ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Τι είναι ο προγραμματισμός
ΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟΙ ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΙ
Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα
Η Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
Ο Προγραμματισμός στην Πράξη 2.1 Το προγραμματιστικό περιβάλλον του Micro Worlds Pro 1 Επιμέλεια: Τίκβα Χριστίνα.
7.5.2 Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός
Τι είναι ο υπολογιστής; Τι είναι ο προγραμματισμός
Χαρακτηριστικά συνθετικής κίνησης 1 Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
H διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού. Tι θα γνωρίσουμε •Τις φάσεις ανάπτυξης του λογισμικού. •Γιατί χρειάζεται να γίνει ανάλυση του προβλήματος. •Τι θα πρέπει.
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Πρόγραμμα Είναι μία ακολουθία από εντολές, σε λογική σειρά, με σκοπό να κατευθύνουν τον Η.Υ. στην εκτέλεση των επιθυμητών εργασιών. ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σενάριο.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
ΗΥ302 Διδακτική της Πληροφορικής Η γλώσσα προγραμματισμού LOGO Writer Ομάδα Εργασία: Αλεβίζου Βασιλική (Α.Μ.:1029) Κοφφινά Ιωάννα (Α.Μ.:1035) Τριανταφυλλίδου.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Κεφάλαιο 6: Εισαγωγή στον προγραμματισμό Φυσικές και τεχνητές γλώσσες.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Για τη διεκπεραίωση ενός προβλήματος πρέπει να ακολουθηθεί η εξής διαδικασία:  να γραφεί ο αλγόριθμος να συνταχθεί το πρόγραμμα σε γλώσσα υψηλού επιπέδου.
1.5 Γλώσσες Προγραμματισμού
Κατανόηση (δεδομένα – ζητούμενα) Ανάλυση σε απλούστερα προβλήματα Επίλυση με οργανωμένα, απολύτως καθορισμένα, πεπερασμένα βήματα ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Η διδασκαλία του Προγραμματισμού στο Ενιαίο Λύκειο Προς ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο με στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων Αθανάσιος Τζιμογιάννης.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ. ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ Μηχανή που μπορεί να φέρει σε πέρας πνευματικές εργασίες ρουτίνας με μεγάλη ταχύτητα.
Μεταγλωττιστές (Compilers) (Θ) Ενότητα 8: Πίνακας Συμβόλων Κατερίνα Γεωργούλη Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας.
Από την ιδέα μέχρι το λογισμικό. Ξεκινώντας από το πρόβλημα...
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΠΑΚΕ Αττικής Π6 – μαθήματα Χ. Κυνηγού. Διδακτική με Μικρόκοσμους Χ. Κυνηγός.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Κατάρτιση και υποβολή μιας πρότασης Erasmus+. Εξοικείωση με τον οδηγό του προγράμματος Τι θέλουμε να κάνουμε; (στόχος του έργου) Τι δράσεις θα εντάξουμε.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Πληροφορική 2 Γλώσσες Προγραμματισμού 1. Γλώσσες προγραμματσιμού  Επιτρέπουν την κωδικοποίηση των αλγορίθμων  Η εκτέλεση ενός προγράμματος θα πρέπει.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα»
Περίμετρος- Εμβαδόν: Διάκριση με τη χρήση ψηφιακού γεωπίνακα ( Μαθηματικά Δ΄ τάξης, Ενότητα 33 «Υπολογίζω Περιμέτρους κι Εμβαδά»)
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Ενότητα 1 : Παρουσίαση/Σκοπός Μαθήματος Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ
Η προγραμματιστική δραστηριότητα ως αντικείμενο εκπαίδευσης
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Παραδείγματα Διδάσκουσα: Ζαχαρούλα Σμυρναίου,
Διδακτική της Πληροφορικής
Τι μαθαίνει αυτός που μαθαίνει προγραμματισμό;
Επεξεργασία Κειμένου Διδακτική προσέγγιση των λογισμικών γενικής χρήσης Ζωγραφική Λογιστικά φύλλα Βάσεις δεδομένων.
Η γλώσσα προγραμματισμού LOGO
Εφαρμογές Πληροφορικής
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ
Υπολογιστική τεχνολογία και μαθησιακή διαδικασία
Η θεωρία της επεξεργασίας των πληροφοριών
Βασικές Έννοιες και Ορισμοί
ΦΑΣΕΙΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Στοιχεία Δομημένου Προγραμματισμού
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΗΤΕΙΑΣ - ΤΑΞΗ Γ'
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ

Ο προγραμματισμός ως πρόσκτηση μιας ικανότητας (1) O προγραμματισμός είναι μια ικανότητα (competence) με ιδιαίτερο πεδίο εφαρμογής με την οποία καμιά άλλη ικανότητα πριν την έλευση της πληροφορικής δεν μπορεί να συγκριθεί. Η ικανότητα αυτή έχει σαφή παιδαγωγική διάσταση κυρίως όσον αφορά στις διαδικασίες ανάλυσης προβλημάτων ή καταστάσεων που προηγούνται της συγγραφής του προγράμματος είναι μια διδακτική στρατηγική που ευνοεί την ανάπτυξη της λογικής σκέψης.

Ο προγραμματισμός ως πρόσκτηση μιας ικανότητας (2) Η μάθηση του σχεδιασμού δράσεων και στη συνέχεια η υλοποίησή τους (μέσω μιας μηχανής) συνιστά μια νοητική δεξιότητα υψηλού επιπέδου – δυνητικό αντικείμενο συνεπώς της εκπαιδευτικής διαδικασίας – που εντάσσεται στη μεγάλη κατηγορία έργων που οι ψυχολόγοι ονομάζουν επίλυση προβλημάτων.

Η προγραμματιστική ικανότητα Η προγραμματιστική ικανότητα παρουσιάζει δύο πτυχές: μία υλική ή συντακτική (ένα πρόγραμμα σε Pascal ή Visual Basic θεωρούμενο ως μια ακολουθία από εντολές και οικοδομούμενο σταδιακά με προσθήκη νέων εντολών) και μια σημασιολογική (με την έννοια της γλωσσολογίας). Η σημασιολογική πτυχή σχετίζεται με τη λειτουργία που πρέπει να εκπληρωθεί, με το νόημα του προς οικοδόμηση αποτελέσματος. Η πτυχή αυτή αιτιολογεί και τις διαδοχικές αλλαγές που απαιτούνται για την επίτευξη του αποτελέσματος.

Στάδια μάθησης του προγραμματισμού (C. Pair) 1. Κάνω με μια μηχανή (προ προγραμματιστικό στάδιο) 2. Κάνω να κάνει μια μηχανή (συγγραφή απλού κώδικα) 3. Περιγράφω ένα σύνολο εντολών 4. Περιγράφω επίσης το πρόγραμμα 5. Αντιλαμβάνομαι και περιγράφω με δομημένο τρόπο 6. Εισαγάγω πληροφορικές μεταβλητές 7. Υπολογίζω πάνω σε «αφηρημένα» αντικείμενα 8. Ανακαλύπτω αλγορίθμους

1. Κάνω με μια μηχανή (1) Η πρωταρχική εμπειρία ενός αρχάριου, η οποία και συνιστά ένα προαπαιτούμενο για τη μάθηση, είναι αυτή της χρήσης ενός υπολογιστή για την πραγμάτωση κάποιου έργου με άμεσες εντολές: η χρήση επεξεργασίας κειμένου η χρήση λογισμικού για γραφικά η εκτέλεση εντολών σε άμεσο περιβάλλον (χωρίς μετάφραση (compilation) ή διερμηνεία (interpretation) όπως μπορεί να γίνει στον commander της Logo.

1. Κάνω με μια μηχανή (2) Πρόκειται για την απόκτηση ενός αποτελέσματος συγκεκριμένου τύπου, π.χ. ένα κείμενο, ένα γεωμετρικό σχήμα, κλπ. Η ικανότητα είναι προσανατολισμένη προς αυτού του τύπου τα αποτελέσματα: έννοια της παραγράφου, της ενότητας, της μορφοποίησης κειμένου, εργαλεία για τη δημιουργία μιας γραμμής, η μετακίνηση ενός μολυβιού. Η μέθοδος συνίσταται στη μεταφορά αυτών που γινόταν με το χέρι (ή με τη γραφομηχανή) από τη στιγμή που υπάρχει μια ισχυρή αντιστοιχία ανάμεσα στα χρησιμοποιούμενα εργαλεία και τις εντολές που πρέπει να δοθούν στον υπολογιστή. Η ενίσχυση τέτοιου τύπου προ-προγραμματιστικών δραστηριοτήτων είναι ιδιαίτερα σημαντική, κυρίως όταν πρόκειται για μικρά παιδιά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα – πλαίσιο προσφέρει η γλώσσα Logo αλλά και τα προγράμματα γενικής χρήσης όπως η επεξεργασία κειμένου ή το λογιστικό φύλλο.