Αγία Τράπεζα
Ο Τίμιος Σταυρός
Άγιο ποτήριο – Άγιο Δισκάριο - Αστερίσκος Άγιο ποτήριο – Άγιο Δισκάριο - Αστερίσκος
Ποτηροκαλύμματα (Καλύπτουν τα Άγια Σκεύη= τα σπάργανα του νεογέννητου Ιησού στη Φάτνη, το σουδάριο και το σεντόνι που τύλιξαν το σώμα του Χριστού στην 3ήμερη Ταφή του).
Αγία Πρόθεση - Προσκομιδή Αγία Πρόθεση - Προσκομιδή
Πρόσφορο - Σφραγίδα
ΕΥΧΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΟΥ. Κύριε Σὲ εὐχαριστῶ γι᾿ αὐτὴν τὴν ἅγια ὥρα, ποὺ μὲ τὰ ἁμαρτωλά μου χέρια μὲ ἀξιώνεις νὰ ζυμώνω τὰ Πανάχραντα Δῶρα τῆς ἀγάπης Σου. Σὲ παρακαλῶ κατάπεμψε τὸ Πανάγιό Σου Πνεῦμα ποὺ εὐλογεῖ ὅλα τὰ Μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας, νὰ εὐλογήσει καὶ τοῦτα τὰ Δῶρα γιὰ νὰ γίνουν καλὰ καὶ εὐπρόσδεκτα στὸ Ἅγιό Σου θυσιαστήριο. Καὶ σὲ παρακαλῶ νὰ τὰ δεχθῇς ὅπως ἐδέχθης τὴ θυσία τοῦ Ἄβελ, τὴ δοξολογία τῶν Ποιμένων, τὰ δῶρα τῶν Μάγων, τὰ δάκρυα τοῦ Πέτρου, καὶ τοῦ Ληστοῦ τὴν μετάνοιαν. Καὶ ἂς μὲ ἀξιώνεις νὰ σοῦ τὰ προσφέρω πάντοτε εὐσυνείδητα. Ἀμήν.
1.Ζύμωμα-2.σφραγίδα-3.ψήσιμο
Αγία Λόγχη (ευχή υπέρ υγείας) «Όταν ξύπνησε στον ώμο της δεν υπήρχε τίποτα». 24 Απριλίου 2008Περιστέρι, Αθήναι Στον ναό του Αγίου Γεωργίου Παλαιού Ηρακλείου Αττικής στον οποίον υπηρετώ ήλθε μια κοπέλα 23 ετών, ονόματι Χριστίνα Παρασκευά, κλαίγοντας και μου ζήτησε να κάνω μια προσευχή γιατί της παρουσιάστηκε στο δεξιό ώμο ένας όγκος εμφανής σαν πορτοκάλι. Τον όγκο αυτό μου τον έδειξε και μου ζήτησε να τον σταυρώσω. Εγώ της διάβασα από το ευχολόγιο μία ευχή υπέρ υγείας σταυρώνοντάς την με την Αγία Λόγχη. Εκείνη τη στιγμή άκουσα μία φωνή μέσα μου να μου λέει: « Δώστης την Αγία Ζώνη μου». Έτσι και εγώ πήγα στο γραφείο του Ιερού Ναού όπου φυλάσσω ευλογημένα ζωνάκια της Παναγίας. Κατόπιν της το έδωσα συμβουλεύοντάς την πριν το φορέσει να εξομολογηθεί, να νηστέψει και να κοινωνήσει. Η κοπέλα ακούγοντας τις συμβουλές μου, ζήτησε επί τόπου να εξομολογηθεί. Αφού εξομολογήθηκε στην ταπεινότητα μου, νήστεψε μία εβδομάδα και την Κυριακή στη Θεία Λειτουργία κοινώνησε το Σώμα και το Αίμα του Χριστού. Το μεσημέρι της ίδιας ημέρας, από ότι διηγείται η ίδια, φόρεσε το ζωνάκι και έπεσε για ύπνο. Ξύπνησε από φρικτούς πόνους αργά το απόγευμα. Όλο το βράδυ πονούσε και τις πρωινές ώρες της επόμενης ημέρας ήταν τόσο έντονοι οι πόνοι, που ένοιωθε σαν να τις τραβούν με καρφιά το δέρμα της, ώσπου λιποθύμησε και κοιμήθηκε από τους πόνους. Όταν ξύπνησε στον ώμο της δεν υπήρχε τίποτα και φυσικά δεν πονούσε. Ήλθε στο ναό το απόγευμα της Δευτέρας κλαίγοντας από χαρά και δέος απέναντι σ’ αυτό το θαύμα που έζησε.
Αγία Λαβίδα – Μάκτρο
Σπόγγος - Μούσα
Ιερό Αντιμήνσιο
Το ζέον - Η Αγία Ζέση. Σκεύος για τη μεταφορά θερμού νερού που εγχέεται στο Άγιο Ποτήριο. Συμβολίζει την ζέουσα πίστη, το ύδωρ με το Αίμα που βγήκε από την λογχισμένη πλευρά του Κυρίου μας, επίσης την κάθοδο του Αγίου Πνεύματος.
Αρτοφόριο: Πάνω στην Αγία Τράπεζα σε σχήμα Ναού ή πύργου Αρτοφόριο: Πάνω στην Αγία Τράπεζα σε σχήμα Ναού ή πύργου. Μέσα σε αυτό φυλάσσεται το Σώμα και Αίμα του Κυρίου, που εξάγει ο λειτουργός την Μεγάλη Πέμπτη και τα μεταδίδει σε ασθενείς που δεν μπορούν να προσέλθουν στο Ναό. Συμβολίζει το Μάνα εξ ουρανού που φύλασσαν οι Ιουδαίοι στην Σκηνή του Μαρτυρίου.
Ευαγγέλιο - Δισκέλι
Εξαπτέρυγα. Η επίσημη θεϊκή πρόσκληση του Ησαΐα στο προφητικό αξίωμα όπως ο ίδιος μαρτυρεί προσδιορίζεται περί το 738 π.Χ., ευρισκόμενος στο ιερό: «είδε τον Κύριον καθήμενον επί θρόνου υψηλού και επηρμένου» ενώ ο ναός πλημμύριζε από φως δόξας. Τα δε εξαπτέρυγα Σεραφείμ στέκονταν γύρω από το θρόνο που προσφωνούσαν και αντιφωνούσαν μεταξύ τους δοξολογώντας τον Θεό λέγοντας: «άγιος, άγιος, άγιος Κύριος Σαβαώθ, πλήρης πάσα η Γη της δόξης αυτού». Κάτω απ΄ αυτό το θείο όραμα ο Ησαΐας αναλογιζόμενος την αναξιότητά του, προς αυτά όπου και αναφώνησε έκπληκτος: «Άνθρωπος ων και ακάθαρτα χείλη έχων» αξιώθηκε να ιδεί «τον Βασιλέα Κύριον, Σαββαώθ». Τότε συνέβη το ακόλουθο συμβάν: Θεωρούμενη η παραπάνω δήλωση ως έκδηλο σημείο ταπείνωσης, ένα από τα εξαπτέρυγα έχοντας λαβίδα στο χέρι έλαβε ένα αναμμένο κάρβουνο από το θυσιαστήριο, που έκαιγε θυμίαμα και αγγίζοντας μ΄ αυτό τα χείλη του Ησαΐα του είπε: «Ιδού ύψατο τούτο των χειλέων σου και αφελεί τας ανομίας σου και τας αμαρτίας σου περικαθαριεί». Μετά απ΄ αυτό τον τρόπο κάθαρσης ο Ησαΐας πλήρης πίστης, θείου φωτισμού και πραγματικά ακατανίκητου θάρρους προθυμοποιήθηκε να αναλάβει το προφητικό έργο του, ήταν ηλικίας τότε 27 ετών.
Μυροδοχείο - Κηροπήγιο Μυροδοχείο - Κηροπήγιο
. Η λέξη καντήλι προέρχεται από τη λατινική candela=κερί Στη χριστιανική Εκκλησία το Καντήλι τοποθετείται μπροστά στις άγιες εικόνες. Αυτό που τοποθετείται μπροστά στον Εσταυρωμένο, μέσα στο Ιερό Βήμα, διατηρείται πάντοτε αναμμένο και γι' αυτό λέγεται «ακοίμητο» Καντήλι. Το άναμμα του καντηλιού ενέχει τον συμβολισμό ότι προσφέρεται ως θυσία σεβασμού και τιμής προς τον Θεό και τους Αγίους του. Συμβολίζει επίσης, το φώς του Χριστού που φωτίζει κάθε άνθρωπο, καθώς επίσης συμβολίζει και το γνωστό παράγγελμα του Κυρίου μας ότι πρέπει να είμαστε, οι χριστιανοί, τα φώτα του κόσμου. Το έλαιον, το λάδι δηλ. που καίει στα καντήλια μας, “τον του Θεού υπεμφαίνει έλαιον” το έλεος του Θεού που φανερώθηκε όταν η περιστερά του Νώε επέστρεψε στην Κιβωτό για να σημάνει την παύση του κατακλυσμού, έχοντας στο ράμφος της κλάδο ελαίας,
θυμιατήριον, όπου καίγονται τα κάρβουνα και τοποθετείται το θυμίαμα, συμβολίζει την κοιλίαν της Θεοτόκου, η οποία δέχθηκε στα σπλάχνα της σωματικώς την Θεότητα, που είναι " πύρ καταναλίσκον ", χωρίς να υποστεί φθορά ή αλλοίωση. Θυμίαμα καλείται από τα αρχαία χρόνια το αρωματικό ρετσίνι ή το κόμμι που βγαίνει από τις τομές στον κορμό του δέντρου λίβανος εξ ου και λιβάνι. Το θυμίαμα εν πρώτοις συμβολίζει την προσευχή, που ανεβαίνει προς τον θρόνο του Θεού. " Κατευθυνθήτω η προσευχή μου ως θυμίαμα ενώπιόν Σου. . .
Άγιο Μύρο: ονομάζεται ένα μείγμα λαδιού και 57 διαφορετικών φαρμακευτικών φυτών και αρωματικών ουσιών, το οποίο παρασκευάζεται κατ' αρχαίο προνόμιο αποκλειστικά στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, κάθε δέκα περίπου χρόνια, και κατόπιν αποστέλλεται σε όλες τις Ορθόδοξες Εκκλησίες, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί κατά το μυστήριο του χρίσματος(μετά τη βάπτιση). Κολυμπήθρα: η κοιλιά της Εκκλησίας από την οποία γεννιέται ο Νεοφώτιστος Χριστιανός
Άμβωνας - Αρχιερατικός Θρόνος - Αναλόγιο (ψαλτήρι) Άμβωνας - Αρχιερατικός Θρόνος - Αναλόγιο (ψαλτήρι)
Καμπάνα - Τάλαντο - Χριαλίδα Καμπάνα - Τάλαντο - Χριαλίδα
Τέμπλο - Καταπέτασμα - Ιερό Βήμα Τέμπλο - Καταπέτασμα - Ιερό Βήμα
Παγκάρι - Μανουάλι - Πολυέλαιος Παγκάρι - Μανουάλι - Πολυέλαιος
Επιτάφιος
Ιερό Λείψανο της Αγίας Μαρίας Μαγδαληνής
Ό Άγιος Αλέξανδρος του Σβίρ, όπως του υποσχέθηκε ή Υπεραγία Θεοτόκος, άφησε πίσω του μεγάλο πλήθος μαθητών, πολλοί από τους οποίους ηγίασαν και τιμώνται μέχρι σήμερα από την Εκκλησία του Θεού επί γης ως Άγιοι. Έκτοτε, το αδιάφθορο άγιο Λείψανο του Άγιου Αλεξάνδρου αποτελούσε πηγή αγιασμού, προσκυνήσεως και θεραπείας: οι τυφλοί ελάμβαναν το φως τους, οι παραλυτικοί ελάμβαναν την δύναμη των ποδών τους, και όσοι έπασχαν από οποιαδήποτε ασθένεια, ελάμβαναν την πλήρη ίαση. Οι δαίμονες έφευγαν από τους δαιμονισμένους και στείρες γυναίκες συνελάμβαναν... Πιστεύεται, ότι ο Θεός διατήρησε το Λείψανο σε τόσο θαυμαστή κατάσταση αφθαρσίας, διότι ο Άγιος Αλέξανδρος είναι ο μόνος Άγιος μετά τον Πατριάρχη Αβραάμ, ο όποιος αξιώθηκε επισκέψεως της Αγίας Τριάδος με μορφή τριών Αγγέλων. Κατά την διάρκεια αυτής της επισκέψεως, ή Αγία Τριάς μέχρι που άγγιξε τον Άγιο, και αυτό το άγγιγμα προφανώς ήταν που έκανε το σώμα του απρόσβλητο στην φθορά. Θαυμαστός ο Τριαδικός Θεός, ο ενδοξαζόμενος εν τοις Άγίοις Αυτού! Ό Άγιος Αλέξανδρος αναχώρησε για την Ουράνιο Βασιλεία την 30ή Αυγούστου του 1533, σε ηλικία 85 ετών.
ΙΕΡΑΤΙΚΑ ΑΜΦΙΑ
1. Στιχάριο. 2. Επιτραχήλιο. 3. Φελώνιο. 4. Ζώνη. 5. Έπιμάνικα. 6 1. Στιχάριο. 2. Επιτραχήλιο. 3. Φελώνιο. 4. Ζώνη. 5. Έπιμάνικα. 6. Έπιγονάτιο. Το στιχάριο, εσωτερική ενδυμασία των ιερέων, συμβολίζει την περιβολή των αγγέλων, το φως του Θεού ή ακόμη και τη σάρκα του Χριστού. επιμανίκια, αυτά συμβολίζουν τις χειροπέδες που φόραγε ο Κύριος πηγαίνοντας στον Καϊάφα, αλλά και την παντοδυναμία του Θεού. το περιτραχήλιο, που συμβολίζει τον ζυγό του Χριστού, η ζώνη, σταθερή υπόμνηση της πνευματικής αποστολής και ευθύνης του ιερέα και το επιγονάτιο, σύμβολο της Αναστάσεως του Σωτήρα και της νίκης του κατά του θανάτου. Όταν οι κληρικοί ντύνονται ευλογούν καθένα από τα άμφια που φορούν, τα σφραγίζουν με το σημείο του Σταυρού και τα ασπάζονται, απαγγέλοντας χωρία από την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη, που συνοδεύονται με τον συμβολισμό του κάθε αμφίου.
ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΑ ΑΜΦΙΑ. 1.ΟΜΟΦΟΡΙΟ-2.ΜΗΤΡΑ-3.ΣΑΚΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΑ ΑΜΦΙΑ. 1.ΟΜΟΦΟΡΙΟ-2.ΜΗΤΡΑ-3.ΣΑΚΟΣ