ΔΙΑΛΕΞΗ 3η Αλλαγή – Πολυπλοκότητα – Δημιουργικότητα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Προώθηση Καινοτομίας Συμβολή στην Αντιμετώπιση της Κρίσης
Advertisements

Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
Η Αλλαγή μέσα στον Οργανισμό
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
Μελέτη Περιπτώσεων: UNIC-Services Ltd. UNIC-Services Ltd  Ιδρύθηκε το 1993 από την IT Saara Remes-Ulkunniemi  Η εταιρεία προσφέρει εκπαιδευτικές υπηρεσίες.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Ανάπτυξη και Λειτουργία
Φάσεις της Διοίκησης Αμοιβών
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 12 Μαρτίου Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Συμμετοχή των εργαζομένων στην διοίκηση των επιχειρήσεων
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Θέματα Σχεδίασης Μέρος 2ο Χρηστοκεντρική & Συμμετοχική Σχεδίαση.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
ΣΕΡΡΕΣ, ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σύγχρονη και κορυφαία πρόκληση για τον κλάδο της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού. Σκοπός: η μελέτη μεθόδων προσέλκυσης και άσκησης.
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Ορισμός Έργου Δρ. Α. Ραφαηλίδης Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα) ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας.
Μοντέλο νοσηλευτικής επαγγελματικής πρακτικής Διεπιστημονική συνεργασία Επίπεδο νοσηλευτικής διοικητικής πρακτικής Μάνατζμεντ Επίπεδα διοίκησης Η έκβαση.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 15 ΙΣΧΥΣ – ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
9-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
Πέτρος Ροδακινιάς, Σύμβουλος Επιχειρηματικότητας, ΜΟΚΕ ΠΘ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, ΜΟΝΑΔΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ (ΜΟΚΕ) Συμβουλευτική Επιχειρηματικότητας.
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Αρχές Οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων , 1ο εξάμηνο
ΔΙΑΛΕΞΗ 12η Αξιολόγηση απόδοσης Στόχοι Πρότυπα απόδοσης
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Ηγεσία και καθοδήγηση στις επιχειρήσεις και τα έργα
Σχεδιασμός – Προγραμματισμός
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.
Προγράμματα Προαγωγής Υγείας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΛΕΞΗ 3η Αλλαγή – Πολυπλοκότητα – Δημιουργικότητα Δημιουργικότητα και καινοτομία Κριτική σκέψη Πολύπλοκα προσαρμοστικά συστήματα Θεωρίες αλλαγής Αντίσταση στην αλλαγή Περιβάλλον του οργανισμού Διαχείριση δημιουργικότητας

Εισαγωγή Μέσα σε ένα κλίμα αλλαγών και μεταρρυθμίσεων στη βιομηχανία της υγείας, οι νέες τάσεις στην ανταγωνιστική αγορά βασίζονται στη δημιουργικότητα και στην καινοτομία των οργανισμών Σήμερα το πιο περιζήτητο στοιχείο είναι η εφευρετικότητα Κριτική ικανότητα = δημιουργικές σκέψεις = καινοτομίες Η χρήση των θεωριών αλλαγής είναι εξαιρετικά σημαντική από τον μάνατζερ νοσηλευτή για να διασφαλίσει τους επιδιωκόμενους σκοπούς Οι ευθύνες του νοσηλευτή-ηγέτη κατά τη διαχείριση της αλλαγής είναι: - Να χρησιμοποιήσει τη θεωρία αλλαγής - Να εργαστεί ως παράγοντας αλλαγής - Να υποστηρίζει το προσωπικό σε περιπτώσεις δύσκολων αλλαγών - Να παραμείνει ανοικτός σε νέες ιδέες και προσεγγίσεις - Να υιοθετεί ένα ηγετικό μοντέλο ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες

Δημιουργικότητα και Καινοτομία Η δημιουργικότητα είναι η πνευματική δραστηριότητα, η οποία προκαλεί τη γέννηση κάτι νέου, ενώ η καινοτομία είναι το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας Οι όροι είναι αλληλένδετοι Η δημιουργικότητα αυξάνει τα κέρδη Η καινοτομία είναι το κλειδί της επιβίωσης και ανάπτυξης τόσο της φροντίδας υγείας όσο και της νοσηλευτικής Οι νοσηλευτές κέρδισαν προσωπική ικανοποίηση, ανταμοιβή και αναγνώριση ενώ ο οργανισμός ευδοκίμησε Για να ευδοκιμήσει η δημιουργικότητα, ο οργανισμός πρέπει να παρέχει ένα περιβάλλον το οποίο προσφέρει στους εργαζόμενους αναγνώριση, γόητρο και ευκαιρίες για συμμετοχή

Κίνητρα δημιουργικότητας στη νοσηλευτική Παροχή βοήθεια στην ανάπτυξη νέων ιδεών Ενθάρρυνση ως προς την ανάληψη ρίσκου Παροχή ελεύθερου χρόνου για προσωπική προσπάθεια Παροχή ευκαιριών για επαγγελματική ανάπτυξη και εξέλιξη Ενθάρρυνση των επαφών με άλλα άτομα εκτός της ομάδας Προώθηση του δημιουργικού συναγωνισμού μέσα στην ομάδα και μεταξύ των ομάδων Αναγνώριση της αξίας καινοτόμων ιδεών Επίδειξη εμπιστοσύνης στους εργαζόμενους

Εδραιώνοντας ένα κλίμα δημιουργικότητας Ο οργανισμός πρέπει να παρέχει ένα περιβάλλον το οποίο προσφέρει στους εργαζόμενους αναγνώριση, γόητρο και ευκαιρίες για συμμετοχή = Οι εργαζόμενοι αποκτούν την αίσθηση της ιδιοκτησίας και της δέσμευσης με το να σχεδιάζουν την εργασία τους και να παίρνουν αποφάσεις Οι νοσηλευτές διοικητές προωθούν την δημιουργικότητα μέσω της ευαισθησίας, δίνοντας στους ανθρώπους την προσοχή που χρειάζονται και αντιμετωπίζοντας τους ως ξεχωριστά άτομα

Οι μάνατζερ νοσηλευτές μπορούν να σχεδιάσουν την ανάπτυξη της δημιουργικότητας: Εντοπίζοντας τις δημιουργικές ικανότητες όσων αναπτύσσουν νέες μεθόδους και τεχνικές και ενισχύοντας την αυτοεκτίμηση των εργαζομένων Παρέχοντας χρόνο και ευκαιρίες για δημιουργική εργασία Προσφέροντας χρόνο για εκπαιδευτικά προγράμματα Αναγνωρίζοντας τον ειδικό στην κλινική πρακτική, διδασκαλία, έρευνα και διοίκηση Ενθαρρύνοντας το νοσηλευτικό προσωπικό να συμμετέχει στη διαμόρφωση του περιβάλλοντος εργασίας Ενθαρρύνοντας την ανάληψη ρίσκου και την αποδοχή της ευθύνης

Κριτική σκέψη Οι επτά μέθοδοι της κριτικής σκέψης είναι: η συζήτηση (συστηματική έρευνα και λογική επεξεργασία) προσωπικές αποφάσεις (αναλύει μια πρόταση χρησιμοποιώντας διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων) ομαδική συζήτηση πειθώ (η επιρροή στις πράξεις με τη χρήση της λογικής) προπαγάνδα (μπορεί να είναι καλή ή κακή) εξαναγκασμός (απειλή ή η χρήση βίας) συνδυασμός των μεθόδων (κάποιες καταστάσεις απαιτούν το συνδυασμό όλων των παραπάνω τεχνικών επικοινωνίας προκειμένου να καταλήξουν σε μια απόφαση)

Πολύπλοκα προσαρμοστικά συστήματα Συχνά χαρακτηρίζεται από δυναμικές σχέσεις μεταξύ πολλών παραγόντων, επιρροών και δυνάμεων Προέκυψε από ένα τμήμα της βιβλιογραφίας γνωστό ως επιστήμη της πολυπλοκότητας, θεωρία του χάους ή επιστήμη του δικτύου Τα κυριότητα χαρακτηριστικά είναι: 1. Η αυτό-οργάνωση 2. Είναι χαοτικά, δεν κινούνται προς ένα τελικό στόχο 3. Αποτελούν αξιοσημείωτα μοντέλα συμπεριφοράς

Ανάγκη για αλλαγή Να αυξηθεί το κέρδος Να βελτιωθεί η ανθρώπινη εργασία Συνεισφέρει στην ατομική ικανοποίηση Υψηλή παραγωγικότητα, υψηλά πρότυπα Ομαδική εργασία Επιτυγχάνονται οι στόχοι του οργανισμού Το νοσηλευτικό κατεστημένο μπορεί να αλλάξει Δημιουργούνται ευκαιρίες για προαγωγή Αναγνωρίζεται η ανάγκη για συνεχιζόμενη εκπαίδευση

Θεωρίες αλλαγής Η θεωρία του Reddin Πρότεινε επτά τεχνικές διάγνωση συλλογική επιλογή στόχων έμφαση στην ομάδα μέγιστη πληροφόρηση συζήτηση της εφαρμογής χρησιμοποίηση τελετουργικού αξιολόγηση της αντίστασης στην αλλαγή

Η θεωρία του Lewin – Η θεωρία του Rogers Μια από τις ευρέως χρησιμοποιούμενες θεωρίες η οποία περιλαμβάνει τρία στάδια: το στάδιο της κινητοποίησης (ανάγκη για αλλαγή) το στάδιο της δράσης (συγκεντρώνει πληροφορίες) το στάδιο της ανανέωσης (οι αλλαγές εισάγονται και καθιερώνονται) Η θεωρία του Rogers, ο οποίος τροποποίησε τη θεωρία αλλαγής του Lewin Έχει πέντε φάσεις: - επίγνωση, ενδιαφέρον, αξιολόγηση, δοκιμή, υιοθέτηση

Η θεωρία του Havelock - Η θεωρία του Lippitt Η θεωρία του Havelock είναι άλλη μια τροποποίηση της θεωρίας του Lewin Επεκτείνεται σε 6 στοιχεία: 1. Δημιουργία της σχέση 2. Αναγνώριση του προβλήματος 3. Αναζήτηση σχετικών πηγών 4. Επιλογή της λύσης 5. Εξασφάλιση της αποδοχής 6. Καθιέρωση και αυτό-ανανέωση Η θεωρία του Lippitt (7 φάσεις): αναγνώριση του προβλήματος, αξιολόγηση των κινήτρων, αξιολόγηση των πηγών, επιλογή του αντικειμένου αλλαγής, επιλογή του κατάλληλου ρόλου, διατήρηση της αλλαγής, τερματισμός της προσοδοφόρας σχέσης

Η θεωρία του Spradley Η Spradley ανέπτυξε ένα μοντέλο οκτώ βημάτων βασισμένο στη θεωρία του Lewin: αναγνώριση των συμπτωμάτων διάγνωση του προβλήματος ανάλυση εναλλακτικών λύσεων επιλογή της αλλαγής σχεδιασμός της αλλαγής εφαρμογή της αλλαγής αξιολόγηση της αλλαγής σταθεροποίηση της αλλαγής

Η θεωρία των Dunphy και Stace Περιλαμβάνει 2 αντικρουόμενες θεωρίες αλλαγής (πολιτική σταδιακών αλλαγών και μετασχηματισμός) και 2 διαφορετικές μεθόδους (συμμετοχή και εξαναγκασμό) Η νέα θεωρία της διαδικασίας αλλαγής έχει τρία βήματα: 1. Αφύπνιση (όταν η ανάγκη για αλλαγή γίνει αντιληπτή) 2. Οραματισμός (είναι μια ομαδική προσπάθεια η οποία απευθύνεται στην τεχνική, πολιτική και πολιτιστική αντίσταση) 3. Αναδόμηση (η ιεραρχία συρρικνώνεται)

Αντίσταση στην αλλαγή Παράγοντες που παρακινούν την αντίσταση στην αλλαγή είναι η συνήθεια, η αδιαφορία, ο φόβος της αποδιοργάνωσης, ο συντηρητισμός, η απώλεια της εξουσίας, το εγωιστικό περιβάλλον, η ανασφάλεια, η επικείμενη απώλεια σημαντικών διαπροσωπικών σχέσεων και η πιθανή έλλειψη ανταμοιβής Οι άνθρωποι φοβούνται την αλλαγή λόγω της έλλειψης γνώσεων, των προκαταλήψεων και του φόβου για καταβολή μεγαλύτερης προσπάθειας ή μεγαλύτερης δυσκολίας Η αλλαγή μπορεί να απαιτήσει μεγάλη επένδυση χρόνου, προσπάθειας και επανεκπαίδευση

Οι διοικητές για να διαμορφώσουν ένα περιβάλλον κατάλληλο για αλλαγές πρέπει: Δίνουν έμφαση στις σχέσεις με τις ομάδες Καλλιεργούν αμοιβαία εμπιστοσύνη και εκτίμηση Δίνουν έμφαση στην αλληλεξάρτηση Διατηρούν την ομαδικότητα και υπευθυνότητα Κατανέμουν τον έλεγχο και την ευθύνη Επιλύουν τη σύγκρουση Επιτρέπουν την εργασιακή μετακίνηση Ανταμείβουν την αλλαγή Διαμορφώνουν τη νοσηλευτική δομή του οργανισμού Προωθούν την άποψη ότι μπορούν “να το καταφέρουν” Παρέχουν σταθερότητα(διατηρείται η εργασιακή ασφάλεια)

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ