ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ / ΜΥΤΙΛΗΝΗ Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε.Π.ΠΑΙ.Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ E-mail: gzee11@otenet.gr akalamatas@sch.gr
Μ Ο Ν Τ Ε Λ Α Γ Ι Α Τ Η Ν Π Ρ Ο Ε Τ Ο Ι Μ Α Σ Ι Α Μ Α ΘΗ Μ Α Τ Ο Σ Μ Ο Ν Τ Ε Λ Α Γ Ι Α Τ Η Ν Π Ρ Ο Ε Τ Ο Ι Μ Α Σ Ι Α Μ Α ΘΗ Μ Α Τ Ο Σ Βασισμένα στο: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΡ. ΧΑΤΖΗΔΗΜΟΣ, (1999), Προετοιμασία και σχέδιο μαθήματος. Συμβολή στον προγραμματισμό της διδασκαλίας, Θεσσαλονίκη: Κυριακίδη, σσ. 23-51.
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ των H. Chiout / W. Steffens Παίρνει υπόψιν… Τη δομή της τάξης. Την οργάνωση της διδασκαλίας. Την αξία των μορφωτικών αγαθών. ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ των H. Chiout / W. Steffens
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ του W. Klafki
Παραδειγματισμός της ύλης Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ Παραδειγματισμός της ύλης Η σημασία της ύλης για το παρόν Η σημασία της ύλης για το μέλλον Η δημιουργία κινήτρων στο μάθημα Διδακτική ανάλυση ΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΥΛΗΣ Μεθοδική προετοιμασία Διαίρεση του μαθήματος σε βαθμίδες Εκλογή του τρόπου της διδασκαλίας Χρησιμοποίηση των βοηθητικών μέσων διδασκαλίας Εξασφάλιση των προϋποθέσεων μάθησης
Αν ο δάσκαλος από την ύλη που θα διδάξει, οι μαθητές του μπορούν να αποκομίσουν κάτι το θετικό, αφού βέβαια αυτή γίνει κατανοητή, κι αν θα μπορέσουν να καρποφορήσουν στο μέλλον οι κόποι και οι προσπάθειές τους. Τί είναι ο παραδειγματισμός της ύλης;
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ του W. Kramp
Παιδαγωγική περίσκεψη Σκοποί του μαθήματος. Δυνατότητες και όρια του δασκάλου. Παιδαγωγική κατάσταση της τάξης. Διδακτική ανάλυση Το αντικείμενο της διδασκαλίας έχει σημασία για το μέλλον; Το αντικείμενο της διδασκαλίας έχει σημασία για το παρόν; Έχει δομή και νόημα το αντικείμενο της διδασκαλίας; Το αντικείμενο διδασκαλίας είναι προσιτό στους μαθητές; Μεθοδική προετοιμασία Η ίδια με αυτή του W. Klafki. Το σχέδιο μαθήματος δεν πρέπει να είναι κάτι σταθερό, ένας κανόνας που πρέπει να τον τηρεί πιστά ο δάσκαλος και οι μαθητές.
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ του G. Scholz
Στους ειδικούς αντικειμενικούς σκοπούς. Κ Α Ι Κ Α Τ Α Λ Η Γ Ε Ι … Π Α Ι Ρ Ν Ε Ι Υ Π Ο Ψ Ι Ν Τ Ο Υ … Τους σκοπούς των ΑΠΣ. Τις ανθρωπογενείς προϋποθέσεις της διδασκαλίας. Τις κοινωνικοπολιτιστικές προϋποθέσεις της διδασκαλίας. Τις προϋποθέσεις του μαθήματος που διδάσκεται. Στους ειδικούς αντικειμενικούς σκοπούς.
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ του G. Schroter Δέχεται πως το σχολείο είναι ένα χώρος οργανωμένης μάθησης που στοχεύει: Στον προγραμματισμό της διδασκαλίας. Στη διεξαγωγή της διδασκαλίας. Στον έλεγχο της διδασκαλίας. ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ του G. Schroter
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ του W. Schilz
Η ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ Τη διατύπωση των ειδικών αντικειμενικών σκοπών της διδασκαλίας. Την περιγραφή της αναμενόμενης επιτυχίας της διδασκαλίας. Τις προϋποθέσεις της διδασκαλίας. Τις μεθόδους και τα μέσα διδασκαλίας.
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ των H. Walter / J. Edelmann
1ο μέρος Προκαταρτικός προγραμματισμός· διατύπωση γενικών αντικειμενικών σκοπών. 2ο μέρος Προσδιορισμός των ειδικών αντικειμενικών σκοπών που απορρέουν από την ανάλυση των γενικών σκοπών και από την επιλογή των μέσων διδασκαλίας. Εδώ, καθορίζεται και ο τρόπος διεξαγωγής της διδασκαλίας. 3ο μέρος Έλεγχος των ειδικών αντικειμενικών σκοπών της διδασκαλίας.
Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας…