Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Φυσική Α Γυμνασίου Αξιολόγηση.
Διδακτικό πλάνο μαθήματος
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Στοιχεία διδακτικής Φυσικών Επιστημών
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Διδακτικές προσεγγίσεις στις Φ.Ε.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
 Εισαγωγή  Χωροταξική κατανομή  Προσωπικό  Μαθησιακές μέθοδοι  Επίλογος.
Σεμινάριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο του μαθήματος ΕΠΑ 429: Σχολική Εμπειρία Μάριος Παπαευριπίδου – Δήμητρα Χατζηχαμπή Ειδικό Εκπαιδευτικό.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ερμηνεία δεδομένων και εξαγωγή συμπερασμάτων
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Αναδόμηση σχεδίου μαθήματος Τίτλος: Μαγνητικές κούκλες
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΕΚΦΕ Ν. Σμύρνης Ιδέες για αξιολόγηση, Ασκήσεις – Προβλήματα – Εργασίες (Φ. Ε. 6) Ηλ. Μαυροματίδης.
ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ.
Θερινό σχολείο Εκπαιδευτική Ρομποτική και διδακτική στις Φυσικές Επιστήμες, στην Πληροφορική και την Υπολογιστική Επιστήμη, τα Μαθηματικά και την Επιστήμη.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Εργαστήριο με θέμα: Η χαρτογράφηση εννοιών ως εκπαιδευτικό εργαλείο στο πλαίσιο της Π.Ε/ Ε.Α.Α.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Συνέντευξη με νήπια.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Eποικοδομητική προσέγγιση της διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
για την επιλογή σκοπών και στόχων κατά το σχεδιασμό ΑΠ
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Προπονούμαι στην προπαίδεια
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
Πρωτότυπα προβλήματα Κατσανού Μαρία.
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Ομάδα Πρεσβευτών eSafetyLabel+
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας Είδος & Οργάνωση δραστηριοτήτων που σχεδιάζονται να εκτελεστούν από τον εκπαιδευτικό & τους μαθητές Κατά τη διάρκεια μιας διδακτικής ώρας

Διδακτικό Επεισόδιο Θέλουμε να γνωρίζουμε το γνωστικό αντικείμενο που διδάσκεται? Ομάδα δραστηριοτήτων με κοινό θέμα περιεχομένου Πηγές Ενέργειας Μετατροπή Μεταφορά

Παραδείγματα Είδη μπαταρίας Πηγές ενέργειας Ο μόνιμος μαγνήτης Δομή μπαταρίας Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας Ο ηλεκτρομαγνήτης Λειτουργία μπαταρίας Συνέπειες από τη χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας Το πηνίο Ανακύκλωση μπαταρίας

Θερμόμετρο Ποια και πόσα ΔΕ?

ΕΝΟΤΗΤΑ: ΤΟ ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ 1ο Η εκτίμηση της θερμοκρασίας με τις αισθήσεις είναι υποκειμενική 2ο Κατασκευή των θερμομέτρων 3ο Θερμοκρασία τήξης του πάγου 4ο Θερμοκρασία βρασμού του νερού 5ο Βαθμονόμηση θερμομέτρου

Σύνταξη των Φάσεων Ροή δράσεων Εάν ο εκπαιδευτικός χρησιμοποιούσε το μοντέλο Πώς θα άρχιζε? Τι θα έκανε πρώτο? Τι δεύτερο? … Κάθε μοντέλο έχει μια διακριτή ροή φάσεων

Παράδειγμα Σύνταξη των Φάσεων 1η Φάση Παρουσίαση της νέας γνώσης Ανάπτυξη προβληματισμού & εξοικείωσης 2η Φάση Εφαρμογή της νέας γνώσης Επεξεργασία δεδομένων 3η Φάση Αξιολόγηση της νέας γνώσης Εξαγωγή συμπερασμάτων

Φάσεις Ανάπτυξη προβληματισμού & εξοικείωσης Παρουσίαση νέας γνώσης Επεξεργασία δεδομένων Εξαγωγή συμπερασμάτων Ανάδειξη αρχικών απόψεων Δοκιμασία αρχικών απόψεων Εφαρμογή νέας γνώσης Ανασκόπηση των απόψεων Αξιολόγηση νέας γνώσης

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΑΞΗ Δ.Ε. Δ.Ε. ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΥΝΤΑΞΗ Ενέργεια Ενέργεια Ανάδειξη Δοκιμασία Δοκιμασία Αποθήκευση Αποθήκευση Ενέργεια & αποθήκευση Παρουσίαση Ενέργεια & αποθήκευση Παρουσίαση Εφαρμογή Αποθήκευση Ενέργεια Ανασκόπηση

Στρατηγικές Ομάδα δραστηριοτήτων με κοινό τρόπο επεξεργασίας πληροφοριών Ομαδοποιούμε τις Στρατηγικές σε Φάσεις όταν εξυπηρετούν ένα κοινό στόχο

Ο εκπαιδευτικός τους καλεί να ανακαλέσουν Δραστηριότητες 1. Ο ε. ρωτά τους μ. αν έχουν διαβάσει τις πληροφορίες που υπάρχουν για τις θερμίδες πάνω στις συσκευασίες των τροφίμων 2. Ο ε. ρωτά δείχνει ένα slide με τον ήλιο και ρωτά από πού παίρνουμε την ενέργεια στην καθημερινή μας ζωή 3. Ο ε. ρωτά δείχνει έναν ανεμόμυλο και βοηθά τους μ. να σκεφτούν ποια η πηγή ενέργειας που κινεί τον ανεμόμυλο Ο εκπαιδευτικός τους καλεί να ανακαλέσουν γνώσεις & εμπειρίες

Στρατηγικές 1. Ο ε. καλεί τους μ. να ανακαλέσουν γνώσεις κι εμπειρίες 2. Ο ε. καλεί τους μ. να εκφράσουν τις απόψεις τους 3. Ο ε. καλεί τους μ. να αντιληφθούν την επιστημονική άποψη 4. Ο ε. καλεί τους μ. να συσχετίσουν παρατηρήσεις μεταξύ τους 5. Ο ε. καλεί τους μ. να προβλέψουν/ελέγξουν τις προβλέψεις τους 6. Ο ε. καλεί τους μ. να σχεδιάσουν και να εκτελέσουν ένα πείραμα 7. Ο ε. καλεί τους μ. να συζητήσουν τα πειραματικά αποτελέσματα 8. Ο ε. καλεί τους μ. να αξιολογήσουν τα αποτελέσματα της μάθησής τους

Στρατηγική - Φάση η Στρατηγική είναι η έννοια του ΜΩΔ που απαντά στο ερώτημα, «πώς ο εκπαιδευτικός και οι μαθητές διαπραγματεύονται ένα κομμάτι του περιεχομένου;» η Φάση είναι η έννοια του ΜΩΔ που απαντά στο ερώτημα «γιατί ο εκπαιδευτικός και οι μαθητές διαπραγματεύονται ένα κομμάτι του επιστημονικού περιεχομένου με αυτόν το συγκεκριμένο τρόπο;»

Αρχές Αντίδρασης Ο τρόπος αντίδρασης του εκπαιδευτικού στους μαθητές του Καθοδηγούν τις απαντήσεις του εκπαιδευτικού Λένε στον εκπαιδευτικό πώς να βλέπει το μαθητή Πώς να αντιδρά σε ό,τι αυτός κάνει

Αρχές Αντίδρασης Ο ε. εκφράζει τη συμφωνία του με τις σωστές απαντήσεις & τη διαφωνία του με τις λανθασμένες Ο ε. υπονοεί τη συμφωνία του με τις σωστές απαντήσεις & τη διαφωνία του με τις λανθασμένες Ο ε. κρατά ουδέτερη στάση σε όλες τις απαντήσεις Ο ε. δίνει εξηγήσεις όταν οι μ. έχουν απορίες ή δεν απαντούν στις ερωτήσεις του Ο ε. παραβλέπει τις απαντήσεις τους Στις απαντήσεις των μ. ο ε. ζητά εξηγήσεις Όταν οι μ. δίνουν λανθασμένη απάντηση ή έχουν απορίες, ο ε. προσπαθεί να αναδείξει τη σωστή

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΩΡΙΑΙΑΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ Ομάδα δραστηριοτήτων – Διαπραγμάτευση τμήματος του περιεχομένου Φάσεις Ομάδα Στρατηγικών με κοινό στόχο Ομάδα δραστηριοτήτων με κοινό τρόπο επεξεργασίας πληροφοριών Χαρακτηρίζουν την αντίδραση του εκπαιδευτικού στις απαντήσεις / δραστηριότητες των μαθητών