Ανάλυση PEST και SWOT ΜΕΡΟΣ Α’

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Ειδικά Θέματα Οικονομίας: Κυβέρνηση και Επιχειρήσεις Απελευθέρωση Αγοράς Ενέργειας.
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Βασική πολιτική μικροοικονομία Μάνθος Ντελής. Ελεύθερη αγορά  Τα τελευταία χρόνια έχει δοθεί μεγάλο βάρος στη σπουδαιότητα της έννοιας ελεύθερη αγορά.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ "ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ"
Αναγνώριση της Ευκαιρίας Η μετάλλαξη του ερευνητικού αποτελέσματος σε οικονομικό Δρ. Ηρακλής Ι. Γωνιάδης Οικονομολόγος/ Επιχειρηματίας 1.
Χαλκιδική 8/9 Ιουλίου 2006 Κ. Κοκκινοπλίτης Συντονιστής Οργανωτικής Γραμματείας Σχεδιασμού & Κατάρτισης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού ΠΡΟΤΥΠΑ.
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Τραπεζική Ι Κ.1 Ο ρόλος και η λειτουργία ενός τραπεζικού οργανισμού
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΕΔΙΑ ΑΙΤΗΣΗΣ.
Γενική Διεύθυνση Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Ίσων Ευκαιριών
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
Τουριστική ανάπτυξη Κατευθύνσεις και μεθοδολογία του σχεδιασμού Αλέξης Χατζηδάκης
ΜΟΝΤΕΛΟ PEST Πολιτικό/ρυθμιστικό περιβάλλον (πχ νομοθεσία για φόρους/ίδρυση επιχείρησης/περιβάλλον) Οικονομικό περιβάλλον (η αγορά στην οποία δρα η επιχείρηση:
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – PEST ANALYSIS
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
MANAGEMENT Εναρμόνιση Πόρων Προς Επίτευξη Στόχων.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΣΜΕΥΣΕΩΝ
Λουκάς Τσιρώνης1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ (1) Διοίκηση είναι η συστηματοποίηση της συλλογικής προσπάθειας μέσω της οποίας στοχεύουμε στην ικανοποίηση των στόχων που έχουν.
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 5η
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ; Οι βασικοί οικονομικοί λόγοι για την κυβερνητική παρέμβαση είναι:  Ο επιχειρηματικός κύκλος- οι αποφάσεις σχετικά με.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ο προγραμματισμός είναι η πρώτη λειτουργία του μάνατζμεντ. Έχει μελλοντοστρεφή χαρακτήρα, προσφέρει κατεύθυνση.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
Η στρατηγική αναλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος. Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
14-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
Δημόσιος Vs Ιδιωτικός Τομέας Διαφορές - Ομοιότητες.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ 11 Ιουνίου 2016 Ηλίας Τσουτσοπλίδης Σύμβουλος.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Εισαγωγή στις δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς
Κρατικος παρεμβατιςμος και κατα pareto αριςτοποιηςη
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Θεωρία και Πρακτική της Διοίκησης στο Δημόσιο τομέα
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ, ΑΝΑΛΥΣΗ SWOT, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΡΙΣΚΟΥ)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ΤΜΧΠΠΑ
Τι είναι η στρατηγική? Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
Ερωτήσεις 1ης και 2ης διάλεξης
Επιχειρησιακός Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Αρχές Βιώσιμης Ανάπτυξης Οι δέκα αρχές του ΟΗΕ για την Ε.Κ.Ε.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Προγραμματική Περίοδος
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Θεωρία και Πρακτική της Διοίκησης στο Δημόσιο τομέα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Η έννοια της επιχείρησης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
ΤΑΠΤοΚ «ΑΡΚΑΔΙΑ 2020» «Σχεδιασμός του προγράμματος ΤΑΠΤοΚ σε περιοχή παρέμβασης της Π.Ε. Αρκαδίας»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανάλυση PEST και SWOT ΜΕΡΟΣ Α’ ΔΙΑΛΕΞΗ 11 Ανάλυση PEST και SWOT ΜΕΡΟΣ Α’

Ανάλυση PEST και SWOT Η Στρατηγική ενός οργανισμού συνίσταται στον μακροπρόθεσμο προσδιορισμό του είδους και του εύρους των επιχειρησιακών δράσεων του ο οποίος διασφαλίζει την ύπαρξη σημαντικού ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος περιεχόμενο του οποίου είναι η αποτελεσματική προσαρμογή του οργανισμού, κυρίως μέσω της αναδιάταξης των εισροών, στις μεταβαλλόμενες συνθήκες του εσωτερικού και του εξωτερικού περιβάλλοντος.

Ανάλυση PEST και SWOT Η άποψη ότι η αποτελεσματική προσαρμογή μιας επιχείρησης στις συνθήκες του εξωτερικού περιβάλλοντος συνιστά το κλειδί μακροπρόθεσμης επιτυχούς πορείας της επιχείρησης ανήκει στον Porter. Αν και προφανώς σωστή η εν λόγω αντίληψη ωστόσο υπονομεύει την βαρύτητα του εσωτερικού περιβάλλοντος στην επίτευξη κερδοφορίας και στην εδραίωση της επιχείρησης σε μια αγορά. Η θεωρία των πόρων (Resource Based View) επικεντρώνεται στην άποψη ότι οι πόροι μιας επιχείρησης υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις δύναται να αποτελέσουν το κρίσιμο συγκριτικό πλεονέκτημα το οποίο διασφαλίζει εν τέλει μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα και ανάπτυξη.

Ανάλυση PEST και SWOT Μια πρώτη διάκριση των πόρων είναι σε υλικούς και άυλους. Οι υλικοί διακρίνονται σε τέσσερεις κατηγορίες : Χρηματοοικονομικοί Πόροι Φυσικοί Πόροι Ανθρώπινοι Πόροι Οργανωτικοί Πόροι

Ανάλυση PEST και SWOT Χρηματοοικονομικοί Πόροι : Ο όρος παραπέμπει είτε στην ευκολία πρόσβασης που έχει ένας οργανισμός ή μια επιχείρηση στις χρηματαγορές έτσι ώστε να είναι σε θέση χωρίς σημαντικό κόστος και σε σύντομο χρόνο να αποπληρώνει ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις ή να μπορέσει να χρηματοδοτήσει επιχειρησιακά σχέδια, είτε στην ικανότητα δημιουργίας αποθεματικών και γενικότερα εσωτερικών κεφαλαίων. Φυσικοί Πόροι : Ο όρος παραπέμπει στην α) δυνατότητα πρόσβασης των επιχειρήσεων σε ανταγωνιστικά λειτουργούσες αγορές πρώτων υλών, β) αρτιότητα του εξοπλισμού και γ) τοποθεσία της επιχείρησης.

Ανάλυση PEST και SWOT Ανθρώπινοι Πόροι: Ο όρος αναφέρεται σε συγκεκριμένες ιδιότητες και ικανότητες των εργαζομένων της επιχείρησης, όπως είναι για παράδειγμα α) η εκπαίδευση, β)η εμπειρία, γ) η προσαρμοστικότητα, δ) η αφοσίωση των εργαζομένων της επιχείρησης. Οργανωτικοί Πόροι : Ο όρος παραπέμπει στα συστήματα προγραμματισμού, ελέγχου, συντονισμού των δράσεων, των ενεργειών και των αρμοδιοτήτων διαφόρων τμημάτων της επιχείρησης.

Ανάλυση PEST και SWOT Ως προς την κατηγορία των άυλων πόρων υφίσταται η ακόλουθη κατηγοριοποίηση : Τεχνολογικοί Πόροι Πόροι Καινοτομίας Φήμη

Ανάλυση PEST και SWOT Τεχνολογικοί Πόροι : Ο όρος παραπέμπει σε εμπορικά σήματα, δικαιώματα ευρεσιτεχνίας, πατέντες, εμπορικά μυστικά. Πόροι Καινοτομίας : Ο όρος αναφέρεται στην επένδυση χρόνου και κεφαλαίων από μέρους της επιχείρησης σε έρευνα και καινοτομία. Φήμη : Πρόκειται για την αντιλαμβανομένη, κοινώς αποδεκτή ποιότητα, αξιοπιστία, λειτουργικότητα των προϊόντων μιας επιχείρησης. Παραλλήλως παραπέμπει στο γενικότερο επιχειρηματικό ήθος και τις συναλλακτικές πρακτικές που κομίζει ένας οργανισμός ή μια επιχείρηση στην αγορά.

Ανάλυση PEST και SWOT Ο σχεδιασμός μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής παρέμβασης περιλαμβάνει την: Διαμόρφωση / Χάραξη Στρατηγικής Υλοποίηση Στρατηγικής Αξιολόγηση και έλεγχο των αποτελεσμάτων (Διαδικασία Ανάδρασης)

Ανάλυση PEST και SWOT Η διαμόρφωση στρατηγικής θα πρέπει να καθιστά σαφές : Την αποστολή και το όραμα του οργανισμού. Τους αντικειμενικούς στόχους. Το πλαίσιο εντός του οποίου εκπονούνται οι στρατηγικές αναλύσεις. Οι ίδιες οι στρατηγικές και ακολουθούμενες πολιτικές.

Ανάλυση PEST και SWOT Η διαμόρφωση στρατηγικής θα πρέπει να καθιστά σαφές : Την αποστολή και το όραμα του οργανισμού. Τους αντικειμενικούς στόχους. Το πλαίσιο εντός του οποίου εκπονούνται οι στρατηγικές αναλύσεις. Οι ίδιες οι στρατηγικές και ακολουθούμενες πολιτικές.

Ανάλυση PEST και SWOT Η υλοποίηση στρατηγικής παραπέμπει : Στη εκπόνηση και υλοποίηση προγραμματισμού από μέρους της επιχείρησης. Στην εκπόνηση, υλοποίηση και παρακολούθηση της εκτέλεσης των προϋπολογισμών. Στην εκπόνηση και υλοποίηση των σχεδιασμένων διαδικασιών.

Ανάλυση PEST και SWOT Η υλοποίηση στρατηγικής παραπέμπει : Στη εκπόνηση και υλοποίηση προγραμματισμού από μέρους της επιχείρησης. Στην εκπόνηση, υλοποίηση και παρακολούθηση της εκτέλεσης των προϋπολογισμών. Στην εκπόνηση και υλοποίηση των σχεδιασμένων διαδικασιών.

Ανάλυση PEST και SWOT Ανάλυση Pest : Πρόκειται για διαδικασία η οποία αναφέρεται στην ενδελεχή διερεύνηση του Μάκρο – Περιβάλλοντος της επιχείρησης το οποίο αποπειράται να αποκωδικοποιήσει στις συνιστώσες του, αξιολογώντας και συνδυάζοντας τις προαναφερθείσες προκείμενες προκειμένου στην συνέχεια να υπάρξει η αναγκαία ανατροφοδότηση πληροφοριών η οποία θα επικουρήσει γόνιμα την στρατηγική ανάλυση της επιχείρησης, δηλαδή την α) διαμόρφωση, β) υλοποίηση στρατηγικής, γ) την αξιολόγηση και τον έλεγχο.

Ανάλυση PEST και SWOT Η ανάλυση Pest συγκεκριμένα αναλύει τους ακόλουθους παράγοντες : Πολιτικούς Παράγοντες Οικονομικούς Παράγοντες Κοινωνικούς και Πολιτισμικούς Παράγοντες Τεχνολογικούς Παράγοντες Να σημειωθεί ότι υπάρχουν παραλλαγές της μεθόδου οι οποίες επιπροσθέτως εισάγουν και άλλους παράγοντες στο μάκρο-περιβάλλον της επιχείρησης, όπως νομικοί, περιβαλλοντικοί , ηθικοί παράγοντες.

Ανάλυση PEST και SWOT Η ευστάθεια του πολιτικού συστήματος. Πολιτικοί Παράγοντες : Σε σχέση με αυτούς εξετάζονται Η ευστάθεια του πολιτικού συστήματος. Η γενικότερη πολιτική κατάσταση. Η αξιοπιστία του πολιτικού λόγου. Η δυνατότητα ύπαρξης πολιτικών συνασπισμών. Οι διακηρυγμένες κυβερνητικές θέσεις για τον ελεύθερο εμπόριο, την επιχειρηματικότητα, τον δανεισμό, τον ρόλο του κράτους στην οικονομία, την φορολογία, την αγορά εργασίας. Η συμμετοχή της χώρας σε εμπορικές συμφωνίες ή σε ζώνες οιονεί ελεύθερου εμπορίου.

Ανάλυση PEST και SWOT Πολιτικοί Παράγοντες : Νόμοι για την προστασία του φυσικού και ιστορικού περιβάλλοντος. Νόμοι που απαγορεύουν τα μονοπώλια και την δημιουργία καρτέλ.

Ανάλυση PEST και SWOT Οικονομικοί Παράγοντες : Σε σχέση με αυτούς εξετάζονται: Το ακαθάριστο εθνικό προϊόν. Η προσφορά χρήματος. Το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της διατραπεζικής αγοράς. Οι πολιτικές πιστώσεων των εμπορικών τραπεζών. Ο πολλαπλασιαστής χρήματος. Η αγορά ομολόγων. Η αποτελεσματικότητα λειτουργίας της χρηματαγοράς και κεφαλαιαγοράς στην δανειοδότηση επιχειρήσεων. Το φαινόμενο της ακύρωσης ιδιωτικών επενδύσεων όταν ο δημόσιος τομέας απομυζεί κεφάλαια. (crowding out effect) To διαμορφωμένο στην τραπεζική αγορά επιτόκιο. Η ελαστικότητα ζήτησης επενδύσεων.

Ανάλυση PEST και SWOT Οικονομικοί Παράγοντες : Σε σχέση με αυτούς εξετάζονται: Διαθέσιμο εισόδημα. Οριακή ροπή για κατανάλωση. Μεταβιβαστικές Πληρωμές. Επίπεδα ανεργίας. Θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς εργασίας, πολιτικές επιδομάτων ανεργίας. Φορολογικοί συντελεστές και επίδραση στην επιχειρηματικότητα. Επιβολή δασμών και φόρων στις εισαγωγές. Εξάρτηση από διεθνείς οικονομικές συγκυρίες που μεταβάλλουν τις τιμές ενεργειακών αγαθών.

Ανάλυση PEST και SWOT Κοινωνικό – Πολιτιστικό Περιβάλλον Ηλικιακή διαστρωμάτωση του πληθυσμού. Προσδόκιμος χρόνος ζωής. Ισότητα των φύλων Κυρίαρχες θρησκείες. Στερεότυπα. Κουλτούρα δηλαδή το σύνολο των αξιών, πεποιθήσεων και αντιλήψεων που κατά πάσα πιθανότητα θα ενστερνιστεί ένα άτομο με την πάροδο του χρόνου. Καταναλωτικά πρότυπα που υιοθετούνται και γίνονται πρότυπο ειδικά στο πλαίσιο της παγκοσμιοποίησης.