Η διδασκαλία και η αξιολόγηση στα μαθηματικά των Πανελλαδικών Εξετάσεων Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής Καραγιάννης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ι. Καραγιάννης,Σχ. Σύμβουλος ΠΕ03 Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ. Παρουσίαση του νέου Νόμου για τα ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Μια πρώτη.
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Ο ρόλος των Μαθηματικών στο Νέο Γενικό Λύκειο και ΕΠΑ.Λ.
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Ο χώρος της Δευτεροβάθμιας Οικονομικής Εκπαίδευσης στο διαδίκτυο
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ 2013 (Ν ΦΕΚ:193/ ) ΕΦΑΡΜΟΓΗ: για τους μαθητές της Α΄ τάξης Λυκείου Σχολικό Έτος: Επιμέλεια παρουσίασης :Νίκος Ασλάνης(ΠΕ03)
Εισηγητής:Στέφανος Μέτης
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Η Τράπεζα Θεμάτων στο Νέο Λύκειο Δρ. Δημήτριος Σισιαρίδης Διευθυντής στο 1 ο ΕΠΑ. Λ Ελευθερούπολης.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΚΕΦ. 1-ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΑΕΠΠ.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΔΗΜΗΤΡΕΛΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΕΠ-ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΚΕΣΥΠ ΤΡΙΠΟΛΗΣ Πλ. Αγίου Δημητρίου 4, Τρίπολη τηλ
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Το νέο Γενικό Λύκειο Ν.4186/2013. Το νέο Γενικό Λύκειο σχηματικά Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥΒ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Η πορεία αύξουσας εξειδίκευσης των μαθητών
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
DEUTSCHE SCHULE ATHEN ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ Λ Υ Κ Ε Ι Ο Αλλαγές στο Λύκειο Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Πεδία Προσανατολισμού.
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
1 ο ΓΕΛ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ Παρουσίαση Γ Τάξης Νέου Γενικού Λυκείου ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ 4327, ΦΕΚ 50/ΤΕΥΧΟΣ Α ́/ Σεπτέμβριος 2015.
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ  ΝΟΜΟΣ:4327/2015 (ΦΕΚ 50/Α ́, 14/05/2015), τροποποίηση του Ν. 4186/2013«Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ Ν.ΖΑΓΟΡΙΑΝΑΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ Ν.ΖΑΓΟΡΙΑΝΑΚΟΥ Βασικοί άξονες του Νέου Συστήματος Πρόσβασης
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης Μαθηματικά Α΄ - Στ ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχολ. Έτος
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Το νέο Γενικό Λύκειο Ν.4327/2015.
Μ.Δίτσιου-Χρ.Παπαζήση-Γ. Παυλικάκης
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ο ΓΕΛ ΣΠΑΤΩΝ
Ενημερώνομαι και γνωρίζω. 1ο Λύκειο Σπάτων / Οκτώβριος 2014
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αλλαγεσ στο γυμνασιο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η διδασκαλία και η αξιολόγηση στα μαθηματικά των Πανελλαδικών Εξετάσεων Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής Καραγιάννης Ιωάννης, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ03 Ν. Δωδεκανήσου και Κυκλάδων

Η διδασκαλία στα μαθηματικά των Πανελλαδικών Εξετάσεων Βασικές παραδοχές-παράμετροι της διδασκαλίας: Κατανόηση εννοιών, προτάσεων και θεωρημάτων-αποδεικτική διαδικασία/Μεθοδολογία ασκήσεων/Προβλήματα εφαρμογών: Το ειδικό βάρος της κάθε παραμέτρου. Η χρήση του σχολικού βιβλίου, των οδηγιών διδασκαλίας και διαχείρισης της ύλης που δίνονται από το Ι.Ε.Π. και το επικαιροποιημένο υλικό του Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Βοηθήματος (Ψ.Ε.Β.) του ΥΠ.Π.Ε.Θ. στη διδασκαλία.

Διάρθρωση των θεμάτων-Νομοθεσία -Κοινή Υπουργική Απόφαση Φ Διάρθρωση των θεμάτων-Νομοθεσία -Κοινή Υπουργική Απόφαση Φ.251/37802/Α5/2016 - ΦΕΚ 698/Β/16-3-2016 Στους υποψήφιους που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις στα Μαθηματικά Προσανατολισμού και Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας, δίδονται τέσσερα (4) θέματα από την εξεταστέα ύλη, τα οποία μπορούν να αναλύονται σε υποερωτήματα, με τα οποία ελέγχεται η δυνατότητα αναπαραγωγής γνωστικών στοιχείων, η γνώση εννοιών και ορολογίας και η ικανότητα εκτέλεσης γνωστών αλγορίθμων, η ικανότητα του υποψήφιου να αναλύει, να συνθέτει και να επεξεργάζεται δημιουργικά ένα δεδομένο υλικό, καθώς και η ικανότητα επιλογής και εφαρμογής κατάλληλης μεθόδου Θέμα 1ο: Το πρώτο θέμα αποτελείται από ερωτήματα θεωρίας που αφορούν έννοιες, ορισμούς, λήμματα, προτάσεις, θεωρήματα και πορίσματα. Με το θέμα αυτό ελέγχεται η κατανόηση των βασικών εννοιών, των σπουδαιότερων συμπερασμάτων, καθώς και η σημασία τους στην οργάνωση μιας λογικής δομής.

Διάρθρωση των θεμάτων-Νομοθεσία -Κοινή Υπουργική Απόφαση Φ Διάρθρωση των θεμάτων-Νομοθεσία -Κοινή Υπουργική Απόφαση Φ.251/37802/Α5/2016 - ΦΕΚ 698/Β/16-3-2016 Θέμα 2ο, 3ο : Το δεύτερο και το τρίτο θέμα αποτελείται το καθένα από μία άσκηση που απαιτεί από τον υποψήφιο ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών αποδεικτικών ή υπολογιστικών διαδικασιών. Η κάθε άσκηση μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα. Θέμα 4ο: Το τέταρτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση ή ένα πρόβλημα που η λύση του απαιτεί από τον υποψήφιο ικανότητες συνδυασμού και σύνθεσης προηγούμενων γνώσεων, αλλά και την ανάληψη πρωτοβουλιών στη διαδικασία επίλυσής του. Το θέμα αυτό μπορεί να αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα, τα οποία βοηθούν τον υποψήφιο στη λύση. Η βαθμολογία κατανέμεται ανά είκοσι πέντε (25) μονάδες στο καθένα από τα τέσσερα θέματα.

Δομή των θεμάτων Θέμα 1ο: Α1. Θεωρία (π.χ. ορισμός) Α2. Θεωρία (π.χ. απόδειξη θεωρήματος/πρότασης) Α3. και Α4. Ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου (π.χ. Σωστού-Λάθους ή άλλου τύπου). Θέμα 2ο: Άσκηση Θέμα 3ο: Άσκηση Θέμα 4ο: Άσκηση ή πρόβλημα

Σχέση των θεμάτων με τη διδακτέα-εξεταστέα ύλη-Προεκτάσεις Το επίσημο διδακτικό υλικό είναι: Το σχολικό εγχειρίδιο. Οι οδηγίες διδασκαλίας και διαχείρισης της ύλης που εκδόθηκαν από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) την τρέχουσα σχολική περίοδο. Το Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Βοήθημα του ΥΠ.Π.Ε.Θ.

Σχέση των θεμάτων με το σχολικό εγχειρίδιο και το υπόλοιπο επίσημο διδακτικό υλικό Τι δείχνουν τα μέχρι σήμερα στοιχεία Το σχολικό βιβλίο εμπεριέχει θεωρία, σχόλια, παραδείγματα, εφαρμογές και ασκήσεις (διαβαθμισμένες σε κατηγορίες Α, Β και Γ-Γενικές). Στο πλαίσιο αυτό μέχρι σήμερα παρατηρούμε ότι: Το 1ο θέμα: υποστηριζόταν πάντα από το θεωρητικό περιεχόμενο του σχολικού βιβλίου. Σε ελάχιστες περιπτώσεις στο παρελθόν υπήρξαν προβλήματα με τη διατύπωση ερωτημάτων του τύπου Σωστού/Λάθους.

Σχέση των θεμάτων με το σχολικό εγχειρίδιο και το υπόλοιπο επίσημο διδακτικό υλικό Τι δείχνουν τα μέχρι σήμερα θέματα Στο 2ο Θέμα: Σε πολλές περιπτώσεις διαπιστώθηκαν αναντιστοιχίες στον βαθμό δυσκολίας, καθώς και στη διαβάθμιση των υποερωτημάτων του θέματος, που θα έπρεπε, σύμφωνα με τη νομοθεσία, να αντιστοιχεί στο Θέμα 2ο, καθώς και τεχνικές δυσκολίες που δεν υποστηρίζονταν πάντα από το σχολικό βιβλίο. Ωστόσο, μετά την αναμόρφωση της εξεταστέας ύλης (όπου αφαιρέθηκε συνολικά το κεφάλαιο των μιγαδικών Αριθμών που κατά κύριο λόγο αποτελούσε το περιεχόμενο του 2ου θέματος) υπάρχει αντιστοιχία και υποστήριξη του θέματος από το σχολικό εγχειρίδιο (Πανελλαδικές 2016/κανονικές και επαναληπτικές, τέκνων Ελλήνων εξωτερικού).

Σχέση των θεμάτων με το σχολικό εγχειρίδιο και το υπόλοιπο επίσημο διδακτικό υλικό Τι δείχνουν τα μέχρι σήμερα θέματα Στο 3ο Θέμα: Μοιρασμένες είναι οι φορές που το 3ο θέμα ακολούθησε «ομαλή πορεία», τόσο ως προς τον όγκο του όσο και ως προς τη διαβαθμισμένη δυσκολία του. Υπήρξαν φορές που παρουσίασε δυσκολία εφάμιλλη με του 4ου θέματος (σε μερικά υποερωτήματα). Στην περίπτωση αυτή υπάρχει πλήρης αντιδιαστολή με τη νομοθετική πρόβλεψη αλλά και την παιδαγωγική αντίληψη αξιολόγησης και διαβάθμισης των γνώσεων και των δεξιοτήτων των υποψηφίων.

Σχέση των θεμάτων με το σχολικό εγχειρίδιο και το υπόλοιπο επίσημο διδακτικό υλικό Τι δείχνουν τα μέχρι σήμερα θέματα Στο 4ο Θέμα: Η συνήθης τακτική ήταν να ζητούνται 4 ή και 5 συνολικά υποερωτήματα, δίνοντας βαρύτητα σε τεχνικής φύσεως θέματα που τις περισσότερες φορές εμπεριείχαν ύλη από το Κεφάλαιο 3ο (Ολοκληρώματα-Συνάρτηση ολοκλήρωμα) που τώρα δεν ανήκει στη διδακτέα-εξεταστέα ύλη. Άμεση συνέπεια της παραπάνω εξαίρεσης είναι ο επαναπροσδιορισμός του περιεχομένου αλλά και της διαβαθμισμένης δυσκολίας του 4ου θέματος από ύλη που ανήκει στο 2ο και 3ο Κεφάλαιο (συνδυασμός) χωρίς τις ακρότητες που είχαν παρατηρηθεί στο παρελθόν.

Σημεία «ιδιαίτερου ενδιαφέροντος» στη διδασκαλία του μαθήματος «Μαθηματικά Προσανατολισμού Θετικών και Οικονομικών Σπουδών» 1. Γραφικές παραστάσεις. 2. Προβλήματα. 3. Εφαρμογές Θεωρημάτων. 4. Αποφυγή ιδιόμορφων τεχνασμάτων- Έμφαση στην κατανόηση. 5. Οριοθετημένο «πλαίσιο εξέτασης» και ορθολογική «προέκταση» της διδακτέας ύλης, όπου απαιτείται, με στοιχεία εμβάθυνσης και κατανόησης εννοιών και προτάσεων ή συμπερασμάτων που πηγάζουν από αυτά.

Η αξιολόγηση των γραπτών δοκιμίων των πανελλαδικών Εξετάσεων-Παρατηρούμενες τάσεις Το ποσοστό αναβαθμολογήσεων των γραπτών δοκιμίων στα Μαθηματικά παραμένει πολύ μικρό (μόλις το έτος 2015 - 2016) και μικρότερο από το αντίστοιχο ποσοστό των αναβαθμολογήσεων στα άλλα μαθήματα. Έχει παρατηρηθεί, ωστόσο, ότι υπάρχουν αποκλίσεις μικρότερης κλίμακας, τόσο στο ίδιο βαθμολογικό κέντρο όσο και ανάμεσα σε διαφορετικά βαθμολογικά κέντρα. Φαινόμενο το οποίο χρήζει θεραπείας.

Αξιολόγηση των γραπτών στα Μαθηματικά Προσανατολισμού 1. Απαντήσεις και λύσεις με τρόπο επιστημονικό και σύμφωνο με το περιεχόμενο του σχολικού βιβλίου και του επίσημου διδακτικού υλικού. 2. Φέτος ενσωματώθηκαν στις οδηγίες διδασκαλίας και διαχείρισης της διδακτέας ύλης και μερικές προτάσεις οι οποίες, πλέον, μπορούν να χρησιμοποιούνται χωρίς απόδειξη. 3. Απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή στον όγκο των θεμάτων και πάντα πρέπει να εξασφαλίζεται η επάρκεια του διαθέσιμου χρόνου (τριών ωρών) σε σχέση με τις αναλυτικές-τεκμηριωμένες και ολοκληρωμένες λύσεις των θεμάτων από τους μαθητές. 4. Αποφυγή άσκοπων και υπερβολικών πράξεων που δεν έχουν άξιολογικό στόχο γνώσεων ή/και δεξιοτήτων.

Συμπεράσματα και Προτάσεις για τη διδασκαλία των Μαθηματικών της Γ΄Λυκείου και την αξιολόγηση των γραπτών δοκιμίων των πανελλαδικών Εξετάσεων. Η ανάγκη δημιουργίας επίσημων λύσεων από την Κ.Ε.Ε. και κοινού σχεδίου βαθμολόγησης γραπτών δοκιμίων. Το παράδειγμα των πανελλαδικών εξετάσεων του 2016 (κανονικών και επαναληπτικών) ως καλή πρακτική που χρήζει ορισμένων βελτιώσεων.

Το νέο βιβλίο «Επανάληψη στα Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄Λυκείου» Το νέο βιβλίο «Επανάληψη στα Μαθηματικά Προσανατολισμού Γ΄Λυκείου» Φιλοσοφία: Κατανόηση εννοιών και προτάσεων. Δομή:Κεφάλαιο-Θέμα Εγκυρότητα:Σχολικό Βιβλίο, Ψ.Ε.Β, οδηγίες διδασκαλίας και διαχείρισης της ύλης. Διαβάθμιση:Κατά θέμα/Προσομοιωμένα Διαγωνίσματα. Διδακτικό Συμβόλαιο: «οριοθετημένη ύλη» με ορθολογικές, αναγκαίες και χρήσιμες προεκτάσεις.