Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου για τη διδασκαλία και μάθηση της Νανοεπιστήμης-Νανοτεχνολογίας (Αναπαράσταση του Μακρόκοσμου) Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου
Παιδαγωγική Πλαίσιο Περιεχόμενο
Παραδείγματα από την διδασκαλία της Ν-ΕΤ στο δημοτικό σχολείο Δραστηριότητα Σφαίρες Γνώσης Παραδείγματα από την διδασκαλία της Ν-ΕΤ στο δημοτικό σχολείο Περιεχόμενο Αντικείμενα μακροκλίμακας
Περιεχόμενο Αντικείμενα μακροκλίμακας Παρουσίαση αφίσας (δεξιότητα) Ιδιότητες μακρόκοσμου (σχήμα, μέγεθος, χρώμα, υλικό κατασκευής, υφή κλπ) Μοντέλα Οπτικό μικροσκόπιο Μαθαίνω το περιεχόμενο των ΦΕ: κατανοώ έννοιες, νόμους, ιδιότητες, επιστημονικά όργανα, δεξιότητες (ενέργεια, ιδιότητες των υλικών, μικροσκόπιο…)
Πλαίσιο Αντικείμενα αυλής αφίσα Υλικοτεχνική υποδομή σχολείου Υλικοτεχνική υποδομή σχολείου Περιορισμοί χρόνου Αντικείμενα αυλής αφίσα
Παιδαγωγική Διδακτικά εργαλεία και μέθοδοι Ανοιχτή διερεύνηση
Παιδαγωγική Πλαίσιο «χρήση βίντεο» «επιλέγω υλικά με ακανόνιστο σχήμα για να τα ταξινομήσουν οι μαθητές σε αύξουσα σειρά» Γνώση του εκπαιδευτικού για: Μέσα που χρειάζονται για να υποστηριχθούν οι δραστηριότητες που επιλέχθηκαν
Δημιουργία αφίσας Γνώση του εκπαιδευτικού για: Παιδαγωγική Πλαίσιο Δημιουργία αφίσας Γνώση του εκπαιδευτικού για: Μέσα που χρειάζονται για να υποστηριχθούν οι δραστηριότητες που επιλέχθηκαν
Η εκπαιδευτική αξία της αφίσας Οι μαθητές εξασκούνται στην γραφή και προφορική έκφραση σχολικού επιστημονικού λόγου Η επικοινωνία των μαθητών, για την ενημέρωση των αποτελεσμάτων, είναι μια από τις δεξιότητες της διερεύνησης. Γίνεται με διάφορους τρόπους όπως, με γραπτό και προφορικό λόγο ή με ζωγραφιές
Η εκπαιδευτική αξία της αφίσας Τα σύντομα και περιεκτικά κείμενα των αφισών μπορεί να εμπλέξουν περισσότερους μαθητές ενεργά στην μάθηση. Επίσης αποτελούν εργαλείο που κινητοποιεί και τους οπτικούς μαθητές
Η εκπαιδευτική αξία της αφίσας Η κατασκευή της διεγείρει παραγωγικούς διαλόγους και αντιπαραθέσεις μεταξύ των μαθητών Αποτελεί εναλλακτικό εργαλείο αξιολόγησης των μαθητών (προετοιμασία, αφίσα, παρουσίαση, συζήτηση)
Η εκπαιδευτική αξία της αφίσας Οι μαθητές αναπτύσσουν δεξιότητες επικοινωνίας καθώς παρουσιάζουν την αφίσα
Δημιουργία αφίσας μακρόκοσμου Παιδαγωγική Γνώση Γνώση Πλαισίου Γνώση Περιεχομένου Δημιουργία αφίσας μακρόκοσμου
Παραδείγματα από την διδασκαλία της Ν-ΕΤ στο δημοτικό σχολείο Η Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου για την διδασκαλία της Ν-ΕΤ στο δημοτικό σχολείο Σφαίρες Γνώσης Παραδείγματα από την διδασκαλία της Ν-ΕΤ στο δημοτικό σχολείο Περιεχόμενο Μέγεθος, Κλίμακα, Νανοκλίμακα, DNA, Ιός, Οπτικό μικροσκόπιο, Ηλεκτρονικό μικροσκόπιο, Αντικείμενα μακροκλίμακας, Παρουσίαση αφίσας (δεξιότητα),Ιδιότητες μακρόκοσμου (σχήμα, μέγεθος, χρώμα, υλικό κατασκευής, υφή κλπ) Μοντέλα Πλαίσιο Υλικοτεχνική υποδομή σχολείου (π.χ. δεν υπάρχουν μικροσκόπια) αφίσα
Παραδείγματα από την διδασκαλία της Ν-ΕΤ στο δημοτικό σχολείο Σφαίρες Γνώσης Παραδείγματα από την διδασκαλία της Ν-ΕΤ στο δημοτικό σχολείο Παιδαγωγική/ Περιεχόμενο Εργαλείο ανάπτυξης των γνώσης για το μέγεθος και την κλίμακα Παιδαγωγική/Πλαίσιο Δημιουργία αφίσας Περιεχόμενο/ Πλαίσιο Ιδέες των μαθητών για το μέγεθος και την κλίμακα Το νόημα που αποδίδουν στην Ν-ΕΤ Ιδέες των μαθητών για τα όργανα παρατήρησης Το ενδιαφέρον που δείχνουν για το περιεχόμενο της Ν-ΕΤ και για το περιβάλλον μάθησης
Παραδείγματα από την διδασκαλία της Ν-ΕΤ στο δημοτικό σχολείο Η Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου για την διδασκαλία της Ν-ΕΤ στο δημοτικό σχολείο Σφαίρες Γνώσης Παραδείγματα από την διδασκαλία της Ν-ΕΤ στο δημοτικό σχολείο Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου Παρακολούθηση video με τίτλο «do you know what nano means?», Δημιουργία αφίσας μακρόκοσμου
Το Οπτικό Μικροσκόπιο
Το οπτικό μικροσκόπιο Αποτελείται από 4 βασικά στοιχεία: Αποτελείται από 4 βασικά στοιχεία: μια πηγή φωτός έναν συγκεντρωτικό φακό έναν αντικειμενικό φακό και έναν προσοφθάλμιο
Το οπτικό μικροσκόπιο αποτελείται από ένα μεγεθυντικό σύστημα μέσω του οποίου ο παρατηρητής βλέπει το πρώτο είδωλο με ένα φακό που παράγει ένα δεύτερο πραγματικό είδωλο σε μεγέθυνση
Το οπτικό μικροσκόπιο