ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ( )

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
10 Συμβουλές για να Μειώσουμε τα Απορρίμματα του Σχολείου μας
Advertisements

8 κανόνες της έξυπνης κατανάλω-σης Κλείσε τον κύκλο
ΜΕΙΩΝΩ– ΕΠΑΝΑΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΩ
Ας διοργανώσουμε ένα πάρτι...
Απορρίμματα Μαρία Σαρίδου Δ’4.
Βιολογικές καλλιέργειες
Φύση :Mια φίλη ζητά βοήθεια
Διαχείριση απορριμμάτων
Διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα :
ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ •Είναι εξαιρετικά ασφαλή •Είναι εξαιρετικά ασφαλή, καθώς ελέγχονται στο σύνολό τους πριν φτάσουν στον καταναλωτή •Δεν.
Η ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΔΕ ΘΕΛΟΥΝ ΚΟΠΟ ΘΕΛΟΥΝ ΤΡΟΠΟ…
Βιώσιμη Πόλη Μαυρογιαννίδη Θεολογία Πατέρα Μυρτώ
Ανακύκλωση Ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την οποία επαναχρησιμοποιείται οτιδήποτε αποτελεί έμμεσα ή άμεσα αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας.
ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Γυμνάσιο Αντιρρίου.
Μορφεσ και δυνατοτητεσ κομποστοποιησησ στο νησι τησ κω
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ, ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Ολοκληρωμένη Διαχείριση Στερεών Αποβλήτων 20 Φεβρουαρίου 2014 μέσω δράσεων πρόληψης, μείωσης, χωριστής.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΟΙΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΑΝΤΟΓΝΩΣΤΕΣ; 50: ΠΑΝΤΟΓΝΩΣΤΕΣ 500, ,000.
Οικιακή Κομποστοποίηση
ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Τι είναι η ανακύκλωση;
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Ανακυκλώστε και σώστε το περιβάλλον!!!
ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ - ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
Σκοπός της εργασίας Κατά πόσο οι καταναλωτές της Θεσσαλονίκης γνωρίζουν τα βιολογικά προϊόντα Αν αγοράζουν βιολογικά προϊόντα, και ποια είναι αυτά. Η.
Ποιότητα Τροφής και Είδη Καλλιεργειών
«Δρω εθελοντικά για ένα Αειφόρο Περιβάλλον, για ένα καλύτερο αύριο»
Τίποτα δεν πάει χαμένο Σχολείο: 4ο ΓΕΛ Πετρούπολης Σχ.Έτος:
Κωνσταντίνος Τρυπαρόλης
‘ Go green ’ ( ομάδα γυαλίου ) Δήμητρα Πολίτη Ιωάννα Σπέντζου Σοφία Παναγιωτοπούλου Γιώργος Σταυρόπουλος Αγάπη Σαββίδου.
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΠΛΑΣΤΙΚΟΥ 1Ο ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΙΟΥ ΜΑΘΗΤΕΣ:
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ Ονομάζουμε την επαναφορά των χρήσιμων υλικών στο φυσικό και οικονομικό κύκλο. Περιλαμβάνει όλα τα μέτρα που έχουν σκοπό την ανάκτηση.
Ρύπανση του νερού.
Περιβαλλοντική Ομάδα 4ου Γυμνασίου Σταυρούπολης
Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT 6) ΥΠΟΘΕΜΑ: Σκουπίδια και παραδοσιακές κοινωνίες (ιστορική.
ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΑΖΩΤΟΥ Το άζωτο (Ν) είναι ένα σημαντικό χημικό στοιχείο για τη ζωή, καθώς είναι συστατικό πολλών βιομορίων όπως: Των νουκλεïκών οξέων και των.
ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΑΧΡΗΣΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ορθολογική διαχείριση απορριμμάτων
Η Καταναλωτική μας συμπεριφορά
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
Γιάννης Αυγουστάκης Β1  Συχνό φαινόμενο των πόλεων, αλλά όχι μόνο. Η ρύπανση χωρίζεται σε φυσική και τεχνητή. Η φυσική προέρχεται από διάφορα φυσικά.
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: ΚΑΛΕΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ ΖΕΡΒΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΟΥΡΛΩΤΗΣ.
ΕΛΕΝΗ ΒΑΜΙΑΝΑΚΗ Α1.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ-ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Τι είναι ανακύκλωση; Οφέλη Ανακυκλώσιμα προϊόντα
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Τα χαρτιά, τα γυαλιά, τα μέταλλα δεν είναι σκουπίδια
«Ρύπανση και Ποιότητα Υπόγειων Νερών»
Ανακύκλωση Απορριμμάτων ‘Τα άχρηστα-Χρήσιμα’
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
 Ανακύκλωση απορριμμάτων είναι η διαδικασία με την οποία επαναχρησιμοποιείται εν μέρει ή ολικά οτιδήποτε αποτελεί έμμεσα ή άμεσα αποτέλεσμα της ανθρώπινης.
1. Τι είναι τα οικολογικά σχολεία; i. Είναι τα σχολεία που έχουν ωραίο κήπο! ii. Είναι τα καθαρά σχολεία της Κύπρου! iii. Είναι τα σχολεία που συμμετέχουν.
ΦΥΤΟΦΑΡΜΑΚΑ Μια εργασία των : Βασιλείου ΔημήτρηΔημητρούλη ΖήνωναΤσάνη ΒασίληΜιχαήλ Παναγιώτη.
Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΘΟΔΩΡΗΣ ΤΖΙΤΖΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΟΥΚΑΣ ΚΥΡΙΑΚΗ ΦΙΛΙΑ.
Μαρία Μάρκου ΔΊ Το περιβάλλον, [ αέρας, νερό, έδαφος ] είναι ο χώρος που ζούμε.Πολλές δραστηριότητες μας το ρυπαίνουν. Σημαντική ρύπανση του περιβάλλοντος.
ΉΧΩΜΑΤΕΡΕΣΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΔΟΥΛΑΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ.
ΑΕΙΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΠΑΣΙΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΩΝΗΣ ΖΑΧΑΡΙΑΔΗΣ
Λάθη που κάνουμε στην ανακύκλωση
«ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΚΑΝΔΡΟΥ ΜΑΡΙΟΣ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΑΝΤΡΕΑΣ ΠΕΤΡΟΥ ΣΤ΄1
Ρύπανση του εδάφους.
Πρόγραμμα Κομποστοποίησης ΕΕΕΕΚ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ
Ο ρόλος του νερού στη γεωργία
«Μονάδες μηχανικής & βιολογικής επεξεργασίας.»
Τμήμα:Γ’4 Μάθημα: Βιωματικές: Δράσεις Θέμα: ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ
Από την θεωρία στην πράξη
Τζένη Ρούτσι. Τζένη Ντίνε. Θεοδώρα Βλαχάκη..
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ / ΤΕΔΚΝΑ / ΠΟΕ ΟΤΑ
Π.Γ.Ε.Σ.Σ. ΜΑΘΗΜΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
Περιβαλλοντικά Προβλήματα
Ανακύκλωση Όλα είναι χρήσιμα
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ & ΓΙΩΡΓΟΣ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ(2016-2017) 4Ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου

Λίγα λόγια για τις περιβαλλοντικές δράσεις στο σχολείο μας Φέτος για 3η συνεχή χρονιά υλοποιούμε προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο σχολείο μας. Συμμετείχαν 48 μαθητές και από τις τρεις τάξεις του Γυμνασίου μας. Δημιουργήθηκαν δυο περιβαλλοντικές ομάδες: -Ανακύκλωσης Βιολογικών καλλιεργειών στον κήπο του σχολείου μας.

Οργάνωση προγραμμάτων Χωρισμός των μαθητών σε υποομάδες. Κάθε υποομάδα ανέλαβε κάποια δράση σχετική με το θέμα του προγράμματος. Οι μαθητές της Α΄και Β΄ τάξης ανέλαβαν κυρίως πρακτικές εργασίες. Οι μαθητές της Γ΄ τάξης ως περισσότερο έμπειροι (συμμετείχαν για 3η συνεχή χρονιά στο πρόγραμμα) συντόνιζαν τους μικρότερους μαθητές και ανέλαβαν να συγκεντρώσουν θεωρητικές πληροφορίες τις οποίες τυπώσαμε σε μικρά τεύχη.

Δράσεις των περιβαλλοντικών υποομάδων Δράσεις των περιβαλλοντικών υποομάδων Ανακύκλωση χαρτιού, πλαστικών, μπαταριών, αλουμινίου. Καθαριότητα στους εξωτερικούς χώρους του σχολείου. Βιολογικές καλλιέργειες. Κομποστοποίηση Δημιουργία τευχιδίων με θεωρητικές πληροφορίες για ανακύκλωση, βιολογικές καλλιέργειες, κομποστοποίηση. Επισκέψεις σε ΚΠΕ (Ελευσίνας, Κόνιτσας).

Δράσεις ευρύτερου περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος Στο πλαίσιο της κοινωνικής ευαισθητοποίησης στα προγράμματά μας συμπεριλάβαμε και δράσεις ευρύτερου περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος στις οποίες συμμετείχαν μαθητές και από τα δυο περιβαλλοντικά προγράμματα. Ομάδα θεατρικού αυτοσχεδιασμού με θέμα το μεταναστευτικό. Ομάδα παραδοσιακών χορών που συνδέουν τις γεωργικές ασχολίες με την λαϊκή μας παράδοση.

Καθαριότητα σχολείου

Μάζεμα ελιάς

Κλάδεμα

Ανακύκλωση Επαναχρησιμοποίηση ή επανεπεξεργασία οργανικών υλικών. Τα απόβλητα μετατρέπονται εκ νέου σε προϊόντα, υλικά ή ουσίες που προορίζονται να εξυπηρετήσουν τον αρχικό σκοπό του προϊόντος ή άλλους σκοπούς. Η ανακύκλωση μεταβάλλει τα βλαβερά για το περιβάλλον υλικά σε λιγότερο ή καθόλου βλαβερά, επανεντάσσοντάς τα στο φυσικό περιβάλλον.

ΧΑΡΤΙΑ & ΧΑΡΤΙΝΕΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ

ΓΥΑΛΙΑ & ΓΥΑΛΙΝΕΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ

ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ & ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΕΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ

ΠΛΑΣΤΙΚΟ & ΠΛΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ

ΕΙΔΙΚΑ ΑΠΟΡΡΙΜΑΤΑ

Στάδια ανακύκλωσης Διαλογή και διαχωρισμό των προϊόντων σε κατηγορίες: (γυαλί, πλαστικό, χαρτί, απόβλητα). Αποκομιδή σε κατάλληλα εργοστάσια ανακατασκευής προϊόντος. Διάθεση στην αγορά και χρησιμοποίησής τους εκ νέου από τους καταναλωτές.

Όφελος για τον άνθρωπο -Νέες θέσεις εργασίας (διαλογή, επεξεργασία, αποσυναρμολόγηση). Προστασία δημόσιας υγείας από τοξικά απόβλητα (μόλυβδος, κάδμιο, υδράργυρος, μεθάνιο κ.α.) Οικονομία: εξαγωγική αξία ανακυκλώσιμων υλικών

Έρευνα Α’ Συνολικός κύκλος εργασιών ανακύκλωσης βασικών ανακυκλώσιμων υλικών στην Ε.Ε. το 2004 & 2006-2009 σε δις € και τρέχουσες τιμές.

Τι είναι οι βιολογικές καλλιέργειες; -Διαδικασία παραγωγής αγροτικών προϊόντων τα οποία δεν περιέχουν χημικά υπολείμματα με την χρησιμοποίηση επιστημονικών και εμπειρικών δεδομένων που έχουν ως -Πρωταρχικός στόχος η διατήρηση και η βελτίωση των φυσικών πόρων (έδαφος, νερό).

Φωτογραφίες από την βιολογική καλλιέργεια λαχανικών στον κήπο του σχολείου

3. Πρακτικές που χρησιμοποιούνται στις βιολογικές καλλιέργειες Αμειψισπορά: εναλλαγή καλλιεργειών στο ίδιο χωράφι Λίπανση με φυσικής προέλευσης ουσίες. Χλωρή λίπανση: ποικιλίες φυτών που καλλιεργούνται με σκοπό να παραμείνουν στο χώμα προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για λίπασμα (κόκκινο τριφύλλι, βίκος, κουκιά, σίκαλη). Συγκαλλιέργεια δύο ή περισσότερων ειδών π.χ. Αγγούρι με αρακά, ραπανάκι, φασόλια ή καρότα με κρεμμύδι, παντζάρι, μαρούλι, τομάτα, πράσο.

Εδαφοκάλυψη: κάλυψη του εδάφους με ειδικά πανιά που επιτρέπουν στο έδαφος να αναπνέει, αλλά ταυτόχρονα εμποδίζουν την ανάπτυξη ζιζανίων και οργανισμών που βλάπτουν την ανάπτυξη των φυτών και γίνεται ορθολογική χρήση του νερού. Ηλιοαπολύμανση: μια μέθοδος για την δημιουργία κατάλληλου εδαφικού υποστρώματος, απολύμανσης και απαλλαγής του εδάφους από διάφορους παθογόνους μικροοργανισμούς

Σχετικές φωτογραφίες Ηλιοαπολύμανση Χλωρή λίπανση Εδαφοκάλυψη

Πώς δημιουργείται λίπανση από ουσίες φυσικές προέλευσης; Τρεις είναι οι θρεπτικές ουσίες που χρειάζονται τα φυτά για να αναπτυχθούν: Άζωτο Φώσφορος Κάλιο. Στη βιολογική γεωργία αυτά τα στοιχεία παράγονται μέσω της κομποστοποίησης. Είναι μια διαδικασία παραγωγής φυσικού λιπάσματος από την αποσύνθεση οργανικών υλικών (φύλλα, κλαδιά, υπολείμματα κουζίνας). Το κομπόστ ή χούμους είναι φυσικό λίπασμα που παράγεται με την παραπάνω διαδικασία.

Φωτογραφίες από την κομποστοποίηση

Οφέλη της βιολογικής καλλιέργειας για τον άνθρωπο Θρεπτική αξία: περιέχουν μεγαλύτερη ποσότητα θρεπτικών συστατικών (σίδηρο, μαγνήσιο, ασβέστιο) και αντιοξειδωτικών. Υγεία: δεν ανιχνεύονται υπολείμματα φυτοφαρμάκων, εντομοκτόνων και ζιζανιοκτόνων. Κατά την κατανάλωσή τους δεν συσσωρεύονται στο σώμα τοξικές ουσίες. Είναι περισσότερο γευστικά. Επίσης επειδή για την παραγωγή τους χρησιμοποιούνται ανακυκλούμενες πρώτες ύλες γίνεται εξοικονόμηση ενέργειας.

Βιολογικές καλλιέργειες στην Ελλάδα Ελιά: σε ποσοστό 18,4%. Δημητριακά (σιτάρι, κριθάρι, βρώμη, αραβόσιτος) σε ποσοστό 11,4%. Αμπέλι σε ποσοστό 1,6%. Οπωροφόρα σε ποσοστό 0,9%. Ελαιούχοι καρποί (ηλίανθος, σόγια, κράμβη, λινάρι κά) σε ποσοστό 0,9%.

Εξέλιξη βιολογικής γεωργίας στην Ελλάδα 2001-2010 Πίνακας Β’ Εξέλιξη βιολογικής γεωργίας στην Ελλάδα 2001-2010

Συμπεράσματα Η βιολογική καλλιέργεια αποτελεί ένα σημαντικό τρόπο παραγωγής τροφίμων που δεν απειλούν την υγεία των ανθρώπων και την επιβίωση του πλανήτη. Οι έρευνες έδειξαν ότι παρά τον αρχικό ενθουσιασμό τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μείωση του ενδιαφέροντος των βιοκαλλιεργητών. Σύμφωνα με τους ειδικούς η εμπειρία έδειξε ότι θα πρέπει να υπάρξει ένα πιο σαφές νομοθετικό πλαίσιο που να προστατεύει και να βελτιώνει την παραγωγή των βιολογικών προϊόντων.

Έρευνα περιβαλλοντικής ευαισθησίας Στην διάρκεια της χρονιάς έγινε έρευνα μεταξύ μαθητών του σχολείου μας και διερευνήσαμε τις περιβαλλοντικές τους συνήθειες Χρήση ποδηλάτου Ανακύκλωση απορριμμάτων Δεντροφύτευση Συμμετοχή σε περιβαλλοντικές οργανώσεις Ενημέρωση πολιτών σχετικά με την ανακύκλωση

Συμπεράσματα Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν πως δεν έχει γίνει σωστή ενημέρωση στους πολίτες σε ότι αφορά το περιβάλλον και την μόλυνση του Οι περισσότεροι άνθρωποι προτείνουν σαν μέσο μεταφοράς το ποδήλατο σε φίλους και συγγενείς Οι περισσότεροι άνθρωποι ανακυκλώνουν στο σπίτι τους Οι περισσότεροι άνθρωποι κάνουν ποδήλατο τα Σαββατοκύριακα Οι περισσότεροι άνθρωποι κυκλοφορούν καθημερινά με το αυτοκίνητο Οι περισσότεροι άνθρωποι θεωρούν πως η ανακύκλωση παίζει σημαντικό ρόλο στη ζωή τούς Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν πάρει μέρος σε κάποια εθελοντική οργάνωση Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν πάρει μέρος σε δεντροφύτευση Οι περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν ηλεκτρικές συσκευές καθημερινά Οι περισσότεροι άνθρωποι θεωρούν πως η ανακύκλωση είναι σημαντική για το περιβάλλον Οι περισσότεροι άνθρωποι θεωρούν πως όσοι μολύνουν το περιβάλλον πρέπει να τιμωρούνται Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν πως μάλλον κάποιοι Έλληνες έχουν περιβαλλοντική συνείδηση Οι περισσότεροι άνθρωποι θα γίνονταν μέλος μιας περιβαλλοντικής οργάνωσης (green peace)

ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ και ΤΟ ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΜΕ ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ και ΤΟ ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΜΕ