Διδάσκουσα: Διδασκάλου Ε.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΓΚΑΙΡΗΣ ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΩΙΜΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ
Advertisements

Διαγνωστικοί αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς μαθητών με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες είναι τα: ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης.
Σχολική Ετοιμότητα Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
Μεθοδολογικά εργαλεία για το μάθημα της Πληροφορικής
Έρευνα για το Βιβλίο Δημοτικό Σχολείο Αλάμπρας Σχολική χρονιά
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΚΕΝΤΡΟ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Η χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών Α΄ Λυκείου
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
Ο ρόλος του ψυχολόγου στο ΚΕ.Δ.Δ.Υ.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Η Τράπεζα Θεμάτων στο Νέο Λύκειο Δρ. Δημήτριος Σισιαρίδης Διευθυντής στο 1 ο ΕΠΑ. Λ Ελευθερούπολης.
ΤΙΤΛΟΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ & ΣΕΝΑΡΙΟΥ Ονοματεπώνυμο συγγραφέα, Ειδικότητα ΠΕχχ.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής- Υπερκινητικότητας(ΔΕΠ-Υ)
Ποιότητα ζωής σε ασθενείς με σακχαρώδη διαβήτη.
Διερεύνηση της χρήσης των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας από εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής Αν. Χατζηπαρασίδης, Π. Αντωνίου,Β. Γούργουλης, Ευαγ.
Ημερίδα διευθυντών ΠΕ Σερρών Σέρρες 5/12/2013
Αξιολόγηση του έργου των Εκπαιδευτικών (Π.Δ. 152/2013)
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ & ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΤΟΥ 4 ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΗΒΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ Υπ.Καθηγητής : Καραμουσαλίδης Γ.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
Εκπαίδευση σταδιοδρομίας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ως ομάδα: εξετάσαμε την ιστορική εξέλιξη του σχολείου αναζητήσαμε πληροφορίες για την ίδρυση και τη λειτουργία του.
Εργαλείο ανίχνευσης και διερεύνησης των αναγνωστικών δυσκολιών στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ & Β΄ Δημοτικού Γεσθημανή Κούφτα 12/4/2017.
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Το φυλλόγραμμα (stem and leaf plot) Αποτελεί ένα συνδυασμό πίνακα και ιστογράμματος. Κάθε παρατήρηση χωρίζεται Σε δύο μέρη: 1.
DEUTSCHE SCHULE ATHEN ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ Λ Υ Κ Ε Ι Ο Αλλαγές στο Λύκειο Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Πεδία Προσανατολισμού.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΕΠ / Υ - Ι V ( για γονείς και εκπαιδευτικούς ) Μάθημα : ΔΕΠ / Υ – Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις Διδάσκουσα : Ε. Διδασκάλου.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ-ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Ελληνική Κλίμακα Αξιολόγησης της ΔΕΠ/Υ
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
Μέθοδοι εμπειρικής Παιδαγωγικής
Διαχείριση Σχολικής Τάξης
Ερωτηματολόγιο Δυνατοτήτων και Δυσκολιών- SDQ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Παιχνίδι και Παιδική Ηλικία
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Μεθοδολογικά εργαλεία για το μάθημα της Πληροφορικής
Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών από Εκπαιδευτικούς στο Σχολείο
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΕΜΠΛΟΚΗ ΜΑΘΗΤΩΝ: ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ     ΦΟΙΤΗΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΝΑΣΙΚΑΣ     ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Θ. ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ ΕΙΔΙΚΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ
10ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Σύγχρονης Διαδικτυακής Κοινωνίας
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδάσκουσα: Διδασκάλου Ε. Διάσπαση Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητα: Εκπαιδευτικές Παρεμβάσεις. Θέμα:Ελληνική κλίμακα αξιολόγησης ΔΕΠ-Υ. Ερωτηματολόγιο για εκπαιδευτικούς. Διδάσκουσα: Διδασκάλου Ε. Φοιτήτριες:Άγγου Μαγδαληνή, Κοντού Βασιλική – Αικατερίνη. Α. Μ . : 1012008,1012011 Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής

Γενικά στοιχεία ΔΕΠ-Υ : Χρόνια αναπτυξιακή διαταραχή. Αναπτυξιακά ακατάλληλοι βαθμοί: 1)Ελλειμματικής προσοχής. 2)Παρορμητικότητας. 3)Υπερκινητικότητας. Μεγάλη διακύμανση μεταξύ των δύο φύλων(ως προς την εκδήλωση και τα χαρακτηριστικά).

Αναγκαιότητα πρώιμης αναγνώρισης ΔΕΠ-Υ. Είναι αναγκαία η έγκαιρη αναγνώριση της διαταραχής για να μην αποτελέσει εμπόδιο στην ανάπτυξη του παιδιού σε πλαίσια όπως : 1) Οικογένεια 2) Εκπαίδευση 3) Ομάδες συνομηλίκων 4) Κοινωνία

Πώς θα γίνει όμως η πρώιμη αναγνώριση; Υπάρχουν διάφοροι τρόποι όπως : 1) παρατήρηση παιδιού 2) Συνέντευξη με παιδί και γονείς 3) Ιστορικό παιδιού 4) Ερωτηματολόγια Στη συγκεκριμένη εργασία χρησιμοποιήσαμε την Ελληνική Κλίμακα Αξιολόγησης της ΔΕΠ-Υ , ερωτηματολόγιο για εκπαιδευτικούς .

Ελληνική Κλίμακα Αξιολόγησης ΔΕΠ-Υ(Ερωτηματολόγιο για Εκπαιδευτικούς) Περιέχει 2 ερωτηματολόγια. Ένα για γονείς και ένα για εκπαιδευτικούς. Οι ερωτήσεις στηρίζονται στα διαγνωστικά κριτήρια της ΔΕΠ-Υ, όπως αυτά έχουν διατυπωθεί από το DSM-IV. Περιέχονται 18 ερωτήσεις τεσσάρων διαβαθμίσεων (τύπου Likert).

Ελληνική Κλίμακα Αξιολόγησης ΔΕΠ-Υ(Ερωτηματολόγιο για Εκπαιδευτικούς) Ελληνική Κλίμακα Αξιολόγησης ΔΕΠ-Υ(Ερωτηματολόγιο για Εκπαιδευτικούς).Υπολογισμός 1 Υπάρχουν 2 υποκλίμακες στην κλίμακα αξιολόγησης: 1η) Υποκλίμακα ελλειμματικής προσοχής(9 ερωτήσεις) 2η) Υποκλίμακα υπερκινητικότητας/παρορμητικότητας(9 ερωτήσεις) Βαθμολογίες υποκλιμάκων: Αρχική βαθμολογία ελλειμματικής προσοχής(άθροισμα ερωτήσεων με μονή αρίθμηση) Αρχική βαθμολογία υπερκινητικότητας/παρορμητικότητας(αθροισμα ερωτήσεων με ζυγή αρίθμηση). Συνολική βαθμολογία: άθροισμα των δύο αρχικών βαθμολογιών.

Ελληνική Κλίμακα Αξιολόγησης ΔΕΠ-Υ(Ερωτηματολόγιο για Εκπαιδευτικούς) Ελληνική Κλίμακα Αξιολόγησης ΔΕΠ-Υ(Ερωτηματολόγιο για Εκπαιδευτικούς). Υπολογισμός 2 Μετατροπή αρχικών βαθμολογιών των κλιμάκων σε εκατοστιαίες τιμές βάσει του φύλου και της ηλικίας του παιδιού.

Κλινική χρησιμότητα της διάγνωσης και του αποκλεισμού της ΔΕΠ-Υ. Εξέταση της: Ευαισθησίας. Ειδικότητας. Θετικής προβλεπτικής δύναμής της ( Positive predictive power- PPP). Αρνητικής προβλεπτικής δύναμής της (Negative predictive power -NPP).

Γενικά Στοιχεία Μαθητή για τον οποίο χορηγήθηκε το ερωτηματολόγιο. Αγόρι. 7 ετών. Μαθητής β΄δημοτικού . Αστική περιοχή. Διάγνωση για γενικές μαθησιακές δυσκολίες. Ενδείξεις ΔΕΠ-Υ.

Ερωτηματολόγια Έγινε χορήγηση δύο ερωτηματολογίων. Το ένα δόθηκε στην δασκάλα της γενικής τάξης του μαθητή. Το άλλο δόθηκε στην δασκάλα του τμήματος ένταξης.

Αποτελέσματα ερωτηματολογίου από τη δασκάλα της γενικής τάξης Υποκλίμακα ελλειμματικής προσοχής : 21 και αντιστοιχεί στο 92 %μόριο. Υποκλίμακα υπερκινητικότητας: 21 και αντιστοιχεί στο 92-93 %μόριο. Συνολική βαθμολογία : 42 και αντιστοιχεί στο 93ο %μόριο.

Ανάλυση αποτελεσμάτων Ερωτηματολόγιο δασκάλας γενική τάξης: Με βάση ερευνητικά δεδομένα, ο μαθητής παρουσιάζει ενδείξεις της ΔΕΠ-Υ. Συγκεκριμένα,η βέλτιστη τιμή της ελλειμματικής προσοχής για τους εκπαιδευτικούς με σκοπό την παραπομπή είναι το 90ο %μόριο(μαθητής: 92 %μόριο) . Αντίστοιχα, με βάση ερευνητικά δεδομένα η βέλτιστη τιμή της υπερκινητικότητας για την παρουσία ΔΕΠ-Υ είναι το 85 %μόριο (ο μαθητής:92-93ο %μόριο) . Η συνολική βαθμολογία με βάση τα ερευνητικά δεδομένα,η βέλτιστη τιμή για ΔΕΠ-Υ είναι το 85%μόριο (ο μαθητής : 93%μόριο)

Αποτελέσματα ερωτηματολογίου από την δασκάλα του τμήματος ένταξης. Υποκλίμακα ελλειμματικής προσοχής: 17 (με αναπάντητες δύο ερωτήσεις) και αντιστοιχεί στο 80-84 %μόριο. Υποκλίμακα υπερκινητικότητας: 19 και αντιστοιχεί στο 86-90 %μόριο. Συνολική βαθμολογία : 36 και αντιστοιχεί στο 88-90 %μόριο.

Ανάλυση αποτελεσμάτων Ερωτηματολόγιο δασκάλας τμήματος ένταξης: Με βάση ερευνητικά δεδομένα η βέλτιστη τιμή της ελλειμματικής προσοχής για τους εκπαιδευτικούς με σκοπό την παραπομπή είναι το 90ο %μόριο ( μαθητής: 80-84%μόριο) Αντίστοιχα, με βάση ερευνητικά δεδομένα η βέλτιστη τιμή της υπερκινητικότητας για την παρουσία ΔΕΠ-Υ είναι το 85 %μόριο(μαθητής: 86-90%μόριο) Η συνολική βαθμολογία με βάση τα ερευνητικά δεδομένα,η βέλτιστη τιμή για ΔΕΠ-Υ είναι το 85%μόριο (ο μαθητής :88-90%μόριο)

Συμπεράσματα Με βάση τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων ο μαθητής θα παραπεμφθεί. Η διαφοροποίηση των δύο ερωτηματολογίων είναι το γεγονός η δασκάλα της γενικής τάξης παρουσιάζει τον μαθητή ως συνδυαστικό τύπο της ΔΕΠ-Υ και απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις ενώ η δασκάλα του τμήματος ένταξης τον παρουσιάζει ως παρορμητικό τύπο μη απαντώντας σε δύο ερωτήσεις .

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!