Το πρόβλημα της μέτρησης Μέτρηση είναι η ένταξη αριθμών σε αντικείμενα σύμφωνα με oρισμένους κανόνες και υπό την βασική προϋπόθεση ότι υπάρχει ακριβής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (Εργαστήριο) Εισηγητής: Θανάσης Βαφειάδης
Στατιστική Ι Παράδοση 5 Οι Δείκτες Διασποράς Διασπορά ή σκεδασμός.
Εισαγωγή στην Κοινωνιογλωσσολογία
© 2002 Thomson / South-Western Slide 1-1 Κεφάλαιο 1 Εισαγωγή στη Στατιστική με τη χρήση του Excel.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΑΝΑΛΥΣΗ ΧΩΡΟΥ
Προβλήματα πολλαπλασιαστικών δομών
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Dr
Μετασχηματιστές Μετρήσεων
Copyright © 2009 Pearson Education, Inc. Κεφάλαιο 3 Κίνηση σε 2 και 3 διαστάσεις, Διανύσματα.
Βασικές Αρχές Μέτρησης
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑΣ Ι
ΣΥΝΟΛΑ.
Μάρτιος 2011 Πίσω στα βασικά: Βασικές αρχές στατιστικής για κοινωνιολογικές έρευνες Σπύρος Βερονίκης Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Σχετικές πληροφορίες:
Βασικά στοιχεία της Java
Μετρήσεις και Μεταβλητές
Τι είναι η Κατανομή (Distribution)
Διάλεξη  Μέτρηση: Είναι μια διαδικασία κατά την οποία προσδίδουμε αριθμητικά δεδομένα σε κάποιο αντικείμενο, σύμφωνα με κάποια προκαθορισμένα.
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική Ενότητα 1: Περιγραφική Στατιστική Βασίλης Γιαλαμάς Σχολή Επιστημών της Αγωγής Τμήμα Εκπαίδευσης και.
Βασικές αρχές μέτρησης, Μεταβλητές, Βασικές έννοιες στατιστικής Διάλεξη 2 1 Παναγιώταρου Αλίκη Τμήμα Νοσηλευτικής.
Εργαστήριο Στατιστικής (7 ο Εργαστήριο) Συσχετίσεις μεταξύ μεταβλητών (ερωτήσεων)
Ο ΧΡΟΝΟΣ 1 Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.  Ο χρόνος εννοείται "η ακαθόριστη κίνηση της ύπαρξης και των γεγονότων στο παρελθόν, το παρόν, και το μέλλον,
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πέικου Μαρία Α.Ε.Μ:3867 Ο ΧΡΟΝΟΣ 1 2η Εργαστηριακή Άσκηση.
Σπύρος Αβδημιώτης MBA PhD Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας Εαρινό Εξάμηνο 2016.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ Γ. Σιδερίδης. ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ- ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ Η στατιστική ως επιστήμη.....γιατί ακριβώς τη χρειαζόμαστε; Η στατιστική ως επιστήμη.....γιατί.
Διαστήματα Εμπιστοσύνης για αναλογίες. Ποιοτικές μεταβλητές χαρακτηρίζονται εκείνες οι οποίες τα στοιχεία τους δεν έχουν μετρηθεί με κάποιον τρόπο – οι.
Φυσική για Επιστήμονες και Μηχανικούς Εισαγωγή – Φυσική και μετρήσεις.
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας 2 η Εργαστηριακή Άσκηση Διδάσκων: Γ. Παλαιγεωργίου ΕΛΕΝΗ ΚΑΛΑΪΤΖΗ Α.Ε.Μ.: 3783.
Στατιστική Ανάλυση. Ποιοτικές και ποσοτικές μέθοδοι Ποιες είναι οι διαφορές; Πότε χρησιμοποιούνται; Πότε κάνω στατιστική ανάλυση;
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ - ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ - ΚΥΡΤΩΣΕΩΣ
Επικρατούσα τιμή. Σε περιπτώσεις, που διαφορετικές τιμές μιας μεταβλητής επαναλαμβάνονται περισσότερο από μια φορά, η επικρατούσα τιμή είναι η συχνότερη.
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Στατιστικές Υποθέσεις
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Διαδικασία συλλογής των δεδομένων – Δειγματοληψία Απώτερος στόχος η διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ μεταβλητών και παραγωγή γνώσης με το σχήμα «αίτιο – αποτέλεσμα».
ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Το πρόβλημα της μέτρησης Μέτρηση είναι η ένταξη αριθμών σε αντικείμενα σύμφωνα με oρισμένους κανόνες και υπό την βασική προϋπόθεση ότι υπάρχει ακριβής.
Καθηγητής Στατιστικής - Βιοστατιστικής
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Εισαγωγή στην Ασαφή Λογική και τους Χάρτες Ασαφούς Λογικής
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
ΣΕΛΕΜΙΔΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ Α.Ε.Μ.: 3876
Άσκηση 2-Περιγραφικής Στατιστικής
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Εισαγωγή στην Στατιστική
Ομαδοποιημένη Κατανομή Συχνοτήτων
ΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΠΕΙΘΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΤΡΕΙΣ
Πληροφορική και νέες τεχνολογίες
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Μεταβλητές με φυσική υπόσταση και κατασκευασμένες
Η χρήση του ερωτηματολογίου & κλίμακες μέτρησης στάσεων
Επιμέρους Στοιχεία Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Βασικές αρχές μέτρησης, Μεταβλητές, Βασικές έννοιες στατιστικής
Είδη Ερωτήσεων-Μεταβλητές-Κλιμακες Μέτρησης
Βαςικα Στατιςτικα Μετρα
ΙΣΧΥΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΤΟ ΕΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΟ ΡΕΥΜΑ
Εισαγωγή στη Συγκριτική Πολιτική
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Καθηγητής Στατιστικής - Βιοστατιστικής
Βιοστατιστική (Θ) ΤΕΙ Αθήνας Ενότητα 3: Περιγραφική στατιστική
ΦΥΣΙΚΗ Γ. ΜΗΤΣΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το πρόβλημα της μέτρησης Μέτρηση είναι η ένταξη αριθμών σε αντικείμενα σύμφωνα με oρισμένους κανόνες και υπό την βασική προϋπόθεση ότι υπάρχει ακριβής αντιστοιχία ανάμεσα στις ιδιότητες των αντικειμένων που πρόκειται να μετρηθούν και στις µαθηµατικές ιδιότητες του συστήματος των αριθμών. Αυτό είναι ένα σημαντικό αίτημα, το οποίο δεν εκπληρώνεται πάντα. Συνεπώς στις περιπτώσεις που το αίτημα αυτό εκπληρώνεται μερικώς, όπως συμβαίνει με τις περισσότερες µετρήσεις στις Eπιστήμες της Συμπεριφοράς, ανακύπτουν προβλήματα εγκυρότητας των μετρήσεων.

Κάθε ιδιότητα ή γνώρισμα, ως προς το οποίο τα υποκείμενα (ή και λέξεις σε κείμενα) διαφέρoυν μεταξύ τους και το οποίο μπορεί να μετρηθεί, ονομάζεται μεταβλητό μέγεθος ή απλώς μεταβλητή. Παραδείγματα γνωρισμάτων στις Κοινωνικές Επιστήμες είναι το εισόδημα, το επίπεδο εκπαίδευσης, το επάγγελμα, η ηλικία, το φύλο, η οικογενειακή κατάσταση, ο δείκτης νοημοσύνης, η σχολική επίδοση και άλλα. Επιπλέον μπορεί να είναι η συχνότητα χρήσης επιθέτων σε ένα κείμενο, η χρήση στερεότυπων εκφράσεων κοκ

Τα γνωρίσματα που αναφέρθηκαν διαφέρουν τόσο μεταξύ τους, ώστε "μέτρηση" δεν μπορεί σημαίνει το ίδιο πράγμα π.χ. στην περίπτωση του εισοδήματος και της οικογενειακής κατάστασης. Σε κάθε μέτρηση εντάσσονται αριθμοί σε αντικείμενα υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει αντιστοιχία ανάμεσα στις ιδιότητες των αντικειμένων και τις λογικές-μαθηματικές ιδιότητες του συστήματος των αριθμών, Έτσι εντάσσονται αριθμοί τόσο στο εισόδημα, όσο και στις κατηγορίες της οικογενειακής κατάστασης, στις οποίες μπορεί να δίνονται αριθμοί π.χ. 1= ανύπαντρος, 2 = παντρεμένος 3 = διαζευγμένος, 4 = χήρος.

Στην περίπτωση της οικογενειακής κατάστασης οι αριθμοί έχουν όμως αναγκαστικά διαφορετική σημασία από την περίπτωση του εισοδήματος. Στην περίπτωση του εισοδήματος οι αριθμοί υποδηλώνουν ποσοτική διαφοροποίηση με την έννοια ότι το εισόδημα των 10.000 ευρώ είναι ακριβώς το διπλάσιο του εισοδήματος των 5.000 ευρώ. Έχει όμως ο παντρεμένος ( με κωδικό εδώ = 2) το γνώρισμα της οικογενειακής κατάστασης, που "μετρούν" οι αριθμοί που δόθηκαν, το γνώρισμα αυτό σε διπλάσιο βαθμό από ότι ο ανύπαντρος;

Όχι βέβαια. Άρα στην περίπτωση αυτή, εφόσον δεν ισχύει η λογική-μαθηματική ιδιότητα του συστήματος των αριθμών, ότι 2 είναι το διπλάσιο της μονάδας δεν πρόκειται παρά μόνο για μία πολύ ατελή μέτρηση. Πρόκειται στην ουσία για συμβάσεις προκειμένου να καταδειχθούν ομοιότητες/ισότητες ή ανομοιότητες/ ανισότητες. Οι αριθμοί δεν υποδηλώνουν καμία ποσοτική διαφοροποίηση παρά μόνο διαφορά, δηλαδή απλή διάκριση της μίας κατηγορίας από τις άλλες, που σημαίνει ότι οι αριθμοί αντικαθιστούν εδώ με μαθηματικό συμβολισμό τις γλωσσικές ονομασίες των κατηγοριών.

Η ονομαστική κλίμακα (nominal level)

Η τακτική κλίμακα (ordinal level)

Η διαστημική κλίμακα (interval level)

Ο περιορισμός που ισχύει στην διαστημική κλίμακα είναι ότι δεν υπάρχει σ’ αυτήν το φυσικό μηδέν, το οποίο εκφράζει την τέλεια απουσία ενός γνωρίσματος, σε αντιπαράθεση προς το συμβατικά ορισμένο μηδέν. Συνεπώς στο επίπεδο αυτό μπορούν να γίνουν πρόσθεση και αφαίρεση αλλά όχι πολλαπλασιασμός και διαίρεση. Ως διαστημικές κλίμακες χρησιμοποιούνται η βαθμολογία επίδοσης, οι βαθμοί του δείκτη νοημοσύνης (I.Q.) και από τα φυσικά μεγέθη οι θερμομετρικές κλίμακες.

Η αναλογική κλίμακα (ratio level)

Αναλογικές κλίμακες είναι οι περισσότερες κλίμακες που χρησιμοποιούνται στις Φυσικές Επιστήμες, όπως οι διαστάσεις του χώρου, ο χρόνος, η μάζα, το βάρος, η ταχύτητα, η επιτάχυνση, η πίεση, η τάση, η ένταση του ηλεκτρικού ρεύματος και πολλές άλλες. Στις Κοινωνικές Επιστήμες οι περισσότερες μετρήσεις, όπως αναφέρθηκε, γίνονται σε ονομαστικό και τακτικό επίπεδο, σπανιότερα σε διαστημικό και ακόμα σπανιότερα σε αναλογικό.