ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΕΓΑΣ ΣΥΝΑΓΩΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ναοί & Μοναστήρια της περιοχής Βατίκων
Advertisements

Μάθημα 10. Οι κατακόμβες: τόπος καταφυγής και μνήμης
Η εκκλησια τησ Καπνικαρεασ
ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
ΠΑΣΧΑ ΠΕΝΥ ΑΤΣΑΛΑΚΗ.
2. Ο Ισραηλιτικός κόσμος στα χρόνια του Χριστού
ΘΕΟΔΩΡΑ ΑΪΔΟΝΙΔΟΥ ΣΑΒΒΙΝΑ ΝΙΚΟΛΑΪΔΟΥ
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΠΑΡΤΑΛΗΣ ΤΙΤΟΣ ΜΙΝΙΣΣΑΛΙ
ΦΥΛΗ ΑΤΤΙΚΗΣ Η Φυλή,ή αλλιώς όπως την αποκαλούσαν παλιά Χασιά,βρίσκεται στην Νομαρχία Δυτικής Αττικής και στους πρόποδες της Πάρνηθας.Υπάρχουν αρκετά έθιμα.
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
Θρησκευτικός Τουρισμός
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Γενικό Λύκειο Αυλίδας Σχολικό Έτος «Αναζητώντας την παλιά Χαλκίδα»
24. Ο Νόμος στο κέντρο της ζωής των Ιουδαίων
Ομαδα : Δ ΜΠΟΥΚΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΛΟΥΔΗ ΜΑΡΙΑ ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Οι Εβραίοι της Θεσσαλονίκης
Ο Ιουδαϊσμός Σελ
Οικιακή Οικονομία ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
ιουδαϊσμοσ ΘΕ 2: ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΥΡΩΠΗ
Μνημεία & Αξιοθέατα της Θεσσαλονίκης
Η ΘΡΗΣΚ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ Η ραββινική παράδοση θέλει την εκπαίδευση του παιδιού σύμφωνη με εκείνη των γονιών του. Συμβουλεύουν όμως τους παιδαγωγούς.
Φανατισμός και ανεξιθρησκία
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Παρασκευή-Ανδριάννα Μαρούτσου Α΄ Θρησκευτικά ΘΕ5: Η ιστορία του Αβραάμ: η μεγάλη κλίση,
ΧΡΥΣΟΥ, ΑΡΓΥΡΟΥ, ΧΑΛΚΟΥ ΤΗΞΕΙΣ
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΔΕΝΤΣΙΚΙΩΤΗΣ.
Κειμενικές εργασίες με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα
Καλωσορίσατε στην όμορφη Βέροια
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ Καθηγητής : Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια : Κωνσταντίνα Πολίτη
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΠΟΥ ΧΑΘΗΚΑΝ
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ
6o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Ονομα;γιωργος ζαχαρακις
54 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
Το θέατρο της Δωδώνης Έλενα Τασίου Ε ’ ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.
Εικονεσ ΑΠΟ ΤΗ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΙΣΡΑΗΛΙΤΩΝ
Μουσεία και Θέατρα της Λεμεσού Ηλιάνα Αχιλλέως. Μουσεία Αρχαιολογικό επαρχιακό μουσείο: Το Επαρχιακό Αρχαιολογικό Μουσείο Λεμεσού ιδρύθηκε στα 1948 και.
ΛΕΥΚΟΣ ΠΥΡΓΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ ΑΡΕΤΟΣ. ΕΙΚΟΝΕΣ ΛΕΥΚΟΥ ΠΥΡΓΟΥ.
ΧΑΝΙΑ. Η Σπλάντζια είναι παλιά τουρκική συνοικία, που σήμερα ονομάζεται «πλατεία 1821» και όπου θα δείτε την επιβλητική εκκλησία του Αγίου Νικολάου. Η.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
ΕΘΙΜΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ- ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ-ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ Θεοδώρα Ευθυμίου Δ’1 20/12/2015.
Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ. Χρόνος Ανέγερσης Ο Ιερός Ναός της Αγίας Αικατερίνης κτίστηκε στα μέσα του 11ου αιώνα.
Κομοτηνή Η Κομοτηνή πρωτεύουσα της ελληνικής Θράκης, βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα της Ελλάδας, στο νομό Ροδόπης.
Ελληνορωμαϊκά μνημεία στην Ελλάδα Μαλβίνα Αντωνίου Ε΄1.
ΧΑΜΖΑ ΜΠΕΗ ΤΖΑΜΙ ΓΟΥΝΑΡΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ. ΕΙΚΟΝΕΣ ΧΑΜΖΑ ΜΠΕΗ ΤΖΑΜΙ.
ΚΟΥΡΙΟ, ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ, ΚΟΛΟΣΣΙ Λάρα Πάτσι, Ηλιάνα Αχιλλέως.
1Ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΩΝ ΤΡΙΚΑΛΩΝ. ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΩΝ ΤΡΙΚΑΛΩΝ.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΜΟΥ ΚΑΤΡΙΝΗ ΕΙΡΗΝΗ 15/101
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΒΡΑΪΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ
ΜΠΕΖΕΣΤΕΝΙ.
Βίκυ Ντορλή ΘΕ1 ΔΡ3 Συναγωγές στην Ελλάδα.
Ξεναγηση στην αρχαια ελλαδα
Θρησκείες Άννα Αργυροπούλου 1ο Π.Δ.Σ. Θεσ/νίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ.
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΣΥΝΑΓΩΓΕΣ.
Άριστη-Αντωνία Αντωνοπούλου Α1
ΤΟ ΑΒΑΕΙΟ ΤΟΥ ΠΕΛΛΑΠΑΙΣ
ΚΑΘΟΛΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Η Ρωμαϊκή αγορά έρχεται.
Η ρωμαϊκή αγορά της Αθήνας
1ο Π.Δ.Σ.Π.Τ.Δ.Ε-Α.Π.Θ. ΜΠΑΣΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΤ΄2
ΡΩΜΑΙΟΚΑΘΟΛΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Οι Βίλες της Θεσσαλονίκης
Project 4 Εξερευνώντας γειτονιές της πόλης Η Εβραϊκή συνοικία
Η ΖΩΗ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ
ΟΙΚΙΑ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΧΑΛΕΠΑ ΧΑΝΙΩΝ)
 Η Λιβαδειά είναι πόλη της Στερεάς Ελλάδας.(Πρωτεύουσα του Ν. Βοιωτίας). Η Λειβαδιά βρίσκεται στην βορεινή πλευρά του Ελικώνα, απ’ όπου πηγάζει το ποτάμι.
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΕΓΑΣ ΣΥΝΑΓΩΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΑΓΩΓΗ Η συναγωγή είναι ο τόπος λατρείας της Ιουδαϊκής θρησκείας. Ο όρος συναγωγή προέρχεται από το ρήμα συνάγω και σημαίνει "τόπος συγκέντρωσης". Ο αντίστοιχος εβραϊκός όρος μπέιτ κνεσέτ σημαίνει "οίκος συνέλευσης".

Μια τυπική συναγωγή αποτελείται από ένα μεγάλο χώρο προσευχής και μικρότερα δωμάτια μελέτης. Συνήθως περιλαμβάνει και χώρο κοινωνικών συναθροίσεων, καθώς και γραφεία. Στο κέντρο της κεντρικής αίθουσας υπήρχε μια εξέδρα, ένα βήμα. Εκεί ανέβαινε αυτός που διάβαζε το Νόμο. Πίσω από το βήμα υπήρχαν καθίσματα για τους αναγνώστες και τους διδασκάλους του Νόμου, τους ραββίνους. Γύρω από το βήμα βρίσκονταν οι θέσεις για τους πιστούς. Επικεφαλής της συναγωγής ήταν ο αρχισυνάγωγος που εκλεγόταν από την κοινότητα.

Στις Ορθόδοξες συναγωγές επιτρέπεται στον κύριο χώρο να εισέρχονται μόνο άντρες. Γυναίκες εισέρχονται μόνο για την τελετή του γάμου, τον υπόλοιπο καιρό συμπροσεύχονται από γειτονικά δωμάτια. Στις προοδευτικές ή μεταρρυθμισμένες ιουδαϊκές κοινότητες επιτρέπεται η είσοδος και στις γυναίκες. Στον ανατολικό τοίχο της Συναγωγής μέσα σε μια κρύπτη, φυλάγονταν τα ιερά κείμενα. Επιπλέον, στις Συναγωγές οι τοπικοί άρχοντες διαχειρίζονταν τις υποθέσεις της κοινότητας και τα παιδιά μάθαιναν γράμματα. Στις Συναγωγές της διασποράς μάλιστα οι Ιουδαίοι δέχονταν να έρχονται και όσοι ειδωλολάτρες ήθελαν να γνωρίσουν την ιουδαϊκή θρησκεία. Αυτούς τους ονόμαζαν προσήλυτους.

ΣΥΝΑΓΩΓΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΥΝΑΓΩΓΕΣ ΑΘΗΝΑΣ Σήμερα στην Αθήνα λειτουργούν δύο συναγωγές, η μία απέναντι στην άλλη, στην οδό Μελιδώνη, στο Θησείο. Η παλιότερη από τις δύο είναι η Ρωμανιώτικη που χτίστηκε το 1904, από τους Ρωμανιώτες Εβραίους από τα Ιωάννινα, στο νούμερο 8 της οδού. Σήμερα στεγάζεται πίσω από την Εβραϊκή Κοινότητα της Αθήνας.

ΣΥΝΑΓΩΓΗ ΒΕΡΟΙΑΣ Στην καρδιά της Εβραϊκής συνοικίας της Βέροιας, της Μπαρμπούτας, βρίσκεται το πέτρινο κτίριο της Συναγωγής, με περίτεχνο εσωτερικό διάκοσμο.

ΣΥΝΑΓΩΓΗ ΒΟΛΟΥ Η κατασκευή της πρώτης Συναγωγής στο Βόλο άρχισε το 1865, με οικονομική συνδρομή των Ρότσιλντ, Αλλατίνι και Χιρς, στο κέντρο της εβραϊκής συνοικίας, αντικαθιστώντας μια παλαιότερη πρόχειρη ξύλινη κατασκευή.

ΣΥΝΑΓΩΓΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Σήμερα, 60 και πλέον χρόνια μετά το Ολοκαύτωμα, η Εβραϊκή Κοινότητα της Θεσσαλονίκης διατηρεί δυο συναγωγές. Η Συναγωγή Μοναστηριωτών ιδρύθηκε με δωρεά της Ίντας Αροέστη και αφιερώθηκε στη μνήμη του συζύγου της Ισαάκ.

ΣΥΝΑΓΩΓΗ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ Από ευτυχή συγκυρία διασώθηκε η παλιά Συναγωγή Καάλ Καντός Γιασάν, ή αλλιώς Μέσα Συναγώϊ, που βρίσκεται μέσα στο Κάστρο της πόλης, στην οδό Ιουστινιανού.

ΣΥΝΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΚΩ Το 1747 ο Ελιέζερ Ταρσία έκτισε, με δικά του έξοδα, μία μικρή αλλά εντυπωσιακή Συναγωγή, που συντηρήθηκε και μετά το θάνατό του από τα εισοδήματα που κληροδότησε από ένα γειτονικό σπίτι και δύο καταστήματα.

ΣΥΝΑΓΩΓΗ ΛΑΡΙΣΑΣ Η Συναγωγή Ετς Χαγιίμ (Δέντρο της Ζωής) κτίστηκε το 1860 και είναι σε άριστη κατάσταση μετά από τρεις παρεμβάσεις επισκευών και συντήρησης.

ΣΥΝΑΓΩΓΗ ΡΟΔΟΥ Η Kahal Kadosh Shalom (Ιερή Συναγωγή της Ειρήνης) είναι η πιο παλιά Συναγωγή στην Ελλάδα και η μοναδική σε λειτουργία, που απέμεινε στο νησί της Ρόδου, από τις 6 Συναγωγές που υπήρχαν στην Εβραϊκή συνοικία.

ΣΥΝΑΓΩΓΗ ΧΑΝΙΩΝ Η εβραϊκή συναγωγή Ετς Χαγιίμ (Etz Hayiim), που σημαίνει «Δέντρο ζωής», έχει μακραίωνη ιστορία κι αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας της πόλης των Χανίων. Σύμφωνα με στοιχεία της Συναγωγής, στα Χανιά υπήρχαν δύο Συναγωγές από την περίοδο του Μεσαίωνα, οι Beth Shalom και Kahal Kadosh Etz Hayyim, που μοιράζονταν μια κοινή αυλή.

THE END