H εκπαίδευση και το πρόγραμμα STEM

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Ευθυγράμμιση Στόχων – Διδασκαλία – Αξιολόγηση ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Σενάριο.
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
Επιμορφωτική ημερίδα Εκπαιδευτική Ρομποτική 5/12/2014.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Επιστημολογική Επάρκεια
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Δημιουργικότητα & Μαθηματικά
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
F1 in Schools. Το F1 in Schools υλοποιείται σήμερα σε περισσότερες από 30 χώρες και ο αριθμός αυξάνεται συνεχώς... F1 in Schools – Ένας Διεθνής Μαθητικός.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Σαράντος Ψυχάρης ΑΣΠΑΙΤΕ
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
«Η ανάπτυξη της τριαρχικής νοημοσύνης»
Δημιουργία σεναρίου.
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
M. Πατρινόπουλος.
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Χρήση ψηφιακών εργαλείων και πρόσθετη παιδαγωγική αξία
Δομικά στοιχεία ολοκληρωμένου σεναρίου και το λογισμικό Hot Potatoes
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
2η ενότητα: Αναλυτικά προγράμματα σπουδών (ΙΙ)
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Χαρακτηριστικά, θεμελιώδεις έννοιες και αρχές της διαθεματικής προσέγγισης.
Η καινούρια σχολική χρονιά αρχίζει… Μερικές σκέψεις και προτάσεις.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

H εκπαίδευση και το πρόγραμμα STEM http://stem.edu.gr/%CF%84%CE%B9-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-stem-2/

Τι είναι το Πρόγραμμα STEM (STEM Curriculum); S (Science) T (Technology) E (Engineering) Μ (Mathematics)

Το STEM ως Μετά-Επιστήμη

Ορίζοντας τον Εγγραμματισμό STEM (STEM Literacy) Επιστημονικός εγγραματισμός είναι η ικανότητα κάποιου να χρησιμοποιεί την επιστημονική γνώση σε τρεις βασικούς τομείς: επιστήμη για τη ζωή και την υγεία, επιστήμη για τη Γη και το περιβάλλον και επιστήμη για την τεχνολογία. Τεχνολογικός εγγραματισμός είναι η ικανότητα κάποιου να χρησιμοποιεί, να διαχειρίζεται, να κατανοεί και να αξιολογεί την τεχνολογία. Η τεχνολογία είναι η καινοτομία, η αλλαγή ή η τροποποίηση του φυσικού περιβάλλοντος για να ικανοποιηθούν οι ανθρώπινες ανάγκες.

Ορίζοντας τον Εγγραμματισμό STEM (STEM Literacy) Εγγραματισμός στη Μηχανική είναι η κατανόηση του πως οι τεχνολογίες αναπτύσσονται μέσα από τη διαδικασία σχεδιασμού της Μηχανικής. Ο σχεδιασμός της Μηχανικής είναι η συστηματική και δημιουργική εφαρμογή των επιστημονικών και μαθηματικών αρχών για πρακτικούς σκοπούς, στο σχεδιασμό, τη δημιουργία και τη λειτουργία αποτελεσματικών και οικονομικών κατασκευών, μηχανημάτων, διαδικασιών και συστημάτων. Μαθηματικός εγγραματισμός είναι η ικανότητα κάποιου να αναλύει, να αιτιολογεί και να επικοινωνεί ιδέες αποτελεσματικά, καθώς δημιουργεί, διαμορφώνει, λύνει και ερμηνεύει λύσεις σε μαθηματικά προβλήματα σε μια ποικιλία καταστάσεων.

Που Στοχεύει η Εκπαίδευση STEM Μείωση του χάσματος των επιτεύξεων και της συμμετοχής.

Ο Συνασπισμός STEM (STEM Coalition) Chair: National Science Teachers Association Co-Chairs:  American Chemical Society  National Council of Teachers of Mathematics  American Society of Mechanical Engineers (ASME)  Microsoft Corporation  Education Development Center, Inc.  Hands-On Science Partnership

Δομή Αναλυτικού Προγράμματος STEM (STEM Curriculum) Το ΑΠΣ STEM διαμορφώνεται από πρότυπα. Έχουν χρησιμοποιηθεί τα πρότυπα (standards) από NRC (1996), NCTM (2000), ISTE (2007) και ITEEA (2007). Όλα τα πρότυπα στο STEM-CIP έχουν σχεδιαστεί με βάση τις αρχές της Κατανόησης μέσα από το Σχεδιασμό (Wiggins and McTighe, 1998). Η κατανόηση μέσα από το σχεδιασμό (Understanding by Design) H διδασκαλία και η μάθηση στηρίζεται στην έρευνα (inquiry)

Δομή Αναλυτικού Προγράμματος STEM (STEM Curriculum) Εθνικά Πρότυπα (Γενικοί Στόχοι) Ειδικούς Στόχους (Επιθυμητά Αποτελέσματα) Στοιχεία Αξιολόγησης Μαθησιακό Πλάνο Προαπαιτούμενες γνώσεις Προτεινόμενες μέθοδοι διδασκαλίας Υλικά και Μέσα

Τα 5 Ε του Αναλυτικού Προγράμματος STEM Ενασχόληση- Εμπλοκή (Engagement), Εξερεύνηση (Exploration),  Εξήγηση (Explanation),  Επεξεργασία (Elaboration)  και Αξιολόγηση (Evaluation)

Τα 5 Ε του Αναλυτικού Προγράμματος STEM Ενασχόληση- Εμπλοκή. Αυτή η φάση των 5 Ε ξεκινά τη διαδικασία. Μια δραστηριότητα «εμπλοκής» θα πρέπει να κάνει τα ακόλουθα: Να κάνει συνδέσεις ανάμεσα στις παρελθούσες και στις παρούσες μαθησιακές εμπειρίες. Να προβλέπει δραστηριότητες και να επικεντρώνει τη σκέψη των μαθητών στα μαθησιακά αποτελέσματα των τρεχουσών δραστηριοτήτων. Οι μαθητές θα πρέπει να εμπλέκονται νοητικά με την ιδέα, τη διαδικασία ή τη δεξιότητα που πρέπει να μάθουν.

Τα 5 Ε του Αναλυτικού Προγράμματος STEM Εξερεύνηση. Αυτή η φάση των 5 Ε παρέχει στους μαθητές μια κοινή βάση εμπειριών. Αναγνωρίζουν και αναπτύσσουν ιδέες, διαδικασίες και δεξιότητες. Κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης, οι μαθητές εξερευνούν ενεργά το περιβάλλον τους ή χειρίζονται υλικά. Εξήγηση. Αυτή η φάση βοηθά τους μαθητές να εξηγούν τις έννοιες που εξερευνούν. Έχουν ευκαιρίες να εκφράσουν την εννοιολογική τους κατανόηση ή να επιδείξουν νέες δεξιότητες ή συμπεριφορές. Αυτή η φάση παρέχει επίσης ευκαιρίες στους εκπαιδευτικούς να εισάγουν επίσημους όρους, ορισμούς και εξηγήσεις για έννοιες, διαδικασίες, δεξιότητες ή συμπεριφορές.

Τα 5 Ε του Αναλυτικού Προγράμματος STEM Επεξεργασία. Αυτή η φάση επεκτείνει την εννοιολογική κατανόηση των μαθητών και τους επιτρέπει να εξασκήσουν δεξιότητες και συμπεριφορές. Μέσα από νέες εμπειρίες οι μαθητές αναπτύσσουν βαθύτερη και ευρύτερη κατανόηση των βασικών εννοιών, αποκτούν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τομείς ενδιαφέροντος και τελειοποιούν τις δεξιότητές τους. Αξιολόγηση. Αυτή η φάση ενθαρρύνει τους μαθητές να αξιολογούν την κατανόηση και τις δυνατότητές τους και επιτρέπει στους εκπαιδευτικούς να αξιολογούν την κατανόηση των μαθητών σχετικά με βασικές έννοιες, καθώς και την ανάπτυξη δεξιοτήτων (Enhancing Education, n.d.).

Τέσσερα Επίπεδα της Έρευνας (Τέσσερα επίπεδα υποστήριξης) Υπάρχουν τέσσερα επίπεδα υποστήριξης (scaffolding) για την έρευνα που περιλαμβάνονται στα περισσότερα μοντέλα, ξεκινώντας από: Την περισσότερο δομημένη μορφή- επιβεβαιωτική έρευνα. Προχωρώντας στη δομημένη έρευνα. Στη συνέχεια στην καθοδηγούμενη έρευνα. Και τελικά στην ανοιχτή – ελεύθερη έρευνα.

Μάθηση με Βάση την Επίλυση Προβλημάτων (Problem-Based Learning) Χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από την επίλυση προβλημάτων: Η μάθηση οδηγείται από προκλητικά, ανοικτά προβλήματα. Οι μαθητές εργάζονται σε μικρές συνεργατικές ομάδες. Οι δάσκαλοι αναλαμβάνουν το ρόλο των «διευκολυντών» της μάθησης. Διαδικασία επίλυσης γνήσιων προβλημάτων του πραγματικού κόσμου: Ανάλυση και διαμόρφωση ενός προβλήματος συνεργατικά. Συμμετοχή σε αυτό-κατευθυνόμενη μάθηση. Καταιγισμός ιδεών για πιθανές λύσεις. Δοκιμή των υποθέσεων. Σύγκλιση σε μια βέλτιστη λύση.

Μάθηση με Βάση την Επίλυση Προβλημάτων (Problem-Based Learning) Πλεονεκτήματα της μάθησης μέσα από την επίλυση προβλημάτων: Βελτιώνει την κατανόηση των μαθητών και τη συγκράτηση των γνώσεων. Προωθεί μια «σε βάθος προσέγγιση» για τη μάθηση. Βελτιώνει την κριτική σκέψη και τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων. Βελτιώνει τα κίνητρα για μάθηση. Βελτιώνει την ικανότητα των μαθητών να μεταφέρουν τις δεξιότητες και τις γνώσεις σε νέες καταστάσεις. (Massa, Hannes, Dischino, Donnelly, 2009).

Αξιολόγηση του Τελικού Μαθησιακού Πλάνου Το αρκτικόλεξο WHERETO συνοψίζει τα βασικά στοιχεία που θα πρέπει να υπάρχουν στο μαθησιακό πλάνο, λαμβάνοντας υπόψη τα επιθυμητά αποτελέσματα.