Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Σάββατο, 03/12/2016 Ελένη Παπαϊωάννου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
Μια αφορμή για προβληματισμό
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
Η διαφήμιση ως πεδίο αναγνωστικής και συγγραφικής πρακτικής
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ΄ ΦΑΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Νέος Γραμματισμός Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ.
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γλώσσας
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΟΡΟΛΟΓΙΩΝ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών.
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Σενάριο.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΕΙΔΟΥΣ
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Δ’ τάξης.
ΤΠΕ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Κοσμάς Τουλούμης Διδασκαλία Αρχαίων Ελληνικών με ΤΠΕ: Δημιουργώντας σενάρια Δημοτικό Ωδείο Δράμας Σύνδεσμος Φιλολόγων 13 Δεκεμβρίου Δεκεμβρίου.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας στο Γλωσσικό Μάθημα (Ελληνικά): Εισηγήσεις για Χρήση και Αξιοποίηση Σταυρούλα Κοντοβούρκη Λέκτορας, Διδακτική Γλωσσικού.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΕΝΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΕΡΑΚΙΝΗ.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Δούκα Ανθίππη Υπ. Δρ. Γλωσσολογίας Πανεπιστημίου Πατρών
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
Τπε και γλώσσα.
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
2η επιμορφωτική συνάντηση 27 Φεβρουαρίου 2014
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
έκθεση – έκφραση α΄ λυκείου
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Σάββατο, 03/12/2016 Ελένη Παπαϊωάννου ΤΠΕ στο γλωσσικό μάθημα: μια πρακτική εφαρμογή βάσει των δεικτών επάρκειας Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Σάββατο, 03/12/2016 Ελένη Παπαϊωάννου

Περιεχόμενα Σκοπός-στόχοι-ταυτότητα διδακτικής πρότασης Εκπαίδευση για τα Μέσα/Ψηφιακός Εγγραμματισμός και ΑΠ Σενάριο διδασκαλίας Σενάριο διδασκαλίας & δείκτες επάρκειας

Ταυτότητα διδακτικής πρότασης Μάθημα: Νέα Ελληνικά [Έκφραση-Έκθεση] Τάξη: Β’ Λυκείου Θεματικός κύκλος: Μ.Μ.Ε. [μετά τη διδασκαλία της ενότητας είδηση- σχόλιο] Απαιτούμενος χρόνος: 1 δίωρο Απαιτούμενα: Η/Υ [ιδανικά: το εργαστήριο Η/Υ]

Η πρακτική εφαρμογή των δεικτών επάρκειας Στόχοι Η πρακτική εφαρμογή των δεικτών επάρκειας Η δημιουργική ενσωμάτωση των ΤΠΕ

Εκπαίδευση για τα Μέσα (Media Education) Ψηφιακός Γραμματισμός (Digital Literacy) Θεωρητικό υπόβαθρο

Ψηφιακός Γραμματισμός -Ψηφιακή ικανότητα, που απαιτεί την κριτική και αναστοχαστική αντιμετώπιση των διαθέσιμων πληροφοριών και την υπεύθυνη χρήση των διαδραστικών Μέσων. -Κοινωνικές και πολιτικές ικανότητες, που περιλαμβάνουν την ικανότητα κατανόησης των διαφορετικών οπτικών και την ετοιμότητα σεβασμού των αξιών των άλλων. -Πολιτισμική ενσυναίσθηση και έκφραση, που περιλαμβάνει την αίσθηση της ταυτότητας ως της βάσης για σεβασμό της διαφορετικότητας. (EC, 2006)

ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ e-ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ & ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ: ένα σύνολο τεχνολογικών, γνωστικών & κοινωνικών δεξιοτήτων που πρέπει να κατέχει ο χρήστης για να ανταποκρίνεται στην ανάγκες της τεχνολογικής εξέλιξης πηγή: www.socialmediamastery.au.com

e-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

Δραστηριότητα 1 Να ανοίξετε το πρόγραμμα περιήγησης στον υπολογιστή σας και να πληκτρολογήσετε τη διεύθυνση www.philenews.com. Αφού πλοηγηθείτε στην πρώτη σελίδα της ηλεκτρονικής εφημερίδας, να εντοπίσετε τις βασικές διαφορές της πρώτης σελίδας της ηλεκτρονικής εφημερίδας από την πρώτη σελίδα μιας έντυπης εφημερίδας. Διαφορές ως προς Διαδικτυακή εφημερίδα Έντυπη εφημερίδα την ποικιλία στη θεματολογία   τη χρήση εικόνας τη διαφήμιση τις διόδους επικοινωνίας

ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Δραστηριότητα 1 να κατανοούν με ποιους τρόπους διαφοροποιείται ένα διαδικτυακό μέσο ενημέρωσης (ΔΜΕ) από τον έντυπο τύπο [π.χ. χρήση εναλλασσόμενης εικόνας/κινούμενης εικόνας, ήχου, οπτικών εφέ, video] ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Κατανοούν γραπτά κείμενα σε ποικίλα κειμενικά είδη και αξιολογούν την αποτελεσματικότητά τους ΔΕΙΚΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ

Δραστηριότητα 2 Στην πρώτη σελίδα να πατήσετε στον σύνδεσμο που σας οδηγεί στο πρώτο άρθρο της επικαιρότητας. Α. Να σχολιάσετε τον τίτλο: Β. Αφού διαβάσετε το άρθρο προσεκτικά, να απαντήσετε στα πιο κάτω: Γ. Να εντοπίσετε: Ι) Έναν (1) τρόπο πειθούς που χρησιμοποιείται στο κείμενο. ΙΙ) Ένα σχόλιο του συντάκτη: Βαθμός συνάφειας με το περιεχόμενο:   Γλώσσα: Σημεία στίξης: Είδος του κειμένου:   Πομπός: Δέκτης: Σκοπός: Θέμα: Γλώσσα-Ύφος:

Γλώσσα: χρήση της ΚΝΕ και της Κυπριακής (γιατί;) Σημεία στίξης: χρήση αποσιωπητικών (γιατί;) Συνάφεια: ο τίτλος ανταποκρίνεται στο περιεχόμενο

Είδος του κειμένου: Πομπός: Δέκτης: Σκοπός: Θέμα: Ύφος: Τρόπος πειθούς: Σχόλιο:

ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Δραστηριότητα 2 Εντοπίζουν τα κειμενικά στοιχεία σε ένα άρθρο διαδικτυακού μέσου ενημέρωσης (ΔΜΕ) ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Εξάγουν συμπεράσματα για το κεντρικό νόημα, με αναφορά στον σκοπό και το ύφος του κειμένου, αλλά και την οπτική γωνία του συντάκτη ΔΕΙΚΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ Επικοινωνιακό πλαίσιο Σκοπός Μέσα ανίχνευσης του σκοπού Επίπεδο ύφους, τρόποι ανίχνευσης ύφους Σχέση κειμενικού είδους-λεξιλογίου-ύφους-επικοινωνιακής περίστασης Είδηση και σχόλιο ΔΕΙΚΤΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ

Δραστηριότητα 3 Α. Με αναφορά στην ίδια σελίδα να καταγράψετε από ποιες άλλες πηγές, εκτός από το κείμενο, αντλεί ο χρήστης ενημέρωση-πληροφόρηση. Β. Στην ίδια σελίδα να εντοπίσετε και να καταγράψετε τα σύμβολα που συνήθως συναντάμε στη διαδικτυακή επικοινωνία. Τι εξυπηρετούν κατά την άποψή σας: Πηγή πληροφόρησης Τι εξυπηρετεί   Σύμβολο Τι εξυπηρετεί  

ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Δραστηριότητα 3 Α, Β Εντοπίζουν τα ιδιαίτερα εξωκειμενικά στοιχεία που ενυπάρχουν σε ένα άρθρο ενός ΔΜΕ ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Αξιοποιούν τα μη γλωσσικά στοιχεία, για να προσλάβουν το γενικό νόημα του κειμένου ΔΕΙΚΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ Πολυτροπικότητα-οπτικοποίηση κειμένου, ενδεικτικά: εικόνες, φωτογραφίες, σχέδια, γραφήματα και το πληροφοριακό/συναισθηματικό/ ιδεολογικό τους φορτίο Μουσική, χρώματα, ηχητικά εφέ κ.ά. Μη γλωσσικά στοιχεία ΔΕΙΚΤΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3Γ Στο κάτω μέρος της σελίδας υπάρχει η ένδειξη «Σχόλια». Να διαβάσετε τα σχόλια και να καταγράψετε τις παρατηρήσεις σας ως προς τη γλώσσα που χρησιμοποιείται. Πώς διαφοροποιείται η γλώσσα των σχολίων από τη γλώσσα του κύριου άρθρου;

ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Δραστηριότητα 3 Γ ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Εντοπίζουν και να συγκρίνουν τους διαφορετικούς γλωσσικούς κώδικες που υπάρχουν σε ένα ΔΜΕ με αμφίδρομη επικοινωνία [π.χ. δημοσιογραφική γλώσσα, γλώσσα των χρηστών]. Να εξηγούν τη διαφοροποίηση στη γλώσσα. ΔΕΙΚΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ Εξάγουν συμπεράσματα για το κεντρικό νόημα, με αναφορά στον σκοπό και το ύφος του κειμένου, αλλά και την οπτική γωνία του συντάκτη ΔΕΙΚΤΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ Επίπεδο ύφους, τρόποι ανίχνευσης ύφους Σχέση κειμενικού είδους-λεξιλογίου-ύφους-επικοινωνιακής περίστασης Γλωσσικές ποικιλίες

Δραστηριότητα 4 Να πληκτρολογήσετε στο πρόγραμμα περιήγησης του υπολογιστή σας τη διεύθυνση www.newsbomb.cy. Αφού περιηγηθείτε στην πρώτη σελίδα να καταγράψετε τις διαφορές τις οποίες εντοπίζετε σε σχέση με την πρώτη σελίδα του www.philenews.com. Διαφορές ως προς: philenews.com newsbomb.cy Τη θεματολογία   Τους τίτλους ειδήσεων Τη γλώσσα-ύφος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ NEWSBOMB.CY

Ροή ειδήσεων www.philenews vs www.newsbomb.cy

ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Δραστηριότητα 4 Συγκρίνουν και να τοποθετούνται κριτικά απέναντι σε διαφορετικά ΔΜΕ [ηλεκτρονική εφημερίδα κύρους-ηλεκτρονικός «κίτρινος» τύπος] ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Αναγνωρίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά κειμενικών τύπων/ειδών γραπτού λόγου και κατανοούν τη λειτουργία τους στην επικοινωνία ΔΕΙΚΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ Άρθρα γενικού ενδιαφέροντος-Άρθρα ποικίλων θεμάτων Η φύση του πληροφοριακού λόγου σε σχέση με: -το σημασιολογικό του περιεχόμενο (ποιότητα είδησης) -το περιεχόμενο της είδησης -βασικά χαρακτηριστικά (επίκαιρος χαρακτήρας, συντομία, ακρίβεια-σαφήνεια, πυκνή σε πληροφορίες, εύληπτη, ελκυστική) ΔΕΙΚΤΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ

Δραστηριότητα 5 Στη δραστηριότητα 3Β έχετε καταγράψει μια σειρά από σύμβολα τα οποία αντιστοιχούν σε ενέργειες των χρηστών του διαδικτύου. Στον πίνακα που ακολουθεί να προσπαθήσετε να βρείτε τον καλύτερο τρόπο απόδοσής τους στην Ελληνική. Αν χρειαστείτε βοήθεια μπορείτε να ανατρέξετε στο ηλεκτρονικό λεξικό της Ελληνικής γλώσσας στον σύνδεσμο: http://www.greek- language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/ ή στο αγγλοελληνικό λεξικό που θα βρείτε στον σύνδεσμο: http://www.wordreference.com/engr/

Διαδικτυακές λέξεις/φράσεις Δραστηριότητα 5 Διαδικτυακές λέξεις/φράσεις Απόδοση στα Ελληνικά κάνω share   κάνω like κάνω print σερφάρω (στο διαδίκτυο) κάνω friend (φίλο) κάνω delete Β) Τι παρατηρείτε για τη χρήση του ρήματος «κάνω» στη γλώσσα του διαδικτύου; Νομίζετε ότι βοηθά ή αναχαιτίζει την προσπάθειά μας να μιλάμε σωστά ελληνικά; Γ) Μπορείτε να σκεφτείτε άλλα παραδείγματα της χρήσης του ρήματος «κάνω»; Με ποιες λέξεις μπορούν να αντικατασταθούν;

ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Δραστηριότητα 5 Αποκωδικοποιούν τη γλώσσα του διαδικτύου και εντοπίζουν γλωσσικές επιλογές στην Ελληνική προς αντικατάσταση όρων της Αγγλικής ή μεικτών όρων. Έμφαση στη χρήση του ρ. «κάνω» ΕΙΔΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Κατανοούν τη σημασία των λέξεων μέσα από την ετυμολογία και τις λειτουργίες της παραγωγής-σύνθεσης ΔΕΙΚΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ -Ετυμολογία-Παραγωγή-Σύνθεση -Μορφοσημασιολογικές πληροφορίες -Ξένες λέξεις-δάνεια-αντιδάνεια ΔΕΙΚΤΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ

Προσθετική αξία της χρήση του διαδικτύου

+ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Οικείο περιβάλλον Βιωματική μάθηση Ενεργητική μάθηση Ελκυστικότητα (ζωντανό περιβάλλον) Βιωματική μάθηση Ομαδική εργασία Ενεργητική μάθηση Οικείο περιβάλλον +ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΣΑΣ