2006.
Διδακτικοί στόχοι.
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Ικανότητες και δεξιότητες.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
Η ειδική αγωγή στο σχολείο της γενικής εκπαίδευσης
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Σεμινάριο Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης Διδάσκουσα: Ελευθερία Αργυροπούλου.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Διάλεξη 1η Εισαγωγή Στην Ειδική Φυσική Αγωγή: Ορισμοί, Έννοιες
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης.
ΣΟΥΤΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Διαφοροποιημένη Διδασκαλία για Παιδιά με Αναπηρίες.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
MEΘΟΔΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΑΔΚΣ
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Δρ. Νικόλαος Τσιγγίλης Σχολικός Σύμβουλος Δ/θμιας Εκπ/σης Πέλλας
ΚΙΝΗΤΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΑΘΗΤΩΝ/ ΤΡΙΩΝ ΜΕ ΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ
Θέματα Συνάντησης Εξορθολογισμός της ύλης-Αξιολόγηση μαθητών -Flipped classroom-ανεστραμμένη τάξη Παρουσιάσεις-βίντεο ΙΕΠ (οθόνες) Συζήτηση αλλαγές στην.
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου. ΟΡΙΣΜΟΣ Εγκεφαλική παράλυση είναι μια μόνιμη αλλά μεταβλητή διαταραχή της κινητικότητας και των στάσεων του σώματος,
Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΜΣ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ  Μάθημα : Εκπαίδευση Μαθητών με Νοητική.
Δομή Παρουσίασης Γνωριμία με το βιβλίο Γεωγραφίας Α’ Γυμνασίου
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Α΄ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΛΕΜΕΣΟΥ Κάτοχος Χάρτη Κινητικότητας
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μέτρηση και Αξιολόγηση στην ΠΚΑ Σκορδίλης Εμμανουήλ Επίκουρος Καθηγήτρια Σχολή ΕΦΑΑ - ΕΚΠΑ

ΟΡΙΣΜΟΙ Προσαρμοσμένη Κινητική Αγωγή (Wheeler, et al., 2003): Sherrill (1993) “a cross disciplinary body of knowledge directed towards identification and solution of psychomotor problems throughout the life span” Αναπηρία (Μπαμπινιώτης, 2002): Ετυμολογία: αρχ. < ανα + πηρός = μη αρτιμελής (χωλός, τυφλός, κλπ) Η απώλεια της υγείας, λόγω βλάβης και διαταραχής, έμφυτης ή επίκτητης, ορισμένων σωματικών, ψυχικών ή πνευματικών λειτουργιών του οργανισμού Άτομα με αναπηρίες θεωρούνται εκείνα που για λόγους είτε νοητικούς, συναισθηματικούς, αισθητηριακούς, κινητικούς, υγείας, συνθηκών διαβίωσης, κοκ, χρειάζονται ειδική αντιμετώπιση για να αναπτύξουν τις δυνατότητες τους (Winnick, 2005)

Sherrill & O’Connor, 1999 Adapted Physical Activity (APA), as a scholarly discipline and profession, depends on it’s knowledge base Η ΠΚΑ εξαρτάται από τη γνωσιακή της βάση Research is identified by two distinct ways: Ερευνητικά χαρακτηρίζεται: A. The systematic creation and presentation of knowledge to guide a profession, discipline or lifestyle Α. Τη συστηματική δημιουργία και παρουσίαση γνώσεων με στόχο να καθοδηγήσουν την ΠΚΑ B. A process of identifying questions and searching for answers in a way that is acceptable to a scholarly community Β. Τη δυναμική ερευνητική διαδικασία που θέτει νέα ερωτήματα και προσπαθεί να δώσει απαντήσεις

Sherrill & O’Connor (1999) APAQ 1997-1998: 57% male authors Research from Australia, Canada, England, Finland, France, Greece, Netherlands & USA Topics: Disability sports (35%), new instruments (18%), inclusion/ integration (16%) Conditions: Physical disabilities (32%), MR (24%), CP (14%), wheelchair participants (22%) Research ratio: Quantitative/ Qualitative = 36/ 2 Sampling designs: Random, purposive, volunteer, systematic, convenience

Κεφάλαιο 1 Ποιους μετράμε και αξιολογούμε Στόχοι (σελ 16) Νομοθεσία

Κεφάλαιο 1 Παράγοντες που επηρεάζουν τη μέτρηση και αξιολόγηση Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά (πχ. φκ, αναπηρία, παχυσαρκία, άσθμα, συμπεριφορά) Πληροφορίες

Κεφάλαιο 1 Χωρίς εξαίρεση και αποτυχία (IDEA) (no exclusion no failure) Σημασία προσαρμογών

Κεφάλαιο 2 Γιατί μετράμε και αξιολογούμε Παράδειγμα Ορολογία Μέτρηση: Η διαδικασία εφαρμογής ενός κλινικού, εκπαιδευτικού και ερευνητικού εργαλείου με στόχο την συλλογή πληροφοριών Αξιολόγηση: Επεξεργασία πληροφοριών που προήλθαν από τη μέτρηση, με στόχο την λήψη αποφάσεων (πχ. αναφορικά με την εκπαιδευτική πορεία των μαθητών/ τριών μας) Διαμορφωτική - Αθροιστική

Κεφάλαιο 2 Σταθμισμένες δοκιμασίες (norm referenced tests) Δοκιμασίες κριτηρίου (criterion referenced tests) Απόφαση να προχωρήσουμε σε μέτρηση και αξιολόγηση – Παράδειγμα Αποφάσεις: εντοπισμού, τοποθέτησης, διδασκαλίας

Κεφάλαιο 2 Είναι απαραίτητη η μέτρηση και αξιολόγηση? Μέτρηση και αξιολόγηση σε μαθητές/ τριες με αναπηρία

Κεφάλαιο 3 Γνωρίζοντας τους μαθητές/ τριες μας Αναπτυξιακή περίοδος Ενήλικη ζωή Κινητική αλληλουχία (ορόσημα) Από πού έρχεται ο/ η μαθητής/ τρια μας? Πως θα συλλέξουμε πληροφορίες?

Κεφάλαιο 3 Φάκελοι Κεντρικοί (πχ σε διεύθυνση, με στοιχεία – συνεντεύξεις, εξετάσεις, ΙΕΡ, ιστορικό μετρήσεων, ιατρική έκθεση, υπερκινητικότητα, κοκ) Ιατρικοί Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά Σχολικοί φάκελοι Υπηρεσιακοί φάκελοι Αναφορές (πχ γονέων και κηδεμόνων) Από άλλα σχολεία ή οργανισμούς Από μαθητές

Κεφάλαιο 3 Ρόλοι που αναπτύσσονται Όχι εξαίρεση – όχι αποτυχία Αυτό-εκπληρούμενη προφητεία Συναδέλφους - συντεχνιακά θέματα Πρόκληση η συνεργασία Πρέπει να γνωρίζουν δοκιμασίες οι ΚΦΑ και ΠΚΑ Ενεργή συμμετοχή στην διαδικασία αξιολόγησης των φοιτητών/ τριών τους

Κεφάλαιο 3 ΚΦΑ - ΠΚΑ: αθλητικές δεξιότητες, ΘΚΠ, φυσική κατάσταση, αντιληπτικο- κινητικές δεξιότητες, ένταξη μέσω φδ κοκ ΟΤ: Αδρές και λεπτές κινητικές δεξιότητες, αντανακλαστικές κινήσεις, αναπτυξιακά ορόσημα, αντιληπτικοκινητική λειτουργία, αυτοεξυπηρέτηση, προ-επαγγελματικές δεξιότητες, κοινωνική αλληλεπίδραση, βοηθητικό εξοπλισμό (πχ. για μετακίνηση) ΡΤ: Στάση σώματος, ανάλυση βάδισης, αντιληπτικο-κινητικό συντονισμό, κινητικοί περιορισμοί, πρώιμα αντανακλαστικά, εύρος τροχιάς, κινητική σταθερότητα (έλεγχος κεφαλής, κορμού, μετακίνηση), περιορισμοί (μυικός τόνος)

Sit and reach

Back saver sit and reach

ΠΑΛΙΝΔΡΟΜΟ ΤΡΕΞΙΜΟ

ΑΛΜΑ ΣΕ ΜΗΚΟΣ

20

Thank You (Questions please)