ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuest.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Οθόνες: Δεξιότητες παρουσίασης Επίπεδο.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Jigsaw: Τί είναι;.
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γλώσσας
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ Καλλιέργεια του προφορικού λόγου σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΣΕΑ-ΤΠΕ Κ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΜΕΣΟΥ
Η σκηνή στον κινηματογράφο
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuests webquest.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Eπεξεργασία βιβλίου «κατανόηση» «εμβάθυνση» «εμπλοκή» «συμμετοχή» «παράλληλες αναγνώσεις» 6/4/2016.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Β΄ ΤΑΞΗ 2 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΒΑΛΑΣΗ ΑΚΡΙΒΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Αφήγηση αφήγηση.
Digital storytelling η αλλιως ψηφιακη αφηγηςη
Τπε και γλώσσα.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΗΜΕΡΑ
Διήγηση/αφήγηση ιστοριών από παιδιά
Η ιστορία του γλωσσικού γραμματισμού.
Λογισμικό Δημιουργικής Γραφής Kar2ouche Creative Writing
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Αυθεντικό πλαίσιο μάθησησ και αξιολόγησησ για την καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα Βουδούρη Γεωργία Α.Μ.:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Κριτική Σκέψη, δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και λήψης αποφάσεων Συνεργατικότητα Επικοινωνία (μηνυμάτων μέσα από την προσεκτική χρήση και σύνδεση των λέξεων, διαμοιρασμός της γνώσης) Πρωτοβουλία και αυτό-καθοδήγηση Δημιουργία και καινοτομία Ανάπτυξη ψηφιακού γραμματισμού Ανάπτυξη οπτικού γραμματισμού (οπτικοποίηση σκέψεων και λόγου)

Διήγηση ιστοριών Είναι ένα εκπαιδευτικό εργαλείο Το βρίσκουμε σε όλους τους λαούς Μπορεί να γίνει οποιαδήποτε ώρα, μέρος με ή χωρίς υλικά Τα παιδιά έχουν την ικανότητα να διηγούνται ιστορίες πριν ακόμα μάθουν να γράφουν και να διαβάζουν Λένε ιστορίες για τις καθημερινές τους εμπειρίες- την μέρα που ξέφυγε το σκυλάκι και πάτησε τα λουλούδια της ιδιότροπης γειτόνισσας και έγινε ο αξέχαστος καβγάς…

Αφηγηματική ικανότητα: Παράθυρο ανάπτυξης Η διήγηση ιστοριών είναι ένα παράθυρο στη σκέψη των παιδιών Οι Προσωπικές ιστορίες των παιδιών μας λένε για τις γλωσσικές τους ικανότητες- γνωστικές, κοινωνικές και συναισθηματικές Ο ανθρώπινος εγκέφαλος λειτουργεί διηγηματικά: θυμόμαστε καλύτερα πληροφορίες τις οποίες μάθαμε μέσα από μια ιστορία παρά απλή συλλογή γεγονότων

ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΜΑΘΗΣΗ Κοινωνική Διάσταση - αλληλεπίδραση του αφηγητή με το ακροατήριο - το ακροατήριο δημιουργεί εικόνες - κατά τη διάρκεια της αφήγησης αναπτύσσονται σχέσεις Συναισθηματική Διάσταση εξωτερίκευση συναισθημάτων και δημιουργία συγκινήσεων Γνωστική Διάσταση - ανάπτυξη προφορικών και γραπτών επικοινωνιακών δεξιοτήτων και δεξιοτήτων υψηλής σκέψης - ανάπτυξη της δημιουργικότητας

Σε τι ακριβώς βοηθά τα παιδιά η διήγηση ιστοριών; Δραστηριότητα Σε τι ακριβώς βοηθά τα παιδιά η διήγηση ιστοριών; Τι ικανότητες μπορείτε να επισημάνετε στις ιστορίες που σας είπαν τα παιδιά;

Γραμματική της Ιστορίας: Απαραίτητα Στοιχεία Αρχή, μέση, τέλος Ήρωες Σκηνικό Πρόβλημα-Στόχος Δράση Εξεύρεση λύσης – ολοκλήρωση στόχου

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Βασική Ιδέα (το μήνυμα που μεταδίδεται και πάνω στο οποίο ευθυγραμμίζονται όλα τα κομμάτια της ιστορίας) Χαρακτήρες / ήρωες (οι πρωταγωνιστές και ο ξεκάθαρος ρόλος τους) Θέμα (σενάριο) Δομή (σειρά/αλληλουχία γεγονότων) Οπτικοποίηση Ήχος

ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ Ο συνδυασμός της παραδοσιακής προφορικής αφήγησης με τα πολυμέσα του 21ου αιώνα και εργαλείων τηλεπικοινωνίας. Είναι η διαδικασία που συνδυάζει τα ψηφιακά μέσα για να εμπλουτίσει και να ενισχύσει το γραπτό ή τον προφορικό λόγο.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΦΕΤΗΡΙΕΣ … Όλοι οι άνθρωποι μπορούν να βρουν μια ατομική έκφραση Κάθε άτομο έχει τη δική του οπτική γωνία Κάθε άτομο έχει το δικό του ύφος γλώσσας Η ανάμνηση είναι το κέντρο του εσωτερικού κόσμου του ανθρώπου Η ακρόαση είναι ουσιαστική έκφραση συμπαράστασης

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ 1 Να δημιουργήσουν μία ψηφιακή ιστορία ως ένα αυτόνομο σύνολο ή ως έκφραση για ένα μάθημα ή μία εκπαιδευτική δράση. π.χ. Στη Λογοτεχνία οι μαθητές εκφράζουν τις ανταποκρίσεις τους στην ανάγνωση ή αφηγούνται σχετικές εμπειρίες ζωής.

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ Ο αφηγητής επικεντρώνει σε έναν χαρακτήρα λογοτεχνικού έργου μπορούμε λοιπόν να ξετυλίξουμε την ιστορία του, να πούμε γιατί μας αρέσει ή γιατί τον βρίσκουμε ενδιαφέροντα και μας εμπνέει. Εναλλακτικά: στη σχέση ανάμεσα σε δύο χαρακτήρες

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΖΩΗΣ Εμπειρίες μαθητών σχετικές με θέμα π.χ. ταξίδια, ή από τη σχολική ζωή ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΠΟΥΣ Ο τόπος στον οποίο εκτυλίσσεται μία λογοτεχνική αφήγηση συνήθως έχει ιδιαίτερη σημασία αλλά και γοητεία έτσι όπως περιγράφεται μέσα στο έργο.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ 2 Να χρησιμοποιήσουμε έτοιμες ψηφιακές ιστορίες για παιδαγωγικούς λόγους (διερεύνηση ενός ζητήματος από μια ιδιαίτερη γωνία, προσέλκυση προσοχής κλπ.)

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ 3 Να διερευνήσουν τα υπάρχοντα σχέδια μαθημάτων εντάσσοντας μία ψηφιακή ιστορία σε μία ενότητα

ΟΦΕΛΗ Οι μαθητές καλούνται να ανακαλέσουν αυτά που γνωρίζουν, να επανεξετάσουν ή να αμφισβητήσουν τις πεποιθήσεις τους και μέσα από μία κυκλική διαδικασία δημιουργίας και «θέασης» της ψηφιακής ιστορίας καταγράφουν και συνειδητοποιούν τη δική τους προσωπική εξέλιξη.

ΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΜΕ Η διαδικασία δημιουργίας μιας ιστορίας είναι πολύ προσωπική και εκ των πραγμάτων δημιουργεί συναισθήματα Τα πολυμεσικά διδακτικά υλικά αποδίδουν μόνο όταν υπάρχει καλός εκπαιδευτικός σχεδιασμός Ποια είναι η οπτική του συγγραφέα; Είναι σαφής ο σκοπός, οι στόχοι και το κέντρο βάρους της αφήγησης; Ένα βασικό ερώτημα που κρατά την προσοχή του θεατή και θα απαντηθεί στο τέλος της ιστορίας

ΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΜΕ Ηχητική αφήγηση για να βοηθήσει το κοινό να καταλάβει το πλαίσιο της ιστορίας Η δύναμη της μουσικής που υποστηρίζει και εμπλουτίζει την αφήγηση Οικονομία αφήγησης: Περιεχόμενο αρκετό για να πει την ιστορία χωρίς να επιβαρύνει το θεατή (π.χ. επιλογή κατάλληλων εικόνων, χρήση εφέ) Ο ρυθμός της πλοκής

ΒΗΜΑΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Γράψιμο: Περιλαμβάνει τη δημιουργία της ιστορίας και της διαρκούς βελτίωσης της. Σενάριο: Μετά τη συγγραφή της ιστορίας, οι αφηγητές πρέπει να διαχωρίσουν τα διάφορα στιγμιότυπα της ιστορίας, ώστε να επιλέξουν πως, σε ποιο σημείο και με ποιο σκοπό θα εμπλουτίσουν την ιστορία τους με χρήση πολυμέσων. Εικονογραφημένο σενάριο/«storyboard»: Το στάδιο αυτό περιλαμβάνει τη λήψη αποφάσεων σχετικά με τον τρόπο οπτικοποίησης της ιστορίας από τους αφηγητές. Δηλαδή θα πρέπει να σκεφτούν πως θα εικονογραφήσουν την ιστορία (τους ήρωες, τα αντικείμενα και τα σκηνικά), ώστε να μπορούν εύκολα να αναζητήσουν το αντίστοιχο πολυμεσικό υλικό στο επόμενο βήμα.

ΒΗΜΑΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Προσθήκη πολυμέσων: Το στάδιο αυτό περιλαμβάνει τον εντοπισμό και την προσθήκη των πολυμέσων στην ιστορία. Το υλικό που χρησιμοποιείται μπορεί να αναζητηθεί στο διαδίκτυο ή να αποτελεί προσωπικά αρχεία του χρήστη. Δημιουργία ψηφιακής αφήγησης: Στο στάδιο αυτό, ο αφηγητής χρησιμοποιεί κάποιο κατάλληλο εργαλείο για να συνθέσει την ψηφιακή του αφήγηση. Κοινοποίηση: Το στάδιο αυτό περιλαμβάνει την παρουσίαση της ιστορίας και τη δημοσίευσή της στην εκπαιδευτική κοινότητα ή και στο διαδίκτυο.

ΤΟ ΜΑΝΤΗΛΙ ΤΗΣ ΝΕΡΑΪΔΑΣ Λαϊκό Παραμύθι http://www.youtube.com/watch?v=NtAeR4k7WOM

H ΜΗΛΙΑ ΕΝΑΣ ΧΩΡΟΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ http://www2.media.uoa.gr/medialab/milia/ http://prezi.com/1gxljeigjaxv/presentation/?utm_campaign=share&utm_medium=copy http://voicethread.com/about/library/7th_Grade__The_Water_Cycle_from_Britt_Gow/

ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ StoryBird