Διαδικασίες του Μάρκετινγκ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο Ρόλος της Πληροφορίας στη Διαχείριση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας
Advertisements

Εκπαίδευση Leonardo da Vinci. Παράμετροι που λαμβάνονται υπ’ όψη (1) • Η Παραγωγή ασφαλών τροφίμων είναι το αποτέλεσμα ομαδικών προσπαθειών αλλά και κοινωνικής.
Αποφάσεις Τιμολόγησης
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
Δημιουργία ενός προγράμματος μάρκετινγκ
Το Πλάνο / Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΗΧΑΝΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΗΧΑΝΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΔΗΜΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑΙΩΝ ΔΗΜΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑΙΩΝ.
Εισαγωγή στη Διαφήμιση
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Msc Αντωνία Μανιάτη.
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄ David Begg S. Fischer, R. Dornbusch.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΕΛΛΗ -ΨΥΧΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
1 ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΙSO9001 ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Πρακτικά Οφέλη “H βελτίωση στην ποιότητα προκαλεί αλυσιδωτή αντίδραση όπου σπατάλη και απώλεια μετατρέπονται σε βελτίωση.
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Διάγραμμα 2.2: Η επίδραση των Logistics και της εξυπηρέτησης πελατών στο μάρκετινγκ Πηγή: Martin Christopher «Δικαιόχρηση» καταναλωτή «Δικαιόχρηση» πελάτη.
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
1o ΕΠΑ.Λ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Όλγα Πατραμάνη Η τουριστική αγορά.
1 ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΙSO9001 Πρακτικά Οφέλη “H βελτίωση στην ποιότητα προκαλεί αλυσιδωτή αντίδραση όπου σπατάλη και απώλεια μετατρέπονται σε βελτίωση του προϊόντος.
Ηλεκτρονικές συναλλαγές
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΘΕΜΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΣΤΙΑΣΗΣ.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΗΝΗ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Κοινωνική Ευθύνη. Κ. Γαλανάκης Υπερ-φιλελεύθεροι Η κοινωνική ευθύνη αφορά το κράτος Οι επιχειρήσεις πρέπει να αξιολογούν τη απόδοση Στόχος των.
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΩΝ ΛΑΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΤΕΦΑΑ Δ.Π.Θ.
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
Μετρώντας το εισόδημα ενός έθνους Κεφάλαιο 22 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any part.
Σύγχρονη Επιχείρηση και Περιβάλλον Ποια είναι η απαραίτητη προϋπόθεση για την βιωσιμότητα και την ανάπτυξη των επιχειρήσεων και οργανισμών; Ποιος ο στόχος;
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ) ΤΜΗΜΑ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΘΕΜΑ : ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ, ΤΑΣΕΙΣ.
ΟΙ ΗΘΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ KEΦΑΛΑΙΟ 3. Η μελέτη της ηθικής παίζει σπουδαίο ρόλο σήμερα στην διοίκηση και μπορεί να καθορίσει τις δραστηριόητες.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Ενισχύοντας την Δέσμευση και τα Αποτελέσματα σε Έποχές Κρίσης Δεσμεύοντας και Κινητοποιώντας τους Franchisees.
Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  LOGISTICS KAI ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (‘GREEN’ LOGISTICS)  ΑΝΑΣΤΡΟΦΗ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ (REVERSE LOGISTICS)  Η ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ (CITY.
1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ 1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ Ορισμοί Χρησιμότητα και πλεονεκτήματα Δομή του Επιχειρηματικού Σχεδίου. Ερωτήσεις.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Μίγμα μάρκετινγκ των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων Οι τουριστικές υπηρεσίες είναι άυλες μη ορατές στους καταναλωτές και γίνονται φανερές μετά το πέρας της.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΝΕΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ:  ΓΙΟΥΒΑΝΕΖΑ ΕΛΕΝΗ Α.Μ.420  ΠΑΠΑΚΥΡΙΑΚΟΥ ΖΩΗ Α.Μ.479  ΣΠΑΘΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Α.Μ.409  ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
ΜΕΣΑ ΑΜΕΣΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5 η - ΜΕΡΟΣ 1 ο ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις Διάλεξη 1 η Το Συνολικό Επικοινωνιακό Πλέγμα στον Τουρισμό.
à Δρ. Δέσποινα Καραγιάννη, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
Ο ρόλος της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στην προστασία του Περιβάλλοντος και στην εφαρμογή της αρχής «o ρυπαίνων πληρώνει» στο ευρωπαϊκό πλαίσιο Παντελίτσα.
Τιμές Μεταφοράς.
Τι είναι το Μάρκετινγκ;
Ομφάκινον Ομφάκινον.
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
Αξιολόγηση εναλλακτικών επιλογών.
Εκπαιδευτικό Σενάριο Επιχειρηματικότητας
Οι Στρατηγικές Ανταγωνισμού
Τεχνικά Θέματα Πωλήσεων και Προδιαγραφές Υλικού και Λογισμικού
Ο Οδηγούμενος από την Αγορά Οργανισμός
ΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Εφηβικές Συμπεριφορές υψηλού κινδυνου και ΜΜΕ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
Cannes 2016 winner campaigns Glade Uni-Noodle Hermes 2015 case study
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 5η (2018 – 19) Συζήτηση πάνω στην Εργασία του Μαθήματος Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαδικασίες του Μάρκετινγκ Έρευνα αγοράς (εικόνα προϊόντος, ανταγωνιστές, επιχείρηση) Προϊόν (Ιδέα, τεχνικά χαρακτηριστικά, ποιότητα σύμφωνα με τις ανάγκες των πελατών Τιμολόγηση Επικοινωνία (ολοκληρωμένη επικοινωνία μάρκετινγκ) Πωλήσεις Διανομή (δίκτυο υποκαταστημάτων, σημείων πώλησης)

Άξονας επιδίωξης συγκριτικού πλεονεκτήματος στα 1990: Επιχειρηματική δικτύωση (Network Organization – Business network relationships) Εποχή της γνώσης και του εξατομικευμένου μάρκετινγκ (Knowledge era, era of personalized marketing, relationship marketing) Εποχή του Ηλεκτρονικού Μάρκετινγκ και του Μάρκετινγκ στο Διαδίκτυο

Ερωτήματα στα οποία το Μάρκετινγκ απαντά σήμερα Ποιους αγοραστές μπορούμε να καλύψουμε; Ποιες είναι οι συγκεκριμένες ανάγκες τους και το προφίλ τους; Ποια προϊόντα ή υπηρεσίες θα πρέπει να παραχθούν για το σκοπό αυτό Από ποιόν θα πρέπει να παραχθούν (από εμάς, ή σε συνεργασία με άλλους, και αν ναι με ποιους.

Ερωτήματα στα οποία το Μάρκετινγκ απαντά σήμερα Πώς θα πρέπει να διανεμηθούν Πώς θα πρέπει να επικοινωνήσει η επιχείρηση μαζί τους ώστε να γίνει γνωστό το συγκριτικό μας πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού

Ερωτήματα στα οποία το Μάρκετινγκ απαντά σήμερα Τελικά, πόσο ικανοποιημένοι είναι όλοι οι μετέχοντες (stateholders) στην επιχείρηση Σκοπός: η βελτιστοποίηση της παρεχόμενης αξίας και ικανοποίησης όλων των μετόχων με το χαμηλότερο δυνατό κόστος

Μια άποψη για τον Ρόλο του Μάρκετερ Η δουλειά του μάρκετερ είναι να «πουλήσει περισσότερο προϊόν». Δεν είναι η δουλειά του να σώσει τον κόσμο ή να κάνει την κοινωνία ένα καλύτερο μέρος. «Η δουλειά του μάρκετερ είναι να παράγει κέρδη για τους μετόχους με κάθε νόμιμα εγκρινόμενο τρόπο.» « Ένα διανοούμενο άτομο με υψηλή κοινωνική θέση δεν θα πρέπει να είναι στο μάρκετινγκ. Μια εταιρία δεν θα πρέπει να προσλάβει ένα τέτοιο άτομο.»

Τι λέξεις σας έρχονται στο νου… Θετικές Λέξεις Δημιουργικό Αστείο, διασκεδαστικό Ελκυστικό Αρνητικές Λέξεις Τηλεμάρκετινγκ Ψέματα Εξαπάτηση, παραπλάνηση Ενοχλητικό Υπερβολικό Αδιάκριτο Πλύση εγκεφάλου Μηχανορραφία Ελιγμός (κομπίνα)

Απόψεις σχετικά με την Ηθική Ηθικός εγωϊσμός Η μόνη σου υποχρέωση είναι να προσέχεις τον εαυτό σου (Πρωταγόρας, Ayn Rand). Κοινωνικές απαιτήσεις Ο Νόμος αντιπροσωπεύει τα ελάχιστα ηθικά πρότυπα μιας κοινωνίας (Hobbes& Locke). Προσωπικές Αρετές Να είσαι τίμιος και καλός και να ενδιαφέρεσαι για τους άλλους (καλός κ’αγαθός) (Πλάτων και Αριστοτέλης). Ωφελιμισμός Το μέγιστο αγαθό για τον μέγιστο αριθμό (Bentham & Mill) Μια πυρηνική βόμβα μπορεί να προκαλέσει καρκίνο σε μια περιοχή αλλά είναι ηθικά αποδεκτή εφόσον ωφελήσει την κοινωνία στο σύνολό της.

Το Δίλημμα του Μάρκετινγκ Κεντρικά αξιώματα του μάρκετινγκ Δώσε στον πελάτη αυτό που θέλει Μην κρίνεις τι θέλει. Δύο πολύπλοκα θέματα Τι γίνεται όταν ο πελάτης θέλει κάτι που δεν είναι καλό γι’ αυτόν; Τι γίνεται όταν το προϊόν που θέλει, ενώ είναι καλό για τον ίδιο, δεν είναι καλό για την κοινωνία, η για άλλες ενότητες ανθρώπων;

Τι γίνεται όταν ο πελάτης θέλει κάτι που δεν είναι καλό γι’ αυτόν; Προϊόντα που βλάπτουν την υγεία, την ασφάλεια ή την ευημερία Ναρκωτικά Καπνός Προϊόντα που βλάπτουν εάν καταναλώνονται σε διαρκή βάση Γρήγορο φαγητό με πολλές θερμίδες Γλυκά Αλκοολούχα ποτά

Τι γίνεται όταν το προϊόν που θέλει, ενώ είναι καλό για τον ίδιο, δεν είναι καλό για την κοινωνία, η για άλλες ενότητες ανθρώπων; Προϊόντα που βλάπτουν το δημόσιο καλό Ασβέστης ως υλικό οικοδομής Ασυλλόγιστη χρήση μολύβδου Ακατάλληλες ταινίες και διαφημίσεις σε απογευματινές ώρες Σκηνές βίας στις ειδήσεις. Προϊόντα που βλάπτουν άλλους συνανθρώπους μας Όπλα Προϊόντα που βλάπτουν το περιβάλλον Ρυπογόνα αυτοκίνητα

Προκλήσεις για το Μάρκετινγκ Αναλώσιμα προϊόντα, απόβλητα, ρύπανση. Απαξίωση προϊόντων «Το περισσότερο είναι και το καλύτερο» Να συμβαδίσουμε με τους γείτονές μας

4 Ερωτήσεις Γιατί οι εταιρίες φτιάχνουν ύποπτα προϊόντα; Τι μπορούν αυτές οι εταιρίες να κάνουν για να κάνουν τα προϊόντα τους ασφαλέστερα; Τι μπορούν να κάνουν για να αποθαρρύνουν την κατανάλωση ύποπτων προϊόντων; Οι κοινωνικά ευαισθητοποιημένες εταιρίες επιτυγχάνουν καλύτερα αποτελέσματα;

Τι μπορούν οι εταιρίες να κάνουν για να μειώσουν τα αρνητικά αποτελέσματα των προϊόντων τους; Οι παραγωγοί μπύρας μπορούν να ενημερώνουν τους ανθρώπους να μην πίνουν πολύ, ή να μην πίνουν όταν οδηγούν. Συνεργάζονται για να εμποδίσουν τους ανήλικους ν’ αγοράσουν μπύρα. Η εταιρία McDonald’s παρέχει ένα χάμπουργκερ χαμηλών λιπαρών. Ωστόσο, δεν είχε πωλήσεις. Επίσης ενθαρρύνει νέες διατροφικές συνήθειες βασισμένες στα λαχανικά και τα φρούτα.

Τι μπορούν να κάνουν οι σύλλογοι δημοσίου ενδιαφέροντος για να μειώσουν την κατανάλωση ύποπτων προϊόντων; Να ενθαρρύνουν τις εταιρίες να παράγουν ασφαλέστερα προϊόντα. Να απαγορεύσουν την πώληση ή χρήση ορισμένων προϊόντων. Να απαγορεύσουν ή να περιορίσουν την διαφήμιση ορισμένων προϊόντων Να αυξήσουν τον έμμεσο φόρο Να κάνουν ενημερωτικές εκστρατείες Να κάνουν διαφημιστικές εκστρατείες.

Οι κοινωνικά ευαίσθητες εταιρίες απολαμβάνουν περισσότερο μακροχρόνιο κέρδος; Κάθε χρόνο το Business Ethics δημοσιεύει τις 100 καλύτερες εταιρίες μεταξύ 1000 που κρίνονται. Αξιολογούν τον βαθμό κατά τον οποίο οι εταιρίες αυτές υπηρετούν επτά ομάδες μετόχων (stakeholders): μετόχους, κοινωνία, μειονότητες και γυναίκες, εργαζόμενους, περιβάλλον, συναλλασσόμενους-μη Αμερικανούς πολίτες και πελάτες. Οι πληροφορίες μαζεύονται από μηνύσεις, προβλήματα με τη νομοθεσία, ρύπανση του περιβάλλοντος, αγαθοεργίες, μέτρηση της διαφορετικότητας του προσωπικού, τις σχέσεις με τους εργατικούς συλλόγους, τα οφέλη των εργαζομένων, βραβεύσεις, κλπ. Οι εταιρίες βγαίνουν απ’ τη λίστα εάν συμβούν αξιόλογες παραβάσεις ή ατοπήματα. Business Ethics, 2003.

Γνωρίσματα μιας κοινωνικά υπεύθυνης επιχείρησης Βιώνει ένα σταθερό σύνολο εταιρικών αξιών που καθοδηγεί τον σκοπό της επιχείρησης, τους στόχους, τις στρατηγικές και τις τακτικές. Αντιμετωπίζει τους πελάτες με δικαιοσύνη, εξωστρέφεια και γρήγορη απόκριση στις ερωτήσεις και στα παράπονα. Αντιμετωπίζει τους εργαζομένους, τους προμηθευτές και τους ενδιαμέσους με δικαιοσύνη. Φροντίζει για το περιβάλλον και για την επίδραση των δραστηριοτήτων της και της αλυσίδας προμηθειών επ΄αυτού.

Θέσπιση ενός Ηθικού Προτύπου Για κάθε επιχειρηματική ενέργεια: Αξίζει ο σκοπός τον κόπο; Είναι αυτός ο σκοπός συνεπής με τις αρχές της επιχείρησης; Έχει καλό αντίκτυπο στους ανθρώπους (stakeholders); Έχει η εταιρία την δύναμη να κάνει αυτήν την ενέργεια σωστά; (Paine, 2003)

To τελικό αποτέλεσμα του Μάρκετινγκ Τίποτα απ’ τα παραπάνω δεν πρέπει να τραβήξει την προσοχή μας απ’ τις μέγιστες συνεισφορές που έχει κάνει το μάρκετινγκ στο να ανεβάσει τα υλικά πρότυπα ζωής στον κόσμο. Κανείς δεν θέλει να γυρίσει σ’ έναν κόσμο όπου οι άνθρωποι πλένανε τα πιάτα και τα ρούχα στο χέρι και όργωναν με το άροτρο. Εκτιμούμε τις εφευρέσεις και το μάρκετινγκ των ψυγείων, των πλυντηρίων ρούχων, του ραδιοφώνου, της τηλεόρασης και του τηλεφώνου των αυτοκινήτων, ακόμη και του έτοιμου κατεψυγμένου φαγητού.