ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Advertisements

Θεωρία Μάθησης Ο ατομικός Εποικοδομητισμός του Piaget
Γενικού τύπου χαρακτηριστικά
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γνωστικές θεωρίες μάθησης
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
Αυτορυθμιζόμενη μάθηση
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Στοιχεία διδακτικής Φυσικών Επιστημών
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
Θεωρία Μάθησης Εποικοδομητισμού
Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
Τι δυσκολεύει τη μάθηση και τι κάνουμε γι’ αυτό.
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΟΜΗΜΕΝΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΦΥΛΛΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΔΜΦΕ)
Ανακαλυπτική θεωρία μάθησης
Θεωρίες Μάθησης Zαχαρούλα Σμυρναίου.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
 Τι είναι;  Γιατί η γνώση είναι καλύτερα να είναι οργανωμένη;  Ποια η οργάνωση στο μαθητή, στον εκπαιδευτικό, στα βιβλία;
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΣ ΜΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΡΟΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥ Το μανθάνον υποκείμενο δεν κατασκευάζει την προσωπική του γνώση μέσα σε ένα πολιτισμικό και επικοινωνιακό.
ΠΛΑΙΣΙΟ ΜΕΛΕΤΗΣ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΠ ΦΕ Επιστημολογικός Πόλος Συνέπεια? Διδακτικός Θεσμικός Πόλος.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Στη διδακτική διαδικασία… η προσωπικότητα της διδάσκουσας/του διδάσκοντα, τα επιστημονικά-γνωστικά αντικείμενα, το.
John Dewey
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μα΄θημα 2 Θεωρίες διδασκαλίας και μάθησης σε τεχνοεπιστημονικά μουσεία.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Jerome Bruner Η συμβολή της θεωρίας μάθησης του Jerome Bruner
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Διδακτική των γνωστικών αντικειμένων
Η θεωρία της επεξεργασίας των πληροφοριών
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Θεωρίες Μάθησης & Διδακτικές Στρατηγικές Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
ΚοινωνικοπολιτισμικΕΣ
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Μπιχεβιορισμός Ανακαλυπτική Μάθηση Εποικοδομισμός Κοινωνικοπολιτισμική ΠΤΝ- ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Θέσεις της εμπειρικής επιστημολογικής θεωρίας Η γνώση πηγάζει από την εμπειρία. Είναι ένα είδος αντιγραφής της πραγματικότητας. Αρκείται στα παρατηρήσιμα και στη διαπίστωση επαναλήψιμων σχέσεων Έμφαση στον πομπό που στέλνει το μήνυμα και στους αποδέκτες που θα το αποκωδικοποιήσουν Κατατεμαχίζει τα θέματα ΠΤΝ- ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Επιστημολογικές θέσεις της Γνωστικής Ψυχολογίας Η γνώση συλλαμβάνεται με το νου. Ο νους με τη λογική επανακαλύπτει τη γνώση. Έμφαση στο μήνυμα και τον κώδικα του μηνύματος Έμφαση στις γνωστικές διαδικασίες Συνυφαίνει τα μαθήματα ΠΤΝ- ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗΣ Η γνώση είναι ανθρώπινο κατασκεύασμα Η γνώση δεν λαμβάνεται παθητικά Η γνώση χτίζεται ενεργητικά Η γνώση δεν μεταβιβάζεται ούτε μεταφέρεται από το δάσκαλο αυθεντία Η γνώση είναι υποκειμενική ενώ η πραγματικότητα αντικειμενική ΠΤΝ- ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΠΡΟΤΥΠΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Παραδοσιακό Ανακαλυπτικό Πρότυπο Εποικοδομητικής προσέγγισης Κοινωνικοπολιτισμική προσέγγιση ΠΤΝ- ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Διδακτικές αρχές του συμπεριφοριστικού προτύπου Μετάδοση της γνώσης από το δάσκαλο στους μαθητές με την τακτική των μικρών βημάτων Συσσώρευση με τη μορφή επάλληλων στρωμάτων Διδακτικοί στόχοι προσανατολισμένοι στο αποτέλεσμα. Έμφαση στη δηλωτική γνώση ΠΤΝ- ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Διδακτικές αρχές του συμπεριφοριστικού προτύπου Χρήση ενισχυτών μόλις οι μαθητές πετύχουν Οργάνωση της ύλης σε ξεχωριστά μαθήματα Έμφαση στην αποδεικτική αξιολόγηση Τα λάθη των μαθητών ερμηνεύονται ως γνωστικό έλλειμμα ΠΤΝ- ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Διδακτικές αρχές του ανακαλυπτικού προτύπου Ανακάλυψη της γνώσης μέσω διερευνητικών διαδικασιών Κωδικοποίηση των πληροφοριών Διδακτικοί στόχοι προσανατολισμένοι στην ενεργοποίηση γνωστικών διαδικασιών (στρατηγικές, αλγόριθμοι, ευρετικές) ΠΤΝ- ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Διδακτικές αρχές του ανακαλυπτικού προτύπου Έμφαση στη διαδικαστική γνώση Τα λάθη των μαθητών ερμηνεύονται ως γνωστικό έλλειμμα. ΠΤΝ- ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Διδακτικές αρχές του εποικοδομητικού προτύπου Οικοδόμηση της γνώσης μέσω μετασχηματισμών και αναδομήσεων της προηγούμενης γώσης Δημιουργία καταστάσεων κοινωνικο-γνωστικής σύγκρουσης Έμφαση στην παραγωγή γνώσεων (δηλωτικών, διαδικαστικών και γενετικών) Τα λάθη των μαθητών είναι αποτέλεσμα εναλλακτικών απόψεων των μαθητών και συνιστούν εννοιολογικά εμπόδια ΠΤΝ- ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Κοινωνικο-πολιτισμικές (socio-cultural) προσεγγίσεις Yποστηρίζουν πως η αλληλεπίδραση με άλλους ανθρώπους και αντικείμενα παίζει σημαντικό ρόλο στη μάθηση και την ανάπτυξη των μαθητών. Aυτό που συμβαίνει στο μικρο-περιβάλλον στο οποίο σημειώνεται η ατομική μάθηση επηρεάζεται καθοριστικά από τα ευρύτερα κοινωνικο - πολιτισμικά περιβάλλοντα. ΠΤΝ- ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Kεντρικές ιδέες της κοινωνικο -πολιτισμικής προσέγγισης Το κοινωνικό, πολιτισμικό και εκπαιδευτικό περιβάλλον δεν διευκολύνει ή παρακωλύει απλά τη μάθηση. Οι κοινωνικές οργανωτικές διαδικασίες είναι έμφυτο χαρακτηριστικό της μάθησης είτε αυτή λαμβάνει χώρα σε ένα ανοιχτό κοινωνικό πλαίσιο είτε όχι. Η μάθηση πρέπει να αντιμετωπίζεται ως μια μορφή μαθητείας κατά τη διάρκεια της οποίας οι αρχάριοι γίνονται «ειδικοί» μέσα από συμμετοχή σε δραστηριότητες της κοινωνικής ομάδας. ΠΤΝ- ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Kεντρικές ιδέες της κοινωνικο -πολιτισμικής προσέγγισης Η μάθηση των Φυσικών Επιστημών είναι μια επικοινωνιακή δραστηριότητα Η μάθηση απαιτεί τη διαπραγμάτευση του νοήματος στο πλαίσιο μιας συγκεκριμένης δραστηριότητας (learning science is a cross-cultural event). Ο δάσκαλος είναι ένας διευκολυντής διάβασης πολιτισμικών ορίων (a culture broker) ΠΤΝ- ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

ΠΤΝ- ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Vygotsky (1981) «Οποιαδήποτε λειτουργία στη γνωστική ανάπτυξη του παιδιού εμφανίζεται δυο φορές ή σε δυο επίπεδα. Αρχικά εμφανίζεται στο κοινωνικό και μετά στο ψυχολογικό επίπεδο…………………….» Οι κοινωνικές σχέσεις, οι σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων, αποτελούν γενετικά τη βάση όλων των λειτουργιών υψηλότερου επιπέδου και των σχέσεων μεταξύ τους» ΠΤΝ- ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ