MEΘΟΔΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΑΔΚΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Βήματα στην Κατασκευή ενός Ψυχομετρικού Εργαλείου (Μέρος B)
Σχολική Ετοιμότητα Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
ΠΑΡΑΔΟΣΗ: ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Ι
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ-ΠΘ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Χαρακτηριστικά και Ταξινόμηση των Ψυχολογικών Τεστ
Ειδικά Θέματα Στατιστικής
1 N=1 Ερευνητικά Σχέδια-Περίγραμμα Σύγκριση με σχέδια ομάδων Αιτιακή λογική-λειτουργικές σχέσεις Βασικό επίπεδο Τα σχέδια ΑΒ, ΑΒΑ, ABAB, ΑΒCBCB Το σχέδιο.
Στατιστική Ι Παράδοση 5 Οι Δείκτες Διασποράς Διασπορά ή σκεδασμός.
Ο αυτοματισμός στις εργασίες διαχείρισης περιοδικών : έρευνα σε βιβλιοθήκες της Αθήνας Αναστασία Διαγγελάκη Χριστίνα Κανάκη (Ιωάννινα, Σεπτέμβριος 2008)
Βλάχος Φίλιππος & Παπαδημητρίου Άρτεμις Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΠΙΦΑΝΕΙΩΝ ΩΣ ΣΗΜΕΙΑ
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Μπεττίνα Χάιδιτς Τρίτος παράγοντας ΈκθεσηΈκβαση ? Συγχυτικός παράγοντας Τροποποιητικός παράγοντας.
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων Ενότητα 6&7: Επιλογή Εργαζομένων Αθανάσιος Κουστέλιος Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων.
Μ. Σαριδομιχελάκης Παθολογική Κλινική, Τμήμα Κτηνιατρικής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας 1. ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΣΤΟ Σ ΚΑΙ ΤΗ Γ.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Συγχρονικές μελέτες ή Χρονικής στιγμής
Το φυλλόγραμμα (stem and leaf plot) Αποτελεί ένα συνδυασμό πίνακα και ιστογράμματος. Κάθε παρατήρηση χωρίζεται Σε δύο μέρη: 1.
Συχνότητα και κατηγορίες των μαθησιακών δυσκολιών.
Πρώιμη Ανίχνευση Κινητικών Διαταραχών στην Παιδική Ηλικία Δήμητρα Κουτσούκη, Καθηγήτρια Εργαστήριο Προσαρμοσμένης Κινητικής Δραστηριότητας / Αναπτυξιακών.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
O Ρόλος της Θεραπευτικής Σχέσης στη Γνωσιακή- Συμπεριφοριστική Προσέγγιση Ντιάνα Χαρίλα Ψυχολόγος- Δρ.Κλινικής Ψυχολογίας.
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ - ΑΣΥΜΜΕΤΡΙΑΣ - ΚΥΡΤΩΣΕΩΣ
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Διαδικασία συλλογής των δεδομένων – Δειγματοληψία Απώτερος στόχος η διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ μεταβλητών και παραγωγή γνώσης με το σχήμα «αίτιο – αποτέλεσμα».
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Η Προοπτική Μνήμη κατά τη γήρανση: ανασκόπηση πρόσφατων ερευνών
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Έλεγχος για τη διαφορά μέσων τιμών μ1 και μ2 δύο πληθυσμών
Η ανάγκη χρήσης μεταβλητών
Οι Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Διδάσκουσα: Διδασκάλου Ε.
Πως διδάσκουμε τους μαθητές με νοητική υστέρηση
Φυσικοθεραπεία σε ειδικές πληθυσμιακές μονάδες (Ε)
ΟΡΙΣΜΟΙ Επιστήμη Το σύνολο συστηματικών και επαληθεύσιμων γνώσεων, καθώς και η έρευνα αυστηρώς καθορισμένων πεδίων του επιστητού με συγκεκριμένες και.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Δομημένη Εκπαίδευση Βασικές Αρχές
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Κριτήρια ποιότητας στην κοινωνική έρευνα
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
Το μέγεθος και η κλίμακα της νανοκλίμακας
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Ποσοτικές Μέθοδοι Έρευνας Αρχική μέθοδος στην οποία στηρίχτηκε η συγκρότηση της εμπειρικής ή πειραματικής παιδαγωγικής ήταν το πείραμα, κάτω από την επίδραση.
Ο Παράγοντας της Αυτοδιαχείρισης σε Σχέση με την Υγεία των Καρδιοπαθών
Επιμέρους Στοιχεία Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Νατάσσα Κυριακοπούλου & Στέλλα Βοσνιάδου
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Βιοστατιστική (Θ) ΤΕΙ Αθήνας Ενότητα 3: Περιγραφική στατιστική
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

MEΘΟΔΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΑΔΚΣ Aσωνίτου K., Kουτσούκη Δ., Σκορδίλης Eμμ. Εργαστήριο Προσαρμοσμένης Κινητικής Δραστηριότητας / Αναπτυξιακών και Κινητικών Διατραχών Τ.Ε.Φ.Α.Α. Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Δυσκολία απόκτησης και εκτέλεσης κινητικών δεξιοτήτων Αναπτυξιακή Διαταραχή Κινητικού Συντονισμού (ΑΔΚΣ) Developmental Coordination Disorder (DCD) (DSM IV: APA, 1994) Δυσκολία απόκτησης και εκτέλεσης κινητικών δεξιοτήτων Δεν οφείλεται σε νευρολογική ή νοητική διαταραχή Συνδέεται με ακαδημαϊκή αποτυχία Συχνότητα: 6-10% για ηλικίες 5-11 ετών 5-10% (Wright & Sugden,1996) 15% (Taylor, 1982; Wall et al., 1990; Wright et al., 1994)

Διαφορετικές Μεθοδολογικές Προσεγγίσεις στην ΑΔΚΣ Ετερογενής διαταραχή (Dewey & Kaplan, 1994; Wilson et al., 2003) Δύο μεθοδολογικές προσεγγίσεις για την εξέταση της φύσης της ΑΔΚΣ 1. Inter-group analysis: παραδοσιακή ανάλυση μεταξύ δύο ομάδων (πειραματικής και ελέγχου) 2. Ιntra-group analysis: μέθοδος «ενδο-ομαδικής ανάλυσης» μέσα στην ίδια ομάδα συμμετεχόντων με ΑΔΚΣ

Το Μοντέλο της Ομαδοποιημένης Ανάλυσης (Cluster Analysis) Δύο μέθοδοι ταξινόμησης / κατηγοριοποίησης 1η μέθοδος: τα περιγραφικά / κλινικά μοντέλα (descriptive models) 2η μέθοδος: η εμπειρική / στατιστική μέθοδος - ομαδοποιημένη ανάλυση (Bender & Golden, 1990; Hooper & Willis, 1989)

Το Μοντέλο της Ομαδοποιημένης Ανάλυσης (Cluster Analysis) 1o βήμα: η επιλογή του δείγματος 2ο βήμα: η επιλογή των μεταβλητών 3ο βήμα: η επιλογή κριτηρίων για το διαχωρισμό υποομάδων (subtypes or subgroups) 4ο βήμα: η εγκυρότητα των υποομάδων (Milligan & Cooper, 1987; Morris et al., 1981)

Το Μοντέλο της Ομαδοποιημένης Ανάλυσης (Cluster Analysis) Δείγμα: 57 παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες 5 υποομάδες: α) η πρώτη με προβλήματα λόγου β) η δεύτερη με οπτικο-αντιληπτικές διαταραχές γ) η τρίτη με μη αξιοσημείωτες διαταραχές δ) η τέταρτη με πολύ χαμηλή επίδοση στην ανάγνωση αλλά πολύ υψηλή αυτοεικόνα ε) η πέμπτη με διαταραχές συμπεριφοράς (Bender & Golden, 1990)

Το Μοντέλο της Ομαδοποιημένης Ανάλυσης (Cluster Analysis) Οι υποομάδες της ΑΔΚΣ μεταξύ των μελετών διαφέρουν στον αριθμό και τα χαρακτηριστικά τους (Visser, 2003) Oι συμμετέχοντες ομαδοποιούνται με βάση τα προφίλ των βαθμολογιών τους σε μια σειρά μετρήσεων, που εφαρμόζονται Η ομαδοποιημένη ανάλυση είναι μια αξιόπιστη τεχνική, που παρέχει επαρκή πληροφόρηση σχετικά με το δείγμα και τις μεταβλητές (Macnab et al., 2001)

Το Μοντέλο της Ομαδοποιημένης Ανάλυσης (Cluster Analysis) Η επιλογή των μεταβλητών να καθοδηγείται από θεωρητικό υπόβαθρο (theoretical background) Oι μετρήσεις να έχουν εγκυρότητα και αξιοπιστία Η ομαδοποιημένη ανάλυση συμβάλλει στην κατανόηση της αιτιολογίας ή της θεραπείας / παρέμβασης της διαταραχής Οι μελέτες θεραπευτικής παρέμβασης χρειάζεται να είναι αντιπροσωπευτικές ενός ξεκάθαρα καθορισμένου κλινικού πληθυσμού Η ομαδοποιημένη ανάλυση συμβάλλει στην κατανόηση του, πώς διαφορετικά δείγματα και διαφορετικές μετρήσεις επηρεάζουν την ερμηνεία για τη δομή των υποομάδων (Macnab et al., 2001)

Yποομάδες της ΑΔΚΣ και συννοσηρότητα Η συννοσηρότητα είναι ιδιαίτερα υψηλή σε παιδιά με γενικευμένη αντιληπτικο-κινητική διαταραχή (Kaplan et al., 1998) H AΔΚΣ συνυπάρχει με διαταραχές προσοχής, υπερκινητικότητα και μαθησιακές δυσκολίες (γλώσσα, ανάγνωση / δυσλεξία) (Dewey et al., 2002; Gillberg & Kadesjo, 2000; Wilson & Mckenzie, 1998) Στον κλινικά αναφερόμενο πληθυσμό με ΑΔΚΣ η συννοσηρότητα τείνει να είναι ο κανόνας παρά η εξαίρεση (Kaplan et al., 1998)

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!