ΑΝΑΦΟΡΑ ΠΑΡΑΠΟΜΠΩΝ & βιβλιογραφικων αναφορων Σταματησ πουλακιδακοσ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Support.ebsco.com Εκπαιδευτικό μάθημα για το Δικό μου EBSCOhost Εκπαιδευτικό μάθημα.
Advertisements

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες: Επεξεργασία φιλμ Επίπεδο γνώσεων: Προχωρημένοι χρήστες.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Ασφαλείς online αγορές Επίπεδο.
Γ. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ- ΚΡΙΤΙΚΗ.
πως γράφουμε τη βιβλιογραφία στην εργασία μας
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Επιμορφώτρια Δρ. Αταλόγλου Θ.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ Όταν θέλουμε να καταγράψουμε κάποια στοιχεία από το σύνολο ή τα επιμέρους στάδια μιας πράξης (επιστημονικό.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Εύρεση πληροφοριών Επίπεδο.
Heal Link Η HEAL Link (Hellenic Academic Libraries Link) είναι ο Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών και λειτουργεί υπό.
Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Πληροφορικής
Εκπαιδευτικό μάθημα Εκπαιδευτικό μάθημα για το Δικό μου EBSCOhost
Σεμινάριο Βιβλιογραφίας για μεταπτυχιακούς φοιτητές της Σχολής Θετικών & Τεχν. Επιστημών κ’ της Σχολής Επιστημών Υγείας Ηράκλειο
Πώς φθάσαμε εδώ…; ΜΑΣΟΥΡΑΚΗ ΑΡΙΣΤΕΑ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας Υπηρεσίες Πληροφόρησης σε Ψηφιακό.
Σεμινάριο Βιβλιογραφίας στους προπτυχιακούς φοιτητές της Σχολής Θετικών & Τεχν. Επιστημών κ’ της Σχολής Επιστημών Υγείας Ηράκλειο Eαρινό Eξάμηνο 2015.
Η συγγραφή μιας διδακτορικής διατριβής Αριστείδης Ν. Χατζής Ε.Λ.Κ.Ε.16/12/2004.
Εισαγωγή στο Blackboard
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΗΡΩ Α.Μ.: Β ΠΙΤΣΟΥΝΗ ΔΗΜΗΤΡΑ Α.Μ.: Β ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ Α.Μ.: Β
1Κεφάλαιο 4 Κανόνες Σύνταξης HTML Όλες οι ετικέτες εσωκλείονται μεταξύ των χαρακτήρων “ “. Κάθε τι που βρίσκεται μεταξύ των χαρακτήρων “ ”, αποτελεί σχόλιο.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ ΒΛΙΣΙΔΟΥ ΕΥΔΟΚΙΑ ΚΕΡΚΥΡΑ, ΙΟΥΝΗΣ 2006.
1 Υπηρεσία Γκρίζας Βιβλιογραφίας ΟΔΗΓΟΣ ΧΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ ΓΚΡΙΖΑΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Αιγαίου Μυτιλήνη, Μάιος 2007.
Εφαρμογές Πολυμέσων: Εισαγωγή στην HTML (1)
Περιεχόμενα - ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ – Numeric/ Vancouver Citation Style.
ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ Β΄. Βιβλιογραφία (τελευταία σελίδα της εργασίας) Σε περίπτωση βιβλίου ακολουθείται η σειρά: επώνυµο και όνοµα συγγραφέα, τίτλος.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Έναρξη συγγραφής της επιστημονικής εργασίας ( ΙΙ ) 1.
Βιβλιογραφική Αναζήτηση: αναλυτική παρουσίαση και εφαρμογή της Υπηρεσίας Διαδανεισμού Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Βιβλιοθήκη και Κέντρο.
 Στόχος της παρουσίασης αυτής είναι η εξοικείωση με τον Ηλεκτρονικό Κατάλογο της Βιβλιοθήκης προκειμένου να αναζητήσουμε ένα τεκμήριο από τη συλλογή.
Συγγραφή μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας Χριστίνα Κανάκη Βιβλιοθηκονόμος, PhD Μάιος 2016.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Zotero Πως μαζεύω βιβλιογραφία με άνεση και σύστημα.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Αναζήτηση βιβλιογραφίας Σοφία Ζυγά Επίκουρος Καθηγήτρια Νοσηλευτικής Παν/μιο Πελ/σου.
Παρατηρήσεις 1ης Εργασίας – Οδηγίες Εκπόνησης 2ης Εργασίας
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Χρήση Κειμενογράφου & Μέγεθος Εργασίας
Κατάρτιση και αποδελτίωση βιβλιογραφίας
Οδηγίες Συγγραφής Εργασιών του μαθήματος Φιλοσοφίας/Ηθικής Φ.Α.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
Case study.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
ΠερIληψη Α. Προετοιμασία
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
Βιβλιογραφία κατά Vancouver
Οδηγίες για τη συγγραφή εργασιών
Δημοσιογραφική Γραφή & Στιλ γραφής.
Βασικές έννοιες και όροι μιας επιστημονικής εργασίας
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Παρουσιάσεις με την χρήση PowerPoint
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Βιβλιογράφηση.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Παραθέσεις και Παραπομπές
Ακαδημαϊκές και Επαγγελματικές Δεξιότητες
τον αριθμό των πηγών (ένα ή πολλαπλά κείμενα)
Ηλεκτρονικά Περιοδικά
Η ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 1. Τσώνη Αλεξία, Μετ. Φοιτήτρια , Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Τμήμα.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΏΝ ΠΑΡΑΠΟΜΠΩΝ
ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΑΦΟΡΑ ΠΑΡΑΠΟΜΠΩΝ & βιβλιογραφικων αναφορων Σταματησ πουλακιδακοσ ΑΝΑΦΟΡΑ ΠΑΡΑΠΟΜΠΩΝ & βιβλιογραφικων αναφορων Σταματησ πουλακιδακοσ

ΛΟΓΟΚΛΟΠΗ Όποιος χρησιμοποιεί το περιεχόμενο ή το γράμμα ξένου κειμένου παρουσιάζοντάς το ως δικό του, εξαπατά τον αναγνώστη και υποπίπτει στο παράπτωμα της λογοκλοπής. Στα σοβαρά πανεπιστήμια η λογοκλοπή οδηγεί σε μηδενισμό ή και σε πειθαρχική δίωξη όποιου την διαπράττει. Πολλές φοιτητικές εργασίες περιέχουν συχνά στοιχεία λογοκλοπής, ή και αποτελούν στο σύνολό τους προϊόν λογοκλοπής, χωρίς ο συντάκτης τους να έχει επίγνωση του γεγονότος! Η λογοκλοπή είναι συχνά αποτέλεσμα όχι έλλειψης επιστημονικού ήθους, αλλά απειρίας ή αδυναμιών του συγγραφέα. Αυτό φυσικά δεν αποτελεί δικαιολογία!

Τ ι ε ί ν α ι Λ ο γ ο κ λ ο π ή ; Λογοκλοπή είναι η χρήση του έργου ή μέρους του έργου κάποιου και η παρουσίασή του ως δικού μας. Είτε γίνεται με πρόθεση είτε όχι, ακόμα και όταν αφορά προηγούμενη δική μας δουλειά, είναι λογοκλοπή! Για να αποφύγουμε τη λογοκλοπή, χρειάζεται να μάθουμε: • Να χρησιμοποιούμε σωστά το υλικό μας • Να αναφερόμαστε στο υλικό μας

1. Παράθεση αποσπάσματος: λέξη προς λέξη χρήση ενός μέρους της πηγής Όταν θέλουμε να ενισχύσουμε τα λεγόμενα ενός συγγραφέα, προκειμένου να στηρίξουμε το δικό μας επιχείρημα Όταν διαφωνούμε με τα λεγόμενα ενός σ υ γ γ ρ α φ έ α ή α ν τ ι π α ρ α θ έ τ ο υ μ ε διαφορετικές απόψεις πάνω σε ένα θέμα Το απόσπασμα πρέπει να τοποθετείται μέσα σε εισαγωγικά χωρίς την παραμικρή αλλοίωση και να αναφέρεται η πηγή.

2. Σύνοψη: αναφορά στα λεγόμενα ενός συγγραφέα χωρίς πολλές λεπτομέρειες ή παραδείγματα Όταν κάνουμε επισκόπηση ενός θέματος με τη χρήση διαφορετικών πηγών Όταν απομονώνουμε τις κεντρικές ιδέες ενός έργου Η σύνοψη πρέπει να ακολουθεί τη σειρά των ιδεών του συγγραφέα, να μην αλλοιώνει τις ιδέες του συγγραφέα, να περιέχει τα πιο σημαντικά ή σχετικά στοιχεία του κειμένου και να αναφέρεται η πηγή.

3. Π α ρ ά φ ρ α σ η : διατύπωση του επιχειρήματος ενός συγγραφέα με δικές μας λέξεις Όταν παρουσιάζουμε με το δικό μας λόγο κάποια πληροφορία ή επιχείρημα. Στην παράφραση πρέπει να χρησιμοποιείται το δικό μας ύφος γραφής, οι λέξεις του συγγραφέα να αντικαθίστανται με συνώνυμες, να αναδιοργανώνεται η δομή της πρότασης και να γίνεται παραπομπή στην πηγή. Αν χρησιμοποιούνται λέξεις ή φράσεις (όροι‐κλειδιά, όχι τεχνικοί όροι) του συγγραφέα, τότε αυτές πρέπει να μπαίνουν μέσα σε εισαγωγικά ή να γράφονται με πλάγια γράμματα.

Πότε δε βάζουμε παραπομπή Οι δικές μας ιδέες δε χρειάζονται παραπομπή. Ό,τι συμπεραίνουμε από δική μας έρευνα ή σκεφτόμαστε μόνοι μας, θεωρείται δική μας ιδέα. Αν, όμως, οι δικές μας ιδέες έχουν δημοσιευτεί σε προηγούμενες εργασίες μας, τότε γίνεται αναφορά σε αυτές! Η κοινή γνώση, δηλαδή οι πληροφορίες που αναφέρονται σε πολλές πηγές και θεωρούνται δεδομένα, δε χρειάζεται παραπομπή. Ένα παράδειγμα κοινής γνώσης: Η ρίψη της πρώτης ατομικής βόμβας έγινε στη Χιροσίμα στις 6 Αυγούστου του 1945.

Η γενική αναφορά της πηγής στη Βιβλιογραφία δεν αρκεί. Μοναδικό κριτήριο: Έχει ο αναγνώστης σαφείς και επαρκείς ενδείξεις, ώστε να γνωρίζει σε κάθε σημείο του κειμένου αν ο συγγραφέας γράφει δικές του σκέψεις ή μεταφέρει στοιχεία “από δεύτερο χέρι”;

Ο συγγραφέας οφείλει να συμβιβάζει διαρκώς τις εξής αντιτιθέμενες προσδοκίες: Δείξε ότι έχεις κάνει έρευνα ...αλλά... Γράψε κάτι καινούργιο και πρωτότυπο Στηρίξου σε ειδικούς και αυθεντίες Σχολίασε, βελτίωσε και κρίνε τους ειδικούς και τις αυθεντίες Βελτίωσε την έκφρασή σου μιμούμενος ό,τι διαβάζεις Χρησιμοποίησε τα δικά σου λόγια, τη δική σου φωνή Έκφρασε στους άλλους την απαιτούμενη αναγνώριση Δείξε τη δική σου πρωτότυπη συμβολή

Τρόποι λογοκλοπής: αγορά, κλοπή ή δανεισμός εργασίας ανάθεση της συγγραφής σε τρίτον (επί πληρωμή ή μη) “δανεισμός” στοιχείων χωρίς αναφορά χρήση απόψεων άλλων χωρίς αναφορά

Τρόποι αποφυγής λογοκλοπής Κατά την έρευνα και λήψη σημειώσεων: σημειώνουμε πάντοτε την πηγή. Κατά την παράφραση και περίληψη: ελέγχουμε προσεκτικά το κείμενό μας συγκρίνοντάς το με την πηγή, και την αναφέρουμε· εκφραζόμαστε χρησιμοποιώντας λέξεις και σύνταξη διαφορετική από εκείνα της πηγής· θέτουμε εντός εισαγωγικών κάθε κατά λέξη παράθεμα. Σε κατά λέξη παράθεση: επιλέγουμε μόνο τα πολύ σημαντικά παραθέματα, σημειώνουμε την πηγή αμέσως πριν ή μετά την παράθεση.

Κάθε επιστημονική εργασία στηρίζεται σε επιχειρήματα Κάθε επιστημονική εργασία στηρίζεται σε επιχειρήματα. Ο συγγραφέας μιας εργασίας οφείλει συγχρόνως να λαμβάνει υπόψη του τα επιχειρήματα που έχουν ήδη διατυπωθεί για το θέμα του: να στηρίζεται σε αυτά, να τα βελτιώνει, να τα διορθώνει, να ασκεί κριτική.

Απόψεις άλλων παρατίθενται για δύο λόγους: – τεκμηρίωση και ενίσχυση απόψεων του συγγραφέα – λόγοι επιστημονικής εντιμότητας επιβάλλουν να αναφέρεται η προέλευση απόψεων που δεν είναι δικά μας δημιουργήματα. Πάντως, η βιβλιογραφική τεκμηρίωση δεν αρκεί από μόνη της· χρειάζεται επιτυχής ένταξή της στη συλλογιστική μας, καθώς και ορθή επιλογή των πηγών μας.

Η ακαδημαϊκή εργασία είναι διάλογος με το “υλικό” (πρωτότυπα κείμενα), ο οποίος οφείλει να λαμβάνει υπόψη του άλλους διαλόγους του παρελθόντος (δευτερεύουσα βιβλιογραφία) και να υποβοηθείται –όχι όμως να καθοδηγείται– από αυτούς. Η εργασία πρέπει να αναδεικνύει τη δική της, ιδιαίτερη ερωτηματοθεσία. Η ορθή χρήση παραθέσεων και παραπομπών απαιτεί αίσθηση του μέτρου και εξάσκηση. Υπερβολική χρήση τους διακόπτει τη συλλογιστική της εργασίας ή δείχνει ότι ο ίδιος ο συγγραφέας δεν έχει να πει πολλά δικά του πράγματα.

Τρεις τρόποι αναφοράς σε απόψεις τρίτων: αυτούσιο απόσπασμα (σε εισαγωγικά) παράφραση περίληψη Ο συνδυασμός αυτών των στοιχείων και η σύνθεσή τους καθιστούν το κείμενο πιο ευα-νάγνωστο. Εδώ δεν υπάρχουν κανόνες... Και στις τρεις περιπτώσεις είναι απαραίτητη η αναφορά στην πηγή: (όνομα συγγραφέα, έτος πρώτης δημοσίευσης, σ. __). Το σύστημα αυτό είναι σύντομο, επιτρέποντας συγχρόνως την ενσωμάτωση της παραπομπής στο σώμα του κειμένου και την αποφυγή υποσημείωσης.

Πότε είναι απαραίτητη η παραπομπή; Όχι στα αυτονόητα... Στόχοι: υποστήριξη της άποψής μας, μεγαλύτερη πειστικότητα αναφορά σε εργασίες που οδηγούν στη δική μας κατάθεση δειγμάτων διαφορετικών οπτικών γωνιών για το ζήτημα περιγραφή μιας άποψης με την οποία συμφωνούμε ή διαφωνούμε παράθεση μιας χαρακτηριστικής φράσης ή χωρίου

Η αυτούσια παράθεση αποσπά ένα χωρίο από το πλαίσιό του (“περικείμενο”) και το εντάσσει σε αυτό του συγγραφέα της εργασίας. Η μετατόπιση αυτή δεν επιτρέπεται να τροποποιεί, να αποδυναμώνει ή να διαστρεβλώνει το πραγματικό νόημα του αποσπάσματος. Η αυτούσια παράθεση εντός εισαγωγικών γίνεται πάντοτε “αυτολεξεί”, με διατήρηση της γλώσσας και ορθογραφίας του πρωτοτύπου. Εντούτοις, στο κείμενο όπου εντάσσεται η παράθεση προσαρμόζονται: – η στίξη του τέλους της παράθεσης (τελεία, κόμμα) – η χρήση πεζού-κεφαλαίου στην αρχή μιας πρότασης – η ορθή χρήση της πτώσης

Σύμφωνα με το σύστημα παραπομπών του Χάρβαρντ κάθε φορά που αναφέρεστε σε ένα συγκεκριμένο έγγραφο ή συγγραφέα στο κείμενο σας θα πρέπει να εισάγετε το όνομα του συγγραφέα και την ημερομηνία έκδοσης. Αυτό εφαρμόζεται σε όλες τις αναφορές παραπομπών (βιβλία, άρθρα, ταινίες, ιστοσελίδες κ.ά.).

Συγγραφέας / ημερομηνία Παραφράζετε το κείμενο και παραπέμπετε στην πηγή σας για τη στήριξη του επιχειρήματός σας. Εάν το όνομα του συγγραφέα εμφανίζεται στο κείμενο μπορείτε να το αφαιρέσετε από την παρένθεση: Συγκεκριμένες μετρήσεις που έγιναν από τους Smith και Brown (1999) αποδεικνύουν ότι υπάρχει ευθεία συσχέτιση μεταξύ διατροφής και ύψους.

Εάν δεν θέλετε να αναφέρετε το όνομα του συγγραφέα στο κείμενο, τότε το προσθέτετε στην παρένθεση:   Η περιγραφή του “Baker Days” (Jones 2001) περιλαμβάνει ορισμένες κυνικές παρατηρήσεις. Στο επόμενο παράδειγμα το όνομα του «συγγραφέα» είναι το όνομα της σειράς ενώ «εκδότης» είναι η Granada TV Ένα πρόσφατο τηλεοπτικό πρόγραμμα πραγματεύθηκε το σημαντικό ρόλο της διατροφής στη θρησκεία (World in Action 2000)

Εάν επιθυμούμε να αναφέρουμε αρκετές παραπομπές για να υποστηρίξουμε κάποια ιδέα, θα πρέπει να είναι κατανεμημένες χρονολογικά, βάζοντας πρώτη την παλαιότερη:   Η «απεικονιστική πρακτική» θεωρείται απαραίτητο στοιχείο μεταξύ των επαγγελματιών φροντίδας (Palmer 1994; Brown 1996; Davidson and Marsh 1999). Ή: Οι Palmer (1994), Brown (1996) και Davidson και Marsh (1999) υποστηρίζουν ότι η «απεικονιστική πρακτική» θεωρείται απαραίτητο συστατικό στα επαγγέλματα φροντίδας.

Εάν θέλετε να αναφέρετε δύο ή περισσότερα αποσπάματα του ίδιου συγγραφέα της ίδιας χρονιάς, χρησιμοποιήστε γράμματα για να τα αριθμήσετε και να φανεί η διαφορά:   Πρόσφατη έρευνα στο Εδιμβούργο επιβεβαιώνει ότι τα αγόρια είναι πιθανότερο να διαπράξουν σοβαρές παράνομες πράξεις σε σχέση με τα κορίτσια (Smith 2004a). Στην έρευνά του στο πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου ο David Smith (2004b) επιβεβαιώνει επίσης ότι also asserts that συγκεκριμένοι τρόποι ανατροφής σχετίζονται στενά με το έγκλημα και την αντικοινωνική συμπεριφορά, μολονότι το να είναι κανείς θύμα επίθεσης ή κακοποίησης παραμένει ένας από τους πλέον ισχυρούς προάγγελους εκδήλωσης παραβατικής συμπεριφοράς (Smith and McAra 2004).

Αυτολεξεί παράθεση αποσπασμάτων Εάν θέλετε να παραθέσετε ένα μικρό απόσπασμα (μέχρι 40 λέξεις) αυτολεξεί, θα πρέπει να προσθέσετε και τον αριθμό της σελίδας: Οι Haralambos and Holborn (1990, p.143), υποστηρίζουν ότι “η οικογένεια αντιμετωπίζεται ως οικουμενικός κοινωνικός θεσμός, ένα θεμελιώδες κομμάτι της ανθρώπινης κοινωνίας.”  Η σκέψη και ο αναστοχασμός παίζουν σημαντικό ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία. “Οι περίοδοι ξεκούρασης προσφέρουν χρόνο για αναστοχασμό και επιτρέπουν την εκμάθηση και εμπέδωση νέων πραγμάτων” (Jones 1995, pp.122-3).  Προσοχή: Δεν χρησιμοποιείτε italics ή bold. Η αναφορά στην παρένθεση είναι μέρος του αποσπάσματος, οπότε το κόμα μπαίνει μετά την παρένθεση και όχι στο τέλος του αποσπάσματος για την ομαλή ροή του κειμένου.

Παράθεση μεγάλων αποσπασμάτων Αποσπάσματα άνω των 40 λέξεων ξεκινούν με εσοχή παραγράφου Εσοχή στα αριστερά στα 1,27 εκ. Η εσοχή στα αριστερά δηλώνει ξεκάθαρα ότι πρόκειται για απόσπασμα και δεν χρειάζονται εισαγωγικά, italics ή bold. Η εισαγωγική πρόταση θέλει άνω και κάτω τελεία. Αφήστε ένα κενό ανάμεσα στην εισαγωγική πρόταση και το απόσπασμα Αφήστε ένα κενό μετά το απόσπασμα. Στα μεγάλα αποσπάσματα η τελεία μπαίνει στο τέλος του αποσπάσματος και όχι μετά την παρένθεση.   Ο Singh υποστηρίζει ότι υπάρχει: . . . μια σημαντική ποσότητα στοιχείων ότι η υψηλής ποιότητας, ενισχυμένη με εκμάθηση ολοήμερη φροντίδα έχει ευεργετικά αποτελέσματα στη μαθησιακή ανάπτυξη πολλών παιδιών. Έχει ένα ισοδύναμα δυνατό αποτέλεσμα στην ανάπτυξη των κοινωνικών και επικοινωνιακών ικανοτήτων του παιδιού. Το αποτέλεσμα αυτό είναι ιδιαίτερα ζωτικής σημασίας για βρέφη και παιδιά που προέρχονται από φτωχές οικογένειες. (Singh 1998, p.150)

Αρίθμηση σελίδων Ο αριθμός των σελίδων θα πρέπει να αναφέρεται μέσα στο κείμενο σε αυτολεξεί παρέθεση αποσπασμάτων ή όταν αναφέρεστε σε πίνακες, εικόνες ή στατιστικά στοιχεία. Χρησιμοποιείστε τις παρακάτω συντομογραφίες:   σελίδα (σ.) πίνακας (πιν.) σελίδες (σσ.) διάγραμμα (διαγ.) τμήμα (τ.) figure (fig.) τμήματα (ττ.) εικόνα (εικ.) τραγούδι (τρ.) τόμος (τομ.). Στο τραγούδι ‘Madame George’ από το άλμπουμ ‘Astral Weeks’ (Morrison 1968, τρ.6) η χρήση ποιητικού συλλαβισμού και η επανάληψη και ένταση των ήχων, λέξεων και φράσεων έχει μεγαλύτερη συναισθηματική επιρροή απ’ ότι οι μεμονωμένες λέξεις.

Παράθεση πολλών συγγραφέων Εάν το απόσπασμα έχει τέσσερις ή παραπάνω συγγραφείς, αναφέρετε τον πρώτο και προσθέστε κ.α. (Jenkins κ.α. 2005)  Εάν οι συγγραφείς είναι λιγότεροι θα πρέπει να τους αναφέρετε όλους (Bell, Dee and Peacock 2006)  Στη βιβλιογραφία, στο τέλος της εργασίας σας, θα πρέπει να παραθέσετε όλους τους συγγραφείς  Jenkins, C., Beasley, S., Bell, V. and Chapman, A. (2005). Punctuate but don’t deviate. London: Saga.

Παράθεση ιστοσελίδας εντός κειμένου Για να αναφέρετε μια ιστοσελίδα θα χρησιμοποιήσετε τις δύο πρώτες λέξεις ολόκληρης της παράθεσης: Η ιστοσελίδα του BBC (BBC 2006) περιέχουν μια ποικιλία υποστηρικτικού υλικού που στοχεύουν στη βελτίωση βασικών ικανοτήτων.   Η πλήρης παράθεση στη λίστα ιστοσελίδων στο τέλος της εργασίας θα είναι: BBC (2006). Skillswise. [online] Διαθέσιμο στο: <http://www.bbc.co.uk/skillswise/> [Προσπελάστηκε στις 10 Απριλίου 2006].

Αναφορά παράστασης εντός κειμένου Ισχύει ό,τι και στις ιστοσελίδες:  Παρακολουθώντας την πρόσφατη παράσταση της «Λίμνης των Κύκνων» (Nureyev 1999) στο Παρίσι, εμπνεύστηκε την κωμική μεταφορά του έργου στο θέατρο του Εδιμβούργου μετά από έξι χρόνια.    Ηλεκτρονικά βιβλία Ισχύει ό,τι και στα βιβλία: Σύμφωνα με τον Robin Birn, ο σχεδιασμός με προοπτική, η συλλογή στοιχείων και το «χτίσιμο» της εικόνας του πελάτη είναι το κλειδί για μια επιτυχή επιχειρηματικότητα (Birn 2004). Στο τέλος της εργασίας:  Birn, R. (2004). The effective use of market research: how to drive and focus better business decisions. [electronic book] London: Kogan Page. Διαθέσιμο στο: <http://site.ebrary.com/lib/qmuc/> [Προσπελάστηκε 7 Ιανουαρίου 2006].

Β. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Βιβλίο Επίθετο συγγραφέα / εκδότη, αρχικά μικρού ονόματος Έτος Τίτλος βιβλίου (italics) Έκδοση (ed.) Σειρά ή τεύχος Τόπος έκδοσης Όνομα εκδότη Smith, D. J. (2004). Parenting and delinquency at ages 12 to 15. 2nd ed. Edinburgh University: Centre for Law and Society.    Ramble, J. ed. (2006). Using simple hygiene rules to combat MRSA. Health Education Series, 42. Bristol: Magpie Publishing.

2.Περιοδικά Επίθετο συγγραφέα / εκδότη, αρχικά μικρού ονόματος Έτος Τίτλος άρθρου Όνομα περιοδικού (italics) Τεύχος, μήνας ή εποχή Αριθμός σελίδας Bonen, A. and Shaw, S. M. (1996). Recreational exercise participation and aerobic fitness in men and women: analysis of data from a national survey. Journal of Sports Science, 13 (4) August, pp.297-303.    McCord, S., Fredriksen, L. and Campbell, N. (2002). An accessibility assessment of selected Web-based health information resources. Library Hi Tech, 20 (2) pp.188-198.

Εφημερίδα Συγγραφέας Έτος έκδοσης Τίτλος άρθρου Όνομα εφημερίδας (italics) Ημερομηνία εφημερίδας Αριθμός σελίδας Rodney, Z. (2005). Edinburgh leads the way in festival management. The Guardian, November 19, p.5.

Οπτικο-ακουστικό υλικό Τίτλος σειράς Αριθμός σειράς Έτος παραγωγής Τίτλος προγράμματος (italics) Τόπος παραγωγής Οργανισμός μετάδοσης Ημερομηνία μετάδοσης Μέσο (σε αγκύλες) The Culture Show. (2006). London: BBC 2, April 6. Barenboim, D. (2006). Reith lectures: in the beginning was sound. London: BBC Radio 4, April 7 – May 5. The Apprentice. Series 1. (2005). Tim in the firing line. London: BBC 2, November 23 [DVD]. Dispatches. (1998). Ofsted. London: Channel 4, March 19 [video: VHS].   The Learning Curve. (2005). Music education and the music manifesto. London: BBC Radio 4, July 12 [audio recording: MP3].

Σε περίπτωση βίντεο, ταινιών, DVD: Τίτλος (italics) Έτος Σκηνοθέτης Τόπος παραγωγής Εταιρία παραγωγής Μέσο (σε αγκύλες) Donnie Darko. (2004). Σκηνοθέτης Richard Kelly. New York: Pandora [DVD].

Ηλεκτρονικά έγγραφα Συγγραφέας / εκδότης Έτος Τίτλος εγγράφου (italics) Μέσο (σε αγκύλες) Τόπος έκδοσης Εκδότης Available from: <web address> Ημερομηνία πρόσβασης(σε αγκύλες) Improvement and Development Agency. (1999). Local Agenda 21 UK: what’s new? [Διαδίκτυο] Διαθέσιμο στη διεύθυνση <http://www.scream.co.uk/la21/> [Προσπελάστηκε στις 3 Μαρτίου 2000].

Ηλεκτρονικά βιβλία Συγγραφέας / εκδότης Έτος Τίτλος εγγράφου (italics) Έκδοση Μέσο (σε αγκύλες) Τόπος έκδοσης Εκδότης Available from: <web address> Ημερομηνία πρόσβασης(σε αγκύλες) Mandelstam, M. (2005). Community care practice and the law. 3rd ed. [ηλεκτρονικό βιβλίο] London: Jessica Kingsley. Διαθέσιμο στη διεύθυνση: <http://cite.ebrary.com/lib/qmuc/> [Προσπελάστηκε στις 28 Φεβρουαρίου 2006].

Άρθρα ηλεκτρονικών περιοδικών Συγγραφέας / εκδότης Έτος Τίτλος άρθρου Όνομα περιοδικού (italics) Μέσο (σε αγκύλες) Τεύχος, μήνας ή εποχή Αριθμός σελίδας Available from: <web address> Ημερομηνία πρόσβασης (σε αγκύλες) Cotter, J. (1999). Asset revelations and debt contracting. Abacus [διαδίκτυο] 35 (5) October, pp.268-285. Διαθέσιμο στη διεύθυνση : <http://www.ingenta.com> [Προσπελάστηκε στις 19 Νοεμβρίου 2001].

Ιστοσελίδα British Broadcasting Corporation. (2005). The BBC home page. [διαδίκτυο] Διαθέσιμο στη διεύθυνση: <http://www.bbc.co.uk> [Προσπελάστηκε στις 14 Ιουνίου 2005]. E-mail Αποστολέας Ηλεκτρονική διεύθυνση αποστολέα (σε παρένθεση) Έτος Θέμα μηνύματος (italics) Μήνας και ημέρα Email to: Ηλεκτρονική διεύθυνση παραλήπτη Laurillard, D. (d.laurillard@ou.ac.uk) 2005. Re. Learning Styles Dissertation. August 4. Email to: Susi Peacock (speacock@qmuc.ac.uk).

Πρότυπα και βοηθήματα συγγραφής επιστημονικών εργασιών The Writing Center Το Πανεπιστήμιο του Wisconsin-Madison συγκέντρωσε και διαθέτει σε όλους τους ερευνητές, που επιθυμούν να συγγράψουν τη βιβλιογραφία τους σωστά, τα βασικότερα βιβλιογραφικά πρότυπα. Harvard style Πανεπιστήμιο Leeds Metropolitan IEEE Style Documentation Πανεπιστήμιο του Toronto Refworks Το RefWorks είναι μια διαδικτυακή εφαρμογή για την εισαγωγή, αποθήκευση και διαχείριση βιβλιογραφικών αναφορών. Μπορείτε να δημιουργήσετε την προσωπική σας βάση βιβλιογραφικών αναφορών εισάγοντάς τες είτε αυτόματα από τις βιβλιογραφικές βάσεις της Βιβλιοθήκης, είτε από δικά σας αρχεία κειμένου είτε καταχωρώντας τες μια-μια.

Βραχυγραφίες ό.π. όπου παραπάνω μτφρ. μετάφραση ό.π. όπου παραπάνω μτφρ. μετάφραση κ.ά. και άλλα / και άλλοι σημ. υποσημείωση κ.ε. και εξής τ. τόμος κ.ο.κ. και ούτω καθεξής τχ. τεύχος βλ. βλέπε χ.τ.ε. χωρίς τόπο έκδοσης πρβ. παράβαλε χ.χ. χωρίς χρονολογία σ. σελίδα / σελίδες έκδ. έκδοση / εκδόσεις απ. απόσπασμα επιμ. επιμέλεια / επιμελητής έκδοσης στ. στίχος (αράδα στο κείμενο)