Σχολική Δραστηριότητα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δημοτικό σχολείο Χρυσελεούσας (Κ.Β)
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΜΑ : Η αυλή μας χώρος μόρφωσης, παιχνιδιού, δημιουργίας.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Jigsaw: Τί είναι;.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Το λογισμικό wiki παρέχει τη δυνατότητα στα μέλη μιας ομάδας χρηστών, να καταθέτουν ισότιμα τη συμβολή τους (ιδέες, φωτογραφίες, πηγές κ.α.) στην παραγωγή.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΑΝΤΙΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ - ΕΠΙΘΕΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Γνώση και κατανόηση της Παιδαγωγικής. Επεξεργασία της Εκπαιδευτικής Στρατηγικής. Επιλογή Εκπαιδευτικών μέσων και εργαλείων. Ψαθάκη.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΠΕ- Τεχνολογίες Πληροφορίες Επικοινωνίας Β’ τάξη
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
Κατασκευάζοντας μια ιστοσελίδα 5 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ Υπεύθυνη Δασκάλα: ΜΠΙΛΙΟΥΡΗ ΑΡΓΥΡΗ ΣΤ΄ΤΑΞΗ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΠΕ- Τεχνολογίες Πληροφορίες Επικοινωνίας Γ’ τάξη
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας Λύκειο Αγίου Ιωάννη Οκτώβριος 2008 Γεώργιος Χατζηιωάννου Καθηγητής Μέσης Εκπαίδευσης.
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Grundtvig Learning Partnership Parents-School-Children: Learning by doing together Γονείς – Σχολείο – Παιδιά: Μαθαίνουμε μέσα από κοινές δραστηριότητες.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
«Στο δρόμο για την αειφορία».  Βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Κυψέλης, στην οδό Δοϊράνης 43.  Μετρά 90 χρόνια λειτουργίας.  Έχει πλούσια συμμετοχή.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Στα πλαίσια της ενότητας της Γλώσσας «Ατυχήματα» και της θεματικής ενότητας των Μαθηματικών «Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων», αποφασίσαμε να εκπονήσουμε.
Μαθαίνω να χρησιμοποιώ με ασφάλεια το διαδίκτυο
Βαζουμε χρωμα Στην αυλη μαΣ, δινουμε χρωμα Στη ζωη μαΣ!!!
Google docs Google docs forms
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Αποτελέσματα εργασιών Μικρών Τοπογράφων στο Δημοτικό Σχολείο Μαυροθάλασσας Μαϊος – Ιούνιος 2016.
Τοπογραφία Τοπογραφία είναι η επιστήμη η οποία ασχολείται με τις μεθόδους με την βοήθεια των οποίων απεικονίζεται υπό κλίμακα η επιφάνεια του εδάφους επάνω.
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΤΥΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ Διερεύνηση με συζήτηση
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
«Βιβλιοθήκη ανοικτού εκπαιδευτικού λογισμικού ΠΣΔ:
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
33ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχολική Δραστηριότητα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Έτος 2015-2016 Οι μικροί τοπογράφοι μετρούν, σχεδιάζουν, μελετούν και προτείνουν τρόπο ανάπλασης του αύλειου χώρου του Δημοτικού Σχολείου Μαυροθάλασσας Επιβλέποντες εκπαιδευτικοί: Γκουτουλούδη Μαρία (Msc πληροφορικής, Μηχ. Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής) Σπαντζιάρης Χρήστος (δάσκαλος Ε1 τάξης) Καραλή Αντωνία (δασκάλα Ε2 τάξης)

Οι μικροί τοπογράφοι Οι μαθητές της Ε τάξης καλούνται να βοηθήσουν στη λήψη απόφασης για την ανάπλαση του αύλειου χώρου του Δ.Σ. Μαυροθάλασσας για να μετατραπεί σε ένα σύγχρονο και λειτουργικό χώρο αναψυχής, ποικίλων δραστηριοτήτων και αθλοπαιδιών. Επιδιωκόμενος σκοπός λοιπόν είναι η εμπλοκή με ενεργή συμμετοχή των μαθητών στη επίλυση ενός πραγματικού προβλήματος που τους αφορά.

Ενεργός συμμετοχή των μαθητών στη διαμόρφωση της αυλής τους σχολείου Μέσα από τη διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου του σχολείου τα παιδιά (Αγγελίδης, 1997): συνειδητοποιούν την αλληλεξάρτηση ανθρώπου και φυσικού περιβάλλοντος κατανοούν την αυλή ως ένα οικό-κοινωνικό σύστημα που απαιτεί κατάλληλη οργάνωση γνωρίζουν βασικές έννοιες και μηχανισμούς του περιβάλλοντος αναπτύσσουν αισθητικά κριτήρια αποκτούν αισθήματα ευθύνης ως προς την προστασία και διατήρηση ενός υγιεινού και όμορφου σχολικού περιβάλλοντος δραστηριοποιούνται και ευαισθητοποιούν και άλλα άτομα σε θέματα σχετικά με την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος

Ο άυλειος χώρος ενός σχολείου Σύμφωνα με τον ΟΣΚ ο αύλειος χώρος ενός σχολείου θα πρέπει να αποτελείται από τις παρακάτω ενότητες: Χώρος αυλισμού – συγκεντρώσεων Χώρος ανάπαυσης Χώρος παιχνιδιών Χώρος πρασίνου Χώρος εκδηλώσεων Ο αύλειος χώρος του σχολείου, ανάλογα με το εμβαδόν του θα πρέπει να διαμορφώνεται με χώρους πρασίνου, χώρους εκτόνωσης (καθιστικά κλπ) και χώρους άθλησης ώστε να δημιουργεί ευχάριστο περιβάλλον στους μαθητές κατά την ώρα των διαλειμμάτων.

Μεθοδολογία Βήμα 1: Έγκριση της Δ/ντριας για την μελέτη για την δημιουργία πρότασης προς τον Σύλλογο διδασκόντων για την διαμόρφωσης της αυλής από τους μαθητές Ε1 κ Ε2 τάξης. Οι μαθητές ενεργοποιούνται, κατεβάζουν ιδέες για επιδαπέδια παιχνίδια και αισθητικές παρεμβάσεις για την αυλή και επισκέπτονται την κ. Λογοθέτη Μαρία Δ/ντρια του σχολείου στο γραφείο της για να την ενημερώσουν για την απόφαση που πήραν να συνδράμουν ενεργά στην καλύτερη διαμόρφωση της αυλής.

Μεθοδολογία Βήμα 2: Καταγραφή, αποτύπωση της υπάρχουσας κατάστασης στον περιβάλλοντα χώρο του σχολείου Οι μαθητές γνωρίζουν την ομαδική εργασία των τοπογράφων ώστε να μπορέσουν να κάνουν ένα πρόχειρο τοπογραφικό σχέδιο (κροκί) της αυλής του σχολείου να υπολογίσουν το μήκος και το πλάτος της αυλής να υπολογίσουν το καλυπτόμενο ποσοστό της αυλής από πράσινο να υπολογίσουν το ποσοστό του σχολικού χώρου που καλύπτεται από την αυλή την αντιστοιχία χώρου αυλής σε κάθε μαθητή (5τμ ακάλυπτου προαυλίου)του σχολείου με την υπόθεση του ισομοιράσματος σε όλους Οι μαθητές έρχονται σε επαφή μέσω τηλεδιάσκεψης με καθηγητή Τοπογραφίας του ΑΤΕΙ Κ. Μακεδονίας για να συζητήσουν πάνω σε θέματα Τοπογραφίας και να γίνει επίδειξη των οργάνων που χρησιμοποιούν οι Τοπογράφοι.

Μεθοδολογία Βήμα 3 (Α): Διερεύνηση απόψεων όλων των μαθητών του σχολείου σχετικά με την διαμόρφωση του αύλειου χωρου. Οι μαθητές ερευνούν στο διαδίκτυο για επιδαπέδια παιχνίδια και διακοσμήσεις (φυτών, δένδρων, χρώματα κλπ) σε αυλές άλλων σχολείων και κατεβάζουν εικόνες. Σκέπτονται και καταγράφουν ερωτήσεις για να δημιουργήσουν ερωτηματολόγιο για τους μαθητές του σχολείου. Γνωρίζουν τα πλεονεκτήματα ενός διαδικτυακού ερωτηματολογίου σε σχέση με τα συμβατικά (έντυπα) και αποφασίζουν να δημιουργήσουν ένα με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού πληροφορικής. Το ερωτηματολόγιο αυτό συμπληρώνουν όλοι οι μαθητές του σχολείου στην ώρα πληροφορικής, με εξαίρεση τους μαθητές της Α και Β τάξης για τους οποίους γίνεται ιδιαίτερη μνεία και τους παίρνουν συνέντευξη οι μαθητές της Ε τάξης και τις απαντήσεις τους τις καταχωρούν έπειτα στο online ερωτηματηματολόγιο. http://goo.gl/forms/q5KFp1TYd3

Μεθοδολογία Βήμα 3 (Β): Διερεύνηση απόψεων των δασκάλων του σχολείου σχετικά με την διαμόρφωση του αύλειου χώρου. Οι μαθητές σκέπτονται και καταγράφουν ερωτήσεις για να δημιουργήσουν ερωτηματολόγιο για τους δασκάλους του σχολείου. Εκτός από ερωτήσεις τύπου τι αλλαγή θα θέλανε στην αυλή του σχολείου οι μαθητές βάζουν εικόνες από επιδαπέδια παιχνίδια και διακοσμητικές παρεμβάσεις για να προϊδεάσουν τους δασκάλους και τους ρωτάνε αν θα επιθυμούσαν να δημιουργήσουν ομάδες μαθητών για φύτευση και δημιουργία επιδαπέδιων παιχνιδιών. http://goo.gl/forms/XdEDcqknvC

Μεθοδολογία Βήμα 4: Μελέτη των απόψεων των 144 μαθητών και 21 δασκάλων του σχολείου για την δημιουργία συμπερασμάτων για την κοινή γνώμη των μαθητών για την διαμόρφωση της αυλής. Οι μαθητές μελετούν τα στατιστικά που τους δίνουν τα δύο διαδικτυακά ερωτηματηματολόγια και καταγράφουν τις επικρατέστερες απαντήσεις για την διαμόρφωση της αυλής που θα λάβουν υπόψη στην πρότασή τους. Για τις επικρατέστερες αυτές απαντήσεις αναζητούν στο διαδίκτυο περισσότερες πληροφορίες για να τις προσθέσουν στην τεκμηριωμένη πρότασή τους.

Μεθοδολογία Βήμα 5: Δημιουργία ψηφιακού χάρτη/τοπογραφικού διαγράμματος της αυλής του σχολείου Οι μαθητές δημιουργούν στον υπολογιστή ένα διάγραμμα της υφιστάμενης κατάστασης της αυλής. Στη συνέχεια αυτό το διάγραμμα αρχίζουν και το τροποποιούν σκεπτόμενοι το τι θέλουν οι χρήστες της αυλής να γίνει και ποιο είναι το κατάλληλο χωροταξικά σημείο της αυλής για αυτό.

Μεθοδολογία Βήμα 6: Δημιουργία τεκμηριωμένης σχεδιαστικής πρότασης και υποβολή της στην Δ/ντρια και στον σύλλογο διδασκόντων . Οι μαθητές χρησιμοποιούν το LibreOffice writer για να δημιουργήσουν την πρότασή τους προς την Δ/ντρια και τον σύλλογο διδασκόντων σχετικά με την διαμόρφωση της αυλής. Οι μαθητές επίσης χρησιμοποιούν το LibreOffice impress για να δημιουργήσουν μια παρουσίαση της πρότασής τους προς Δ/ντρια και τον σύλλογο διδασκόντων.

Άλλοι εκπαιδευτικοί στόχοι της σχολικής δραστηριότητας να εξοικειωθούν οι μαθητές με τη χρήση δεκαδικών αριθμών κατά την διαδικασία της μέτρησης να οικοδομήσουν μέσα απο τη μελέτη εικόνων-διαγραμμάτων-χαρτών και αριθμών την έννοια του χώρου να καλλιεργηθεί το πνεύμα της ομαδοσυνεργατικής εργασίας να καλλιεργηθεί η κριτική σκέψη μέσα απο συζητήσεις, ερωταποκρίσεις και βιωματικών εργασιών. να γνωρίσουν τον υπολογιστή ως εργαλείο για την εργασία τους και να κάνουν χρήση πολλών λογισμικών (επεξεργαστή κειμένου, λογιστικό φύλλο, google earth, qgis, παρουσίαση) για να μπορέσουν να βγάλουν το αποτέλεσμα που θέλουν (την τεκμηριωμένη σχεδιαστική πρόταση τους) να γνωρίσουν το διαδίκτυο ως πηγή γνώσης και να το χρησιμοποιήσουν ως εύχρηστο και σημαντικό μέσο έρευνας και μάθησης. να γνωρίσουν την τηλεδιάσκεψη ως εργαλείο εξ αποστάσεως επικοινωνίας