Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΥΡΕΤΟΣ ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ. 8 ο Μάθημα – 08/01/2016 Πρώτες βοήθειες σε καθημερινές καταστάσεις ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΣΙΟΥΤΑ Α. ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ.
Advertisements

1 «Η ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ.
ΟΡΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ Οι προστριβές μεταξύ παιδιών αποτελούν φυσιολογικό, αποδεκτό φαινόμενο στα πλαίσια ισορροπημένων, ισότιμων σχέσεων. Όμως όταν.
Κοινωνική Ένταξη THE ANTI BULLYING CAMPAIGN ΦΩΤΕΙΝΗ ΚΑΛΑΜΑΡΑ,ΜΑΡΙΑ ΜΑΡΟΥΔΑ,ΣΤΕΛΛΑ ΠΑΠΑΔΑΤΟΥ.
Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής MSc, Med, PhD.
Β’ Δημοτικό Ιδαλίου Γρούτα Ελένα Χαριδήμου Μελίνα.
Κων/νος Πατερόπουλος (MSc) Αντιπρόεδρος ΜΓΣ Εθνικού Αντιπρόεδρος ΜΓΣ Εθνικού Αλεξανδρούπολη, 26 Σεπτεμβρίου 2015 Αθλητικά σωματεία: Βελτίωση της λειτουργίας.
‘’ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ’’. ‘’Ορισμός του Φαινομένου’’ Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά : school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που.
ΠΡΟΛΗΨΗ ΜΥΟΣΚΕΛΕΤΙΚΩΝ ΚΑΚΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΔΡΟΜΕΩΝ Γιώργος Σκόλιας, MSc.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 13: ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ- ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΤHΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
Μονοπάτια Skywalker Κοινωνική Επιχειρηματικότητα Ενότητα: Φορολογικά Πανοζάχος Δημήτριος Msc Οικονομολόγος – Φοροτεχνικός Σύμβουλος.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Μεταλλικές Κατασκευές Ι Επιμέλεια Δημ. Σοφιανόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Μαρία Ντίνα, Πολ. Μηχ. MSc,
PROJECT ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ. ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ Ο σχολικός εκφοβισμός (αγγλικά : school bullying) είναι ένα φαινόμενο νεανικής παραβατικότητας, που εμφανίζεται.
…με ζωγραφιές του Γιάννη Γαΐτη Υπεύθυνος Καθηγητής: Παναγιωτόπουλος Β. ΠΕ02.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Παπαδόπουλος Κω/νος, MSc Καθηγητής φυσικής αγωγής.
Kάλλη Καρβέλη, M.Sc. Δικηγόρος – Ειδικός επιστήμονας ΑΠΔΠΧ Πρόσβαση στα Δημόσια Έγγραφα.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΑΙΝΕΣΗΣ ΝΙΚΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ MSc Ιατρική Σχολή Παν. Αθηνών
Κωστής Χαρδαλιάς Νοσηλευτής, MSc Health Informatics Υποψήφιος Διδάκτορας Τμ. Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ.
ΚΕΝΤΡΟ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ (ΚΗΦΗ) ΜΙΧΑΕΛΑ ΦΟΥΚΑΚΗ, MsC Κοινωνική Λειτουργός, Υπεύθυνη ΚΗΦΗ Δήμου Γόρτυνας.
ΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ. Στο προηγούμενο μάθημα Επιθετικότητα- βλαπτική πρόθεση έναντι ενός στόχου Οι θεωρίες για την επιθετικότητα - Θεωρία.
«Σχολικός εκφοβισμός και κυβερνο-εκφοβισμός»
Εργοθεραπεία Μάθημα: Κινησιολογία
Κανελλοπούλου Γεωργία Γεωεπιστήμονας, Msc Περιβάλλον,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Εταιρική Διακυβέρνηση
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ: Η ΝΕΑ ΜΑΣΤΙΓΑ Η βία μεταξύ των παιδιών ήταν ένα πρόβλημα χωρίς όνομα που τα τελευταία χρόνια γιγαντώθηκε και έγινε ιδιαίτερα σοβαρό. 0.
Εταιρική Διακυβέρνηση
ΤΟ ΒULLYING ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ!
Μιχαέλα Φλώρου Α2 4ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Βόλου
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Το bullying δεν είναι παιχνίδι Στ Τάξη 15ο Δ.Σ. Χανίων
Μαθηματικα στην κουζινα
Η Ένωση Συνεταιρισμών Νήσων Κυκλάδων και Αργοσαρωνικού
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Νέα Ιωνία Βόλου: ΜΑΡΙΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗ
Ενδοσχολική βία Μαθητές: Υπεύθυνη Καθηγ.: Κα. Τσούτσουρα Α.
Η ΒΙΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Bullying ή σχολικός εκφοβισμός
bullying Ονόματα: Γιώργος Τριμίντζιος Πατσουμαδάκης Χρήστος Σ.
Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής
Βιολογία Α΄ Γυμνασίου Ανθή Αποστολίδου Φυσικός, MSc
Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας Τμήμα Ανατολικής Κρήτης
Σχολικός εκφοβισμός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Καραβόλτσου Α
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα (12 ωρών)
Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying)
Κεφάλαιο 4 Βενζινομηχανές Κυλινδροκεφαλή
Ειρήνη Κουφάκη Ψυχολόγος, M.sc – Επιστημονική Υπεύθυνη
Η ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΝΟΣ ΚΥΠΡΙΑΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ Παναγιώτου Νικολέτα1, Πρεζεράκος Παναγιώτης2, Κουράκος Μιχαήλ3, Δρελιώζη.
Νοσηλευτικής Υπηρεσίας ΩΚΚ Παιδιατρικής Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ
Πρόσκληση Η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής
Κούρτη Μαρία Βιολόγος, Msc, PhD Ιανουαρίου 2018
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
Οι μαθητές του ΣΤ’1 Ποιήματα για την καταπολέμηση του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ημερίδα στη Μνήμη του Επίκουρου Καθηγητή Ηρακλή Χαλκίδη
Παραπτωματικότητα: πρόληψη & αντιμετώπιση Μαρία Σμυρνάκη, Ψυχολόγος MSc στις Εξαρτήσεις, PhD Επιστημών Αγωγής Παν/μίου Κρήτης, Υπεύθυνη Ανοικτής Δομής.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΤΕΙ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ: Τσιμεράκη Βαρβάρα (Acc, MSc )
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ζωοτεχνία Ι Πρώτο μάθημα: Εισαγωγή στη Ζωοτεχνία
ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΣΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΥΝΑΜΗ , ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΑ ΣΩΣΤΑ !!!
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
«ΑΣΤΕΓΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ» ΚΩΣΤΗΣ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ
Διασφαλίζουμε την πρόσβαση σε οικονομική, αξιόπιστη, βιώσιμη και σύγχρονη ενέργεια για όλους Υποομάδα Στόχου 7   Σαββάκης Ηλίας, Χημικός Μηχανικός ΕΜΠ,
ΔΑΣΟΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΛΟΓΟΣ M.Sc. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΓΡΙΑΣ ΠΑΝΙΔΑΣ
Συρόπουλος Χαράλαμπος Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός Ε.Μ.Π., MSc
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αντιμετωπίζοντας τον Σχολικό Εκφοβισμό (Bullying) Κορδερά Ειρήνη Ψυχολόγος MSc Ψυχολογία Υγείας MSc Ψυχολογία Παιδιού & Εφήβου Συστημική Ψυχοθεραπεία

σχολικός εκφοβισμός/ ενδοσχολική βία Πώς καταλαβαίνουμε ότι μια πράξη συνιστά εκφοβισμό;

εκφοβισμός δεν είναι: Το σύνηθες πείραγμα των παιδιών μεταξύ τους. Το σύνηθες πείραγμα των παιδιών μεταξύ τους. Οι περιστασιακοί καβγάδες και οι τσακωμοί ανάμεσα σε παιδιά που έχουν την ίδια πάνω-κάτω ηλικία ή την ίδια ψυχική και σωματική δύναμη.

Τα βασικά γνωρίσματα του εκφοβισμού: Η πρόθεση πρόκλησης πόνου Η επανάληψη Η ανισορροπία της δύναμης

στατιστικά Στη χώρα μας… Το 10 -15 % των μαθητών (1 στους 7) πέφτει θύμα διαφόρων μορφών εκφοβισμού και βίας στο σχολείο. Οι μαθητές που ασκούν εκφοβισμό και βία στο σχολείο υπολογίζεται ότι ξεπερνούν το 5% του συνόλου των μαθητών. Τα αγόρια σε σχέση με τα κορίτσια εμπλέκονται πιο συχνά σε περιστατικά βίας, σε αναλογία 3 προς 1.

στατιστικά αγόρια σωματική βία κορίτσια λεκτική βία αγόρια σωματική βία κορίτσια λεκτική βία Μεγαλύτερη συχνότητα στο δημοτικό και στο γυμνάσιο, ενώ στο λύκειο μειώνονται. Οι μισοί από τους μαθητές που δέχονται επιθέσεις δεν αναφέρουν πουθενά το γεγονός!

Τα παιδιά-θύματα συνήθως δεν μιλάνε για τον εκφοβισμό που δέχονται επειδή: φοβούνται αντίποινα νιώθουν ενοχές ή ντροπή νομίζουν πως θα τιμωρηθούν πιστεύουν πως δεν θα βοηθηθούν δεν υπάρχει κανείς με τον οποίο νιώθουν αρκετά οικεία Έτσι συχνά η οικογένεια και το περιβάλλον του σχολείου μένουν απληροφόρητοι και ανυποψίαστοι!

προειδοποιητικές ενδείξεις προειδοποιητικές ενδείξεις

Ενδείξεις ότι το παιδί έχει πέσει θύμα εκφοβισμού Αλλαγές στη συμπεριφορά ή /και στη διάθεση. Άρνηση να πάει στο σχολείο. Ψυχοσωματικά συμπτώματα. Φοβάται να πάει στο σχολείο. Αποφεύγει τη βλεμματική επαφή. Καθυστερεί να φτάσει στο σχολείο ή αργεί να επιστρέψει στο σπίτι. Κάνει αδικαιολόγητες απουσίες – κοπάνες. Πέφτει η σχολική του επίδοση. Στα διαλείμματα περνά το χρόνο του μέσα στην τάξη, γύρω από τους εκπαιδευτικούς ή τα γραφεία. Περιορισμένες κοινωνικές επαφές.

Ενδείξεις ότι το παιδί έχει πέσει θύμα εκφοβισμού Δεν θέλει να συμμετέχει σε πάρτι ή εκδηλώσεις που βρίσκονται οι συμμαθητές του. Ρούχα ή βιβλία σκισμένα/κατεστραμμένα. Σημάδια και μελανιές στο σώμα. Συχνά χάνει πράγματα, κολατσιό, χρήματα. Φοβάται να χρησιμοποιήσει το κινητό του ή τον υπολογιστή. Νιώθει ότι τον απορρίπτουν ή δεν τον συμπαθούν. Χάνει την αυτό-πεποίθησή του. Προβλήματα στον ύπνο Προβλήματα στο φαγητό. Απειλεί συχνά ότι θα φύγει ή ότι θα αυτοκτονήσει.

αιτίες του φαινομένου

αιτίες του σχολικού εκφοβισμού Ατομικά Χαρακτηριστικά του Θύτη / του Θύματος/ των Παρατηρητών χαρακτηριστικά της Οικογένειας χαρακτηριστικά του Σχολείου χαρακτηριστικά της Κοινωνίας Υπέρμετρη Έκθεση σε Βία ΜΜΕ Στάση των γονιών απέναντι στους χειρισμούς του σχολείου

Παιδιά - Δράστες Παιδιά - Θύματα Παιδιά - Παρατηρητές

Για ποιούς λόγους τα παιδιά εκφοβίζουν; από ανασφάλεια για να γίνουν αρχηγοί λόγω ζήλιας για να κερδίσουν κάτι υλικό για να σπάσουν τη μονοτονία τους για να τραβήξουν την προσοχή ένας τρόπος να εκφράσουν το θυμό τους για κάτι άλλο μιμούνται επιθετικές συμπεριφορές άλλων λόγω έντονης έκθεσης σε βία δεν έχουν μάθει να αποδέχονται τη διαφορετικότητα δεν έχουν μάθει να δέχονται τη ματαίωση των επιθυμιών τους πιέζονται από την ομάδα των συνομηλίκων είναι και οι ίδιοι αποδέκτες εκφοβιστικών ή βίαιων συμπεριφορών απορριπτικό και βίαιο οικογενειακό περιβάλλον

Για ποιούς λόγους ένα παιδί δέχεται εκφοβισμό; δεν σημαίνει ότι έχει κάνει κάτι λάθος πολλές φορές στόχος γίνεται το “διαφορετικό”, το οποίο μπορεί να αφορά σε οποιοδήποτε ανθρώπινο γνώρισμα, είτε εξωτερικό είτε εσωτερικό.

παιδιά-θύματα εκφοβισμού με «παθητική» συμπεριφορά με «προκλητική» συμπεριφορά

Ατομικά χαρακτηριστικά των παιδιών που εκφοβίζονται Ατομικά χαρακτηριστικά των παιδιών που εκφοβίζονται ανασφάλεια υπερβολικά ήσυχα & ευαίσθητα στα πειράγματα εσωστρεφή & ντροπαλά χαμηλή αυτοεκτίμηση  δεν πιστεύουν πολύ στον εαυτό τους δυσκολία να υπερασπιστούν τον εαυτό τους δεν διεκδικούν αυτό που θέλουν, υποχωρούν εύκολα ελλιπείς κοινωνικές δεξιότητες & δυνατότητα επίλυσης προβλημάτων μοναχικά προτιμούν να μένουν στο περιθώριο και να μη συμμετέχουν σε σχολικές δραστηριότητες κλαίνε συχνά έχουν κάποια ιδιαιτερότητα ή κάποιο χαρακτηριστικό που τα διαφοροποιεί από το μέσο όρο συχνά προέρχονται από υπερπροστατευτικές οικογένειες

τα παιδιά-παρατηρητές Τα παιδιά-παρατηρητές είναι η μεγαλύτερη ομάδα (80% περίπου). Τα παιδιά παρατηρητές διαχωρίζονται σε εκείνα που: επιδοκιμάζουν τον δράστη (π.χ. με γέλια, χειροκροτήματα) απομακρύνονται από τη σκηνή και κάνουν ότι δεν είδαν τίποτα  τρομοκρατούνται, «παγώνουν», θυματοποιούνται δεν ξέρουν τι να κάνουν, είναι σε αμφιθυμία και δεν παίρνουν θέση προσπαθούν να βοηθήσουν το θύμα, αποδοκιμάζουν το θύτη και τρέχουν να φέρουν βοήθεια

τα παιδιά-παρατηρητές Πολύ λίγα όμως παιδιά (μόνο το 10%) παρεμβαίνουν για να σταματήσει ο εκφοβισμός. Τα περισσότερα δεν κάνουν τίποτα! Κι αυτό μπορεί να συμβαίνει γιατί: φοβούνται μήπως γίνουν στόχος δεν ξέρουν τι να κάνουν πιστεύουν πως θα βοηθήσει κάποιος άλλος δεν θέλουν να ταυτιστούν με τον «αδύναμο» δικαιολογούν αυτό που γίνεται πιέζονται από ομάδες συνομηλίκων δεν καταλαβαίνουν πως ο εκφοβισμός είναι υπόθεση όλων μας

Οι δράστες ενδιαφέρονται περισσότερο για τη γνώμη των συμμαθητών τους παρά για τη γνώμη των δασκάλων και των γονιών τους. Αν οι παρατηρητές πάρουν το μέρος των θυμάτων, υποστηρίζοντάς τα και προστατεύοντάς τα, τότε μπορούν να σταματήσουν τον εκφοβισμό!

αιτίες του σχολικού εκφοβισμού Ατομικά Χαρακτηριστικά του Θύτη / του Θύματος/ των Παρατηρητών χαρακτηριστικά της Οικογένειας χαρακτηριστικά του Σχολείου χαρακτηριστικά της Κοινωνίας Υπέρμετρη Έκθεση σε Βία ΜΜΕ Στάση των γονιών απέναντι στους χειρισμούς του σχολείου

αντιμετώπιση

αντιμετώπιση διευθυντής του σχολείου εκπαιδευτικοί Η αντιμετώπιση χρειάζεται να είναι πολυεπίπεδη και να τους εμπλέκει όλους: διευθυντής του σχολείου εκπαιδευτικοί συμμαθητές μέσα στην τάξη γονείς του παιδιού που εκφοβίζεται γονείς του παιδιού που εκφοβίζει παιδί που εκφοβίζεται παιδί που εκφοβίζει παιδιά - παρατηρητές

οι γονείς του παιδιού που εκφοβίζεται

Τι να κάνουν οι γονείς του παιδιού που εκφοβίζεται… Ενημερωθείτε για τις προειδοποιητικές ενδείξεις του σχολικού εκφοβισμού. Χτίστε μια ουσιαστική επικοινωνία με τα παιδιά σας. Πάρτε στα σοβαρά όταν το παιδί σας αναφέρει τέτοιες συμπεριφορές. Παραμείνετε ψύχραιμοι, δείξτε κατανόηση και ενδιαφέρον. Μάθετε όσα περισσότερα μπορείτε σχετικά με την κατάσταση. Ενθαρρύνεται το παιδί να μοιραστεί μαζί σας τα συναισθήματά του. Ανακαλύψτε τι έχει ήδη δοκιμάσει το παιδί σας για να σταματήσει τον εκφοβισμό. Τονίστε στο παιδί ότι δεν ευθύνεται το ίδιο.

Τι να κάνουν οι γονείς του παιδιού που εκφοβίζεται… Επικοινωνήστε με το σχολείο και συνεργαστείτε στενά μαζί τους. Μην επικοινωνήσετε από μόνοι σας με τους γονείς του θύτη. Διδάξτε στο παιδί πώς να αντιμετωπίζει τον σχολικό εκφοβισμό. Διερευνήστε γιατί γίνεται «εύκολος στόχος». Ενισχύστε την αυτοπεποίθησή του. Συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας. Μην αφήνετε το παιδί να διαχειριστεί την κατάσταση μόνο του. Παρακολουθείτε την εξέλιξη της κατάστασης.

οι γονείς του παιδιού που εκφοβίζει

Τι να κάνουν οι γονείς του παιδιού που εκφοβίζει… Σταματήστε το παιδί αμέσως μόλις παρατηρείτε μια επιθετική συμπεριφορά. Πάρτε στα σοβαρά την κατάσταση! Προσπαθήστε να καταλάβετε για ποιους λόγους εμφανίζει τη συγκεκριμένη συμπεριφορά. Προτρέψτε το να επανορθώσει. Διδάξτε του τρόπους επίλυσης των συγκρούσεων, χωρίς βία. Βοηθήστε το να βρει δημιουργικές διεξόδους στην επιθετικότητά του. Μη χτυπάτε τα παιδιά ως τιμωρία για την επιθετική τους συμπεριφορά! Μην αποδέχεστε εκφοβιστικές συμπεριφορές μέσα στην οικογένειά σας. Προσπαθήστε να διατηρήσετε ένα ήρεμο και ασφαλές κλίμα μέσα στο σπίτι.

Τι να κάνουν οι γονείς του παιδιού που εκφοβίζει… Διδάξτε στο παιδί να σέβεται τη διαφορετικότητα. Αποφύγετε την έκθεση σε βίαια ερεθίσματα μέσω τηλεόρασης και ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Αφιερώστε ποιοτικό χρόνο και προσπαθήστε να βελτιώσετε την επικοινωνία με το παιδί. Εφαρμόστε σταθερά όρια και μην υποκύπτετε σε κάθε του επιθυμία. Επαινείτε και ενισχύετε το παιδί σας. Συνεργαστείτε με το σχολείο! Παρατηρήστε αν εκδηλώνει ανάλογη συμπεριφορά και σε άλλα πλαίσια. Παρακολουθήστε την εξέλιξη της κατάστασης. Ζητήστε βοήθεια από κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας.

ο εκπαιδευτικός

Τι μπορούν να κάνουν οι εκπαιδευτικοί προληπτικά Τι μπορούν να κάνουν οι εκπαιδευτικοί προληπτικά Ευαισθητοποιήστε μαθητές και γονείς Προτείνετε στα παιδιά να κάνουν μια μικρή έρευνα στο σχολείο τους Καταγράψτε τους κανόνες σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό Κάντε σαφές ότι το να μιλήσω δεν αποτελεί «κάρφωμα» Ξεκαθαρίστε ότι οι άπραγοι παρατηρητές δεν είναι αθώοι Ευαισθητοποιήστε τα παιδιά ώστε να σέβονται τη διαφορετικότητα Δείξτε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ένταξη νεοφερμένων μαθητών ή μαθητών με ειδικά προβλήματα και ανάγκες Να είστε συνεπείς και δίκαιοι στις παραβάσεις κανόνων συμπεριφοράς Δουλέψτε τεχνικές διεκδικητικότητας Παρατηρείτε, έχετε το νου σας! Ενισχύστε την επιτήρηση

Τι να κάνει ο εκπαιδευτικός αν παρατηρήσει κάποιο περιστατικό εκφοβισμού Μιλήστε κατ’ ιδίαν στο παιδί που έχετε παρατηρήσει ότι εκφοβίζεται. Ενημερώστε τον Διευθυντή του σχολείου. Μιλήστε κατ’ ιδίαν στο παιδί που εκφοβίζει. Καλέστε τους γονείς. Συζητήστε το γεγονός στην τάξη ως κάτι σοβαρό. Προσπαθήστε να κινητοποιήσετε την αλληλεγγύη των μαθητών. Ενημερώστε τους συναδέλφους. Παρακολουθήστε την πορεία των πραγμάτων. Ζητήστε τη συνδρομή ειδικού.

Συμπερασματικά… Πρόληψη Θετικά Πρότυπα! Μετάδοση αξιών από την οικογένεια και το σχολείο. Θετικά Πρότυπα! «Δεν μπορείς να επιβάλλεις στο παιδί να μην καπνίσει, αν καπνίζεις εσύ. Δεν μπορείς να του ζητάς να μην εκφοβίζει τους άλλους, όταν εσύ ο ίδιος ασκείς βία. Δεν μπορείς να του ζητάς να υπερασπίζεται τον εαυτό του, όταν εσύ ανέχεσαι τη βία (κάθε μορφής) στο σπίτι». Ας βοηθήσουμε λοιπόν τα παιδιά να γίνουν καλύτεροι από εμάς!

Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας! Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας!

Αυτοπεποιθηση Η εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας. Επηρεάζει καθοριστικά όλες τις πτυχές της ζωής μας. Η αυτοεκτίμηση είναι κάτι που μαθαίνεται! «Οι Σημαντικοί Άλλοι» στη ζωή ενός παιδιού. Η στάση του περιβάλλοντος είναι αυτή που θα καθορίσει το βαθμό εμπιστοσύνης που θα αναπτύξει το άτομο για τον εαυτό του.

Παραγοντες που αποδυναμωνουν την αυτοπεποιθηση… έλλειψη στήριξης αστάθεια υπερπροστασία έλλειψη ευκαιριών επικρίσεις αρνητικοί χαρακτηρισμοί ειρωνεία απόρριψη μη ρεαλιστικές, υπερβολικά υψηλές προσδοκίες

Πως ενισχυουμε την αυτοπεποιθηση του παιδιου; Αποδοχή και όχι Αγάπη Υπό Όρους. Συνεπές & δίκαιο περιβάλλον. Ακούμε και λαμβάνουμε υπόψη την άποψη του παιδιού. Αποφεύγουμε να λέμε «δεν μπορείς» ή «δεν ξέρεις». Ευκαιρίες για ανάληψη πρωτοβουλιών. Προσφέρουμε ευκαιρίες για κοινωνικοποίηση. Προοδευτικά αυξανόμενες ελευθερίες και υπευθυνότητες. Επιβραβεύουμε την προσπάθεια. Στήριξη & Ενθάρρυνση. Δεν τρέχουμε να λύσουμε τα προβλήματα για λογαριασμό του. Πιστεύουμε στις δυνατότητες του παιδιού και του το δείχνουμε. Αποφεύγουμε την υπερπροστασία. Προσφέρουμε αξιόλογα πρότυπα.