Νόμοι: Ν 2817/2000 Ν 3194/2003 Ν 3699/2008 Ν 3966/2011 Ν 4186/2013 Ν 4229/2014 Ν 4368/2016 Ν 4415/2016 Ν 4465/2017
Προεδρικά Διατάγματα: Π.Δ. 64/2005 Τροποποίηση του Π.Δ. 86/2001 Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου – Άρθρου 27 και άρθρου 36. Π.Δ. 80/2003 Τροποποίηση του Π.Δ. 86/2001 Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου. Επανεξέταση μαθητών που εξετάζονται προφορικά. Πιστοποίηση δυσλεξίας. Π.Δ. 78/2003 Προσόντα Σχολικών Συμβούλων Ειδικότητας κωφών – βαρήκοων και τυφλών. Π.Δ 26/2002 Τροποποίηση του Π.Δ. 86/2001 Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου. Π.Δ. 86/2001 Αξιολόγηση των μαθητών του Ενιαίου Λυκείου. Άρθρο 27 Εξέταση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Άρθρο 36 Λοιπά θέματα – Μαθητές Σ.Μ.Ε.Α. Β΄και Γ΄Λυκείου.
Νόμος – Π.Δ. – Υ.Α. – Εγκύκλιος Το Π.Δ., οι Υ.Α. εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότηση του κοινού νομοθέτη. Πρόκειται για ειδικές διατάξεις που εξειδικεύουν τους νόμους, έχουν αυξημένη τυπική ισχύ και κατισχύουν αυτών ως ειδικές διατάξεις. Η εγκύκλιος δεν είναι νομοθετικό κείμενο, δεν έχει αυξημένη τυπική ισχύ (γι’ αυτό δεν παίρνει και αριθμό ΦΕΚ). Η εγκύκλιος διευκρινίζει και ερμηνεύει την υφιστάμενη νομοθεσία. Οι ειδικές διατάξεις (Π.Δ. και Υ.Α.) μπορούν να καταργηθούν με τη θέση σε ισχύ νέου νόμου που ορίζει διαφορετικά (μεταβατικές διατάξεις). Συντακτικός και κοινός νομοθέτης.
Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193/τ. Α΄/17-09-2013) Άρ. 28 παρ. 15
Το λάθος στην παρούσα τροπολογία είναι το γεγονός πως ενώ σωστά αναγράφεται στο πρώτο εδάφιο για μαθητές ΄΄…με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες…΄΄ παρακάτω επαναλαμβάνεται ΄΄..μαθητές με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες…΄΄ Αυτό καθιστά την αναφερόμενη αναλογική μείωση μαθητών, χωρίς ποιοτικά χαρακτηριστικά, με αποτέλεσμα μαθητές με δυσλεξία ή μαθησιακές δυσκολίες και για τους οποίους δεν ήταν η νομοθετική πρόβλεψη, να κάνουν χρήση αυτής της παραγράφου. Επίσης παράλειψη είναι η ρητή αναφορά στο είδος της αναπηρίας μια και μια αναπηρία π.χ. από σακχαρώδη διαβήτη δεν απαιτεί μείωση στον αριθμό των μαθητών. Μια σωστή απόπειρα γραφής αυτής της τροπολογίας θα ήταν: Στα τμήματα που φοιτούν μαθητές με διαγνωσμένη από αρμόδιο δημόσιο φορέα (ΚΕΔΥ, Υγειονομική Επιτροπή ή Δημόσιο Νοσοκομείο) αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και στα οποία έχει συμπληρωθεί ο μέγιστος αριθμός μαθητών, ο αριθμός αυτός μειώνεται σε αναλογία για κάθε μαθητή με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που δεν υποστηρίζονται από παράλληλη στήριξη κατά τρεις μαθητές λιγότερους και οι μαθητές κατανέμονται εξίσου στα τμήματα της ίδια τάξης κατόπιν απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας και έγκρισης του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου. Σε κάθε περίπτωση, η κατά τα ανωτέρω μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα θα φθάνει έως του αριθμού των 21 μαθητών, όταν πρόκειται για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και έως του αριθμού των 23 μαθητών, όταν πρόκειται για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το μέτρο της μείωσης εφαρμόζεται μόνο στις περιπτώσεις μαθητών με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές, πολλαπλές αναπηρίες, νοητική αναπηρία, εγκεφαλική παράλυση, σύνδρομα και σπάνιες ασθένειες. Τα ανωτέρω ισχύουν αναλογικά και για την Τεχνική-Επαγγελματική Εκπαίδευση.
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΔΑΥ (ΦΕΚ 1503/8-11-2001 τ. Β΄) Άρθρο 6, παρ. 3 και άρθρο 9, παρ. 4….. περί ενημέρωσης του σχολείου του μαθητή. Συμφωνείτε με την παρακάτω διατύπωση; Οι γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ κοινοποιούνται υποχρεωτικά με εμπιστευτική αλληλογραφία στο σχολείο του μαθητή στο οποίο αφορούν ενώ οι οριστικές γνωματεύσεις των δευτεροβάθμιων ΕΔΕΑ, κοινοποιούνται επίσης με εμπιστευτική αλληλογραφία στο αρμόδιο ΚΕΔΔΥ και από κει με τον ίδιο τρόπο στο σχολείο του μαθητή.