Πολυφωνική φωνητική μουσική στον Μεσαίωνα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΥΤΟΝΟΜΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΝΑΟ - ΜΟΥΣΙΚΟΣ Καρατζαφέρης Ευστάθιος Αλέξανδρος.
Advertisements

6η Ενότητα:Τρόποι Μεταφοράς Πιάτων
Δημιουργικές δραστηριότητες
Η ΙΣΠΑΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ Ο λόγος που επέλεξα να ασχοληθώ με αυτό το είδος μουσικής είναι γιατί μετά από πολλά χρόνια αναζήτησης κατάφερα επιτέλους να βρω τη.
Γρηγόρης Γαλατερός και Γιώργος Γκέκα
Σύγκλιση λιθοσφαιρικών πλακών (Ωκεάνιος με ωκεάνιο φλοιό) 1. Σύγκλιση λιθοσφαιρικών πλακών (Ωκεάνιος με ωκεάνιο.
Γιατί την προτιμούν οι έφηβοι;. Π.χ. Μουσικά προγράμματα, ταινίες, ντοκιμαντέρ, σίριαλ και πολλά άλλα • Μεγάλη ποικιλία στον ψυχαγωγικό τομέα.
Ο αγαπημένος μου τραγουδιστής-συνθέτης
ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΣΗ Φροσυνη μαρια τμημα – β2
Από το γραμμόφωνο στο …mp3
Σχέδια μαθημάτων μουσικής
Διερευνητική εργασία (Project) Β’Λυκείου σχολικό έτος
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΟΡΟΣΗΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ ΧΗΜΙΚΟΥ Καινοτομίες στη χημεία, τη μηχανική, καθώς και στα ηλεκτρονικά από το τέλος του δέκατου ένατου αιώνα έως σήμερα,
Η γειτονιά που γέμισε ήχους
Μαθαίνω θεωρία μουσικής
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Αποκατάσταση αρχαίας μουσικής σε ψηφιακές βιβλιοθήκες Εισηγητής: Σαράντος Καπιδάκης Σπουδάστρια: Μαρία Σίδερη ΑΘΗΝΑ 2008.
12. Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Συνάντηση 3 κόσμων: Ελληνορωμαϊκού Ανατολικού & Χριστιανικού
Ενότητα 6 Γράφω το δικό μου άρθρο Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
Πολλαπλασιασμός αλά ρωσικά (ακέραιοι θετικοί >0)
Πώς βρέθηκαν τα παιχνίδια στο νησί των ξεχασμένων παιχνιδιών;
Σκηνή 1 Μέγεθος πλάνου 30cm*50cm Χρόνος 00:00:12 Εικόνα Ήχος 00:00:09 Πλάνο 1 Εμφανίζονται ο Juan και η Juanita, πίσω τους εμφανίζεται στον πίνακα ο χάρτης.
Σχέδιο μαθήματος “Γιάννη μου το μαντήλι σου» (Παραδοσιακό Ηπείρου) Τσερπέ Γεωργία Μαρία Δρ. ιστ. Μουσικολόγος Σχ. Σύμβουλος μουσικών ΠΕ16 Κεντρικής.
Μαθησιακά κέντρα:. Η μουσική, ο ρυθμός, το τραγούδι και η κατασκευή αυτοσχέδιων μουσικών οργάνων Η μουσικοκινητική αγωγή είναι όρος ταυτόσημος με τη ρυθμική.
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
Μαθαίνω θεωρία μουσικής
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT) ΘΕΜΑ: ΜΟΥΣΙΚΗ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ: ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ (ΑΙΓΥΠΤΟΣ)
Εργασία για το τρίγωνο του Πασκάλ
Εμπλουτισμός της εφαρμογής με φωνή, μουσική, ειδικά εφέ Ήχος Η περιγραφή με αφήγηση χαρακτηρίζεται από τόνο και χρώμα στη φωνή Eνώ γίνεται η φωνητική.
Βυζαντινή μουσική Με τον όρο βυζαντινή μουσική εννοούμε την μουσική της Ανατολικής Ορθόδοξης εκκλησίας που δημιουργήθηκε και αναπτύχθηκε στο Βυζάντιο.
Ο αγαπημένος μας τραγουδιστής
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Γιάννης Πάριος
Οι Μουσικές Δραστηριότητες
Οι Μουσικές Δραστηριότητες
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
1η Επιστημονική - Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπ/κων Μουσικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης 2015 θέμα: ''Διαχείριση εκπαιδευτικού υλικού- παρτιτούρας και εξαγωγή.
Σεμινάριο με τη μορφή δειγματικής διδασκαλίας: '' Το μονοφωνικό τραγούδι στο σχολείο'' Για τους εκπ/κους μουσικής των νομών Έβρου και Ροδόπης στο Πρότυπο.
Οργανολογία Ι Μάθημα ΧΙ Ελληνικά λαϊκά μουσικά όργανα.
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα V. Νυσσόμενα έγχορδα ΙΙ. Λαούτο Ανήκει στο γένος των λαούτων και είναι αχλαδόσχημο. Ο βραχίονάς του φέρει τάστα και η κεφαλή που.
Μάθημα 4ο Ο 14ος αιώνας: Ars nova και Trecento. Ars Nova - 1 Ο όρος 1320, Philippe de Vitry Κυρίως σε σχέση με αλλαγές στη μετρική σημειογραφία: σταδιακά.
Χ Ο Ρ Ω Δ Ι Α. Πριν το τραγούδι Μην στέκεσαι κορδωμένος- άφησε τους ώμους ελεύθερους Σκέψου τι πρέπει να προσέξεις στο τραγούδι σου Σκέψου τις πρώτες.
Τα μουσικά φθογγόσημα (τέταρτα-όγδοα-μισό) Τάξη: Γ’ Δημοτικού Ανδρέας Σκιαδάς.
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών
Μουσικά Σύνολα Η Συμφωνική Ορχήστρα.
Ο ιδρυτής του Rock ‘n’ Roll
Μάθημα VII Στοιχεία διαστημάτων. Σημεία αλλοιώσεως.
Μουσικά Σύνολα Τα είδη τραγουδιών και η θρησκευτική μουσική στον Μεσαίωνα και την Αναγέννηση.
ΚΙΝΗΣΗ ΛΙΘΟΣΦΑΙΡΙΚΩΝ ΠΛΑΚΩΝ
Οργανολογία ΙΙ Μάθημα Χ. Αερόφωνα ΙΙΙ..
Μουσικά σύνολα Μουσική δωματίου.
Φωνητικά μουσικά σύνολα Ι
ΜΑΘΗΜΑ ΙΙΙ. Τα έγχορδα της συμφωνικής ορχήστρας και οι πρόγονοι.
Η τέχνη του δρόμου. Η τέχνη του δρόμου Τι ονομάζουμε τεχνη; Τέχνη είναι η ικανότητα του ανθρώπου να εκφράζεται χρησιμοποιώντας δεξιότητα, εμπειρία.
Κανονικοπηση(normalization)
Μάθημα VIII. Διαστήματα (αναστροφές).
Οι γεωγραφικές συντεταγμένες της Γης
House Music και η Electro .
Σκηνική μουσική - Η όπερα
ΜΟΥΣΙΚΑ ΕΙΔΗ.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ/ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
Γυμνάσιο Αγίου Νεοφύτου Σχολική Χρονιά
Εορτασμός της επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940 Οργανώθηκαν σταθμοί-εργαστήρια Ιστορικά γεγονότα, Χορός, Μουσική-Τραγούδι, Κατασκευές 27 Οκτωβρίου 2017.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Β΄1
ΘΕΩΡΙΑ & ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΤΟΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Ι Εισαγωγή.
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Το κοχύλι στη ζωή του ανθρώπου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πολυφωνική φωνητική μουσική στον Μεσαίωνα Μουσικά Σύνολα Πολυφωνική φωνητική μουσική στον Μεσαίωνα

Πολυφωνική μουσική στον Μεσαίωνα Πειραματισμοί για τη δημιουργία πολυφωνικής μουσικής (organum): Το Γρηγοριανό μέλος ήταν η δοσμένη φωνή (cantus firmus) και προσέθεταν μία δεύτερη φωνή αρχικά από κάτω έπειτα από πάνω. Αυτό γινόταν με δύο τρόπους: Οι δύο φωνές ξεκινούν από ταυτοφωνία η δεύτερη απομακρύνεται έως το διάστημα 4ης συνεχίζουν σε αυτή την απόσταση και η δεύτερη στο τέλος. επιστρέφει με τον ίδιο τρόπο σε ταυτοφωνία. Οι δύο φωνές βαίνουν σε παράλληλες 4ες. Οι δύο φωνές βαίνουν σε παράλληλες 5ες.

Φωνητική μουσική στον Μεσαίωνα Φωνές: Cantus (firmus) Vox organalis Τεχνικές: Ισοκράτη: κρατημένη μεγάλη νότα του cantus που αντιστοιχεί σε μέλισμα της vox organalis. Discantus: κάθε νότα αντιστοιχεί σε μία άλλη συλλαβικά ή μελισματικά. Hoquetus: εναλλαγή των επάνω φωνών με πολύ γρήγορο τρόπο, ώστε να ακούγεται πάντα μία.

Φωνητική μουσική στον Μεσαίωνα Άλλα είδη: Discantus Παρουσιάζεται τον 12ο αιώνα στην Γαλλία. Η δεύτερη φωνή είναι αυτοσχεδιαστική. Εγκαταλείπεται η παράλληλη κίνηση. Καθιερώνεται η αντίθετη με τη φωνή να τραγουδά εναλλάξ σε διάστημα 5η και 8ης . Ψεύτικο βάσιμο (Faux-bourdon) Χαρακτηριστικό είναι οι παράλληλες τρίτες. Γραφόταν διαφορετικά από ότι ακουγόταν. Ο τραγουδιστής σκεφτόταν την κάτω τρίτη αλλά την τραγουδούσε οκτάβα πάνω σχηματίζοντας διάστημα 6ης . Υπήρχε άλλη μία φωνή σε διάστημα 3ης από την κύρια.

Φωνητική μουσική στον Μεσαίωνα Conductus Η κύρια φωνή δεν είναι δεδομένη (cantus firmus), αλλά δημιουργία του συνθέτη. Το cantus firmus γίνεται πιο ευέλικτο. Μοτέτο Προέρχεται από την τοποθέτηση κειμένου στις καταλήξεις (clausulae) του discantus. Αρχικά θρησκευτικό κομμάτι που εκτελείται εκτός τυπικού. Αργότερα γίνεται κοσμικό (συνήθως ερωτικό).

Φωνητική μουσική στον Μεσαίωνα Το μοτέτο διακρίνεται στα εξής είδη: Απλό, δίφωνο (tenor, duplum ή motetus). Διπλό, τρίφωνο (tenor, motetus, triplum) δύο διαφορετικά κείμενα. Τριπλό, τετράφωνο (tenor, motetus, triplum quadruplum) με τρία διαφορετικά κείμενα. Μοτέτο – Conductus τετράφωνο. Οι επάνω φωνές ίδιο κείμενο.

Φωνητική μουσική στον Μεσαίωνα Οι πρώτοι συνθέτες φωνητικής μουσικής: Perotin Leonin Petrus de Cruce Ο τελευταίος εξελίσσει το μοτέτο και ιδιαίτερα την φωνή triplum η οποία χαρακτηρίζεται πλέον από γρηγορότερες και αρκετά διαφοροποιημένες νότες.